Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kattekillinger gemt langt væk
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 15:49

Hej alle jer med kattekillinger.

Jeg har en sort hunkat som har fået killinger i hesteboksen og pludselig en dag havde hun flyttet dem.

Vi har fundet ud af at de ligger inde i en slags gang, smal og lang - man kan knap få en arm derind og den rækker vel ca 14 meter ind. Helt nede i bunden ligger de 4 killinger, vi har prøvet at se med et spejl og en lommelygte og kan til nød lige se noget bevæge sig.

Spørgsmålet er nu om jeg kan få dem ud, for når de kommer ud selv, er de vel halvvoksne små arrigtrolde der hvæser af mennesker? Skal jeg ligefrem slå hul i muren (mursten) eller har nogle af jer andre ideer?.

Hunkatten er tam nok og kommer når vi kalder men hvad med ungerne, de skal vel da vænnes til mennesker?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 16:18

tja har hørt at kattefiskeri er kommet på mode...

www.heste-nettet.dk/forum/1/1923167/ 1923167/

Det gælder ikke om at være verdensmester

- men om at mestre verden!

0
0
Svar på denne tråd

De kan altså godt blive tamme
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 16:44

Alligevel- men det kræver, at man jævnligt er i nærheden- evt fodrer missemor tæt på og omgås hende.

Hvad man IKKE skal er- at forsøge at løfte på de små før, de er helt trygge ved éen. Den fejl begik jeg vips: En rasende vild missemor i benet OG en vild killing i min lillefinger. Så det varede ret længe før de små var trygge ved mig igen. Jeg kunne ae dem på ryggen før- men løfte- nej.

Bidedyret kom af sig selv ind som 12-16 ugers- og lod sig tage op og spindespinde, hun var helt svømmende i blikket. Så vidste jeg godt, hvad der var sket: Jeg var adopteret! ;-)

Af de 4 vilde killinger (moren var også vildkat)- blev de tre håndtamme, den 4. blev det først et par år efter- så blev hun den mest kælne af alle, der også elskede gæster mm.

Så- ikke alle behøver at blive vilde fordi, de ikke er i hænder fra dag 1.

Som regel vil de små selv komme ud, når de er klar til at spise selv- altså 3-5 uger.

Min den ene gemte sine flere steder, så jeg opgav til sidst. De var så under trappen i rodet- og kom selv frem, da de var klar. De var lige så tamme som de, der har været i hænder.

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Du skal
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 01:54

endeligt lade dem være.

Missemor har valgt at flytte dem fordi der ikke har været ro nok for hende det andet sted.

De skal nok blive kælne alligevel. Jeg vil gætte på de kommer ud i 4-6 ugers alderen, i hvert fald ikke først som 12 ugers!

Kattekillinger har en enorm nysgerrighed på verden, så når tiden kommer skal de nok opsøge mennesker for at finde ud af hvad de er for nogle sjove nogle som giver mad.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider