Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvordan læser man til eksamen??
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 16:58

Jeg skal til en naturfaglig eksamen på onsdag og er bare helt vild nervøs!!


Jeg har selvfølgelig været til eksamner men har aldrig læst til eksamen før.


Hvordan griber jeg det an?

jeg har læst alle mine notater i de 3 fag, sat papirene i orden, og i morgen samt tirsdag har vi spørgedag ved vores lærer på skolen. Jeg har formuleret nogle spørgsmål osv.

Jeg føler mig bare stadig ikke klædt på til den eksamen, og føler ikke at jeg læser nok!


så hvordan læser du til eksamen så du er velforberedt?


Hvis det har nogen betydning er det en samlet eksamen: kemi, geografi, biologi på C-niveau HF


0
0
Svar på denne tråd
 
 eksamen...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 17:17

Jeg sidder selv og læser til eksamen nu.

Jeg gør det ved at læse alt tekst og samtidig skrive noter til det på computeren - jeg husker det ved at få det 'gennem fingrene'.

Hvis det så er en skriftlig eksamen, laver jeg derefter gamle eksamensopgaver, og hvis det er en mundtlig eksamen øver jeg mig i at kunne fortælle det uden at kigge i noterne - så sidder og snakker til mig selv eller en studiekammerat ;)


Det er en meget langsommelig metode, men det virker rigtig godt for mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksamenslæsning.
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 17:27

Når jeg skal til mundtlig eksamen, læser jeg hele pensum igennem op til eksamen. Så tager jeg hvert emne/kapitel for sig og foreberede en fremlæggelse, som jeg lærer mig stort set uden ad.


Til skriftlig eksamen uden hjælpemidler læser jeg alt pensum igennem og skriver alt ned som skal huskes udenad på små kort, som jeg så går og terper.


Til skriftlig eksamen med hjælpemidler bruger jeg tiden på at løse tidligere eksamensopgaver.


Håber det kan bruges.


Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksamen
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 19:06

Nu ved jeg ikke hvordan en naturfaglig eksamen foregår. Men jeg går selv på HF, og skal op i kemi, biologi og geografi som enkeltfag (har været op i geografi). Inden læseferien blev vi introduceret til emnerne til eksamenerne, og ligeledes fik vi overskrifterne på de forskellige emner at vide. Jeg gør så det at jeg udarbejder en disposition til hvert fag for derefter at holde et foredrag for mig selv. Dette synes jeg er en god måde til at lære stoffet udenad.


Held og lykke med din eksamen :)


Nu med trakehner

dressurstjerne :)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider