Jeg kunnne godt tænke mig at høre om nogle herinde kender disse symptomer hos et barn 11 år:
Svimmelhed, kvælningsfornemmelse (kan ikke få luft siger hun) som om øre og øjne lukker af og kan hverken høre eller se. hun bliver totalt bleg, ryster over hele kroppen og sveder helt vildt.
anfaldet varer maks 10 sek. men hun er jo selvfølgelig totalt panisk bagefter og er bange for det sker igen, så det tager lang tid at give hende trygheden igen.
det er sket 3 gange på 14 dage nu, altid kun når hun er i ro. 2 gange i skolen og så i nat hvor hun gik fuldstændig i panik, da hun vågnede ved ikke at kunne få luft.
Vi har selvfølgelig været ved lægen, første gang mente lægen det var noget panikangst, 2 gange fik jeg dem så overbevist om at de skulle tage blodprøver og tjekke blodsukker, blodprocent, stofskifte, jern osv + de lavede en ekg på hende og lyttede på hendes lunger hvor alt var fint.
3 gang var så i nat, hvor hun vågnede ved det, men at kontakte vagtlægen mente jeg ikke ville hjælpe mere end vores egen læge allerede har gjort, så vi hyggede lidt inden hun kom i seng igen.
Nogen der har en ide om hvad det kan være eller har oplevet noget lignenede? jeg er vildt bekymret for det, men når lægen ikke har nogen ide om hvad der er galt, hvad gør man så..