Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad ville du vælge?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 16:00

Din situation er følgende: Du er gravid og kan derfor først ride om minimum 9 måneder.


Du skal købe hest og har blandt andet fået tilbudt disse to:


1) Hoppe. 3 år. Piratavl og uden papirer. Håndterbar. Prismæssigt lige i overkanten af hvad du vil bruge på hest.


2) Hoppe. 0 år. Avlet hos seriøs avler og har papirer. Meget, meget favorabel pris.


Kom glad, HN´er. Hvad ville I vælge?? Begrund gerne hvorfor I vælger som I gør .


Mvh Maj


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 16:12

Udfra de to, tror jeg at jeg ville vælge nr 2, den på 0 år.

Dette udfra en betragtning af, at jeg ikke tror det første man har lyst til efter at have født et barn, er at kaste sig ud i en tilridning med opfølgende træning osv.


omvendt vil det sikkert være godt at have en hest at ride på, men så ville jeg nok foretrække en noget mere rutineret hest end en utilredet 3 års.


Så udfra de to valgmuligheder, ville jeg vælge føllet. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pirat??
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 16:19

Jeg antager at du mener privatavl og ikke piratavl, -for det har jeg godt nok aldrig hørt om! -men forklar endelig hvis jeg tager fejl.


Jeg synes det vigtigste i det valg er at gøre op med sig selv hvordan man har tænkt sig at prioritere sin tid og om man prioritere omgang med heste eller ridningen højest.


Det er jo ikke kun under graviditeten der er hensyn at tage, i starten er der jo et spædbarn at passe og på sigt et barn at tage hensyn til.


ved valg 1) får du en hest der så småt er ved at være rideklar når du er klar, hvilket jo er dejligt, men også meget tidskrævende. har du tiden/overskudet/lysten til det som nybagt mor?


ved valg 2) er der mere ro på, selvfølgelig vil hestehold altid tage tid, men dog mindre end ved valg 1. Men så går der lang tid før du er oppe på hesten igen.


Endelig er der jo barnet, skal dette med (når det når en hvis alder) hvilken hest vil du være tryggest med ved et sådan arangement? -ud fra dine sparsomme oplysninger mon så ikke en lidt ældre hest er lidt mere stabil og knap så uforudsigelig?


Selv ville jeg vælge et tredje valg: vente med at købe hest indtil graviditet og det der medfølger var overstået. Men selvfølgelig kalkulere jeg også med muligheden for at nusse om venners heste, så at jeg ikke skulle undvære heste helt i de periode.


Det gælder ikke om at være verdensmester

- men om at mestre verden!

0
0
Svar på denne tråd
 
 er 100%
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 16:21

enig med MDN


Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..


Mor til Naia født d 4-1-06



Flotte knyttede armbånd sælges!!! Se præs!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nr. 2....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 16:28

Jeg ville helt klart købe nr. 2,men nu går jeg heller ikke ind for piratavl (dette er avl med ikke kåret hingst),så det kunne aldrig falde mig ind,at kigge på en hest uden papir.


Men det er som de andre skriver,jo rigtig mange ting,du skal tage med i din beslutning.


Held og lykke med beslutningen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ville vente helt
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 17:59

Til jeg havde født og så se det an derfra - hvorfor bruge penge på noget nu når der går lang tid inden du ved hvor meget tid du har - nogen børn kræver mere end andre - og bagefter når du har sparet en dejligt masse penge op kan du til den tid købe noget der passer dig


Hilsen Betty


Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle



Gitte bog nr 4 og 7 købes

Britta og Silver bøgerne undtagen de 4 første købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 18:51

Hvorfor ikke vente til du har født??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Valg...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:07

MDN : Piratavl er når man avler med heste uden papire - Sådan har jeg forstået det.. altså en ukåret hingst eller hoppe uden papire.


Ang. valgmulighedder vil jeg også vælge nr. 2 - Ikke at jeg selv har børn , men kan kun forestille mig og har set veninder blive MEGET optaget af deres barn (naturligt nok) Så hellere ha et føl som ikke kræver samme intensitet i træningen som en 3 års :)


Held og lykke med det hele :D


Mvh

Elisabeth


EN GOD EDDERKOP ER EN DØD EDDERKOP


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad ville du vælge?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:40

Lad mig slå fast: jeg har ikke lyst til at vente. Derfor er et tredje valg "at vente med at købe" ikke skrevet med i det første indlæg.


Andre der vil give sit besyv med?


Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:43

Når du ikke vil vente, ville jeg klart vælge nr. 2 ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:44

Mht. nr 1, så skriver jeg piratavl. Hvad skulle jeg ellers kalde det, når man hverken ved hvem moderen eller faderen er til den 3 års ??.


Mvh Maj


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:48

www trendgirl dk: Hvor ville du vælge nr. 2?


Mvh Maj


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:48

www trendgirl dk: Hvorfor ville du vælge nr. 2?


Mvh Maj


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 19:51

Pga. evt. avl, prisen, du ved hvad den har været igennem når den ikke er ældre, og den kræver ikke så meget som en 3-års.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad ligger dit
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 20:16

prisniveau i siden pirathesten(Tillader jeg mig at kalde den for) ligger lidt for højt?



0
0
Svar på denne tråd
 
 lige umiddelbart....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 20:26

ville jeg vælge nr. 2...... Dette begrundes med at hvis man en dag ønsker at anvende hoppen til avl, er man klart bedre stillet med en hoppe med papirer end en uden....


Hvilken hest føler du selv vil være det rigtige køb?


Mvh.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 06:36

Hvis jeg nu skriver priserne, så kunne det være interessant at se, om det ændrer på noget.


Nr. 1 koster lige under de 20.


Nr. 2 koster lige over 5.


Hvad siger I så nu, HNér. Hvad vil I vælge?


Mvh Maj



0
0
Svar på denne tråd
 
 racer ?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 10:21

når du nu har skrevet priser på, bliver jeg da møgnysgerrig om hvilken race vi snakker ?


Udover det, ville jeg nok vælge den jeg faldt mest for, uanset prisen.

Er selv gravid med nr 2,har 8 heste på stald, og har 2 stk som skal tilrides så snart baby er spyttet ud...



Det kommer da vel også an på hvad du vil med din ridning ?




Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem


2års ponyvallak til salg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 11:48

Jeg ville vælge den jeg bedst kunne lide.. Og hvis jeg ikke klikkede med nogen af dem ville jeg vente.




Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok


Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville lade
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 12:23

øjet bestemme. Forstået på den både, at det skal være en jeg kan holde ud og kigge på..

Personligt går jeg nemlig ikke så meget op i papirene, jeg skal jo bare have en hest. Oveni går jeg heller ikke meget op i, at der er meget arbejde i den ene, og ikke i den anden. For mig er det ca det samme, men på hvert deres plan. Og igen, så er alderen på hver hest jo "bare" et tal, og med et barn på armen kan det jo sætte nogen tidsbegrænsning, på den ene eller plan.

Mit råd til dig vil være at du skal tænke over hvad du selv vil og kan, og så ikke sætte for store forventninger til hvor meget du kan nå. (har hørt ikke alt er så nemt igen, når man får børn )Når du så finder udad om du er til klap og nusseri i et par år, kontra at ride med det samme du er "klar", og så hvad du tror hver især af hestene kan gi dig, både for øjet og ambitioner, enten med ridning eller avl, så har du helt sikkert nemmere ved at vælge..


Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen af dem
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 17:30

Jeg ville ikke købe nogen af dem, men i stedet lægge opstaldningspengene til side indtil jeg havde født og var klar til at ride igen. Så havde jeg en del flere penge at købe hest for og kunne måske købe drømmehesten, for det er jo ikke en af de her, siden du er i tvivl.


Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd
 
 svært valg..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 18:39

jeg ville købe den jeg havde det bedst med.


men ellers ville jeg nok tage nr. 2 hvis den er godt opdraget.

så kan du få lagt et godt grundarbejde i den, og lære den hvad du syntes er nødvendigt.

men det er kun ´hvis den er godt opdraget.


for med nr 2 skal der da ligges massere af tid i også, og de kan få nogle uheldige ideer meget hurtigt.

lige pt. syntes min det er sjovt at stejle lige så snart du beder den om noget den ikke gider.

og hvis nr 2 for samme ide er den jo farligt får den lille baby i maven, og det er jo ikke sikkert at du er oppe på at tage de kampe.


Men jag syntes du skal tage den du føler mest for.


Hilsen Nichola og Zoltan


Medlem af HN´s NCIS fanklub

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen.....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 18:42

Få dit barn først, og overvej så om der er råd/tid og overskud til en hest. Alt andet ville være uansvarligt.






Mvh. Annette




Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej alle
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 05:48

Annette S: Jamen, dog, Annette....du tror da vel ikke, at jeg ville købe hest, hvis ikke tiden til håndtering, økonomien og overskuddet var der... .


Til alle jer andre, så tog jeg beslutningen om, at det skulle være nr. 2. .


Mvh Maj



0
0
Svar på denne tråd
 
 to benet baby og 4-benet baby
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 17:32

ingen af dem. for du får "travlt" med ungen på armen de næste par år.


og en unghest kræver jo meget af ens tid.



så for at have en "baby" mindre vil jeg sige nej til dem begge, og se hvad der var på markedet, om nogle år, når barnet blev i børnehave-alder sågar skole-alder....


mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!


nu med Sambuca

¤BNSLLS¤




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider