Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Cykle med hd hund
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 22:40

Jeg har et spørgsmål til alle jer kloge ænder.

Jeg kender en der har en hund med ny konstateret hd klasse d. Hun cykler med sin hund løbene ved siden af cyklen.

Jeg har selv hd og vil mene at hvis en bad mig løbe ved siden af en cykel så ville jeg få meget ondt. Hun mener det styrker dens muskler.

Hvad mener du bør den løbe ved siden af eller hva?, der er andre alternativer det er ikke et must den løber ved siden af.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kort og godt
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 22:44

NEJ!

Derimod er svømning og water walking godt for hd hunde, da det opbygger muskler uden at belaste leddene..

Mvh Heidi

"It's healthy to ditch class now and then"

Edward Cullen, Twilight.

0
0
Svar på denne tråd

cykling
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 22:46

Jeg vil mene det er for stor en belastning, det er formentlig også en ganske tung hund?

:Pia

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august, evt. hingsteplage eller kvæg. Sydvestsjælland. Mængderabat! cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 22:49

Min tæve havde slem hd (Husker ikke graden), det eneste der holdt hende sammen var musklerne hun havde opbygget ved at være hund og løbe og lege med vores anden hund.

Da den anden blev aflivet, sygnede hun desværre hen, og hurtigt røg musklerne samme vej :(

Men aldrig om jeg ville have cyklet med den, hellere lade den lege med andre, så bestemmer den selv hvordan den vil bruge sig. Og ellers svømning

0
0
Svar på denne tråd

nej....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 22:52

Det er ikke en tung hund ca. 17 kg

Jeg mener heller ikke hun skal cykle med den, har prøvet at forklare hende det, men hun vil ikke høre, gode råd modtages, tænker på hunden frem for alt.

-----MARIA-----

0
0
Svar på denne tråd

Laaangsom cykling er ok.
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 08:07

Men hunden har ikke godt af at fræse afsted ved siden af.

Svømning er også godt og i det hele taget forsigtig, moderat motion.

Men nu skriver du selv, at hun ikke vil lytte til dig, så der er ikke ret meget du kan gøre, andet end at henvise til hendes egen dyrlæge (som hun forhåbentligt vil lytte til) og få oplysninger om motion.

Klasse D er jo pænt voldsomt . Så vidt jeg husker, så går skalaen fra A til E, hvor E er det værste.

Mine forældre har selv en schæfer, der fik det konstateret i en ung alder (klasse A2 eller sådan noget, så det var ikke så slemt) og hunden er pt. 12½ år gammel 'and still going strong'. Hun kommer ud på lange gåture i hendes tempo (som kan være ret højt!) og fodres kun på Hill's og Eukanuba. De første leveår var der NUL trapper og cykling! Til sammenligning, så blev flere af hendes kuldsøskende aflivet i en ung alder pga. voldsomt fremskredet HD .

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

STJERNERIDT i Næstved

for øget fokus på heste i trafikken!

0
0
Svar på denne tråd

Helt forkert opfattelse
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 08:55

Hej

Det er en helt forkert opfattelse at man skal holde en hund med HD i ro. Min golden retriever, som ellers skulle være HD-fri, har HD i begge hofter i den værste grad. Hun er lige blevet 2 år gammel, og fik det konstateret i januar. Dyrlægens udmelding var helt klar: du skal ikke skåne din hund! Netop som andre har skrevet herover, er det meget vigtigt at hundens muskelmasse bliver styrket og bibeholdt. Jeg fik også at vide at svømning var rigtig godt, og at min hund skulle motioneres præcis som hvis den ikke fejlede noget. Jeg er meget interesseret i agility, og spurgte derfor meget ind til hvad jeg måtte og ikke måtte. Det han sagde var, at så længe det ikke skulle være på politi-hunde-niveau hvor hunden skal lave alle mulige vilde ting, så skulle jeg ikke tage hensyn til det.

Det er klart, at hvis hunden har ondt, så nytter det ikke noget at tvinge den til at løbe flere kilometer hver dag, for det vil da være dyreplageri. Men dertil har man medicin, som jeg går ud fra at din venindes hund også får. Jeg kan berette at min hund har HD i så slem grad, at den piver konstant, hvis ikke den får medicin.

Så min mening er altså at det hun gør, er helt i orden, så længe hunden er frisk og glad, og gerne vil med på turen - der er ingen grund til at lade hunden ligge hjemme og lave ingenting, for den tager ikke skade af det.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

forvirret
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 19:43

Okay nu er jeg forvirret.

-----MARIA-----

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider