... og jeg er tom indeni.
Min morfar havde (og har stadig og vil altid have) stor betydning for mig. Han har været syg igennem tre år med bindevævssygdom og andet, men han har egentlig haft det udemærket det sidste stykke tid. Sidste gang jeg så ham var i fredags. Smilende og glad - sådan er morfar nemlig. I går kl. 08.30 blev jeg ringet op af min mor midt i min psykologitime - jeg måtte hjem. Morfar var død.
Det hele svimlede for mig og jeg ramte det hårde gulv. Min veninde var så sød at følge mig hjem, hvorfor vi tog til min mormor. Han døde i fred. Formegentlig af en lille blodprop. Min mormor var hos ham hele tiden... vi kunne ikke ønske, at det havde været bedre, nu hvor det skulle være.
Men for POKKER, hvor gør det ondt! Han blev 85... han havde gjort sig fortjent til et langt og lykkeligt liv.. hvorfor blev han taget fra os nu??
På søndag skal min lillesøster konfirmeres. Vi er allesammen helt ude af den. Han skulle sidde ved højbordet - selvfølgelig. Nu bliver der en tom plads. Vi aner ikke, om begravelsen kan nå at finde sted inden som vi ønsker, da graveren er på ferie åbenbart. For pokker..
I næste uge skulle mormor og morfar på det luksusophold, vi havde givet morfar i fødselsdagsgave..
I dag har jeg sidste skoledag på gymnasiet. Jeg burde have sjov med mine venner, men jeg har ikke lyst til at grine.
Om halvanden måned bliver jeg student. Morfar skulle ha' givet mig huen på... han var så stolt af mig.
Jeg er glad for, at han ikke længere er i smerte.. men for fand*n, hvor jeg allerede savner ham.
Kunne du ikke ha' blevet lidt endnu?
Hvordan bearbejder man sorg?
Jeg begynder på mine eksamener i morgen og jeg er helt ude af den....