Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hundevenlig jagttræning på Fyn
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 07:16

Hej

Er der nogen der kender til noget god jagthundetræning på Fyn? Det må meget gerne være noget som tager hensyn til hundens adfærd, og altså ikke kører efter "den gamle skole" hvor man hiver hunden op i nakkeskindet og kyler den i jorden hvis den ikke stopper op præcis der hvor man bad den om det el.lign. Nogen der kan anbefale noget? Meget gerne på Sydfyn.

På forhånd tak.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit bud
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 10:52

Randi - prøv at skriv til Irene Jarnved og spg. hende. Hun ved en masse om jagttræning i DK. Så måske hun kan anbefale dig en træningsplads.


irene@irenejarnved.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til søs
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 16:45

Hej Søs

Mange tak for dit råd, det vil jeg prøve.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jagttræning
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 20:28

Nu skriver du ikke hvilken race det drejer sig om, men jeg kan se på din præsentation at du har en golden retriever.


Hvis det er den du vil træne med, så vil jeg da anbefale Dansk Retriever Klub.


Der er helt klare regler for at der IKKE under nogen omstændigheder må forekomme fysisk afstraffelse af hunden på deres træningspladser.


Hvor langt de enkelte instruktører er kommet med positiv indlæring er selvfølgelig lidt forskellig fra instruktør til instruktør, men generelt er jeg i hvert fald glad for at gå i Retrieverklubben med mine labber (jeg går jo så i Østjylland).


http://www.retriever-fyn.dk/ er din region


Camilla Juelsgaard Jørgensen, nu også med islænder

Juelsgaard's Labrador


Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Camilla
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 08:43

Hej Camilla

Hundetræningen er ikke til mig og min hund, jeg er personligt ikke interesseret i jagttræning. Grunden til denne tråd er, at jeg har en veninde som har gået til træning et meget uheldigt sted, og bl.a. er blevet bedt om at hive hunden op i nakkeskindet og kyle den i jorden, hvilket hun gør. Jeg har gjort hende opmærksom på at den form for træning ikke er i orden, hvilket hun også efterhånden har fundet ud af, fordi hunden har fået ondt i ryggen og hold i nakken... Jeg kan berette at jeg er bekendt af ham der træner dem, og han nøjes ikke med at hive hunden op i nakkeskindet, sidst jeg så ham hev han sin 20 kg. tunge spaniel op i det ene øre, fordi den gik hen over et dørtrin da der kom gæster. Det er skræmmende hvad folk tillader sig, og hvad værre er, at man ikke kan gøre noget ved det, fordi de lovmæssigt har ret til det.

Jeg forsøger at finde et alternativt træningssted til hende, men det er åbenbart ikke så nemt. Hunden det drejer sig om er en labrador uden stamtavle. Jeg var blevet anbefalet retriever klubben, men de kræver at hunden har stamtavle, så det kan jeg desværre ikke bruge til noget, derfor er jeg på udkig efter noget andet. Men ellers tak for dit svar.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd
 
 så trist -
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 16:16


De burde fandme ikke have dyr ......


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 17:49

Ja, det er ikke sjovt at opleve, at folk ikke forstår deres hund, så den virker stresset/frustreret/ understimuleret.

Men opdragelse af hund, hest, børn eller andet, er nok aldrig noget man bliver enige om og nej man kan jo desværre ikke gøre noget ved det.

Mvh

Carina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyborg
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 18:20

Der har ofte været noget rigtig godt hundetræning ved nyborgdyreklinik, han startede netop hundetræning op som et suplement til de eksisterende steder.

Jeg ved det er for alle racer, men de har nok ikke lige specielle jagtøveler, men alt i lydighed.


Mvh Venø

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enighed...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 18:50

Vi kan godt blive enige om, at hundetræning og andet ikke er noget, man bliver enige om Men jeg tror også godt de fleste kan blive enige om, at træning som fører til, at en hund får hold i nakken og ondt i ryggen, under ingen omstændigheder er i orden. Heller ej er anden form for fysisk afstraffelse - jeg mener at man må være uvidende om hvordan dyret fungerer, hvis man ser sig nødsaget til at anvende fysisk magt, for at sætte sin vilje igennem. I øvrigt viser al indlæringsforskning, at man kommer meget længere med at motivere hunden til at gøre det rigtige, fremfor at straffe den for at gøre det forkerte.

Jeg tror på, at sådanne behandlinger af dyr må skyldes uvidenhed, og en fuldstændig ikke-tilstedeværende forståelse for hvordan almindelig hundeopdragelse og indlæring bør foregå, og hvordan man i al almindelighed omgås dyr. Det er nemmere for mig at tro at personen handler sådan pga. uvidenhed, for så er der da håb for, at vedkommende eventuelt kunne være modtagelig for råd og vejledning til, hvordan man kan behandle dyret indenfor rimelighedens grænser.


Til Søs: Jeg er helt enig, men hvad stiller man op? Der er ikke en lov imod den slags, så der er intet at gøre, desværre Jeg har i øvrigt skrevet til Irene Jarnved, så må vi se om det "giver pote" .


Til Venø: Tak for tilbuddet, men det er jagttræning min veninde er interesseret i, desværre, for det er tilsyneladende meget svært at finde

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar randi W
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 19:09

Randi W - det var heller ikke fordi du skulle gøre noget :-) Jeg ved heller ikke hvad man stiller op :-(

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider