Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ville du købe smøger til børn?
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:21

Ja, altså jeg er sq lidt harm...

Jeg har lige været ved købmanden og udenfor står 3 unge knægte, på ca. 13 år.

De spørger om jeg ikke vil købe smøger til dem og NEJ, det vil jeg IKKE. Der er sq en grund til, at lovgivningen er som den er!

Da jeg så står og skal betale, kommer der en mand ind og køber 3 pakker smøger og han understreger så lige, at det ikke er til ham selv og så kan jeg jo godt regne ud hvem de så er til.

Og ganske rigtig, så står ungerne nu med hver deres pakke smøger, da jeg kommer ud igen.

Havde lyst til, at give ham manden et los i røven...

HVORFOR kan voksne være så ligeglade med børns helbred?

Hvis jeg fandt ud af, at der var voksne der hjalp min dreng med, at købe smøger eller andet lovgivningen nægtede ham, så ville jeg dælme se sort...

http://dphorses.webs.com/

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorerer!
0
0
Svar på denne tråd

helt enig
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:22

Jeg havde reageret på samme måde. Og ja, de skal da nok skaffe smøger til sidst, uanset hvad, men der er da ingen grund til at gøre det nemt for dem af den grund.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Nej aldrig
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:25

Aldrig om jeg ville!! Arbejder selv på en tankstation og der er rigtig mange unge der kommer og vil købe smøger. Aldrig om jeg ville sælge til dem.

Har også prøvet at en dreng på 14 kom for at købe øl, som var til hans far. Jeg nægtede at sælge til ham, og hans far kom så og syrede fulstændig ud på mig. Sagde koldt at så måtte han jo hente sine øl selv, for hans søn får ikke nogen.

Han blev så arrig at min kollega måtte smide ham ud.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Nixen bixen...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:33

Jeg hørte forleden dag, at "ungdommen" køber deres smøger PÅ SYGEHUSET! Her står der åbenbart en automat med cigaretter og automater spørger ikke om alder...

Jeg ville heller aldrig købe cigarette for børn.

Mvh. Anja

Ps. Iben, hvor er du cool Godt gået ha ha

Albion SL - bom W - 16,5" sælges. Prisidé: 9000,-

En byttehandel med en tilsvarende sadel i 17" eller en kombi-/ springsadel med bred bom kan også have interesse.

0
0
Svar på denne tråd

smøger
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:33

NEJ!!!!!!!

Kom til at tænke på en lørdag aften, hvor jeg liiige skulle hente noget i den lokale brugs. Ved kassen sad en ung pige og i køen foran mig stod et par drenger.ve og spillede smart, især den ene kørte på hende pigen rigtig Carl smart. Da de så havde væltet alle deres chips og øl op på båndet og bad om en pakke smøger, kom det lige så tørt fra den stakkels pige: har du ID. nøøøj hvor blev han lille, og da han vendte sig om og kiggede spørgende på mig, smilede jeg sødt til ham hvorpå jeg sagde at han nok hellere måtte vente til han blev voksen. Det var lidt svært at holde masken men sjovt var det.

tanja

Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:35

Har selv været ude for det samme. Og de fik et NEJ.

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:40

Tja, jeg synes ikke andre folk skal have ondt i røven om unge ryger eller ej, det er deres eget valg vel??:-)

Nej det er bestemt ikke sundt, men er det deres levevej, jamen så lad dem dog..

jadetflot.heeej

0
0
Svar på denne tråd

Niks og sælger heller
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:43

ikke til dem...

-de voksne der kommer og køber for børn for også at vide at det er forkert, men der kan man jo ikke nægte dem det...

De små børn der skal købe for deres forældre får en sedel med hjem, så forældrene ved det er MIN skyld og ikke børnene, for de får gud hjælpe mig skældud!!!!!

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:46

... ville jeg da ikke det!

Der er en grund til at det er forbudt at sælge til dem - nemlig for at beslytte dem mod de skadelige virkninger cigaretterne har og mod at de køber dem fordi de ligger under for gruppepres.

@MILH

Jeg har nu ikke hørt om nogen der har det som levevej at ryge. Nok nærmere som dødsårsag.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

MILH....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:47

Deres valg... selvfølgelig.

Men nu er lovgivningen altså formuleret sådan, at unge ikke må købe smøger.

Du låner vel heller ikke en bil ud til en person under 18, fordi han/hun har valgt at ville køre bil?

http://dphorses.webs.com/

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorerer!
0
0
Svar på denne tråd

jadetflot
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:47

Det er meget muligt, men jeg føler mig ikke det mindste forpligtet til at assistere.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville helt afgjort ......
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:49

..... hive en plasticstrip op af lommen, fluks binde en af knægtenes tommefingre sammen omme på ryggen, stoppe ham ind i min bil og køre ham hjem

Så ville både han og hans måbende forældre få en gardinprædiken så deres frisurer ligner noget fra et trendy frisørblad og de vil være frelste for evigt for rygningens forbandelser

Lyder det ikke meget realistisk ?? ...... nå ikke.

Nej jeg er nok nået lidt til samme holdning, som MILH beskriver, men jeg ville afgjort sige NEJ til at købe smøger for dem.

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

niksen
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 14:58

stod selv i samme situation for en stund siden med to tøser der rider der jeg kommer de er 12 og 13 og tiggede om jeg kunne købe smøger til dem niks sagde jeg og ser jeg jer tigge igen ringer jeg til jeres forældre så kunne de få benene på nakken fanderme om de skal ryge i den alder NIKSEN

På "jeg vil være en badenymfe" kur ;-)

d. 16 juni sagde min nye ven badevægten minus 9 kilo :-D

0
0
Svar på denne tråd

Om jeg ville
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 15:00

Nej det ved gud jeg IKKE vil, de kan få en opsang og nogle fakta om hvor grimt og billigt det er at små tøser ryger.

At de blvier grimme og dødsyge og lugter.....

Illum !!

.

Tak tak :-)

0
0
Svar på denne tråd

Rygnings forbandelser
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 15:01

NEJ jeg ville så afgjort ALDRIG købe til børn.

Var i Aldi igår og bag mig stod 2 drenge med 4 flasker champange og 2 flasker vand. Kassedamen spørger efter alder - øh jeg er 16. ID? njarj det har jeg glemt derhjemme...

Jeg havde svært ved at holde masken da de kom ud af Aldi med 2 flasker vand mens de diskuterede om hvor de nu skulle prøve, for Fakta og Brugsen havde også sagt nej.

Katrine.

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 15:13

Nej jeg ville ALDRIG købe cigaretter til nogle tilfældige uden for brugsen...

Men der imod min søn på 17 som desværre er ryger, ham køber jeg til - dumt ja måske, men han startede da man gerne måtte købe som 16årige, det blev så lavet om til 18år. Jeg er træt af det, og jeg er meget træt af at det blev lavet om (helt egoistisk) da jeg nu føler at jeg hjælper ham med at ryge, da han selv kunne købe, vidste jeg det godt, men jeg skulle ikke hjælpe ham med det!

Den nye lov er rigtig god for alle de unge der ikke er startet, og var den bare kommet noget før, havde det nok været nemmere for mig at stoppe det, men den kom bare for sent - for os!!

Til sidst, vil jeg lige sige, at han er ved at holde - pengene rækker ikke så langt, og betale dem, vil jeg altså ik..

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

0
0
Svar på denne tråd

nej - ikke til fremmede
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 15:17

børn. Det er ikke min afdeling.

Men jeg har købt cigaretter til min datter.

Hun "begyndte" at ryge da hun var 13. Hvilket mor jo kunne lugte, selvom hun selv ryger.

Jeg konfronterede hende med det og sagde, at hvis hun absolut skulle ryge, kunne hun ligeså godt gøre det i "offentlighed" - det eneste sted i huset der må ryges - nemlig udenfor¨, at jeg syntes at det var dumt at blive afhængig - hun kunne jo bare se på mig - som det dårlige eksempel.

Hun røg 14 dage derefter og så var det spændende gået af det, selvom jeg forsynede hende med cigaretter.

Hun er idag 16 år, har ikke røget siden "dengang" og har ikke tænkt sig at begynde at ryge igen.

KH:) én der tror på at åbenhed og ærlighed er vejen frem....

Annette

løsdrift søges til 1 års hoppeplag - Birkerød eller nærmeste omegn

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Aldrig i livet!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 15:31

Der er en lov, og der er en grund til at den er der. Rygning ER jo skadeligt.

Er selv vokset op i ryger-hjem. Mine forældre har røget altid, men bror har også været stor-ryger men stoppede mere eller mindre da han fik kræft. Mine forældre har for få måneder siden taget et rygestop kursus med akupunktur, de er stoppet og har ikke engang lyst til at ryge mere. Og sikke en fornøjelse det er at komme i deres hjem nu, at man ikke stinker af røg når man kommer hjem.

Nå, det var lige lidt snak ved siden af emnet...

Jeg synes det er grotesk at nogle har samvittighed til at hjælpe mindreårige med at købe sprut og smøger.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

rygning for unge
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 15:41

Lisbeth: Nu tror jeg ikke at folk tænker, fedt giv mig en smøg, det skal være min dødsårsag:-) næppe

Nej men nu kan smøger ikke skade andre end én selv, at en ung knægt/tøs besluttede sig for at køre en tur uden kørekort og erfaring kunne koster andre mennesker livet, ikke blot dit eget.

..Der er sgu stor forskel;)

jadetflot.heeej

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:25

Jeg ville ikke have gjort det.

Men manden har måske identifiseret sig med dengang han selv var dreng og det var super spændende at ryge..

Dog er det totalt umoralsk at han har behov for at gøre opmærksom på at det ikke er til ham selv, - nårh ja det gør det jo også meget bedre at det er til nogle 13 års knægte...

0
0
Svar på denne tråd

Nej, jeg ville
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:31

Ikke købe til fremmede børn, det må deres forældre gøre, hvis de synes, at de skal ryge.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

MILH...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:36

Der tager du så helt fejl...

Rygning er ikke kun farligt for den der selv ryger. Det er også farligt for andre er påtvunget at være i rum med rygere, så den påstand holder ikke.

Jeg ville aldrig nogensinde købe smøger for andre, ingengang venner/familie. Jeg har det sådan, at jeg aldrig vil ses i nogen situasion hvor det kunne se ud som, at jeg selv røger. Hvis jeg stod og købte smøger, ville det netop se sådan ud. Jeg vil ikke identificeres som ryger!!

Rygere er også mennesker, men jeg er bare rigtig meget ikke ryger.

Kommer til at tænke på den lokale kiosk mutter, som brugte denne undskyldning, når hun "glemte" at tjekke alt for unges alder, inden de fik lov til at købe øl/smøger: " Jamen jeg kan jo ikke bruge tid på at tjekke dem alle sammen" Tror lige på at hun, i mine øjne er en slapsvans!

Sagde Anne Mette

Livet er en fest, når man sidder på en Fjordhest!!

Tænk ikke for andre, deres hjerner skrumper, og din eksploderer

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig i livet
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:38

om jeg vil bidrage til så dårlig en livsstil!

Overvejer, at uddanne sig til dressurdommer, så vi kan få ryddet ud i bag-lodridningen og alle de andre "uheldige" indslag på stævnebanerne...

EPONA.tv

0
0
Svar på denne tråd

Passiv rygning
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:41

Nu er der jo kommet så mange forbud efterhånden om at ryge indenfor på offentlige steder, så jeg kan ikke se hvordan den kan være helt hen i vejret.

jadetflot.heeej

0
0
Svar på denne tråd

unge der ryger
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:42

Nu er verden en anden end da jeg var på den alder. Dengang købte vi enkelte cigaretter hos købmanden, og der skulle man ikke vise ID :-)

Jeg ville sige nej, men lige frem lave en scene, det er nok bare ikke mig.

Jeg er ex ryger, men har røget siden jeg var 13-14 år og dengang var det normalt. Så jeg var en af de der grimme piger der lugter

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:57

Aldrig om jeg ville købe eller sælge smøger til unge, der ikk er gamle nok.

Jeg har arbejdet meget på en tankstation, så jeg har desværre set dette eksempel rigtig mange gange..

Sørgeligt og trist, men tror ikk vi kommer udenom, at sådan er ungdommen - og at langt de fleste altså vil prøve det en enkel gang eller to i deres unge dage.

Men derfor skal vi andre skisme ikke støtte om omkring det, så NEJ de ville ikke ku få mig til at købe dem, og de ville heller ikke ku få mig til at sælge dem til dem!

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 19:12

Jeg har aldrig oplevet at nogle ville have mig til at købe cigaretter. Men ude ved min hest er der en 13(14?) årig pige som gør meget for at nasse cigaretter af mig - og det er ikke fordi jeg ikke vil dele, men simpelthen ikke til sådan en ung pige! Jeg begyndte selv at ryge i en ung alder, men det er ikke en grund til at opmuntre andre unge til at gøre det. Derfor gør jeg det heller ikke over for de børn der kommer på opstaldningsstedet, over for mine søskende, andre børn i familien etc, og det foregår altid udenfor!

Nu arbejder jeg selv i en købmand i en temmelig lille by og kender de fleste unge her og deres mindre søskende, så det er ganske underholdende når de kommer ind og beder om smøger og man så helt tørt kan bede om ID... Øøøøh, det ligger derhjemme ;-D

Mvh. Rikke

med Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07

Årets positive junior, sjoveste junior

og indehaver af årets sjoveste indlæg 2008

0
0
Svar på denne tråd

Nej!!!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 19:29

Jeg har selv været en af dem, men fan*me nej, om jeg nogensinde vil bakke børn op/være dem behjælpelige i noget så åndsvagt.

Da jeg i sin tid arbejdede i Føtex lavede vi en gang om året (kasseassistenterne imellem) konkurrence om hvem der kunne samle mest ind af øl, spiritus og cigaretter.

Forstået på den måde at når folk der bare så meget kunne ligne nogen der ikke var voldsomt ældre end de dengang 15 år, blev de spurgt om ID. Havde de ikke gyldigt ID var det jo bare ærgeligt, og man havde nu X antal flasker/cigaretter som gav point.

Behøver jeg fortælle at jeg vandt 2 år

0
0
Svar på denne tråd

Nix og nej
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 19:30

Nej det ville jeg ikke!!

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

*Fremad i livet med healing*

Læs mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

jegergud
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 19:55

Nu kan jeg se at du ikke selv er en dag over 18, så du er vel ligeså ulovlig hvis du køber:-)

jadetflot.heeej

0
0
Svar på denne tråd

Nej.....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 20:12

..aldrig om jeg ville købe sådan noget for andre.

Da jeg arbejdede i Føtex var det også ofte, at børn måtte gå tomhændet fra kiosken. Men de prøvede da.

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Mange måder at forsøge
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 20:49

Jeg er selv ekspedient i en lille kiosk i Århus C. I skulle vide hvor mange gange de prøver og på mange mækelige måder. Her er lige top 3 over de bedste (det skal siges at jeg er meget skrap for at håndhæve reglerne)

1

Der kommer to denge på ca 12 år ind med en seddel, ligger den på disken og siger at det er fra den enes mor, der står: "Hej kiosk, jeg ligger og er syg og giver hermed min søn Anders fuldmagt til at købe to pakker prince light i mit navn. På forhånd tak. Marianne Nielsen"

TRO PÅ DET!!

2

En ca 14 årig, meget sur indvander dreng kommer ind og bestiller en pakke rød cecil, jeg spørger efter ID og tilbage kommer der: "Nnnååårrgg! Ham Inderen sælger altid til mig, jeg troede da virkelig ikke det var nødvendigt at tage mit ID med når I kender mig!" HALLO! Her arbejder ingen Inder og jeg er på arbejde ca 3 gange om ugen og jeg har aldrig set dig før!

3

En ca 12 årig pige kommer hen til disken og sige højt og tydeligt at hun skal have en pakke rød LD, igen spørger jeg efter ID og hun siger: "Ja jeg ved det godt, jeg er under grænsen, men min mor er altså med, det er hende der står dernede og kigger på film" Godt forsøgt søde! Jeg råber så gennem hele butikken: "Hei! Er du mor til hende her??" Og damen ser meget mærkelig ud i ansigtet over det pludselige spøgsmål. Hehe :)

Hvis man lige kan gøre dem lidt flove er det altså ikke helt af vejen :)

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 22:34

Aldrig i livet om jeg ville købe smøger til nogle unger!

Og jeg vil heller ikke sælge til nogen. Jeg spørger ofte om ID, og sjovt nok har de sørme ret ofte liiiige glemt det derhjemme

Jeg kan desuden også blive ret så harm, når forældrene køber smøger til deres børn!!!

0
0
Svar på denne tråd

Loven er jo ikke for sjov
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 23:37

Nej, jeg køber ikke cigaretter eller andet til mindreårige - på ingen måde mit problem, at de har valgt at dumme sig ved at begynde at ryge.

- Hvorfor bidrage til noget jeg er imod? Jeg mener at rygning skader andre end bare rygeren og dét har jeg et problem med.

Så nej, jeg ser absolut ingen grund til at hjælpe dem.

- Vent til du bli'r 18, ligesom loven siger.

Jeg kan ikke se problemet.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 00:13

Ikke på vilkår om jeg gør det, jeg ryger selv, men ser bestemt ingen grund til at hjælpe ungerne til let at komme til cigaretter, da jeg startede for 20 år siden ( er 32 ) kunne vi alle gå i brugsen og købe en pose slik en cola, og ti prince light til en pris af 13,25 for ti.

Havde det været sværre den gang tror jeg jeg havde droppet projektet, som jeg håber der er mange "børn" der vil nu.

Undervisning tirsdag aften i Faaborg og omegn er udvidet, pga efterspørgsel så der er nu få pladser fra kl. 18 - 22. skiv for yderliger info.

0
0
Svar på denne tråd

afgjort nej
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 09:19

Helt klart NEJ

Hvis de vil ødelægge deres helbred, blir det ski uden min hjælp.

JANE

Lonni søger part, gratis. Se præs.

Underviser søges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

nej det ville
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 09:33

jeg ikke- og egentlig ville det være rart om den lov havde eksisteret da jeg begybdte. Ganske simpelt fordi jeg så aldrig var begybdt da jeg ikk kunne drømme om at prøve og få andre til at købe smøger for mig. Så jeg ville aldrig ha startet dengang ganske simpelt så.

Nu var det ikk for at spille "sej" jeg begyndte- faktisk kunne jeg lide smagen og spruttede og spyttede ikke ved at indhalerer som de fleste i starten. Desværre er det fristende at sige - for så tror jeg egentlig osse jeg abre havde "opgivet" at ryge. jeg drikker jo heller ikke ting jeg ikke kan lide smagen af, el hoster over.

Desuden går jeg en del op i at overholde lov og regler mv. Så det ville være mig imod ganske simpelt af denne grund osse.

Man må ikke sælge til børn og unge under X alder - måske det skulle ulovliggøres at købe det og give det til dem osse ?? Det er det vel som sådan ikke ?

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Umoralsk
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 11:25

Nej aldrig i livet om jeg ville hjælpe dem, og jeg ville selv blive pisse mobset hvis mine børn fik lokket andre til at købe Deres "ulovligheder". Jeg vil aldrig købe smøger til nogen, heller ikke mine børn, uanset alder.

Skal de ryge må de vente til de bliver 18 eller også må de få Deres forældre til at købe smøger. Der er måske en grund til at de ikke havde nogen. Måske vil Deres forældre heller ikke hjælpe?

Jeg syntes det er umoralsk er det at "hjælpe" med sådanne indkøb.

Hilsen

Jette

Voksi pose sælges.

0
0
Svar på denne tråd

aldrig
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 12:19

Aldrig nogensinde. Hverken til børn eller voksne.

Vil de forgifte dem selv og deres omgivelser så bliver det ikke med min hjælp.

Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 12:40

jeg kan huske da jeg var lille og mig og min veninde ofte blev bedt om at gå til købmanden og købe smøger for hendes mor..

dengang tænkte vi ikke videre over det..

men nej, ville ikke selv købe til yngre.

har engang været med min veninde som altså er gammel nok og der blev hun spurgt om id. hun havde ikke noget med så jeg måtte finde mit kørekort frem og købe dem for hende...

hehe jeg er nu sikker på at der er mange der spørg for at drille :b

Men synes at det er godt at folk er begyndt at spørge så meget.. bare de ville begynde på det samme med id i bylivet i Århus :)

-Stephanie

Med den bedste Bandit :)

Sælges:

*Bates Caprilli Precieux

Sort 17" med uld

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=275285

Købes:

* Albion SLK 1" WIDE

*Regndækken str. 145 uden fyld

0
0
Svar på denne tråd

Nej, jeg
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 13:11

ville ikke købe cigaretter til andre folks børn....

Hvis de skal ryge og have cigaretter, så må deres forældre købe til dem.....

Zamangah

En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)

Sælges: 6 års dressurhoppe og 4 års kat 1. vallak.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 14:21

Nej det ville jeg ikke...

Kan huske da jeg var 18-19 år gammel og vi skulle købe sprut i kvickley til en fest, hvor kassedamen så spørger min ven om ID, og han havde det ikke med.... Hold op hvor vi grinede også måtte vi andre jo købe for ham, på trods af han var 20 år gammel og bestemt ikke lignede en på 15....

Eller i Sverige da jeg boede der, skal du være 21 år gammel for at købe sprut i systembolaget, men 18 år for at købe øl på en pub, og min kæreste som var en del ældre end mig køber spruttet, da jeg kun var 19 ¨år gammel, og damen ved kassen så spørger "Har du ID med?" henvendt til mig, og jeg siger nej, og hun så spørger om jeg ikke skal drikke noget af det... "Næææææææh, det skal jag inte" også kunne hun sidde der og se mopset ud, men ikke nægte min kæreste at købe det :D

0
0
Svar på denne tråd

NEJ....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 15:14

Nej jeg kunne heller aldrig drømme om at købe hverken cikaretter eller sprut til børn der ikke er gamle nok.

Jeg har sel prøvet at komme forbi vores lokale kiosk hvor der var tre tøser der var meget dullet op. De stopper så min kæreste og jeg og spørger om ikke vi vil købe nogen. Siger så tørt at nej det vil jeg ikke for hvis de ikke selv kan købe så er de jo ikke gamle nok. Så kigger de med bedende øjene på og og den ene siger "jamen det er til VORES mor". hvortil jeg kun kunne svare at jeg ikke troede på at de havde samme mor (skal lige sges at de havde tre forskellige hudfarver) og i øvrigt så kunne hun da i så fald selv købe dem.

Da vi så var på vej tilbage stod de på et hjørne og røg... og jeg kan godt afsløre at hvis jeg vidste hvem der havde købt til dem så havde vedkommende bestemt også fået en bemærkning med på vejen.

Jeg har så også selv arbejdet i en hospitalskiost, og jeg må med skamme fortælle at der havde vi også en automat hvor der kunne trækkes cikaretter. Det var der så nogel 13-årige knægte der desværre havde fundet ud af. De kom altid først ind og spurgte om de kunne købe og hver gang sagde jeg at jeg skulle se ID, hvilket de jo også lige havde glemt der hjemme. Derefter spurgte de så tit om ikke jeg kunne væksle en 100 kr til mønter. derved kunne jeg jo så kun svare, nej det kan jeg ikke. Hold da helt op hvor kunne de bare skabe sig. hehe.

En sidste historie er så om en gang hvor jeg var i en dsb-kiosk. Mener det var dengang loven sagde 16 år. Her kommer så en ung knægt ind og skulle have et børneklipkort og en pakke cikaretter. Ekspidienten spørger som om ID, hvilket han trækker frem. Så siger ekspidienten lige så tørt "jamen så kan du jo ikke køre på børneklipkort". Drengen så sådan her ud og behøver jeg at fortælle at jeg var flad af grin. Han fikvist alligevel begge dele for ekspidienten kunne jo ingenting gøre

Hold da helt op det blev en lang smøre

0
0
Svar på denne tråd

Nej...nej...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 16:00

Stod i køen i Fakta her forleden dag, og to unge stod foran mig, den ene kiggede sådan på mig, at jeg troede jeg havede spildt på mit tøj, men næ...nej... det var fordi han ville spørge om jeg ville købe nogle smøger til ham, og der fløj et nej ud af munden på mig, øv...sagde han og kiggede surt væk.

Hvis de skal ha`nogen til at købe smøger til dem, kan de få deres forældre til det, men er de ved deres fulde fem, siger de også nej.

Wintec Isabell Wert sadel

med cair sælges

se annonce.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig i livet !
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 17:02

Nu kan jeg heller ikke købe selv - men aldrig i livet om jeg ville ! Og jeg spørger altid om ID hvis det er unge (dengang jeg sad i fakta) ej jeg må indrømme da jeg lige kom var jeg nervøs for at spørge, men jeg blev vant til det og fik spurgt hver gang unge kom - og jeg kom ud for samme episode som en overstående - "jamen i har solgt til mig før" - nå, men det var da vidst en fejl og chefen har bedt os stramme op ;)

Der var en jeg solgte til - han var en god ven og på min alder - og ham ville jeg godt sælge til - fordi jeg vidste han ikke stoppede igen - men det var kun ham !

0
0
Svar på denne tråd

absolut ikke....
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 18:06

De ville nok istedet få en længere svada om hvor TABERAGTIGT, usejt og klamt det er at spilde sine penge på at komme til at stinke af surt askebæger. De ville nu nok være temmelig ligeglade med min mening Jeg har aldrig forstået det seje i at ryge . For mig findes der ikke noget meget mere taberagtigt end de folk, der sidder og pulser deres stakkels børn lige i hovedet, evt mens de sidder i bilen. Eller folk der ryger i sengen.

Ja det skulle da lige være den klovn, jeg læste om på TTV, der efterlod sit 5årige barn hjemme i sengen og så kørte galt i narkopåvirket tilstand, faldt i søvn under forhøret og så kom i tanke om, at hov min datter er da vist alene hjemme. Flot!

0
0
Svar på denne tråd

I følge lovgivningen
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 02:24

er det ikke tilladt at unge ryger eller drikker. Så alene på baggrund af dette ville jeg også sige nej.

Dernæst er jeg af den holdning at vi voksne mennesker som er rygere er gamle nok til at kunne læse og høre os til hvor skadeligt rygning samt indtagelse af alkohol kan være. Og dermed er vi også gamle nok til at kunne vurdere om vi er villige nok til at løbe denne risiko. Men jeg er ikke sikker på hvor meget man er klar over og hvor meget man tager dette alvorligt når man blot er fra 12 og op til de 18 - 20 år?

I denne alder er det de færeste som formår at se alvoren og virkeligheden i problemet vedr. vores sundhed.

Et eksemel som er lidt plat, men som alligevel er tankevækkende er: Hvor mange af os(jer) herinde har ikke redet vildt og voldsomt på vores ponyer/heste på strande, i skove og marker da vi var samme alder? Uden at tænke over hvilke konssekvenser det kunne medføre? Hvor mange af os udøver sådanne uovervejet handlinger idag? Ikke mange af os går jeg udfra? Vi er belevt voksne og klogere med alderen. Vi er begyndt at kunne forholde os til medierne, og den barske virkelighed.

Så nej er også mit svar.

Med venlig hilsen

Michael Tolstrup

MT DRESSAGE Agency & Consulting

"Formidling af Dressurheste"

http://www.michael-tolstrup.com

0
0
Svar på denne tråd

Nej da
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 10:25

Jeg køber ikke smøger til børn, og det ville jeg heller aldrig gøre.

Men der er mange forældre, der køber smøger til deres børn. Helt ned til 5. klasse - har jeg erfaret. SYGT!

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

ahahahah
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 10:57

synes det er latterligt, for børnene forstår ikke selv hvor farligt det er. Men desværre fik de nok fat i dem på andre måder ellers. Men jo det ville være meget forkert! mange fra min klasse ryger også og de får nemt fat i smøger hvis de bare kender de rigtige steder. Sprut er så lige 1000000 gange lettere at få fat i, har endnu ikke oplevet nogen der har nægtet. Ret så dumt egentlig. Jeg drikker ikke, men har været med mange gange hvor andre skulle have nogeti netto, kvikly, rema 1000, tankstationer... ja alle steder. De spørger ALDRIG om ID.

tror bare børn er trætte af at voksne godt må, men børn de kan ikke tage vare på sig selv, så de må ikke..

og så bliver det ligepludselig rigtig sjovt at drikke og ryge og gøre ting man ikke må, når man nu slipper afsted med det så let.

Mvh. Asta

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 15:53

De eneste jeg hjælper med at købe smøger er min veninder !

Jeg begyndte selv at ryge da jeg var 16 og blev 18 25 dage efter lovgivningen startede med at unge under 18 iik måtte købe. Men i den periode købte min far mine smøger.

Men ellers så hjælper jeg iik hvis der nogen der kommer og spørg.

er 1 gang blevert spurgt over på vores tank og da jeg så viste ham mit ID siger han gudhjælpme at jeg iik er fyldt 18. det var for 3 måneder siden. Så siger jeg så prøv li kig igen for så vidt jeg ved står der 25-09-1990 . OG det var sidste år. Siden den dag har han iik bedt om ID. Ingen der arbejde over på tanken spørg mig. Men altså de kender mig os stort set allesammen. Sååeh

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

Nej, nej og atter nej!
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 18:00

Har kun læst trådstarters indlæg.

Kort og godt: NEJ, jeg ville ikke køber smøger, sprut eller andet for nogen jeg ikke kender - SLET ikke børn/unge under 18 år! Hvis de skal have sådan noget, så MÅ det være fra deres forældre det kommer - dælme ikke fra mig!

Mange venlige hilsner

Tine, Stald ES

- Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider