Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

symptomer svimmelhed hos barn
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 09:20

Jeg kunnne godt tænke mig at høre om nogle herinde kender disse symptomer hos et barn 11 år:

Svimmelhed, kvælningsfornemmelse (kan ikke få luft siger hun) som om øre og øjne lukker af og kan hverken høre eller se. hun bliver totalt bleg, ryster over hele kroppen og sveder helt vildt.

anfaldet varer maks 10 sek. men hun er jo selvfølgelig totalt panisk bagefter og er bange for det sker igen, så det tager lang tid at give hende trygheden igen.

det er sket 3 gange på 14 dage nu, altid kun når hun er i ro. 2 gange i skolen og så i nat hvor hun gik fuldstændig i panik, da hun vågnede ved ikke at kunne få luft.

Vi har selvfølgelig været ved lægen, første gang mente lægen det var noget panikangst, 2 gange fik jeg dem så overbevist om at de skulle tage blodprøver og tjekke blodsukker, blodprocent, stofskifte, jern osv + de lavede en ekg på hende og lyttede på hendes lunger hvor alt var fint.

3 gang var så i nat, hvor hun vågnede ved det, men at kontakte vagtlægen mente jeg ikke ville hjælpe mere end vores egen læge allerede har gjort, så vi hyggede lidt inden hun kom i seng igen.

Nogen der har en ide om hvad det kan være eller har oplevet noget lignenede? jeg er vildt bekymret for det, men når lægen ikke har nogen ide om hvad der er galt, hvad gør man så..

0
0
Svar på denne tråd

Migræne??
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 09:26

Migræneanfald kan have mange forskellige afskygninger. Jeg havde som 14 årig 2 anfald på 14 dage og fik dem aldrig igen. Husker det meget tydeligt!

Bortset fra det med vejrtrækningen, lyder det meget svarende. Jeg fik en smule hovedpine efterfølgende, men det værste var absolut svimmelheden og at øjne og ører lukker af.

0
0
Svar på denne tråd

Nå OK...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 09:31

Har lige læst om migræne på nettet, og det er vist ikke det, for det skal vare i flere timer. Men både jeg og en veninde har haft anfald, ala det du beskriver, som helt unge piger.

Det gik over igen!

(jeg fik migrænepiller udleveret af lægen den gang - det var vist en forbier).

0
0
Svar på denne tråd

Jeg......
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 10:03

Jeg tænker i epilepsi, det kan virkelig komme på mange forskellige månder...

Grunden til den tanke er, at du skev noget om at hun er "væk", det varer begrænset tid og hun er okay efterfølgende.

Jeg har haft barn i aflastning, han kunne sagtens få anfald, hvor han ikke krampede vildt, men blev "væk".....

Var jeg dig, ville jeg kræve en henvisning, for pigen kan ikke leve med den skræk hun får, når i ikke ved, hvad det er. Nogle læger er temmelig langsomme, fordi det jo er et barn, og det går nok...

Den med panik angst tror jeg ikke på, da den angst jeg kender til fra veninder, ikke går over SÅ hurtigt......

Jeg har ondt af jer, det er rigtig slemt at se sit barn lide, uden man kan hjælpe....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

At finde livets vej, er ikke det ringeste som kan ske....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Neurolog
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 10:57

INSISTER på en henvisning til en neurolog. Du skal ikke finde dig i den behandling. Hvis det ikke lykkes, så må du have pengene op af lommen selv. Sådan har jeg altid gjort og der er fanget mange ting i opløbet, som ellers kunne have udviklet sig.

Det var så inden jeg fik en sundhedsforsikring

God bedring med hende..

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 12:35

tak for jeres svar. Når hun er væk er hun jo ikke så lagt væk at vi ikke kan komme i kontakt med hende (er det ikke sådan med epilepsi?), eller det vil sige det går jo så hurtigt at det faktisk er ovre igen med det samme.

Jeg tror heller ikke det er migræne da hun aldrig har hovedpine, hun har bare de pokkers symptomer.

tak for svarene både herinde og i privaten, jeg skal nok lige svare der også ;)

0
0
Svar på denne tråd

agagagag
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 12:47

jeg tænker også lidt epilepsi. Men ved ikke så meget om sådan noget. Forstår ikke lægen ikke kan finde ud af hvad det er???

Mvh. Asta

0
0
Svar på denne tråd

Får hun hjertebanken...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 13:19

...under anfaldene og har hun kvalme eller får kvalme når du trykker hende let på maven?

Én gang travhest - altid travhest

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 13:43

tror jeg ikke det er epilepsi selvom det findes i mange afskygninger.. Jeg er selv epileptiker, dog med svære krampeanfald, men kender en del med forskellige former. Og bare det at du beskriver hun ikke er så langt væk at du ikke kan komme i kontakt med hende og hun er ved sit fulde fem ti sekunder efter, det får mig lidt til at tro det ikke er det.. Det lyder ikke som de umiddelbare symptomer selvom jeg er fuldt ud klar over ikke alle kramper.

Nu med en dejlig dreng i maven

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 16:07

solhen: hendes hjerte hamrer helt vildt, men om det er fordi hun bliver så bange eller om det er hjertebanken det ved jeg ikke. Jeg har ikke prøvet at trykke hende på maven bagefter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider