Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ferie i Italien med hunde
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 09:59

Vi skal på ferie i Italien om en måned hvor mine forældres hunde skal med. vi skal med biltog og det skulle være ok at tage dem med der, men vi har hørt en del om at hunde ikke er så velkomne i Italien. Bl.a. har vi hørt at de skal have mundkurv på alle steder og at man ikke kan få lov at sidde på en cafe (uden for selvfølgelig) med hundene ved siden af.

De har været med i Frankrig og Tyskland flere gange og de er vant til at lige og tage en slapper mens vi andre får en kop kaffe, men de er altså ikke vant til mundkurv og vi vil ikke efterlade dem i en bil et eller andet sted fordi de ikke må komme med.

Er der nogle som har været i Italien med hunde? vi skal til Toscana området. Det er ikke noget problem der hvor vi skal bo for det er nogle venner af familiens hus og de har sagt ok.

Hvad med biltog, er det meget besværligt at have dem med der?

Min mor er ved at gå ud af sit gode skind fordi folk siger til hende det bliver så besværligt. De kan blive passet hjemme i DK hvis det er helt håbløst, men de elsker at være i bjergene og vi vil også gerne være afsted HELE familien.

Håber på nogle input så vi kan få besluttet om de skal med eller ej.

Hanne - med lille bebs i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 11:38

Hej Hanne,

Mine forældre + mig har 2 gange kørt til Italien med 2 hunde, ned igemmen Østrig, Frankrig og så Italien. De var både i Rom og Gardersøen og også Monaco.

Vi havde den fedeste tur. Hundende var SÅ velkommen! Vi havde lige et par hundeudstillinger dernede. Alt forløb problemfri, hundene fik vand på cafe'r efter tjenesnes eget irirrativ

Da vores ene hund blokerede hele traffiken midt på en vej, fordi han lige "skulle" var der kun smil og grin fra italirnes side.

Jeg ville ønske jeg kunne sende de fantastiske billeder derfra af hundene - de nød det!

KDRs udvige klubstævne 23/24 maj

Spring og dressur

Åben for alle distrikter.

Se mere på www.kokkedal-rideklub.dk

KDRs ring og spring d. 7 juli

Fra bom på jord - 110 cm.

www.kokkedal-rideklub.dk

0
0
Svar på denne tråd

Toscana og hunde.
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 14:37

Vi havde vores hund med til Toscana sidste år og der var intet om at hun skulle have mundkurv på og alle steder var hun meget velkommen.

I mange byer har de ligefrem hundeskåle med vand sat frem og masser af skraldespande til høm-høm poserne... de er jo vigtige når man går med sin hund i Toscana.

Så tag I bare hundene med - men husk at de skal have pas for at køre med til udlandet...

Og forøvrigt så skal hun med til Toscana i år igen.... ;-)

/Lisbet

Søger en som vil hjælpe mig med tilridningen af min unghest på 3½ år. Han er ½DV og ½OX - 164 cm - rød med hvid stjerneblis og 4 hvide sokker. Han er ryttervant.

0
0
Svar på denne tråd

Italien...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 17:32

Hej

Jeg bor i Italien (med hund) og jeg vil altså lige sige, at det ikke alle steder er problemfrit at have hund med i Italien. Ikke for at tage modet fra jer, men vær obs på at det med mundkurv KAN I blive bedt om. Det er rigtig godt, hvis I allerede har fået ok for at have hunden med der, hvor I skal bo, for rigtig mange steder både på hoteller, men også på de såkaldet agriturismi og b&b vil de ikke have hunde.

Vi har rejst hele Europa tyndt i bil med vores hund, og de eneste steder vi har haft problemer med at have hunden med, har faktisk været i Italien.

Det skyldes måske at mange italienere har et anderledes syn på hunde end danskere har. Ja, for sidste sommer blev ca. 11.500 hunde "glemt" på rastepladser eller i skoven eller andre steder, fordi deres familier skulle på sommerferie og ikke lige havde lyst til at tage hunden med eller finde en pasningsordning. De kunne så slå sig sammen med de andre 600.000 herreløse hunde der findes i landet.

Men bortset fra det, så god ferie! Og for en god ordens skyld, sæt altid mundkurven på jeres hund, når I færdes i skove eller vild natur. For der lægges ofte kødboller eller pølser med gift ud, stryknin er meget brugt, men også almindeligt rottegift, sneglegift og lignende. I vores nabolag er 8 hunde døde på denne måde (vores tæve var en af dem), og vores hanhund færdes ALDRIG uden mundkurv eller i snor, efter at han i december 2004 var døden nær pga. ovenstående (4 dage på dyrehospitalet med drop og medicinsk behandling reddede ham). Hvis hunden skulle spise en af de meget brugte giftboller, kan der gå så lidt som 20 minutter før den er død, men der kan også gå op til flere dage, hvis der er brugt rottegift. I det tilfælde dør hunden langsomt af indre blødninger.

Måske skulle I overveje at lade hunden blive i Danmark :-)

Lene

*** Ubi bene, ibi patria ***

0
0
Svar på denne tråd

mange tak for svar
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 22:41

Tusind tak for jeres svar. Det er jo godt nok lidt forskellige svar, men det med giftboller som Lene skriver er da ret tankevækkende.

Vi må nok lige snakke lidt mere sammen om det her hjemme. Mine forældre vil så gerne have dem med (tror ikke helt på at de kan undvære dem) men de vil jo heller ikke have at det skal være en plage at have dem med.

Hanne - med lille bebs i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

kom til Schweiz
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 23:44

Her kan vi nemlig godt lide hunde og de er velkomne stort set overalt!!

Det er kun kamphunde som i visse kantoner skal bære mundkurv.

MvhHotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider