Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ADVARSEL! Gør ikke det!!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 10:43

Som nogle sikkert ved, så sliter jeg med en meget sejlivet betennelse i en skulder. Det vil ikke gå over, og jeg er godt træt af det.

Har prøvet det meste, men er også villig til at strække meg langt for at blive bedre. Så da en god veninde gav meg et råd, så fulgte jeg det. Så dum kan man være.

Hun mente at å gnide ind den vonde kropsdelen med brændenelder ville gøre underverker. Hun påstod sågar at hun har blitt mærkbart bedre af sin whiplash med metoden. Mon det.

Så, da skred jeg til værket: Ud og plukke brændenelder, udkommendere manden til at gnide ind, godt og grundigt: Det gjorde RIGTIGT nas. Det brænnede og sved, og det dannet seg fort vædskende udslæt der nældene havde været indgnedne i huden.

Jeg skreg godt nog højt gennom prosessen, men tænkte at det skulde nog virke efter hånd: det gjorde det. Det sved og brændte resten af kvelden og natten. Det kom i tillægg til den normale værk jeg har i min skulder, og gjorde selvfølgelig at jeg ikke kunde sove overhovedet natt til mandag.

Ut over morgenen gikk det over, og begynte i stedet at klø ganske så intenst. Det gør det fortsatt og nå er det tirsdag.

Hva kan man lære af det? At stole mer på sit eget instinkt end på velmenede vennider som dog ikke kan være rigtig kloge....

At brændenelder er til indvortes brug og under ingen omstendighed må påføres huden uansett hvor desperat man er.

At slike dumme stunts ikke hjlæper OVERHOVEDET på "frozen shoulder".

0
0
Svar på denne tråd

Brændenælder
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 10:51

Er til: tekstil (nældedug), te (smager ad h til!) og til rådne-vand. (Gødning til planter- det STINKER).

Førhen piskede man sindssyge med brændenælder i håb om, at de kom til fornuft. Jeg ved ikke lilleulv- om du melder dig på banen? ;-D

Det siges også- at være godt mod gigt. Passer ikke- jeg har gigt i hænderne- og jeg har brændt mig så rigeligt.

Mod kløe/svie- kom sur jord på (mosejord), det lindrer. Eller vær moderne og brug Xylocain eller andet smørbart lokalbedøvende.

God bedring! (Y) (Y) (Y)

Til muskel-, sene- og ledsmerter bruger jeg Voltaren-creme. Det lugter som et sygehus, men dulmer smerter.

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Tak xtiny
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 11:36

jeg har kommet hydrocortison på og det lindrer korte perioder ad gangen.

Synes synd på tidligere tiders sindslidende, hvad de måtte lægge ryg til!!

Voltarencreme hjelper intet mod mine skuldersmerter. Det gør heller ikke voltaren tabletter, paracet, Ibux eller paralgin forte.

Lægen siger at jeg bare skal vente, så går det over. Hvornår, siger han intet om. Har gået ud og ind af sygemeldinger i et års tid nu.

Man vænder seg til alt, sa reven, han skulle flåes.

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 12:41

Den var virkelig go, den med de brændenælder

Døjer selv med 2 af slagsen, hvilket er invaliderende, det gør hammer ondt at lave noget...

Jeg finder god lindring i sådan noget creme som enten køler eller varmer, så en ekstra t-shirt på, så lindre det i skulderen...

Men husk - det er mig det hjælper, måske hjælper det ikke dig

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Joda, Vibs
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 12:43

køle- varmecremer lindrer noget. Men det er rigtig træls at ikke blive rask igen!

Men det har du sikkert forståelse for....

Du skal altså IKKE prøve nælderne.... selv om de varmer...

0
0
Svar på denne tråd

frossen skulder
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 13:20

Jeg lider selv af frosen skulder, og det har lindret lidt med akupunktur. 2 i benet og en i hånden.

0
0
Svar på denne tråd

Det var synd for dig
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 13:29

og en sviende fornemmelse . Men jeg må lige fortælle at du har lige givet mig dagens gode grin .

Team Oases Professional Horse Care:

Hestepension: Hestevelfærd og adfærd

Hestevikaren Prof. Horsecare: Hesteejernes eget vikarbureau

Horseconsult: Rådgivning

http://www.teamoases.dk

0
0
Svar på denne tråd

teamoases
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 13:32

Det er jeg glad for. Så var det da til nogen nytte

Jeg må da ærkende at jeg også har fået nogle gode grin ud af det. Og mine kolleger også.

verst for den stakkels manden som hårdnakket hevder at det er første gang han nogen sinde har tortureret en kvinde med åbne øjne....

Nå, han måtte da tvinges......

0
0
Svar på denne tråd

Frossen skulder...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 14:29

Jeg forstår ikke helt at du bare skal vente?? Min mor har også en frossen skulder, hun er blevet sat på to slags smertestillende og genoptræning samt behandling ved fysioterapeut. Det hjælper hende rigtig meget, hun kunne ellers ingenting før, men nu efter en månede eller to kan hun meget meget mere, om end hun stadig har ondt og ikke kan slippe de smertestillende, hvilket hun heller ikke må for lægen. Så undrer mig lidt over at du bare skal vente...

Må også tilstå at jeg var så ond at jeg grinte noget over dit indlæg...

-tror jeg vil foreslå min mor ideen, er ikke sikker på hun er helt med på den... Stakkels din mand at skulle mishandle dig sådan...

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Det er helt
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 14:41

ok at grine.... som sagt!!

Foreslå du det for din mor Hun visste nog ikke at hun hadde en sadist til datter!!

Jeg har altså gået slik i et år nu, og blitt lidt bedre, også var den gal igen, lidt bedre osv. har været hos ulike terapeuter fra fysio til akupunktører og ergoterapeuter, men de siger at det der genstår at prøve er kortison (som jeg ikke tåler) og operation. Derfor synes lægen jeg skal vente tålmodig og se....

Men det er klart: Hver gang jeg er lidt bedre, så kalrer jeg ikke lade være med at ride t.eks. Også er den gal igen.....

Jeg er lortedårlig til at være syg....

0
0
Svar på denne tråd

czxcxcxzc
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 19:11

jeg har selv en frossen skulder, har haft det lidt over et år, den er i bedringnu, jeg har brugt omegaolie, calium bukkehorn, nu sover jeg i en t-shirt fra Back on trick.

Du kunne også prøve at lave et varmt omslag af Bukkehornsfrø.

Mange hilsner Fru Bach

Stald-Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak, fru Bach
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 20:50

Det har jeg ikke prøvet ennu. Jeg har også fått tip om at teste kålblade, som skal være en gammel, god kur. Og jeg tænker nu at ingenting skal være uprøvet.

Jeg har trods alt prøvet det værste...

0
0
Svar på denne tråd

Japansk pebermynteolie
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 00:17

Plejer at være godt og til at betale, bare hold dig fra områder med sliksyge personer, du kommer til at lugte som et pebermyntebolsje

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

laffeline
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 07:47

så skal jeg ikke prøve det på jobben, for mine kolleger er noget af det mest sliksyge jeg ved. Nå, ja. Jeg jobber i Staten.....

0
0
Svar på denne tråd

man kan
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 08:37

godt bruge brændenælder, men de skal lige koges kort, og så lægges i et omslag, så hverken stikker de el det ene el det andet.

Dernæst kan de bruges i mad for i øvrigt, og smager glimrende.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Ja, indvortes
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 09:01

har jeg ingenting imod nælderne. Det spiser vi tidt. Men min venninde meneda altså at det var brændningen som skulde være så positiv. Nå, det er den sikkert, om man kan lide at lide......

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider