Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Drab og kidnapning i haven..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 13:48

Jeg er fuldstændig tude færdig lige nu...

Kommer ud i haven, vi har haft bygget en marsvine sommerhus og det har stået det i nogle uger.

Kommer ud og der er helt stille i haven. Går hen og ser min hun som desuden var drægtig ligger helt stille, ved godt hvad klokken er slået. Kigger i huset de har efter min lille yndlings. Nemlig Stig. Min rosette som jeg er SÅ glad for.

Bagefter ser jeg at hønsenettet er rettet op. Jeg tager den lille hun marsvin op og bryder at græde. Kan slet ikke fatte hvordan det bur er blevet revet op.

Kan det være ræven? Men ville den ikke være kommet før?

Er det muskel hunden som er på besøg inde ved siden af som har været på besøg?

Der er INTET blod. Der er INTET at se på hun-marsvinet. Ingen blod eller sår. Måske hun er død af chok?

Jeg kan slet ikke forstå det. Jeg er SÅ ked af min lille Stig er væk. Jeg vil gå ud og lede efter ham selv om det nok er håbløst...

Hvad ville i gøre? Hvad tror i?

andre som har oplevet noget lign?

Og hvordan i al verden kan jeg sikre vores bur når hønsenet ikke er nok?

"hestetræning er ikke en magisk proces - det er en systematisk videnskab!"
Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Det kan ingen jo
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 13:50

Vide.

Og jeg vil ikke gætte....

Læg noget tungt oven på....

Illum !!

.

Forskellen på sladder og

.

information...er værdien.

Sender sandelig IKKE PB til alle og enhver...

0
0
Svar på denne tråd

Forstår dig
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 13:55

Uh de små muttlinger

Jeg kan kun anbefale minktråd! overalt

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

det kan jo være
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:05

hva som helst- derfor vil jeg ikke gætte. Om det er det ene el andet ved ingen sikkert.

Men man skal sikre bedre i disse dage hvis man vil sa dyrene ude på den måde.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:12

Har lige opdaget at hegnet ind til naboen er mistænkelig meget bøjet... Det kan ikke være vores hund den er ALT for lille...

Der er jo ikke andet for at jeg må se om efter et par nye små miver!

Der er bare intet der kan erstatte lille Stig...SUK!

Da jeg var barn hønsenet mere end RIGELIG

Forresten så kan buret ikke åbnes. lågen sidder fast, så det nytter heller ikke noget at ligge noget oven på...

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:21

Dette er buret...

OG her er hullet...

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Spørg....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:27

Hvorfor ikke tage det døde marsvin i hånden og gå ind og spørge? Om ikke andet kan da du se hvordan naborns besøgshund reagerer på marsvinet...

Mvh. Annette

Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:28

Hvorfor skulle den ene hun reagere på det?

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:29

...Det er en mår eller en mink. De tager ALT!

Øst, Vest Hjemme Er Fjordhesten Bedst.

-Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Nej.....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:31

Det hul er simpelthen for stort.

Enten ræv eller hund...

0
0
Svar på denne tråd

trlalal
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:31

Kan du se det ud fra hullet i buret?

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

PS.....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:32

Hvor er det synd for dig og dine dyr...

Stort knus herfra...

0
0
Svar på denne tråd

Sinne....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:33

Jeg synes altså også hullet er for stort til en ræv.. De plejer ikke at lave større huller end de har brug for, og ingen ræv er så stor dér.... men suk, hvor er det synd for mutterne.

Mvh. Annette

Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

tralal
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:33

Kan hun marsvinet godt være død af chok??

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Det er desværre
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:34

det, der sker når man ikke har kraftigt tråd om sit bur. Jeg har det tykkeste volierenet på min udendørs løbegård. Det er der INTET, som kan bryde ind i.

0
0
Svar på denne tråd

Anette...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:37

Det tænkte jeg også... og nu har jeg siddet og kigget på hullet og tænker det er lidt svært at vurdere på, for billeder og størrelsesforhold kan snyde...

0
0
Svar på denne tråd

tralal
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:42

Den korte side er 80cm og 60cm høj...

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Det kan være mange ting.
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:52

Vi havde også lige lavet en ny hønsegård til hønsene i den anden ende af haven. Så da vi kommer hjem kl. 19, så hænger der en høne i havelågen ud til hegnet, én anden på den anden side af vejen, og én lå midt i haven, den sidste sad skrækslagen helt inde i hjørnet af buret. Og vores nabo havde skræmt ræven væk. Hele burets ene side var revet op, fordi den åbenbart havde fundet ud af at den ikke kunne bide det op, men dem der havde lavet buret var så dumme at bruge almindelige hæfteklammer, så han kunne jo lige rive det op.

Men det kan være hvad som helst. Jeg vil ikke gætte.

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Det kan være mange ting
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 15:11

Ja, det kan være mange ting - ingen grund til at gå og dvæle ved HVAD det var :/

Det er trist, har selv prøvet det.

Havde 2 hunner og 2 hanner gående, og de to var virkelig bare yndlings!

- Desværre vidste jeg godt hvem synderen var, og det var min egen hund.

Fandt kun den ene død, de tre andre var væk.

- Så om det kun har været hunden, eller også noget andet. Vi ved der er ræve og mår etc. i området, så risikoen er der jo.

Fremover tror jeg kun jeg skal ha' nogle af de bure, med sådan noget metalhegn, dvs. det der ikke kan bøjes etc.

Er intet værre end at miste nogle dejlige muttere! :(

0
0
Svar på denne tråd

traalal
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 15:38

SÅ er det opklaret. 13 mdr gammel kamphund var smuttet igennem hegn fra min nabo, mens de spiste morgen mad. Har nappet 2 marsvin og var ved at hoppe over et hegn indtil en anden nabo hvor deres datter på 1,5 var... Ikke skide smart...

Indtil nu har jeg taget det med muskel/kamp hunde med ro. Har hilst på den pågældene hund. Den er simpelhent SÅ sød og har leget med vores lille hund 3,5 kg og med naboens ejen labrodor. MEN det kan åbenbart sige klik i hovedt på dem, så de bryder alt op og tygger hegn osv i stykker....

Naboen hvor denne hund var på besøg har lovet at betale de 2 stk nye marsvin. Hvilket jo er helt fin. Hun var meget bange og rystede. Hvilket jeg godt kan forstå!

Tænk hvis vi havde haft vores barn til at lege alene i haven, denne formiddag mens vi sad i stuen???

Nu er jeg knapt så positivt må jeg indrømme!

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels marsvin
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 17:02

Men tror nu flere hunderacer kunne finde på det, da det er et instinkt..

hunden skulle dog aldrig have været i din have og det viser igen her, at det er hundeejerne det er galt med og ikke hundene.... jeg er en af dem der HADER ordet kamphund.... i mine øjne er en en hund ikke en kamphund før den er trænet til det....

Inden jeg så at du havde opklaret det, tænkte jeg at der da måtte være bare et enkelt eller to hår i det net, som bevis....

Ejer af: (Tryk)

Islænder: Jarpur fra Damgård

Welsh Sek. F/DSP: Regina SDH 366

Venter føl efter palominoen Klepholms Guldfax

0
0
Svar på denne tråd

tralal
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 20:27

Vi har selv hund og naboen har haft en schæferblanding og har nu en labrodor. Disse har ALDRIG gjort sådan noget. Så kommer der en sådan muskel hund på besøg i 3 dage også er mine marsvin væk.

Der har været andre hunde på besøg og der traver ofte mange andre hunde rundt i området. Vi har have lige ned til en stor fodboldbane hvor der bliver luftet hunde (Det må man godt). Ind imellem forvilder nogle af hundene sig op til haverne ud til og der er aldrig i de 2 år vi har boet her sket noget...

Jeg tror mange andre hunderacer var blevet stoppet af nettet. Det gør altså satans ondt at blive stukket i munden sådan noget net. Men vi ved jo at hos muskelhunde så kører adrenalinen så højt op at de ikke mærker smerten. Hvilket i dette tilfælde hænger dog sammen med det opbidte net.

Ja måske kunne andre hunderacer også finde på det. Men alligevel tror jeg det er MERE nærliggende at det sker at en muskelhund gør det, end andre racer.

Du kan ikke tage instinket ud af dyret. Ligegyldigt hvordan du træner den.

Den pågældene hund som jo har ædt marsvin og derefter også gået efter en anden have med et lillebarn, er IKKE trænet til at være kamp hund. tværtimod. Jeg kender min nabo rigtig godt. Hun har selv haft en hund hun måtte aflive fordi den EN gang snappede efter hende. Derfor ville hun aldrig få en bidsk hund ind i områddet. Og jeg har selv været sammen med hunden og hilst på den. Den var virkelig kærlig og glad. Jeg havde faktisk ALDRIG forstillet mig at den kunne gøre det. For det var jo en kæledyrs hund. ikke en muskelhund i forkerte hænder.

Men skindet bedrager åbenbart SÅ meget af både jeg og mange andre kan forandledes til at tro de i hvert falde ALDRIG kunne finde på det. Men idag gik det galt med en familiehund, 2 marsvin og på nippet også et lille barn...

Det er trist. Jeg synes mange af dem er MEGET gode hunde. Min veninde har 3 stk. Jeg var lige ved at adoptere den ene.

Men jeg stoler bare IKKE over en dørtærskel på disse hunde.... Uanset hvor søde de end er og hvor lidt trænet de er til kamp... Tilliden er væk...

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Er jeg den eneste
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 20:39

Der har så megét fornuft, tilbage, når jeg IKKE mener at en hund som æder rotter, katte, fasaner, ænder og marsvin også æder børn ????

Illum !!

.

Forskellen på sladder og

.

information...er værdien.

Sender sandelig IKKE PB til alle og enhver...

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 20:57

Den var sgu godt på vej til at æde en unge... Hvis ikke moren var kommet og taget barnet med inde for!!

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld men hvordan kan du...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 21:44

vide, at den vil æde ungen, som du så pænt siger? Ja, du har hørt, at den var på vej ind i en anden have, hvor der var et barn, men er der garanti for, at det var for at æde ungen??

Det er rigtig trist med dine mutter, og det er uanset om det var hund, kat, ræv, mår, fugl eller om de havde selv fundet ud. Det er rigtig trist at miste sin kære dyr.

Men lad nu være med at gøre historien værre end den er, den er slem nok i forvejen, men intet barn blev spist.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

www.hvitfeldt.eu
Se mine billeder og mød Sedoj, den evige hvalp og de to røde bøller

Sov Sødt Mette <3 Håber du sparker ham i røven hele vejen derop.

0
0
Svar på denne tråd

KUN muskelhunde?
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 22:12

Pjat!

- Jeg har haft 4 forskellige hunde som igennem tidens løb har taget kanin/marsvin, og jeg har haft andre hunde som har bidt mig (Sikkert fordi jeg var en træls møgunge) og INGEN af de her hunde var muskelhunde.

Kun 2 af dem var terriers endda.

Er noget pjat at sige at andre hunde ville være blevet stoppet af nettet, - for det har bestemt ikke stoppet nogen af de hunde som har snuppet nogle af mine dyr :-)

Så synes det er synd at gøre det til "den slemme muskelhund" på sådan noget her, - det er helt klart synd, ærgerligt og træls!

- Men synes IKKE man kan gøre det til noget med racer.

Jeg har da f.eks. nu 3 hunde, - jeg ved de to af dem synes mine marsvin og rotter er søde/sjove, og den sidste synes måske de er lidt mere end sjove, men ALDRIG kunne jeg drømme om at efterlade dem alene med grisene for det ER altså hunde, og selv mine søde nemme hunde kunne finde på at nakke dem.

Det er en hund vi har, og som Illum siger - fordi den går efter en gnaver, betyder ikke den går direkte efter et barn.

Hvem siger hunden ikke bare var på springtur, og så får øje på marsvinene? Og så smutter videre, og der er uheldigvis et barn hvor moren straks blir hysterisk?

Kan som sagt fuldt ud forstå du er ked af det osv. - men sket er sket, og det er ærgerligt og trist.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 22:13

Nu er moren til barnet min kære nabo. Og den var bestemt ikke i godt humør da den forsøgte at komme over det hegn! Hun var MØG bange! Hvilket man ikke bliver uden god grund. En ting er en løs hund som ikke gør noget og ikke knorer og gør! Men når en sådan hun forsøger knurer og små gør mens den vil over et hegn, så kan jeg sgu godt forstå man bliver rigtig bange!

Desuden fatter jeg ikke at hunde hverken havde halsbånd på eller var under bedre opsyn! Det er IKKE første gang den render rundt. Den dag den kom ind i vores hus var den også løs!

Og nej moren overeagere ikke. Der hvor hunden var på besøg var hos hendes svigerinde, som hun har et godt forhold til! Hun ville ALDRIG sige sådan noget for at overdrive! Desuden så vidste hun ikke hvor hunden kom fra før jeg havde talt med min nabo!

Men alt i alt, viser det jo bare at man IKKE kan stole på disse hunde! Desværre.... Jeg er OGSÅ ked af det, for je synes bestemt det er nogle flotte og dejlige hunde, når ikke det siger klik i bøtten på dem...

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

tralalaa
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 22:26

Hunden er brud igennem hegnet og lige ind i min have (rækkehus med haver op af hinanden)

Hunden har jo set, hørt og duftet både kat og hunde og marsvin. Naboens EGEN hund har ALDRIG gjort noget som helst. Jeg synes det er YDERST bittert at fordi en sådan hund er på besøg 3 dage og er ude af syne et øjeblik så ødelægger den hegn 2 steder! Den skulle over 2 hegn for at komme ind fra have til den anden, Faktisk 3 hegn da vores ligger dobbelt!

Derefter har den knavet sig gennem buret i haven og jaget de små marsvin. Så er den højst sandsynlig sprunget over vores hegn og lige ud på fælles græsset og over til vores anden nabo, hvor deres datter så er i forhaven. Af det jeg har fået fortalt har den set ud til at have været lidt i blodrus. Den var agressiv, gøede, og rev og bed i hegnet, (heldigt de satte hegn op i foråret) Nabo tog sin datter med ind og lukkede døren. Hun anede ikke hvor hunden kom fra og var skræmt over måden den opførte sig på. Deres datter er vant til hund. Hun besøger selvfølgelig sin faster, som er vores nabo og hun har jo denne labrodor...

Ja rimelig indviklede nabobefolkning. Men vi har det alle godt sammen. Men det var alligevel ikke sjovt at måtte mistænke den hund som kom fra naboen have. Jeg og min mand gik i en time og tænkte over hvordan vi skulle sige det og om vi skulle sige noget. Men heldigvis VIDSTE naboen GODT at hunden havde været løs og de havde endda selv set den gå rundt i vores have!

PÅ det tidspunkt var hund og ejer dog taget hjem, men min nabo var MEGET rystet. Bogstaveligtalt! Hun rystede og måtte have et kram! Man forstiller sig jo ikke i sin vildeste fantasi at sådan noget sker!

Det positive er vel bare at mine marsvin bliver erstattet. Men jeg ved så også at hvis denne hund er på besøg en anden gang så kan jeg ikke have mine dyr i haven...

Min pointe er bare at et hvert menneske kan se om en hund er ude på leg eller om den er ude for at dræbe! Og nej forsøger ikke at gøre historien værre. Jeg fortæller den som den er!

Ja måske er det igen igen blot et spørgsmål om at ejeren burde og skal have bedre styr på sin hund!

Desværre så skal der nu ligges til foreslag om vi overhovedet i vores andelsforening vil have disse hunde i vores lille bolig"have"

Ja hvis den dog bare havde holdt sig til marsvinene!

Har så også lige fået afvide at en anden af naboerne savner deres kat! hmmmmm...

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Sensation
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 00:34

Uanset om den pågældende hund har været inde i din have, er der jo ingen der har set den tage de pågældende dyr. Så i realiteten er den jo uskyldig indtil andet er bevist.

Det lyder som om at denne hund (det indtryk som jeg har fået via dine skriverier) kommer fra en velfungerende ejer, og har fået en normal opdragelse. Derfor tror jeg ikke den havde gjort barnet noget. Men kan lige forestille mig en hysterisk mor prøve at jage den væk, så den ikke kom ind i deres have, og så vil mange hunde reagere med en knurren. Den er jo heller ikke med sine 13 måneder særlig gammel.

Når jeg kommer med min Amstaff, mødt adskillige mødre fuldstændige hysteriske hive deres børn væk fra dræberen. Når så nogle af børnene fortæller deres forældre (mest mødre)at de har faktisk lige kælet med hunden, og den både sød og venlig, så hiver de nærmest børnene af sted. For deres forud indtagede mening om disse hunde, må bestemt være den rigtige.

Dyreholdet hjemme hos mig tæller udover min Amstaff også 2 katte, som på 6. år lever i fuld fordragelighed med hunden.

Men tror da, at såfremt hun var ude på egen hånd (hvilke mine hunde uanset race) ikke får lov til, så ville jagtinstinktet som rigtig mange hunde har lurende lige under familie-hunds-overfladen, måske tage overhånd.

Kender til troværdige episoder om en arbejdskollega der kom hjem til deres venlige labrador der aldrig havde skadet noget andet dyr eller menneske. Men fakta var at der var blod over en del af lejligheden, og katten (som hunden havde levet med i en del år) lå død i en blodpøl. Hvad der er sket kan man kun gisne om, men jeg tror at via en voldsom leg (måske) har jagtinstinktet taget overhånd.

Den anden episode (som jeg så med egne øjne) var en dyrlæge som havde 2 ruhårede hønsehunde. En dag kom en kat desværre forbi i haven, og jagten gik ind. Begge hunde fik en efter en fat i den stakkels kat, i hver sin ende, de trak til, og katten udstødte et skrig og døde. Meget væmmelig oplevelse kan jeg oplyse jer om.

Men lad være med at dømme noget væsen med hvad du tror den har gjort ved henholdsvis dine dyr, og hvad den ville have gjort hvis den kom ind i naboens have. Og så forklar hundens ejer, at uanset om de spiser morgenmad, må de hegne deres have ind, så hunden kan blive på egen grund fremover. Det har man faktisk pligt til som ansvarlig hundeejer.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 01:11

Nu er det RIMELIG nærliggende at det er denne hund som har gjort det. Ikke engang min nabo var i tvivl om hvorvidt den har gjort den. Det sagde hun selv. Måske har de set den med marsvinet i munden men har ikke turde sige noget til os i frygt for reaktion. Hvilket jeg UDENMÆRKET forstår. Jeg var jo selv ikke helt tryg for at gå ind og spørge om den ene af hundene derinde havde været på fri fod. Men heldigvis er vi alle så gode naboer at vi ikke dømmer hinanden som personer.

sket er sket. Men det faktum at det HØJST sandsynlig var en muskelhund giver mig godt nok en smule ondt i maven. Med ALLE de hunde som render rundt her er der ALTID sket noget som helst, også kommer der en muskel hund på besøg også siger ellers bare haps. For mig at sige viser det lidt om hvor stærkt deres jagt instinkt er i forhold til andre hunde.

F.eks gravhunden er OGSÅ en jagthund. Dens størrelse gør at jeg er mere tryg ved den som familie hund frem for de store jagthunde. En gravhund kan man løfte op det kan sgu ikke med 25kg muskelhund! Hvilket naoben OGSÅ berettede om at hun måtte flå den hjem, den var så agressiv.

Men ja jeg er vokset op med gravhund. Vel er den også et jagtdyr med et MEGET stærkt instinkt. MEGET stærkere end det instinkt min dværgpinscher helt sikkert gemmer et sted inden i. Den ordnede en hane og 4 høns på meget kort tid engang. Hvilket jo heller ikke var så godt. SÅ ja ALLE hunde har det i sig. Men jeg er 100% sikker på at hos nogle racer kommer det hurtigere frem i dem end hos f.eks skøde hunde, som jo idag er avlet til nusse kæle hunde...

Som sagt har min opfattelse også været at det er pga ejeren en sådan hun angriber f.eks et barn eller en hest, som vi har set eksempler på. Men efter alt det ballade idag som involdvere flere af os i foreningen er jeg sgu ikke så sikker mere. Og det tror jeg bestemt heller ikke min nabo lige inde ved siden af er. Hun var MEGET rystet. Hun har selv måtte aflive en hund fordi EN gang nappede ud efter hende uden grund. Så at denne hund har lavet så meget ravage idag gøre hende bange, hun ved nemlig godt at hvis den først har lagt op til at gå efter et menneske så er det mest sikre at aflive den. Hun har bla. arbejdet med vilde hunde i tyrkiet, så hun ved en del om hvordan vilde hunde reagere osv.

Vel er den kun 13 mdr. gammel. Men for mig er hundens alder fuldstændig underordnet! Den forsøgte at komme over et et hegn, moren turde IKKE gå hen til hunden men gik istedet inden for! Det siger ikke så lidt når man ikke engag tør skræmme hunden væk! Jeg kender disse pågældene naboer godt og nej hun er ikke en pylder mor. De har katte og som sagt er deres datter også vant til at have stor hund omkring sig. Men når der står en ukendt hund og små gør med salv i hovedet og viser agression var jeg sgu også blevet bange!

Man kan bare ikke sparke en sådan hun væk! Havde det være en grav hund så havde man for pokker nok bare sparket den eller lagt sig oven på den.. Prøv lige det med en 35kg tung muskel hund! (hvilket min veninde har)Hendes hunde er iøvrig smadder søde. Jeg var ved at adoptere den ene som er en hvalp som de har fået tilbage. Men helt sikkert et nej idag. for det første fordi jeg ikke er i stand til at aktivere en stor hund, og for det andet fordi jeg har mistet AL tillid til dem. Jeg er vokset på med labrador, goldenretriver, gravhund, dværgpinscher, og shæfer og rottweiler, dalmatiner....

Den eneste af de hunde som jeg ikke har brudt mig om var rottweileren, som ellers også skulle være en sååååå sød familie hund. Men den endte alligevel med at bide mig!

en anden gang gik jeg og en skolekammerat på en villa vej da en rottwieler brød igennem en hæk og kom agressiv hen i mod os. Bedt mig i armen og fik snittet min kammerat! Ejeren kom med klassikeren": Det er ellers den bedste familie hund vi nogen sinde har haft" FLOT! Det er det så ikke mere! Politiet ville have aflivet hunden, men det skete ikke. Hvergang vi gik forbi den hæk var vi rædselsslagene. For vi kunne hører den fór rundt og knurrede på den anden side af det store hegn der var blevet sat op.

Men INGEN af de andre hunde( ud over gravhunden som åd et par høns der gik frit) så har ingen af de andre nogen sinde gjort noget...

Min pointe er bare at jeg ikke normalt er fortaler for at skærer en hunde racer over en kam. Men denne her gang er denne oplevelse kommer ALT for tæt på.

Deres instinkter som er avlet i dem er alt for fremtrædet og tændes ALT for hurtigt i forhold til hvad jeg synes er rimelig når det er en hund som færdes blandt børn og andre dyr! Desværre. Men de mange positive oplevelser jeg har, bliver nu tynget af de negative jeg har fået. Som ikke kun er fra dagen idag. Ja vel blive jeg også påvirket af medierne. Men ud over det har jeg oplevet at min egen hun nær var blevet angrebet af en sådan hund. Som HELDIGVIS var i snor OG SELE!!!

Det har jeg ALDRIG oplevet med andre hunderacer!

Vel kan de være søde og gode hunde og ja alle hunde kan få vækket deres instinkter. Men hvor følsom er hunden? Hvor lidt og hvor meget skal der til for at tænde for sluk-opdragelse til tændt-instinkt?

Grænserne er forskellige, men meget korte vil jeg mene de er hos muskelhunde. Igen generaliseret. For nogle har længere grænser end andre. Lige som mennesker er forskellige er hunde det også også selv om det er samme race. Men at tage chancen når man ved hvad den generelle grænse er, er jeg ikke med på længere.

Og dertil kan jeg UDENMÆRKET godt forstå man forsvare sine egne hunde med næp og klør! Alle ejere af muskelhunde vil jo ALTID rose dem og fortælle hvor gode de er og at de ALDRIG ville gøre mennesker ondt. Det vil en ejer ALTID sige. Det ville jeg SELV sige! Jeg vil til hver en tid forsvare min hund, kat, hest, forældre, mand og brødre... Det er klart og en naturlig reaktion at forsvare det man holder af. Men derfor mener jeg heller ikke at folk med følelser involdveret er de rette til at bestemme hvorvidt en sådan hun skal gå med eller uden mundkurv eller snor eller om de skal forbydes. Lige som at jeg ALDRIG vil være den rette til at beslutte om fjordheste vitterligt ikke duer til nybegyndere, for jeg vil jo mene denne race duer til alt...

Kan du se hvor jeg vil hen? Hver so synes bedst om sine grise... Sådan er det jo. Derfor skal der nogle objektive personer til at afgøre denne her situation omkring disse hunderacer. Hverken dig eller mig vil være kompetente til at afgøre hvad der er bedst at gøre.

Men når det er sagt, så går jeg altså ikke en bue uden om en bestemt hunderace på gaden. JO hvis den ikke har snor på! også er jeg lige glad med hvilken type hund det er.

Jeg ved jo at muskelhunde kan være søde og de bliver ligeså ekstatiske af at få en ordenlig kæletur som min egen hund gør. Og dens øjne kan give mig gele i mine ben også selv om dette er sket. Og jeg vil STADIG besøge min veninde og kæle og nusse med hendes 3 stk amstaff!

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Forvirret
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 05:05

Må indrømme, at for hvert indlæg du skriver bliver jeg mere og mere forvirret. Syntes altså du kommer med halve forklaringer på hvad du tror der er sket, og hvad du tror din nabo har set. Lige pludselig, når det passer belejligt ind i din historie, tror du at hun muligvis nu har set hunden med dit marsvin i munden, men ikke tør sige det til dig.

Ydermere har du også rimelig mange oplevelser med mange andre hunde, bl.a rottweileren som du jo heller ikke kan lide. Min tidligere hund var netop en rottweiler som da hun blev aflivet i en alder af 13 år aldrig har gjort en "flue" fortræd. Held...nej god prægning og opdragelse, samt en god avl så får du gode hunde ud af langt størstedelen uanset race. Så længe du får en race der passer til DINE behov, og ikke tager efter popularitet, potensforlænger hvilke desværre en stor del af de danske hundeejere gør. Resultatet taler desværre sit kedelige sprog, med de mange hundeejere der egenhændigt har skylden for de triste ulykker som har været fremme i bl.a pressen igennem længere tid.

Jeg er da også blevet bidt af hunde. Bl.a en schæfer og en dværgpincher, dette gør da ikke at jeg hader disse hunde, blot ville jeg aldrig anskaffe mig sidstnævnte, da jeg syntes de er for små, og har et for hidsigt temperament til mig. Men den passer med garanti godt til andre der kan lide at arbejde med lige netop den race.

Så lad være med at være fordømmende over for bestemte racer, der findes brodne kar overalt, sådan er det desværre når visse folk avler på alt hvad der kan krybe og gå, samt en fuldstændig ukontrolleret import at syge/dårlige og ikke mindst mentalt dårlige hunde fra div. østlande.

Du skal udtale dig om det du ved, og ikke det du tror!!!

0
0
Svar på denne tråd

hold dog op
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 07:47

INGEN har set det ske! Ergo ved du ikke en disse!!

Og det er sandeligt IKKE kun muskelhunde der kunne komme på den slags. Jeg kan love dig at den ene af vores hvis ikk måske begge kunne finde på det samme. hvorfor? Fordi vi har brugt dem til at tage rotterne hvor vi boede tidligere. Et marsvin el en rotte - det er et fedt for en hund der er vant til at tag rotter.

På vej ind i en anden have og derudfra VED man bare den var lige ved og tæt på at tag et barn... Ihhh jo hvor realistisk dog. Det avr ligesom dengang min alkoholiske far gik en tur gennem gågaden og var lige ved at falde og brække armen tre gange. Men han gjorde det jo ikke!

Halve forklaringer, INGEN beviser for noget og så en masse gisninger. Det er der ingen der kan bruge til noget. det virker som om du blot prøver at bruge indlægget til at nedgøre muskelhunde på en ukonstruktiv måde, og håber på at få ret fordi du måske ved der er masser mennesker på hn som ikke bryder sig om disse hunde.

Men realiteten er du VED INTET for du har IKKE beviser, el set direkte noget som helst!

0
0
Svar på denne tråd

Det er stadig ikke nok....
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 07:51

Hvis vi nu ser på, hvordan medierne har belyst emnet dræberhunde, og det at de spiser børn til middagsmad, så kan jeg godt forstå, at moren tog sit barn med indenfor, i stedet for at gå til kamp mod hunden. Men HVEM VED, hvad hunden ville have gjort?

Folk var så bange for Zeus, da det kom frem med de to rottweilere, der dræbte et barn. Og det var altså lige meget om han stod og logrede med halen, så så folk et frådende dræbermonster.

Ja lad os få alle store hunde slået ihjel, så kan vi nemlig beholde det mest arrige småkravl - de bider jo ikke så hårdt, så det gør ikke noget, at de bider... (sårlig humor)

Jeg er blevet jagtet af en labrador og bidt til blods af en gravhund, der uden så meget som et knurren satte tænderne i min arm under en kæletur.

Men jeg kan se, at dit budskab ikke var marsvinene, men naboens plejehund. Det var da godt, at det ikke var en ræv eller mår, der havde taget dem, for så skulle disse vel også udryddes.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

www.hvitfeldt.eu
Se mine billeder og mød Sedoj, den evige hvalp og de to røde bøller

0
0
Svar på denne tråd

XXXXXXX
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 08:30

Uhhhaaa stakkels dine mutter. JEg sidder her på arb og bliver helt bekymret over at mine går ude i vores trekantsbur med div teltpæle i.

positive tanker

heidi

Velkommen til superpart Tina

Pluto - Siglavy

Minimulen Viktor

Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

tralalaa
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 13:54

Jeg taler ud fra min egen erfaring som gør at jeg ikke er vild med visse hunderacer... Min erfaring siger mig at visse hunde har et let antændeligt temperament!

Desuden var den ene rottweiler trænet i både det ene og det andet, men det gjorde ikke at den ikke bed.

Uanset hvad så er ejer åbenbart SELV blevet nervøs for hunden efter at have hørt hvad den har gjort her i nabolaget. Den skal muligvis aflives. MEN vi har herhjemme inviteret på kaffe i aften da jeg IKKE Synes den skal aflives pga. 2 marsvin. MEN hvis der er andre grunde så er det op til ejeren. Jeg ved IKKE om han ved andet end det med min marsvin.

Jeg blev en smule rystet da min nabo talte om aflivelse, det synes jeg er lige lovdrastisk.

Jeg ringede til min veninde som har 3 stk amstaff for at tale med hende om hendes erfaringer med disse hunde og hendes dom lød på at uanset om det har været et marsvin så skal den aflives, er den først begyndt på at jage og smage blod, så vil den gøre det igen.

Hun standser selv sine hunde når de slås, for ikke at stimulere dem i kamp. Og diss hunde har aldrig gjort noget. Jeg stoler på min veninde. Det kræver virkelig sin mand at klare 3 stk amstaff endda med 2 børn under 12 år hjemme.

Når selv hun ville have aflivet en hun pga et gennem bidt hegn (som hun siger er et tydelig tegn på den har været optændt, da den tydelig har ignoret smerten far det stikkende hegn) og så ordnet disse marsvin. ja ja.. ingen har dissideret set den med et marsvin i munden. Men hvis den er blevet set i voresw have er det så ikke rimelig belejlig hvis ræven var på besøg samtidig?

Hele sandheden omkring hvad min nabo har set får jeg i aften. Kan sgu godt forstå hvis hun ikke er strøget ind og ringet på fordi hun har set hunden i vores have. Hun har helt sikkert været bange for vores reaktion og hvem ved om der ligger mere bag....

Lige nu får vi en erstatning på 1000kr af ejeren og aflivning overvejes (præcis på baggrund af hvad ved jeg ikke). Men både nabo og hundeejer er inviteret hjem til os i aften så vi kan få det talt igennem.

Var jeg ude på at dømme en hunderace og få folk til at hade disse hunde endnu mere havde jeg sgu da forlængst ringet til ekstra bladet og politiet (hunden havde ikke halsbånd på og rendte rundt frit mellem børn og andre dyr, guf for både politi og medier)

Men det ønsker jeg IKKE! BEMÆRK IKKE!

Jeg ønsker blot at man som ejer er ansvarlig ISÆR når man har en sådan hund!!!

Jeg har ALDRIG talt om at jeg ønsker de forbydes og slåes ihjel alle sammen!

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Hmm er snart træt af dette
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 14:08

Ja undskyld men er jeg den eneste der snart er træt af at høre hvor forfærdelige "Muskelhunde" er????

Ved godt at der er alt for mange dårlige eksempler på deres adfærd, men lige i denne situation med marsvin, ja så tror jeg det er meget normalt!

Hunden har jo ikke engang ædt dem! I hvertfald ikke hvad du 100% ved, du siger selv at der ingen blod var. Og ja din hun marsvin kna være død af skræk og det andet stukket af. Har før hørt om marsvin der dør af skræk

Med hensyn til naboens barn, så tvivler jeg stærkt på at hunden ville have skadet barnet! Den er ophidset ja selvfølgelig! den har lige fundet to levende legedyr og hvem ved måske er det ene stykket af over mod naboen!

Forstår godt folks afstand til disse hunde, men man behøver altså ikke male fanden på væggen og gøre alle "muskelhunde" til dræbermaskiner. Hvilken race er hunden desuden? Synes efterhånden man bruger muskelhund om alle racer der ikke er sofa hunde.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Åh nej hvor synd!
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 15:24

Hvor er det forfærdeligt for dig at skulle opleve!

Jeg har selv engang prøvet det samme, det var så ikke tråden der var revet itu, men låget der var blevet krænget af, og det var helt sikkert en ræv der havde gjort det.

Jeg havde 6 marsvin på det tidspunkt, de to af dem havde den taget med, andre to lå tilbage - døde, på ryggen, - kvalt, sådan gør ræve, intet blod, de kvæler dem, tager hvad de kan have med, kommer tilbage senere efter resten.

Nummer 5 sad inde i huset og døde kort tid efter, sansynligvis af indre blødninger.

Jeg fik kun lov at beholde hannen, for han gik i buret ved siden af.

...

Nu her i mit voksenliv, har jeg også haft marsvin, nærmere betegnet et marsvin og en kanin.

De gik udenfor i et bur med solid tråd og ingen steder mulighed for åbning.

Men en dag så jeg til min skræk at tråden var bøjet ind, sansynligvis fordi en ræv havde forsøgt at flå hul på den.

Så satte jeg hvide plastic-pæle hele vejen rundt om buret, 7 strømførende tråde fra nederst til øverst, og så en forbindelse hen til hestenes hegn, sådan!

Jeg kan anbefale strøm rundt om bure hvor små dyr går ude om natten.... man kan få batterier der laver strøm, hvis man ikke lige har et el-hegn i nærheden.

Jeg ved godt nogen vil synes det virker overdrevet, men det synes jeg ikke det er, og man tager jo bare strømmen af om dagen så man kan hygge sig med dyrene.

Man skal selvfølgelig sikre sig at trådene ikke rører selve buret.

Og nej - jeg tror ikke det er hunden, hvis jeg skal være helt ærlig, er den ikke inde om natten? Har I set den rende inde i haven på andre tidspunkter?

Hvis ikke, så tror jeg det er en ræv, de gør præcis sådan nogle ting - og næsten altid om natten.

Jeg går i min vurdering udfra at dyrene også gik ude om natten, og at det sansynligvis er sket i dette tidsrum.

Så det var lige et råd herfra, selvom det jo er lidt sent - sender mange medfølende tanker, ved hvordan det føles

0
0
Svar på denne tråd

Nå jeg ser nu
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 15:30

- at det VAR hunden!

Det var dog forfærdeligt, må næsten føles værre, en ræv er trods alt et vildt dyr der skal klare sig selv, men sådan en dum forkælet overfodret møghund

Øv øv øv.

Ser lige at de vil lægge 1000 kr. i erstatning, det er også yderst rimeligt, og det mindste de kan gøre!

0
0
Svar på denne tråd

traalal
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 15:35

Hippo.. må også indrømme jeg synes det lyder lidt voldsomt med strøm i hegnet...

Jeg var oppe og tjekke de små pus ved en 7-tiden da min hund skulle ud og tisse og der var liv i dem.

Hunden var stukket af ved en 10-tiden. Så at ræven har været på spild efter kl. 7 tror jeg ikke på. Jeg gik sent i seng (kl. 3, så film) og var oppe kl. 7 og tjekkede dem.

Jeg tjekker dem altid inde jeg går i seng for at se om de mand og vand og ser til dem når jeg står op. Vi her en meget lille have. Det er ikke andet end et frimærke, så man opdager med det sammen af de ikke snakker..

Gik i seng igen efter at hunde havde været ude og vågnede først ved 12-tiden... Så mellem 7 0g 12 er det sket. Hunden har været på langfart i næsen en time...

DEt er rigtig trist.. Jeg er ked af det. Jeg har ikke haft de marsvin så længe. Fik min yndlings af dem i marts måned og var rigtig glad for ham. Havde ønsket mig marsvin i 2 år og da jeg så endelig fik en var jeg jo helt lykkelig.

Jeg forstår ikke hvorfor en hunds liv er mere værd end et marsvin. Uanset hvor naturligt det end er for hunden så er det bare ikke iorden!!!!

Men at det lader til at hundeejeren tager ansvar synes jeg virkelig er godt. Hvilket han skal have ros for

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Aflive pga to marsvin?!
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 16:09

Jeg har forsøgt at svare her et par gange, for jeg vil gerne formulere mig pænt, for ikke at støde nogen.

Camilla, - jeg kan 100% følge dig, det er SÅ forfærdelig at komme ud til døde marsvin, det er træls, ubehageligt og man blir ked af det.

- Et marsvin er ikke mindre værd end en hund.

Men når det er sagt, så synes jeg ærlig talt det er synd at lave det hele til noget om de forfærdelige kamphunde i blodrus.

- Det er en HUND, den har visse INSTINKTER og det er dét der er sket.

Det kan være hunden har været på springtur, og er kommet forbi dine marsvin og har tænkt "Namme!".

- Hvis min mormors hund kom forbi mine marsvin i haven ville den tænke præcis det samme, - og han er ikke muskelhund og han HAR taget nogle af mine marsvin før og nej han var ikke i blodrus, og jeg var ikke ræd for at han ville "æde" mig eller mine søskende.

Tror man skal passe på ikke at lade sig ophidse for meget af det man ser i medierne.

Hvis man afliver en hund pga. INSTINKTER synes jeg man er langt ude - det er så møntet på naboen.

- Ja undskyld mig meget, men det synes jeg.

Hvad så hvis det havde været en chihuahua? Labrador? Golden? Havde den så også været i blodrus, været på vej til at "æde" et barn m.v.?

For pokker, min onkels gamle springer spaniels syntes en dag også min kanin så lækker ud, og gik igennem hegnet.

- Og han var nu også ligeglad med hegnet.

Som sagt, det gør mig meget ondt - men synes heller ikke man skal puste det mere om end det er.

Og nej, jeg har ikke muskelhund, så jeg har ikke noget behov for at forsvare "min" hund, - jeg har tilgengæld tre små terriers, og jeg ved at risikoen for at en af dem en dag nakker et marsvin er der, og det må man jo bare ta' sine forbehold for.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 16:20

Tror næppe en chihuahua havde ædt sig igennem buret. Jeg har selv dværgpinscher som da også har set sig sulten efter de små marsvin. Mine forældre hund har også været i haven, de bider immervæk ikke buret i stykker. De ved godt at er der bur om er det no go.

Hvis mine marsvin havde løbet frit i haven kunne jeg forstå det. Men at den æder sig igennem hegnet synes jeg er ud over alle grænser. Ja jeg har oplevet at hunde har taget høns og andre dyr. MEN Aldrig har en hund bidt et bur i stykker. ALDRIG. De har ædt de små dyr fordi de har gået frit UDEN for buret!

At et bur ikke engang kan stoppe en hund og 3 lag hegn signalere for mig HALLO! Om det så var en solsort, så respektere de fleste normale hunde altså et hegn og bliver i DERES EGEN have bag hegnet. Det gør denne hund så bare ikke.

Og nej den er ikke bare kommet forbi. Den har stået lige på den anden side at hækken og har kunne se og hører de små marsvin. Jeg har selv snakket med den igennem hækken hvor den stod.

Desudne har den forsøgt at grav sig ud under træhegnet, hvilket ikke er lykkes, selv om den har fjernet hegn OG sten. Så har den så bare forseret have hegnet, 2 gange hunde hegn og 1 gang hønse net. Kommet ind vores have og bidt en gang hønsenet op. Den er ikke bare kommet forbi. Den har stået i 2 dage og slikket sig om munden og har til sidst bare jaget sig igennem hegnet! Hvilket jeg ikke har oplevet nogen "normale" hunde gør. Min hun smutter kun hvis der er hul. Men den bider altså ikke hegn ned eller trykker det fladt osv. Den ved godt at hegn betyder STOP!

Ja jeg var nok blevet ligeså vred og ked af det hvis det var den anden hund, labrodoren som havde gjort det. Men det var det IKKE! Selv om den bor der fast. Hvilket jeg ser som et tegn på at muskelhundens instinkt tændes hurtigere end f.eks labrodoren og min egen dværgpischers hund....

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 16:32

Det er meget synd for dine marsvin, det er ikke en skæbne man ønsker for nogen af sine kæledyr.

Men helt ærligt så kunne selv en lille gravhund have fundet på det der uanset hvad. Hos os var det vores lille dværgpinscher som slog 2 fuldvoksne kaniner ihjel ved at hoppe ind i buret til dem.

Synes godt nok al det med kamp/muskel hunde er ført alt for langt ud. Ja nogle burde nok ikke have den type hunde og ja de burde alle være i snor og hvis ikke i snor så måske med mundkurv i offentligt rum, men ALLE hunde kan angribe uprovokeret!

Husker at der i nærheden af os var en alm. hyrdehund som skamferede en lille pige uden varsel, gør det racen til dårlige hunde?

Husk at tænk på hvad medierne bringer op og at de aldrig er objektive i deres fremstilling af sagerne!

Beklager at jeg smider denne smøre i tråden men er bare ved at have fået nok af al denne pegen fingre af muskelhunderacerne.

Og nej jeg har ikke selv en og har heller ikke intentioner om det men kender flere af dem og ville ikke tøve ved at lade dem være sammen med børn!

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!

Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.

Godt hø sælges, minibig 450,- pr balle, skal afhentes

0
0
Svar på denne tråd

Jeg opgav
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 17:01

at læse tråden da den gik over i kamphunde/ikke kamphunde osv osv. Jeg vil derimod sige, med hensyn til at sikre dyret, så bruger vi, om vores hønse/kaningård, el-tråd foroven og forneden, det er så´også 2,5 meter højt. Forneden holder ræve/hunde ol. væk foroven tager sig af måren... Vi har ALDRIG haft nogen der er kommet ind...

Ved ikke om andre har svaret på det, men jo de kan dø af chok...

Synd med dine små venner.

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

kamphunderacer skal forbydes ved lov
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 17:06

og nej der er bare NO MERCY herfra når du først har set sådan en galning gå til angreb på din hund uden grund så er din tollerance lig 0 disse hunde kommer aldrig ind på min matrikel og jeg kommer aldrig ind på områder hvor de forfindes.

skide synd du måtte opleve dette camilla håber dine nye marsvin kan give dig samme glæde som de gamle....

"ikke alt i verden omhandler dig;-)"

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 18:32

Så er sagen for vores vedkomne ude af verden.

vi har fået 1000kr i godtgørsel og har allerede købt 2 nye marsvin. Hunden vil fremover have halsbånd på og vil ikke færdes i haven uden opsyn, når den altså er på besøg.

Ejer ville have aflivet hunden, men det har vi altså sagt han ikke skal. Hvilket ejeren er MEGET glad for.

Det er fint for os den er på besøg, men den skal selvfølgelig holdes under opsyn.

Vi sender vores nabo på ferie på fredag så hun kan komme ned i varmen og få det godt igen, hun har været meget ked af det og bange, da hun også er af den overbevisning af disse hunde har en MEGET lav tolerance overfor visse ting og dermed bliver de hurtigere tændt end andre hunderacer. Præcis ligesom når man taler om heste.

Og ja min tolerance er MEGET lav for fremtiden overfor disse hunde, ISÆR denne. Men jeg stopper ikke med at besøge min veninde som har 3 stk amstaff. Men jeg er mere vågen overfor disse hunde end ved andre racer. Det er desværre hvad MIN erfaring fortæller mig.

Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

123456656
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 18:47

Stakkels Marsvin... Men helt ærligt, det er altså noget rigtig mange hunde kunne finde på at gøre. Jeg tror sagtens fx. en Jack Russels ville kunne have gjort det samme, tiltrods for det ikke er en muskelhund.

Men godt i har fundet ud af det :-)

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

ja ja ja
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 18:58

og vi er mange andre med samme erfaringer med andre hunderacer... Ja jacken kunne være en af dem da. men generalt hunde der har været mere el mindre trænede til at tag andre dyr el har det i generne. men nej det forstår trådstarter tilsyneladende ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider