Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Trailer i slinger - hvordan i teo/prak..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 23:20

Hei alle i kloge HNer :)

Nu er det saadan jeg lige i tiden koerer rigtig meget med trailer (alt for meget efter min mening :P) Baade med en og to heste

Nu kommer jeg saa tit til at taenke paa naar jeg koerer hvad sker der egentlig naar en trailer gaar i slyng, og hvad kan man goere for at undgaa det(altsaa udover at koerer paent) ?

Hvad skal man goere hvis den gaar i slyng?

Det er jo nogle ting der egentlig er ret rare at vide, da jeg tit koerer med meget dyre springheste lige pt. :S !

Haaber nogle kan kaste lys over sagen :)

/Dodensig - der ogsaa imorgen og i overmorgen skal ud at koerer med trailer..!

Nu som student :) Super ophold i Tyskland :)

Saltum Hestetransport

0
0
Svar på denne tråd

trailer i slinger
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 23:29

en trailer går i slinger når traileren kører hurtigere end bilen. sådan lidt groft sagt. dvs ofte hvis man kører lidt for stærkt ned ad bakke og så får korrigeret retning eller møder et vindpust.

hvor stærkt for stærkt er afhænger af vægten på bil og trailer. samt afstanden mellem sammenkoblingen og trailerens forreste hjulpar.

måden at få traileren ud af slinger igen er at få bilen til at trække traileren. dvs gasse op og lade være med at gøre andet end at forsøge at holde vogntoget lige. det kan være ret svært.

jeg har haft traileren i slinger en gang. der kørte jeg rigeligt stærkt ned ad bakke i lidt blæsevejr. pludselig kunne jeg mærke at rattet trak mærkeligt. og jeg fik kigget om og så trailer i bevægelse fra side til side. da det gik ned ad bakke var det virkelig svært at få accelereret ud af det og jeg lykkedes faktisk først at få styr over det da jeg ramte bunden af bakken og det begyndte at gå opad igen. jeg bruget begge spor på motorvejen til at holde bilen på vejen.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Opstaldning af islænder/pony i Helsinge, skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

trailer i slinger
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 23:31

En trailer i slinger er virkelig ubehageligt!

Du må IKKE bremse hvis du skulle komme ud for det - istedet så hold farten eller sæt farten en lille smule op (en lille smule).

Jeg har én gang prøvet at køre med en trailer der kom alvorligt i slinger. Det var noget af det mest ubehagelige jeg nogensinde har oplevet! Vi var på vej ned ad en bakke i rimelig stærk blæst og pludselig laver hesten et eller andet hop, så traileren svinger ud. Pga blæsten fortsætter svingningerne og traileren begynder at slingre mere og mere. På et tidspunkt var jeg helt overbevist om, at trailer med hest og alt ville vælte, men heldigvis kunne jeg stille og roligt køre mig ud af problemerne og kom på rette spor igen. Heldigvis var vi næsten ved vores bestemmelsessted, for jeg var godt rystet ovenpå den oplevelse...

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 23:37

2 meget dejlige beskeder.. For umiddelbart ville jeg nok bremse istedet for at gasse op! Ja , det har jeg jo saa laert nu :)

Nu som student :) Super ophold i Tyskland :)

Saltum Hestetransport

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet det en gang...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 23:40

Jeg har engang prøvet, hvor min trailer begyndte at svinge kraftigt fra side til side, fordi min store oldenborg hingst syntes, min lille shetter ikke længere skulle være med i traileren :-/

Min reaktion var at bremse ned ( havde der været biler bag ved mig, var katastrofe blinket også kommet på ) men heldigvis stod de stille, efter jeg bremsede ned.

Havde de forsat stået uroligt ville jeg nok havde kørt ind til side, kigget ind til dem og talt med store ord:-)

Heldigvis har jeg kun oplevet slinger i valsen den ene gang og ønsker ikke at prøve det igen:-/

Håber det var en hjælp:-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider