|
|
| Regning fra gammel udlejer! HJÆLP! |
| Forfatter:  |
Sofie ☻Cenia☻ |
| Dato:  |
13-05-2009 19:15 |
|
Ærlig talt, står min eks kæreste og jeg i en rigtig L*ORTE situation!! Vi har modtaget et brev fra vores gamle udlejer, hvor de mener vi skylder en masse penge  Den er noget indviklet, så skriver lige en "kopi": Efterbetaling fjernvarme jfr. opg. Kr. 1.442,71 Efterbetaling vand jfr. opg. Kr. 1.203,00
For meget a-conto varme på opgørelse -der er skrevet 5 mdr. -skulle ha været 4 mdr Kr. 700
For meget a-conto vand på opgørelse - der er skrevet 5 mdr - skulle ha været 4 mdr Kr 250
For lidt betalt leje i perioden 6/10 til 14/10-08 Kr. 1.982,97
Manglende husleje april + juni måned 2008 Kr. 17.238,68
I alt forfaldent betaling 17.238,68 For at starte for en ende af, så vil jeg mener at a-conto vand og varme, burde være trukket fra beløbet, og ikke lagt til?! Og dér hvor der står for lidt betalt leje, dér boede vi slet ikke i lejligheden. Den var opsagt til om med sept. -Vi havde flytte opgør d. 15/9 2008!!! Dét er så hvad det er.. Men opgørelsen af vand og varme forstår jeg slet slet ikke. Kan slet ikke sætte mig ind i de papire og forstå dem. Er der nogle eksperter på området? Mht manglende betaling af husleje, synes jeg det lyder mærkeligt. Vi har sat banken til at trække huslejen hver måned.. Men dét bliver der tjekket op på, så snart jeg kan logge på min netbank, eller komme op og få konto udskrift!! Det er godt nok mange penge de lige pludselig kræver  Skal lige siges at jeg netop har meldt mig ind i LLO 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <khfkfh |
|
|
Kan du ikke først svare på, om dine huslejeindbetalinger er blevet trukket fra din konto, som de skulle? For hvis overførslerne af en eller anden grund ikke har været gennemført, så giver det umiddelbart mening, at tidl. udlejer eftersender denne regning. Det er en ret vigtig oplysning, synes jeg!
Effekten af Rollkur/hyperflexion er som med rygning: Ikke alle dør af lungekræft, men INGEN har godt af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diaz... |
Sofie ☻Cenia☻ |
13-05-2009 19:23 |
|
Som skrevet i mit første indlæg, så kan jeg ikk finde ud af det pt, da jeg ikke kan komme ind på min netbank lige for tiden. Men tager i banken så snart de åbner og jeg kan! Men hvad med de andre ting der er skrevet i regningen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm..... |
|
|
Det du skriver er forfaldent er jo lig den manglende husleje og vedrører jo slet ikke vand, varm og perioden i oktober...
Mvh Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jamen hvis det er efterbetaling af vand/varme, er det vel fordi i har brugt for meget.. ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Hvis det er helt ud i hampen (hvilket det jo i hvert fald er med oktober måned) så kontakt LLO.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Maxwell |
13-05-2009 19:48 |
|
ville ogsaa mene at for meget aconto vand og varme er noget som I har betalt for meget og derfor skal det traekkes fra i opgoerelsen og ikke laeges til.
Efterbetaling af varme og vand er vist meget normalt naar man faa lavet slutregning, men hvis han saa samtidig mener at I har betalt for meget acconto - ja saa syntes jeg faktisk ikke helt det haenger sammen. Mener faktisk han skal komme med bilag til sine fine tal - enten forbrugsregnskab saa i kanse hvad er indbetalt, hvad forventet forbrug var og hvad faktisk forbrug var. alle tallene har han jo for ellers ville han jo slet ikke kunne lave sin opgoerelse. Saa fat i ham og bed om specifikationer paa tallene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lanng? |
Sofie ☻Cenia☻ |
13-05-2009 19:48 |
|
Forstår ikk helt hvad du mener? Mht det manglende betaling, har jeg lige ringet til banken, men de ka ikk gå så langt tilbage. Så har sendt eks'en derop i morgen. Så må han se om han kan få en udskrift...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maxwell |
Sofie ☻Cenia☻ |
13-05-2009 19:51 |
|
Synes også lidt det er noget rod, forstår ikk hvordan vi både kan ha betalt for meget, men samtidige også skal betale noget tilbage  Har fået nogle bilag for både vand og varme, men kan simpelthen ikke tyde dem. Ringer også til LLO i morgen, for det er liiidt for naivt bare at gå ned og betale 17.200 ved kasse 1... synes jeg?! Udover dét, så kan jeg vel forlange alle papire? Også regning fra fx maler da vi flyttede?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kskffjk< |
|
|
Hvorfor har/bruger du ikke Netbank?
Effekten af Rollkur/hyperflexion er som med rygning: Ikke alle dør af lungekræft, men INGEN har godt af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diaz... |
Sofie ☻Cenia☻ |
13-05-2009 19:53 |
|
Jeg både har og bruger den. Men i og med det er en gammel fælles konto, der nu er lukket, kan jeg ikke komme ind på den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Nej, du skal i hvert fald ikke betale, før du ved om det er korrekt.. Jo du kan sagtens kræve regninger fra maler osv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg mener.. |
|
|
Dette står på regningen: Manglende husleje april + juni måned 2008 Kr. 17.238,68
I alt forfaldent betaling 17.238,68 Dvs. det i skylder udlejer er det forfaldne beløb på kr. 17.238,69 og iflg. din opgørelse er manglende husleje april + juni måned 2008 kr. 17.238,68. Altså er det i skylder huslejen for april + juni. Er det ikke korrekt. mvh Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrive fejl... |
Sofie ☻Cenia☻ |
13-05-2009 20:07 |
|
Hov, opdager lige jeg har skrevet forkert, nu du skriver dét Pernille. Manglende husleje for april og Juni er: 11.660,- Og i alt er det så 17.238,68 Undskyld, jeg var for hurtig på tasterne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay:-) |
|
|
Okay, så forstår jeg bedre, og ja så kan jeg sagtens forstå problemstilling med a'conto. Iflg. teksten er der opkrævet 5 stk., men burde have været 4 stk., så alt andet lige skal de trækkes fra, ellers er teksten ihvertfald forkert. Det kan dog også være at udlejer mener at der på opgørelse vedr. vand og varm er fratrukket 5 a'conto betalinger mod betalte 4 stk. og så skal de selvfølgelig tillægges... Men så havde jeg nok lagt dem oven i beløbet vedr. efterbetaling. Spændende hvad kontoudtoget/banken siger. mvh Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kontoudtogt |
Sofie ☻Cenia☻ |
13-05-2009 20:19 |
|
Ja, synes gost nok også det er underligt, hvis de ikke er trukket. Så kan man jo sige det er bankens fejl, men får jo nok ikk dem for at betale for deres fejl  Er godt nok bare mange penge. Og de skal senest betales 31/5.. Er godt nok ikk lang tid. Jeg har i hvert fald ikk lige 9.000 (skal jo dele den med eks'en) ekstra hver måned 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Men hvis de skulle være trukket fra budgetten, og de ikke er blevet trukket, står de der vel stadig. Hvis man lige pludselig har 11.000 mere på kontoen end man regner med, må man da kunne regne ud der er noget galt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husleje |
|
|
Jamen det er vel ikke så svært at se om ens husleje er blevet trukket eller ej? :S - Det har jo været en god portion penge I har haft i overskud hver måned? Og har han ikke klaget før over manglende husleje? - Jeg mener, ingen udlejer går vel 4mdr uden at nævne noget om manglende husleje?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan..... |
|
|
Aflæste i målerne da i fraflyttede? i så fald ville jeg kontakte fjernvarme- og vandselskab for en opgørelse for den seneste periode i har boet der. Da jeg boede til leje havde jeg kun et a conto på vand, fjernvarme og renovation kørte direkte fra selskabet til mig. Håber du får en god snak med LLO Undrer mig at der kan komme en regning så lang tid efter fraflytning, er regningen skrevet d.d eller har den været borte i posten eller lign. Held og lykke med det .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der..... |
Vibs 1 |
14-05-2009 00:07 |
|
Der må ganske simpelt være et regneskab, hvor der er skrevet hvad jeres vandmåler stod på før, og hvad den står på ved aflæsning. Så skal der stå, hvad det koster - det som er brugt. Derfra skal der være fratrukket det i har indbetalt... Normalt er det altså ikke SÅ svært at forstå... ligeså med varme.... Hvis udlejer kræver aconto beløb, så skal han lave og udlevere et regnskab over det, så det må i have fået. Dernæst, så giver banken ikke engang en undskyldning, for ikke at have betalt div regninger. Jeg læste om en mand, som fik en meget meget stor konsekvens af, at banken ikke havde betalt hans regning. Kan ikke huske til hvad, men det kom til at koste ham en helt utrolig masse penge, banken var urokkelig, de bad ham bevise, at det var en aftale at de skulle betale den regning.... trods de havde gjort det mange gange før... det kunne han jo ikke bevise, for det var blot aftalt, så havde han intet at komme efter... virkelig surt, men derfor man altid skal have styr på sin bank..... Håber det bedste for jer, for da godt nok noget skidt... men kan nu ikke lige se fornuften i, at i skal betale husleje, når i ikke har haft lejligheden.... hvis jeg altså læser rigtigt....
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det kan aldrig nogensinde blive bankens skyld, hvis I ikke har betalt husleje. Hvis det kører som en fast overførsel, er det kun i tilfælde af overtræk at regningen ikke bliver betalt. Og det er eget ansvar. Jeg oplevede for et par år siden at få en kæmpe efterregning på vand og varme fra en tidligere udlejer. Tror det var kr. 8.000 eller sådan noget i den stil samlet. I brevet var ikke vedlagt regnskab og pga. jeg ikke havde boet der så længe, kunne jeg slet ikke få det til at passe. Der var ikke vedlagt noget regnskab - bare et brev hvor der stod at det var opgjort og jeg skyldte så og så meget og hvordan jeg skulle betale. Så jeg skrev et anbefalet brev tilbage, om at jeg gerne ville have et regnskab, hvoraf det fremgik at jeg havde brugt så meget. Det modtog jeg aldrig. Så jeg tænkte at de nok havde lavet en fejl. Et år senere skriver de så igen og opkræver pengene. Jeg tager kontakt til LLO og får at vide at de er for sent på den med opkrævningen og mener at jeg havde 6 dage til at vende tilbage med at fristen var overskredet + en lille forklaring om at jeg jo aldrig havde modtaget det regnskab jeg havde bedt om. Har aldrig hørt noget siden. Er overbevist om at de bare prøvede at se om de kunne klemme lidt penge ud af mig - hvis den går så går den. Aldrig betale før du er 100 % sikker på at du skal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså, I har krav på at få et |
JeanetteB |
14-05-2009 09:18 |
|
regnskab på hhv. varme og vand, hvoraf ejendommens samlede forbrug/udgifter og jeres forbrug/udgifter fremgår, senest 3 måneder efter periodens udløb, mener jeg det er. Har I ikke fået det, kan udlejer ikke kræve efterbetaling. Dernæst skal I naturligvis ikke betales husleje for en periode, hvor I ikke har boet der! Udlejer kan heller ikke komme efterfølgende så lang tid efter med et krav overfor jer mht. manglende husleje - der er i høj grad tale om passivitet fra udlejers side. Jeg går ud fra, at I har haft et depositum, som I har fået tilbage ved fraflytningen/eller delvist fået tilbage? Havde I haft huslejerestance, skulle udlejer have modregnet jeres manglende betaling i jeres depositum. I skal simpelthen skrive til ham og afvise hans krav, dels med begrundelse i, at I ikke rettdigt har modtaget varme/vandregnskab og han derfor har mistet efterbetalingskravet og at jeres evt. huslejerestance skulle have være modregnet i jeres depositum. (naturligvis ikke den periode, hvor I ikke har beboet lejligheden - der har hen slet ikke haft krav på betaling). Afvent så, hvad han siger. Det værste, der kan ske er jo, at han sender sagen til inkasso - og så skriver I blot det samme igen. I skal IKKE betale - han har ikke noget krav overfor jer, hvis der er, som du skriver.
Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| damdidam |
|
|
3 mdr efter udlejer modtager sin årlige opgørelse over div forbrug SKAL i ha JERES i postkassen således i kan se hva I har brugt for mv. har i ikke det- så kan han IKKE kræve merbetaling af nogen art- dvs det kan han, men han vil ikke få medhold. med dette menes at får han sin slutregning fra selvskabet dd 1 januar har HAN til senest dd 1 april til at sørge for I modtager JERES opgørelse. Har I IKKE den senest 3 mdr efter han ahr fået sin, så kan han godt kræve, men i kan undlade at betale uden videre- såre simpelt er det vedr vand, varme og den slags a conto forbrug. så hænger udlejer SELV på at betale de penge som HAN så nu skylder- Ergo har I IKKE modtaget en opgørelse fra ham om jeres forbrug- så glem de a conto beløb med mindre det er penge I skal ha tilbage og har krav på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forbrug |
|
|
Forbrugsregnskabet kan sagtens køre skævt og behøver ikke være afregnet pr. 1. januar. Jeg har tidligere boet til leje, hvor varmeregnskabet blev lavet i september eller oktober, hvorfor jeg også fik denne opgørelse et halvt års tid efter jeg var flyttet. Derfor kan det sagtens være, at der først er lavet forbrugsregnskab nu her, og at det først er nu der er lavet en opgørelse over hvad tidligere lejer skal betale. Så det er fuldstændig normalt. Det skal bare være udsendt til lejerne senest 3 måneder EFTER at udlejer har modtaget varmeregnskabet. Mht. manglende betalinger, så kunne det måske være, at I kunne se kontoudskrifterne på E-Boks???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Allesammen |
Sofie ☻Cenia☻ |
18-05-2009 11:53 |
|
Mht. de to måneder hvor der mangler at bliver betalt husleje, har vi stadig ikke fundet af, da bankkontoen er lukket, efter vi er gået fra hinanden, og det er åbenbart også svært fra banken at finde den, i og med det er over et år siden. Vi har INGEN rykker fået for manglende husleje, det er også derofr vi undre os over netop dette punkt på regningen. For eftersom vi ikke har hørt noget, har vi jo bare gået ud fra det hele var i orden. Og JA, jeg ved godt der måske ikk er skide meget styr i ens økonomi, når man kan sige det sådan, men sådan var det altså dér og behøver jeg ikke flere kommentarer til  Skal ringe til LLO i morgen, det er åbenbart kun dér de har tlf. tid. Er godt nok ikke let at komme i kontakt med dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|