Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dagens danmark-uhyggeligt
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 05:43

Hej derude.

Jeg har længe haft denne her føelse af at Danmark ikke længre er et rart sted at færdes. Jeg syntes simpelthen der er sket utrolig meget på meget kort tid... det slet ikke det danmark det var for bare 5 år siden.

Bla er der jo alle de her skyderrier, hvor ganske uskyldige og alm mennesker kan komme til skade også-og hvor kommer våbene fra?

Så der alle de her hjemmerøverrier der er kommet kraftigt sstigning på her på det sidste.

Så der alle de her muskelhunde som er blevet en bred og hyppig købt hund, af de forkerte mennesker, så der en masse ulykker med dem også.

Personligt, holder jeg mig langt væk fra nørrebro, men det jo slet ikke nok, det jo kommet til amager,ishøj osv. Det skræmmende...

Og mht hjemmerøverrier, så jeg helst ikke alene hjemme.Og har mine forholdsregler,selv hjemme. Det burde ikke være nødvendigt,i ens eget hjem vil jeg mene. Det trist!!!

Så der muskelhunde-Jamen i sig selv er hunden måske meget sød(min veninde har en af slagsen,og han er nu ganske dejlig), meeen jeg går langt udenom hvis jeg møder en på gaden, og jeg bliver stik tosset hvis jeg er ude på fælleden at gå tur med ungen og der kommer en,som ikke er i snor og fjolset til ejeren ikke kalder køteren til sig.

der selvføgelig meget mere i lille danmark, syntes bare det de her som man høre allermest på stående fod. Det bare uhyggeligt som det har udviklet sig....

Jeg tænker bare, hvorfor er det blevet sådanne, hvilke mennesker ødelægger det lille danmark, og hvad burde man gøre ved det??

Jeg kan da godt blive en smule urolig over at min lille pige skal vokse op i et land med de problemer som vi har her pt,ja og bliver det overhoved bedre??

Hvad mener i om dagens danmark??hvad tager i af div forholdsregler for at passe på jer selv??

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

Sommergræs tilbydes amager

0
0
Svar på denne tråd

helt enig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 07:33

DK er ikke længere det gode trygge sted at være. Bl.a. grundet flere af de årsager du nævner.

Herhjemme taler vi jævnligt forholdsregler, ikke at det fylder hele hverdagen, men når der kommer relevante emner op som mærkelige mennesker, hjemmerøverier, muskelhunde angreb, ja så har vi taget vores forholdsregler.

Jeg synes det er en meget trist udvikling/ nedtur DK har tage de sidste 5 år.

Min datter har klassekammerater på 10 som render og slår på alt og alle- ingen konsekvenser.Hun siger af og til at hun er utryg ved dem og bange for hvad de kan finde på når de bliver ældre.Øh... hun er 11 år og allerede utryg??

Indenfor sundhedssektoren, skoleområdet, ja der frådses med penge til alt muligt ligegyldigt administrativt og istedet strammes grebet om de der har behov for hjælpen. Jeg ser det dagligt på mit arbejde, ældre som er kede af det, ulykkelige, men de magter ikke at sige fra, kun hvis de har nogle pårørende der kan hjælpe dem.

Og al den ligegyldighed fra de der skulle passe på os, al den vattethed fra politikerne, nej, vi nærmer os mere og mere de (forhåbentlig snart tidligere) tilstande fra USA.

Trist for gode gamle DK

Annette

Sælges:

Hubertus Flexline kombi

Catago underlag, spring og kombi

Pad til under sadlen

0
0
Svar på denne tråd

uf ja...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 08:12

da jeg var barn/teenager hørte man sjældent om et mord i DK- skyderier- stort set kun når rockerne havde toppes etc.

Nu til dags... nej fy for den der sker mange knap så spændende ting i DK. Jeg sys desværre at kloden er ved at være skræmmende. Ikk blot Dk men generalt verden! derfor er det osse med store grundige overvejelser jeg har overvejet om jeg ville sætte et barn i verden faktisk. MEN hvis ikke vi gør noget hver især, og forhåbenligt får skabt nye generationer af "ordentlige" mennesker, så føler jeg lidt man misser chancen for at gøre sit.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Enig - stemmer
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 08:23

DF næste gang :-)

Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian

Broget hingst
tilbyder bedækning

Tillært adfærd af alle slags undergåes til enhver tid af medfødte instinkter.

0
0
Svar på denne tråd

Darren Hayes
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 09:05

Danmark ER blevet et sygt sted at leve.

Efter min mening kunne vi starte med at lukke grænserne og melde os ud af EU - hvor ville det da være en fornøjelse.

Jeg sidder gerne i bilen en glohed sommerdag for at få lov til at vise mit pas når jeg skal over grænsen.

I min verden bærer EU en stor del af skylden for, at Danmark er i opløsning! Alt det der kommer ind over grænserne - og det er jo så ligetil; illegale, våben, stoffer, og folk der er udviste der bare kommer tilbage igen!

Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
Darren, London & Labs, I er mit liv!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

GeLabs2203
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 09:07

ja jeg ville osse gerne at vi kom ud af EU igen!!!

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 11:47

HundeGitteMor: Øhh, hvem har li sagt at DF kan gøre DK et bedre sted at leve?

Jeg er da os enig i de andres mening! Men er bestemt ikke enig i at DF kan gøre en skid! De har siddet på denne latterlige regering i flere år med venstre. Og som i alle nævner, er DK kun blevet meget mere farligt at leve i!!! Og hvorfor mon, fordi de ikke kan finde ud af at regere et land!!!!

Vh. Pernille

Sælges: Sigma stof-dressursadel 17" 700 ,- (Byd også på www.QXL.dk).

& Bates Maestro dressursadel 17" 5000 ,-.

Sælges også på Hestegalleriet.dk og DBA.dk

*Det er viljen, der skaber vejen*

0
0
Svar på denne tråd

Åh hva.....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 11:54

Jeg tror meget af det ligger i, at vi er blevet meget mere oplyste...

Da jeg var barn, for 150 år siden, da anede vi intet om, hvad der foregik i hverken Viborg eller Randers, trods de lå vel max 25 km væk...

I dag kan vi følge med i alt - tænk engang, Kbh - det var jo nærmest Rusland - dengang

Selvfølgelig har verden forandret sig, men jeg tror såmænd ikke det er SÅ meget...

Jeg gider ikke være nervøs for sådan noget, jeg kan ikke ændre det, blot bide negle, hvilket jeg ikke gider bruge min kostbare tid på, den bruger jeg på noget vigtigt.......

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Verden er af lave
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 11:59

Eller også læser I de forkerte medier. Heroppe i Nordjylland er der ikke specielt slemt. Jo, når brøndby spiller mod åb, så kommer de der kjøwenhavnere , det var eddermanme ikke et smukt syn sidst de var her!

For mig at se er DK stadig et af de mest bekvemme samfund at bo i. Se bare hvordan nynazismen blomstrer i vores nabolande (Norge, Sverige og Tyskland) dem har vi stort set ikke i DK

Vi er fremme i skoene rigtig mange områder, måske lidt overforkælede, vi er knapt vandt til at se tiggere på gaden, hvilket er selvfølge i stort set alle andre landes større byer. Grov kriminalitet er helt nyt, og jeg håber da også der kommer styr på det, men efter min mening (og p1 journalister) skyldes det manglende sengepladser på psyk og efter min helt egen mening skyldes det manglende ressurser i de systemer der skal tage over når forældrene ikke magter deres børn. Desværre kan man allerede se på børnene i indskolingen hvem af dem der er nogle bøllefrø og skal kæmpe hårdt for at få et normalt liv, som velfungerende voksne.

Så jeg ved ikke lige hvad I regner med at få ud af at stemme DF, forøget fremmethad? Prøv lige at læs bare ét kapitel i en psykologibog og se hvad man får ud at have negative forventninger til sine medmennesker.

Ja, man vælger altså selv hvilke medier man læser og dermed hvilke nyheder man får. Selvfølgelig er det måske lidt svært at sidde bandekrigen overhørrigt (som det vidst forøvrigt kun er politiet der mener har noget med bander at gøre) når man bor midt i den, men stadigvæk er KBH langt trykkere end Dublin og London eksempelvis.

Det er også skræmmende at børn fra velfungerende hjem begynder at tage stoffer og hænge ud med uheldige typer. Måske kommer alle disse ubalancer inde fra, fra den måde vores samfund er på for tiden, og ikke kun udefra. Dks storhed og forfald er altid kommet indefra. Det gælder både Grundtvig og Oehlenslager såvel som vores udenrigspolitiske fadæser, selv alt vores tab af land har vel i lige så høj grad bundet i dårlig ledelse som af krigeriske nabolande.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Darren Hayes
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 12:05

Jeg ville føle mig langt tryggere ved at gå i London midt om natten frem for Kbh, det er helt sikkert!:-)

Gik hjem til mit hotel nytårsnat/morgen i London, og kiggede ikke over skulderen en eneste gang;-)

Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
Darren, London & Labs, I er mit liv!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 14:19

Synes også det er ved at være nok med alle de skyderier. Jeg bliver mere og mere glad for at jeg bor her langt ude i det mørke vestjylland for her sker der ekstremt sjældent noget, så føler mig ikke utryg eller tager forholdsregler...

Hedevang

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 14:41

Gelabs: om tryghed i UK, der er over dobbelt så mange indvandre i england som der er i dk? så har der måske alligevel ikke altid noget med dette at gøre?

Jeg syntes ikke at dk er et slemt sted at leve, faktisk syntes jeg vi er rigigt heldige, Sygesikring der dækker for læge, danske børn og børn af andre etnisk oprindelse der leger sammen i børnehavnerne og ikke har kendt andet, derfor ser de ikke forskellen. Jeg tror og håber at den næste generation kan klare det bedre end os. Der er så meget had og misforståelse fra begge sider. Jeg tror at dk vil side med helt andre problemer om 200 år.

Også kan vi ikke stoppe den globale udvikling i lille dk uanset hvor meget vi gerne vil, vi er simpelthen ikke store nok til at kunne klare os selv, vi er en prik på kortet. Men hvorfor også stoppe det, skal vores børn ikke havde samme mulighed for at studere i udlandet osv som vi har haft. Self er der dårlige ting men der er også gode ting, det er hvordan man vælger at se på det...

NO ONE can make you feel inferior without your consent - E.Roosevelt.

0
0
Svar på denne tråd

danmark
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 14:56

GeLabs2203: Sjovt du skriver det med tryghed i henholdsvis London og København.

Min kæreste og jeg bor på Nørrebro - utrolig tæt på diverse "farlige gader og skydeområder". Forleden skulle jeg overnatte hos mine forældre efter en fødselsdagsfest hos min veninde i Lyngby. Mine forældre bor i en by omkring 8 min. kørsel fra Lyngby. Jeg skulle cykle hjem fra stationen og da jeg kørte gennem byen og min kæde faldt af, var jeg simpelthen rædselsslagen for at skulle stoppe og stå og fumle med den. Der var mørkt og ingen mennesker i nærheden.

Personligt føler jeg mig langt mere tryg på Nørrebro - her er lys, altid mennesker og så springer de "farlige" bander næppe bare på gud og hver mand - virkeligheden i aviser, tv og radio er altså medieret - husk det :)

Desuden var jeg i Parken og se FCK-BIF i søndags - alle de rædselsscenarier der her bliver råbt op om ang. sindssyge fans, slåskampe, osv - intet overhovedet - og hele min familie stod altså på Nedre C. Godt nok havde to brøndby fans "forvildet" sig ind på C-tribunen og fik vist lidt knubs, men hvad kan man regne med??? Det er jo at lege med ilden.

Mit indlæg skal ikke læses således, at jeg ikke mener at Danmark har ændret sig. Jeg synes dog, at man skal huske, at det man ser, læser og hører ikke altid stemmer overens med hvordan tingene i virkeligheden er. Tv-avisen skal sælge sig selv - og det gør man bedst ved at frembringe de værste eksemplarer af det der er sket rundt omkring.

0
0
Svar på denne tråd

Godt ord igen
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 19:40

Ja, jeg er da også gået alene hjem fra Dublin C til Drum Condra ca ½ time til fods, selvom vi kraftigt var blevet frarådet det. Sådan er jeg bare.

Men øv, så sad jeg her og forherligede nordjylland, så kommer der indslag fra Karneval - nu med bandekrig. Hold kæft hvor fesent. Klæde sig ud i "kampbeklædning". Det er da utroligt at Ålborg ikke kan klare sig uden mit fredelige karma (passer jo hund for Milla - åååh han er herlig)

Forresten vil jeg nu heller ikke generelisere og fodboldtosser, jeg ser dem jo tit, da jeg ofte opholder mig nær stadium i Ålborg. Men lige præcis den her kamp med Brøndby, der gik det noget galt, men normalt plejer politiet at have styr på det. Faktisk plejer det at se lidt overdrevet ud med politiopbuddet, men så er der da styr på det.

Jeg har lige gået en tur i noget af det smukkeste DK ved Løgstør. Nøj, man bliver jo helt nationalist. Jo, jeg mener DK er det bedste sted i hele Verden, dog kan jeg ikke love, at jeg bliver her hele mit liv. Især skolesystemet er jeg stolt over. Vi kan uddanne selvstændige, etiske, velovervejede, hele mennesker. Ved I godt at vi er Verdensberømte i lærerkredse, for det?

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Ud af EU
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 12:31

DK ville ikke kunne klare sig....Og der er jo ingen etableret regler for om man kan melde sig ud....

Men det er muligt at melde sig ud af Schengen (staves) så kan der jo genindføres alt det pas kontrol DK ønsker...

Dog så mister DK jo også adgangen til den STORE fælles database med alle de kriminelle der er reg. i EU....men det kan måske omgåes.

Så få stablet en folkeafstemning på fusserne og I kan jo se hvad befolkningen ønsker...

Illum !!

.

Af en vis kaliber :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes nu...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 12:46

... at Danmark stadig er et usandsynligt trygt og fredeligt sted at bo.

Desværre har medierne med at puste alle sager op til de er ganske ude af propertioner - med det resultat at nogen går og lader sig skræmme fra blot at nyde tilværelsen.

Selvfølgelig skal man tage nogle simple forholdsregler i livet - låse døren om natten, lade være at føjte alene rundt på udsatte steder osv. Men det er jo almindelig sund fornuft - og ikke noget man skal ligge søvnløs over.

Jeg synes det er sørgeligt at så mange voksne kvinder direkte er bange for at være alene hjemme - og sidder og lader sig skræmme af den mindste lyd.

Reelt er risikoen for at der sker en noget, så uendelig lille at den ikke bør få lov at skræmme en.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 13:15

Ja her i huset er vi også klar hvis der skulle ske at komme nogen ind om natten der ikke bør være her, det godtnok trist at det er nødvendigt i dagens danmark.

Men hvem er det der begår hjemmerøverrier, polakker og invandrer for det meste, derfor skal vi have lukket for at de kan komme ind, genindfør passet, og stem df ind.

Ja det har ikke hjulpet at have df med i regeringen, men det jo fordi det er venstre der bestemmer. ny regering, det tror jeg på vi trænger til.

0
0
Svar på denne tråd

ikke en pind mere bange
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 13:20

Ja medierne har stor magt :-)

Jeg er ikke en pind mere bange for at færdes nogle som helst steder nu end jeg var for 5 eller 10 år siden. Det er medierne og politikers skræmmekampagner der fører til at man bliver utryg.

Chance for at blive skudt på Nørrebro kræver jo dels at man faktisk kommer på Nørrebro, dels er den meget meget lille. Mine to niecer bor derinde, hvor jeg boede tidligere.

jeg kan dog godt mærke at mediernes omtaler sætter sig mere i mig nu, hvor jeg bor laaaaaangt ude på landet i tryghed, end de gjorde da jeg boede på Nørrebro. Det er ret tankevækkende synes jeg.

0
0
Svar på denne tråd

fghtyhrty
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 13:54

£isbeth (Baloo)

jeg vil bare sige, prøv at slukke for tv et par måneder eller bare et par uger, det er GULD !!

Jo, gu vist er det sørgeligt for de uskyldige mennesker der har været på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt...

Må indrømme tror sgi heller ik meget på at DF kan afhjælpe div. skyderier.. og stemme på den ALDRIG I LIVET ! der følger sgi for meget andet dårligdom med !

Hilsen Sus

( Laurine og Freja)

Paradiset er, hvor mine heste vrinsker mig imøde hver morgen!

0
0
Svar på denne tråd

Husker.....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 14:06

Husker en undersøgelse der blev lavet, fordi gamle damer var bange for at gå på gaden....

Risikoen for, at den gamle dame blev slået ned, var mindre end risikoen for at hun blev tosset og hakkede tasken i hovedet på en fremmed...

Så hvem som er bange, er ikke altid propotionelt med den reelle risiko, man kan sparke alt op til at blive åh så forfærdelig.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 14:39

nu også at jeg trygt kan færdes ude uden at være nervøs for skyderier, voldtægtsmænd osv.. Måske det er charmen ved at bo i lille Brande..

I Århus, hvor jeg læser til dagligt, går jeg da ikke lige ned i skoven om aftenen, men føler nu stadig jeg trygt kan færdes i byen..

KBH ja, der sker da noget derover og helt sikkert mere end her i mørke Jylland.. De må jo have en anden mentalitet i KBH, for noget må der jo tydeligvis være galt..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 14:56

Jeg bor på nørrebro, lige i hjertet af skyderier, kamphunde, hashhandel og sikkert også indbrud.

Jeg er tryg, føler mig ikke truet, låser aldrig min dør og er ikke bange for at stille mit barn udenfor.

Jeg vil gerne flytte på sigt, ikke fordi jeg føler mig utryg, men fordi jeg gerne vil have at mit barn selv kan fise ind til legekammerater hos naboerne, det er der ikke rigtig mulighed for her og jeg gider ikke hente og bringe i en uendelighed.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at tænke på....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 15:15

hvor dejligt nemme folk er at ha med at gøre, hvis man blot skræmmer dem nok....medierne tuder os ørerne fulde af, hvor mange trusler vi står over for.....vi kan blive skudt, påkørt, blive offer for hjemmerøveri, you name it....

Jeg vil på ingen måde bagatellisere de frygtelige omkostninger det har, for de der har haft det inde på livet. Bestemt ikke.

Men medierne KAN altså godt lide at proportionsforvrænge ting. Sidst H1N1. De fik det jo nærmest til at lyde som om man lige så godt kunne få bestilt gravsted med det samme. Og hvad der iøvrigt er temmelig interessant, så er det Donald Rumsfeld der ejer det firma, der fremstiller Tamiflu. Selvsamme produkt, som har slået børn ihjel i udlandet, pga det indeholder stoffer der forstyrrer det neurologiske system, særligt hos børn og unge, de kan udvikle psykoser og af den grund har ofrene for Tamiflu slået sig selv ihjel pga forvrænget realitetssans....ganske underligt at det ikke står som bivirkning på indlægssedlen...men tja, hvor mange har set DEN skandalehistorie blæst op i medierne i forbindelse med pandemi-hysteriet? Sagt på en anden måde, der sidder nogle og udvælger præcis hvad vi skal vide noget om og hvad vi ikke skal....

Røverier, vold, bandekrig, SARS, miltbrand, fanatiske islamister, fugleinfluenza, terrorister, kogalskab, global opvarmning, finanskrise, DÉT skal vi vide noget om - og så venter vi iøvrigt bare på, at NASA fortæller os om trusler fra det ydre rum....

Politikere kan godt lide befolkninger der er bange for alting. For dem kan man proppe hvad som helst ned over for at "passe" på dem og beskytte dem mod de mange farer, der lurer. Og hvis det lyder helt ud i skoven, så lav lidt research, så kan man godt blive overrasket...

Så personligt er det der skræmmer mig mest ved Danmark - og den vestlige verdens udvikling i det hele taget - ikke, at der kan ske mig noget, pga jeg støder ind i de forkerte mennesker eller er på det forkerte sted. Nej det jeg finder allermest skræmmende er, at ved genlæsningen af Orwell's 1984 forekom den mig ikke længere at være en fiktionsroman men snarere et meget klart billede af Danmark i en ikke alt for fjern fremtid.

Opstaldning i Børkop, Andkær eller Vinding søges!

Kontakt mig venligst på PB, hvis du kan hjælpe...

0
0
Svar på denne tråd

fru K....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 15:23

I samme ombæring er det også værd at nævne Stefano Benni's "Elianto", der netop handler om at styre folk med frygt :)

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

I øvrigt...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 15:32

... forstår jeg ikke at folk kan være så angst for overfald, hunde, influenza og andet medieskabt hysteri - men at samme personer så glade og uden omtanke for faren kan sætte sig ind i en bil og køre en tur ud ad motorvejen.

Den artikel jeg linker til her, nævner at der i 2008 var 32 hjemmerøverier - samme år var der knap 400 trafikdræbte!

I øvrigt er det med at det er indvandrere og østeuropæere der begår dem OGSÅ tilbagevist. (Men det er jo altid nemt at kunne bebrejde "de andre" og ikke indse at mange af forbryderne er fra "lille danmark". Og det giver en fantastisk undskyldning for at være racist! )

jp.dk/indland/krimi/ article1584400.ece

citat:

Det er langt overvejende danske kriminelle bander, der begår de groveste hjemmerøverier, viser en analyse fra Rigspolitiet, der går mod den hidtidige vurdering af, at østeuropæiske bander står bag røverierne.

»Det viser sig - på nær enkelte tilfælde - at det er danske kriminelle, der ofte er pressede af gæld, der står bag. De bor nær ved ofrene,« siger Kim Kliver, chef for Rigspolitiets Nationale efterforskningscenter, NEC.

Efter de 32 grove hjemmerøverier i fjor er 45 personer blevet sigtet. 34 er danskere, resten er fra Litauen, Mellemøsten og Tyrkiet.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

kurser er forkert
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 15:38

DF har dikteret retspolitikken de sidste snart 10 år - tingene er kun bleve værre. Får det slet ikke nogen til at tænke at kursen er forkert??????

0
0
Svar på denne tråd

Kursen på
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 15:41

Hvad dollaen ??

Illum !!

.

Af en vis kaliber :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Danmark
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 15:51

Tænker ikke over hvor farlig DK er, før jeg går midt i en af banderne er i 4100..

Har dog taget mine forholdsregler og har altid låst dør af flere grunde...

Men hellere DK end iran, irak, parkistan eller USA..

Team Vilstrand - Kusk og rytter..

RIP. Brino saks.. Må du hvile i fred stærke basse.

Storfan af Karen søndergaard Jensen's Englemagersken, samt hendes andre bøger

0
0
Svar på denne tråd

Søs 1....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 18:42

Altså, om man vil det eller ej, så kan ingen uden stemmer bestemme, og i og med at DF åbenbart bestemmer så meget som du skriver, må der jo være mange som mener, at de er gode til det...

Jeg har da endnu ikke hørt om et parti, som uden stemmer kan få lov at bestemme....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nørrebro...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 19:39

Sjovt som det altid er folk der ikke bor på Nørrebro, som er så bange for det.

Men omvendt så tager jeg heller ikke til Ishøj, Brøndby mm hvis jeg kan blive fri, så jeg er nok ikke et hak bedre.

Jeg elsker at bo her i KBH, og overvejende har vi da et skønt land. Der er nogle problemer, og der skal også tages hånd om dem, for selvfølgelig skal der ikke være alle de skyderier.

Når det er sagt, har vi det altså stadig godt i DK. Jeg er mere bekymret over mere vil have mere tankegangen og DF's indflydelse.

Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 17:28

så var der en som blev skudt ude forean føtex, hvor vi altid handler. Min mor og bror var derinde... idag. og 1 time før havde jeg været der-NU DET ALTSÅ TÆT PÅ!

Altså kan godt følge jer i jeres agurmenter-bestemt. Selve danmark er jo dejligt, også med sygesikring o.l.

Men jeg syntes altså ikke man hørte om folk der blev skudt på skift, blev bundet i eget hjem og røvet i den stil man gør nu. Medierne har helt klart noget at sige. Men der er altså i mine øjne sket en VOLDSOM stigning på det sidste... Syntes bare det trist, at nogle klaphatte skal ødelægge vores fine lille lykkelige land, der altid har være så rosenrødt og fredligt.

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

Sommergræs tilbydes amager

0
0
Svar på denne tråd

Måske det bare
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 17:31

Har været naivt, og meget beskyttet ??

Illum !!

.

Å boogie boogie woggie, hey.

0
0
Svar på denne tråd

vibs 1 osv.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 19:25

Det er da muligt at mange stemmer på dem, men det gør da ikke politikken mindre fejlslagen. Mange har da tidligere vist sig at tage fejl :-)

jeg tænker bare at når man argumentere for at stemme på df fordi man ønsker at gør noget ved krim. i dk - så siger jeg bare de har bestemt retspolitikken de sidste 9 år - så hvis man synes der er problemer, er det nok ikke de rette at stemme på.

0
0
Svar på denne tråd

Søs 1....
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 19:30

For dig er det måske rigtigt, men det er det jo nok ikke, for alle dem som stemmer på DF, ellers ville de vel ikke stemme på dem..

Så at betragte politikken som fejlslagen, det er da okay at man (du)mener, hvis man ikke stemmer på dem, men man kan jo ligesom ikke konkludere, at det er sådan, i og med at over 20 % af alle stemmeberettigede stemmer på dem......

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider