Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så flytter jeg til Spanien
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 21:37

Pyha så er det snart afrejse til Spanien som skal være mit hjem de næste 3 måneder som minimum. Jeg har fået mulighed for at afslutte min uddannelse som kontorassistent på Costa Del Sol, nærmere betegnet Mijas Costa.

Jeg har sidste mandag endelig fundet en fin lejlighed til en fornuftig månedlig leje. Nu hvor det er ferie og turist tid så koster alt ca 4 gange så meget! Og minimums langtidsleje har været 6 måneder, hvilket jeg ikke har turde løbe an på.

Der har været travlt de sidste par måneder. Der har været mange ting der lige skulle falde på plads så som; eksamen, banksager, forsikring, service og nye dæk til bilen, sygesikring, lejlighed, hest og hund, bestilling af billet til biltoget, bestilling af overnatning osv. Og nu er der det store pakkeræs, og det er faktisk det værste! Jeg HADER at pakke! Jeg er elendig til at beslutte hvad jeg får brug for og hvad jeg ikke får brug for osv.

I morgen skal jeg ud på en dejlig skovtur med min dejlige hest Romero. Det bliver ikke nemt at skulle undvære ham (eller hunden) men min mor og staldejer vil tage sig godt af dem.

Fredag morgen omkring en 4-5 stykker om morgenen kører jeg i min meget lille, men yderst praktiske og helt sikkert meget tætpakkede, Renault Twingo til Hamburg i Tyskland for at læsse den på biltoget.

Dagen efter bliver jeg og Twingoen sat af i Narbonne i Syd Frankrig, ca 100 km fra den spanske grænse. Fra Narbonne skal jeg køre ca 790km til Alicante hvor jeg tager en overnatning på et billigt motorvejshotel. Søndag tilbagelægger Twingo og jeg de sidste 500 km til Mijas, hvor jeg skal mødes med udlejeren af lejligheden hvor jeg får overdraget nøglen.

Og så skal der dælme holdes en velfortjent ferie inden jeg starter på arbejde torsdag!!!

Sommerfuglene i maven er så småt begyndt at melde sig, jeg glæder mig ganske vist ikke til de mange km på hjul, men jeg glæder mig helt vildt til jeg er vel fremme og kan nyde nogle dages ferie på Solkysten :)

Jeg håber at alle HN'ere får en dejlig sommer, for heste-nettet bliver der nok ikke meget af for mit vedkommende, med mindre der er internet i min lejlighed (det er der ikke mig bekendt).

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

Bosat i Mijas Costa fra den 21. juni 2009

0
0
Svar på denne tråd

Nej hvor er jeg misundelig!!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 21:42

Du må have en kanon tur... og mon ikke du finder en internet cafe dernede så vi kan høre hvordan det går??

Pas på dig selv på turen derned af..

Mange varme og misundelige tanker.. Mette

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk

Nu med blog på hjemmeside så der er flere nye billeder..

Transporter sælges se mere her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=42&i=4874&...y=desc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 21:42

Det lyder dælme spændende :-)

Mange KM du skal kører, men det bliver vel bare en oplevelse ;-)

Håber du får en rigtig god tur og håber du holder os opdateret så godt du kan :-)

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

rigtig god tur
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 21:49

Har fulgt med på sidelinien og håber du får en god tur derned og et rigtig dejligt ophold med masser af gode oplevelser.

Det er fedt at køre med autotog, dejligt afslappende.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

god tur:-)
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 09:15

Jeg har boet dernede i "nabobyen" Benalmadena Pueblo i 7 mdr. og det var dejligt...

Jeg kom et par gange til Mijas Costa, da der ligger en fin rideudstyrs forretning der....

Billig opstaldning i Viborg tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

Hav en super
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 09:19

Tur.....

God idé med biltog for den lille bil ;-)

Illum !!

.

Tak tak :-)

0
0
Svar på denne tråd

internet og biltog
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 09:21

Stald Rohan: Jo altså, jeg ved at familien også gerne vil have en mail i ny og næ så jeg er jo nok nødt til at finde en internet café på et eller andet tidspunkt ;) Ihvertfald ved jeg med sikkerhed at jeg har internet på motorvejshotellet i Alicante.

Anette: Faktisk frygter jeg biltoget lidt.. eller som sådan ikke biltoget, men de mennesker jeg skal dele kupé med. Jeg håber og ber til det er nogle rolige børnefri mennesker, og ikke en højt råbene tysk familie med skrigende utålmodige unger. Og så frygter jeg også terminal ræset lidt. Men det er jo kun fordi jeg aldrig har prøvet at køre med biltog før.

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 09:23

så skal og må du da ha en super god tur, som du om ikk andet forhåbenligt så beretter om når du kommer tilbage til det danske land.

www.nikon-pics4u.webs.com

HN Jyllandstræf 2 i cowhouse HER...

NU med termin den 15 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

rideudstyr???
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 09:26

Anne-Kathrine: Benalmadena er også rigtig dejlig. Var på 5 dages ferie der (i Benalmadena Pueblo) i februar/marts måned. En virkelig smuk og hyggelig by.

Har du en adresse på den der rideudstyrsbutik i Mijas? Det må jeg da lige undersøge nærmere

Illum: ja biltoget er nok det sundeste for den lille bil. Du er jo en erfaren udlands-bilist, så lige et spørgsmål: hvilken del af det grønne kort og registreringsattesten skal fremvises på forlangende?

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

Ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 09:28

Jeg har jo ikke DK forsikring :-)

Men der kommer nok en på banen som kan svare, kan du ikke bare række det hele frem ??? på forspørgsel :-)

Illum !!

.

Tak tak :-)

0
0
Svar på denne tråd

Den ligger i butikskæden
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 09:49

Den ligger ved siden af dagligvares butikken i butikskæden nede ved vandet - du kan ik undgå at se den:-)

Han snakker engelsk, men bestiller du noget hjem så vær obs på at bestille i god tid og hold øje med, at han får det hjem...

Ellers er der også en i Fuengiroel vedsiden af Zoo. Den er lidt rodet og priserne er lidt de samme, som her i dk.

Den sidste og mest spanske finder du i Ronda. De snakker overhovedet ik engelsk og har kun spansk udstyr:-)

0
0
Svar på denne tråd

forsikring og rideudstyr
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 10:00

Illum, Ah ja, ok den detalje havde jeg ikke lige tænkt på :P Det var nu også min plan, hvis jeg altså ikke fandt ud af det inden ;)

Anne-Kathrine: Jeg har 2 gange været i Ronda, den første gang (i 2006) var den spanske udstyrsbutik lukket pga helligdag, den anden gang så butikken meget lukket og tom ud (det var her i februar/marts 2009). Æv også, når nu man som jeg har en hang til spansk rideudstyr. Kan jo selvfølgelig være jeg bare har været uheldig, når jeg har været forbi, og at butikken er åben igen -det håber jeg ihvertfald. Ronda er jo noget af en tur at køre, og ikke bare et sted man lige smutter hen. Ikke fordi der er langt, men bjergkørsel med massere af hårnålesving tager tid.

Ihvertfald vil jeg kigge efter de 2 andre butikker, i sær den i Mijas :)

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

Butikken i Ronda
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 10:37

Vi var heldige at nå det inden de lukkede til siesta, da vi var i Ronda...

Det er en værre rodebutik, men de var meget søde og snakkede helt vildt. Jeg købte en mosquero til min 1 pony. Ham i butikken kunne ik forstå, at en pony kunne være så høj for så var det jo en hest:-) Det var lidt sjovt...

Selvom jeg kun kan let spansk, så fandt vi frem til alt det jeg gerne ville købe og jeg fik en fin rabat :-)

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig god arbejdslyst
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 15:58

i sydens varme himmelstrøg. (y)

Håber de 3 mdr. går hurtigt så du snart er retur til alt det kendte to som fire benet :-)

Med venlig hilsen Gitte
- mor til Tera og Lian og ejer af
selveste Jack D, Makron og Joker

Bates Caprilli 17" dressur saddel, Eskradron dækken, Full sort trense, Fleece tæppe mv sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

God tur !
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:14

God tur - God arbejdslyst - og forhåbentlig også god ferie, hvis du får tid til det .

Håber at høre lidt fra dig ind imellem !

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen til Solkysten!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 16:25

Jamen så kan jeg jo nærmest sige velkommen! Og jeg må advare dig... Her er MEGET varmt! Men det ved du sikkert...

Jeg må helt sikkert tage et smut til Mijas og se på den der rideudstyrsbutik. Kunne være sjovt at have noget unikt udstyr med hjem.

Jeg drager til Danmark om 2 uger, så jeg er ved at sige tak for denne gang. Hold op, hvor kommer jeg til at savne det hele hernede!

Mht internet, så er der heldigvis masser af caféer med trådløst netværk. Jeg sidder på én lige nu! Ellers kan du købe et mobilt modem uden kontrakt, altså hvor du "tanker op" ligesom taletidskort. Men modemet koster så lidt. Du skal vel også have en spansk telefon, jeg har Happy, også som "tank op". De er ret billige hvis du skal ringe til DK.

God tur!

... sagde Ditte, som nyder livet under palmerne på Solkysten!

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 19:42

alle sammen :) Jeg glæder mig helt sikkert til at lande der nede, og jeg er sikker på at tiden kommer til at gå stærkt :)

Jeg skal nok komme med en opdatering når det er muligt.

Ditte: Jamen tak skal du have :D Er det ikke Marbella du bor i? Synes jeg at jeg har læst engang her på HN.

Det kunne ligefrem være vi skulle lave en fælles udflugt til rideudstyrsbutikken i Mijas :P

Jeg skal vist lige have skrevet de der oplysninger ang internet og telefon. Taletidskort er vist rimelig klogt!

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 20:37

Håber du får en fantastisk, dejlig og uforglemmelig oplevelse!!!

Fald nu ikke for fremmede heste dernede ;)

God tur - og pas godt på dig!!!!!!!!!!!!

Mvh Connie

Kan pupper have kogalskab

Eller er det kun INsekter?

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

Jamen rigtigt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 22:32

god tur til dig!!

Jeg sidder pt. i Canada - ankom 1.maj og tager hjem igen 10.august; det er skoent at komme ud at se noget nyt!

I midten af september flytter jeg til Skotland for et aars tid - for at laese videre - verden er til for at blive udforsket

Forårshilsner fra Sine

i Canada 1.maj til 10.august

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2009 23:04

Og rigtig god tur - Er ikke det mindste smule misundelig .

Håber du får nogle uforglemmelige måneder dernede, og vi ser

frem til at høre fra dig, når du er kommet godt frem og har fundet en internetcafe.

Mvh Maybritt

---Pura Raza Espanola---

http://www.stutterielfalcon.dk

PRE hingst i særklasse sælges

www.kronborghestetransport.dk

0
0
Svar på denne tråd

spanien
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 08:10

Du ønsken en rigtig godt tur og oplevelse, det er så berigende at opleve verden.

måske/måske ses vi, jeg (inc mand og 2 børn) kommer til til Arryo (500 m fra Benalmadena Tivoli)

i næste uge, vi er der et par uger hvert år. der bor min tante, og vi har kommet der min. 1 gang om året siden børnene lå i lift (dvs 14 år)

så hvis du kommer til at få brug for noget dansk kontakt/hjælp, evt. til det spanske system eller hjælp til andet. så har jeg mange venner i Området der kan og vil hjælpe.

og ja, vejen til Ronda er ikke som hvor vi bor. men vi tager der op hver gang vi er i landet. det er en imponerne by. og aldrig har jeg været i en by med så mange skobutikker og de er billige så min. et par nye sko er et, must!!

Nyd turen !

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Costa del Sol
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 12:44

Hej igen Trine, jo, det er netop i Marbella jeg bor. Dejlig by, selvom der er ved at være lige rigeligt med turister!

Hvornår lander du hernede?

Jeg kan i øvrigt varmt anbefale Caballos al Kadar www.caballosalkadar.com/ indexeng.htm, hvis du skulle få lyst til en tur på hesteryg. Godt nok er det et stykke fra dig, lige før Estepona, men det er helt klart turen værd! Super søde mennesker, virkelig lækre og velredne heste - prøv deres strandtur, den er fantastisk!

Jeg kan slet ikke forstå, at jeg skal tilbage til DK allerede om 12 dage, året er gået så hurtigt...

0
0
Svar på denne tråd

SÅ er jeg i Alicante
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 21:02

Ja så landede jeg i Alicante for ca en time siden, efter 4 timer i bil, 3 kvarter på færge, ca 22 timer i tog og igen ca 7 timer i bil. Nu har jeg tjekket ind på et total 3. klasse motorvejshotel, men jeg har da i det mindste fået et tiltrængt bad. Der var ingen badefaciliteter på toget! Aftensmaden består af et par slatne sandwich fra den lokale tankstation ca 50 m væk.

Vejen her ned startede med sol i DK, gråt i Tyskland, meget regn i Hamburg, meget blæsende i Frankrig, i sær på vej gennem Pyrenæerne (men flot var det!!!), sol ved Barcelona, torden ved Valencia, og nu trykkende gråt vejr, der kunne tyde på at det bliver torden her også.

I dag har jeg tilbagelagt sådan ca 864km i bil fra Nabonne i sydfrankrig, 100 km fra den spanske grænse. I morgen har jeg ca 490km før jeg lander ved min lejede lejlighed i Mijas Costa.

Hold op hvor jeg glæder mig til at lande i min lejlighed i morgen, og senere finde et godt sted at spise fisk!

Ditte: Det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på, men har allerede en halv plan om at jeg skal en tur op til Rancho La Paz hvor jeg har købt min hest Romero ;)

Poula: Det er da dansker tivoliet er det ikke??? Har kørt forbi en hel del gange da jeg var Benalmadena Pueblo i feb/marts.

Ja Ronda er en super fantastisk by, der skal bare sættes god tid af til den. Det er ikke lige en tur man (jeg) klarer efter arbejdstid. Ihvertfald tusind tak for tilbuddet, kontakter kan man ikke få nok af når man er så langt hjemmefra :)

Smider lige mit nummer til dig i en PB.

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 23:14

Hvor lyder det dejligt !

Rigtig god fornøjelse dernede og god arbejdslyst.

Fortsat god rejse ;D

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er forelsket!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 18:17

Så kom jeg et smut forbi rideudstyrsbutikken i La Cala de Mijas, NØJJJJ, hvor har de mange lækre ting!!!

Men det var nu mest de lækre dyre mærker - og spansk udstyr selvfølgelig - så ikke meget impuls-shopping. Forelskede mig dog gevaldigt i en lysebrun rundsyet trense med hannoveransk, simpelthen drømmetrensen, men prisen lød på 240 euro uden tøjle.

Købte kun en gul/rød grime med tov som souvenier, til mit fremtidige ridedyr.

Alle der kommer på disse kanter må helt bestemt tage et kig i dette lille stykke paradis!

0
0
Svar på denne tråd

Spanien
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 09:19

Jeg landede i min ellers rigtig fine lejlighed sidste søndag. Super lækker faktisk, og meget ny og moderne :) Der mangler bare aircondition så havde den været perfekt. Pedro og Rosa (eller hvad de nu hedder) og hele deres familie sidder nede på vejen hver aften og snakker højt og længe.. det skal man lige vænne sig til, når man som jeg er vant til at bo på Lars Tyndsk*ds mark hvor den værste forstyrrelse er solsortene når solen står op.

Vejret er super lækkert, men meget varmt, naturligvis. Og jobbet er skønt ind til videre. Og så er jeg så småt begyndt at få lidt farve på trods af faktor 30 Fritiden bliver selvfølgelig brugt på div. turist aktiviteter ;)

Jeg har ikke noget internet.. det VIL bare ikke virker SUK! Men så snart jeg får lagt vejene forbi en internetcafé skal jeg nok vise lidt billeder her fra.

Hav det skønt ind til da :)

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

Lyder dejligt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 09:32

Husk nu at holde dig ude af solen når det er varmest :-)

Og i den del af verden ka ndu købe solcreme med mere faktor :-)

HUSK HUSK VAND...

Illum !!

.

Realistisk kyniker...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 09:54

Helt hyggeligt du stadig er at finde herinde ;)

Tanker herfra!!!

Mvh Connie

Kan pupper have kogalskab

Eller er det kun INsekter?

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 13:35

helt af sig selv at holde sig ude af solen når det er varmest efter som jeg arbejder man- til fredag 9 til 17. Så det er kun i weekenderne jeg er udsat, men det går så også nok :) Indtil videre har jeg kun fået en let gylden kulør, og ingen rødmen, så mon ikke faktor 30 er nok ;)

Vand kommer man heller ikke uden om her nede. Jeg slæber gerne 5-liters dunke med vand hjem fra den lokale Lidl forholdsvis tit :)

Jaja, Connie, så let slipper i heller ikke for mig ;)

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

God trip
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 15:09

Rigtig god tur og husk solcremen

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

12345677
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 15:13

Hyggeligt med opdateringer :-) Jeg glæder mig til at se billeder :-)

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

BILLEDER!!!
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 20:16

Hola folkens

Så er der lidt billeder her fra varmen (ca 36 grader i dag).

I kan se lidt af billederne her:

www.heste-nettet.dk/forum/14/858614/ 858614/

Og resten er her:

picasaweb.google.dk/TrineCN/ Spanien2009

Håber i vil nyde dem :)

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

flotte billeder...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 21:28

Hvor er det nogle flotte billeder, og hvor lyder det fantastisk med din "arbejdsferie" i sydens sol.. Jeg bemærkede at navnene på byerne passer med de navne Lisa Marklund bruger i sin bog: En plads i Solen" lidt sjovt..

Fortsat god arbejdslyst ;)

0
0
Svar på denne tråd

Lisa Marklund
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 09:12

Ja jeg har selv lige læst bogen inden jeg tog afsted, og har stort set været alle stederne der bliver nævnt i bogen... bare ikke i denne omgang -endnu :)

Tusind tak for ros af billederne :)

MVH Trine

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

spanien
Forfatter: 
Dato:  03-07-2009 16:07

Hejsa og tillykke med det nye job og lejligheden, er slet ikke misundelig :-)

Jeg er selv lige kommet hjem fra en 10 dages ferie i La HerraDura der ligger mellem Nerja og Almuencar skønt sted...

Hvis du får tid en dag så kør en tur til Gibraltar det er helt klart turen være og Main street er super hyggelig og fra Marina Bay er der mulighed for at komme ud og sejle og se delfiner i deres naturlige omgivelser helt sikkert turen vær...

Hilsen Nadja.

www.Lafontaine.minisite.dk

Lafontaine Foto

med speciale i dyrefotografering, køre ud på hele Sjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider