Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Matrikelkort.. ...hvor?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 16:28

Vi skal bruge et matrikelkort over vores ejendom, vi har ingen fordi vi ikke fik et med, da vi købte ejendommen på tvangsauktion.

Vores nye naboer, kommer nu og påstår at vores have ligger for langt ude, og de mener at grusvejen skal gå inde i vores have... ... vi har boet her i 14 år, og har ikke lavet noget som helst om på det, kun hevet hækken op for at plante en ny til efteråret.

Så kære ænder, ved i hvor vi kan finde et godt matrikel kort her og nu, som kan printes. Har prøvet kort og matrikel styrelsen, men kan ikke finde ud af at printe der fra.

0
0
Svar på denne tråd

tjek....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 16:49

Mange hilsner

Marie

Nu med Super dragen Alavon Petit
-Og pige-hesten Tøsen er blevet jyde pige
0
0
Svar på denne tråd

Landinspektør
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 17:18

Få fat i en landsinspektør - de har alle kortene, så I kan få de helt nøjagtige. Dem man kan trække på nettet er ikke præcise nok.

Alternativt kan I betale en landmåler for at opsætte skelpælene igen og muligvis er de der allerede, da man mange steder idag sætter metalpæle ned under jordoverfladen, så de er nemme at finde med en metaldetektor. Men det kommer selvfølgelig an på hvor længe siden grunden er udstykket.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 17:37

Avalon Petit: der står det ikke er opdateret, så det kan jeg desværre ikke brug så må prøve noget andet.

Lisbeth: jo, jeg ved godt at jeg kan spørge en landinspektør, og det må jeg jo også hvis det hele "går amok", men lige nu skal jeg bare forvisse naboen og mig selv at vi ikke er helt gal på den. Jeg vil ikke bestille både dit og dat, bare fordi naboen står og påstår noget, som jeg i grunden tror er en fis i en hornlygte, og bare er et forsøg på at de kan få mere jord

0
0
Svar på denne tråd

Landmåler
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 18:04

Man kan af og til få en overraskelse når man får en landmåler ud.

Min far skulle for en del år siden bytte jord med en nabo, da der manglede skelpæle og det ene stykke desuden ikke var et helt matrikelnummer valgte de at få en landmåler ud. Han placerede den ene skelpæl indenfor naboens carport. Dvs 2-2½ meter fra det daværende skel. Carporten havde stået der i 20-30 år.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 18:10

Der stod faktisk også 40-50 år gamle træer i skellet, så det var rigtigt mange år siden at skellet var "skredet". Det blev så heller ikke ændret i den her forbindelse, der blev bare sat skelpæle.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Prøv her
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 18:23

www.arealinfo.dk Her kan du se luftfotos fra 2006 (der er vist ikke kommet fra 2008 endnu), og du kan få påtegnet matrikelgrænser.

Send evt en pb, hvis du vil have hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

De kan..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 20:46

Sikkert ikke gøre noget, hvis i har boet der så længe og altid brugt det som jeres grund, kan naboerne ikke komme og lave om på det nu.

Sidst år var der en sag i fjernsynet hvor en ejer måtte rive han nybyggede garage ned, da naboen protesterede, naboen havde nemlig altid brugt grunde som hans og selv om dem som ejede grunden havde bygget garage, blev de dømt til at rive den ned igen, da man åbenbart får tilkendt brugs retten ved at have haft brugt grunden som sin egen..

Giver det mening.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

OBS...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 20:56

Husk at det er temmelig dyrt at få en landmåler ud.

Så insistere Naboen så sig de selv må bestille en sådan, så hænger de nemlig på regningen..

Ved det får har nemlig selv prøvet dette,

Vores nye nabo fældede 10 meter med grantræer på vores grund en dag vi ikke var hjemme.

Han påstod så det ikke var vores grund og ville få skellet mplt op, det kunne han da bare gøre sagde vi men for egen regning.

Vi havde boet her i 18 år, han havde ikke afslutte handlen endnu, men boede bare til leje.

Det endte med at ja skellet var hvor vi havde sagt og han sad tilbage med en meget stor regning 10- 12 tusinde..

Vi fik ved samme lejlighed lige målt ende stykke op ud mod en 3 nabo, og fik lige lagt 100m2 til. Det kunne kun lade sig gøre ved at Naboen erkendte det var vores stykke, da det var ud til mark, var det ikke et problem. Men havde han ikke skrevet under havde vi heller ikke fået stykket.

Så det er ikke så lige til.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 21:04

Tak for alle jeres svar, jeg vil bare lige lure på et kort, for at se om vi er helt hen i vejret.

Og ja, vi skal ikke have landmåler ud, det kan de selv koste hvis de er så krakilske. Det drejer sig om vores have på den ene side af grusvejen og deres mark på den anden side.

Guest : jeg vil lige kigge på dit link

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 00:14

Dommerkontorets tinglysnings afdeling - hvor ejendommen er tinglyst må da ligge inde med de matrikelkort osv.

Hilsen Hanne

- som arbejder i psykeratrien - hvor man glæder sig - over de små ting

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 21:39

Har gået og tænket på denne tråd. Hvordan gik det? Fandt du de oplysninger, du søgte, og viste de, hvad du håbede?

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 11:49

Jeg glemte forresten at skrive, at på www.kms.dk kan man se matrikelkortet og eventuelle vejretter, men man kan ikke skrive det ud.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider