Som nogle sikkert ved, så sliter jeg med en meget sejlivet betennelse i en skulder. Det vil ikke gå over, og jeg er godt træt af det.
Har prøvet det meste, men er også villig til at strække meg langt for at blive bedre. Så da en god veninde gav meg et råd, så fulgte jeg det. Så dum kan man være.
Hun mente at å gnide ind den vonde kropsdelen med brændenelder ville gøre underverker. Hun påstod sågar at hun har blitt mærkbart bedre af sin whiplash med metoden. Mon det.
Så, da skred jeg til værket: Ud og plukke brændenelder, udkommendere manden til at gnide ind, godt og grundigt: Det gjorde RIGTIGT nas. Det brænnede og sved, og det dannet seg fort vædskende udslæt der nældene havde været indgnedne i huden.
Jeg skreg godt nog højt gennom prosessen, men tænkte at det skulde nog virke efter hånd: det gjorde det. Det sved og brændte resten af kvelden og natten. Det kom i tillægg til den normale værk jeg har i min skulder, og gjorde selvfølgelig at jeg ikke kunde sove overhovedet natt til mandag.
Ut over morgenen gikk det over, og begynte i stedet at klø ganske så intenst. Det gør det fortsatt og nå er det tirsdag.
Hva kan man lære af det? At stole mer på sit eget instinkt end på velmenede vennider som dog ikke kan være rigtig kloge....
At brændenelder er til indvortes brug og under ingen omstendighed må påføres huden uansett hvor desperat man er.
At slike dumme stunts ikke hjlæper OVERHOVEDET på "frozen shoulder".