Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Respekt hundeejere imellem?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 20:00

Ved mine forældre er der et stort grønt område, hvor folk lufter deres hunde. Det er ikke decideret hundeområde, men det blir brugt til det. De fleste gør som mig, lufter hunde uden snor, og tager dem i snor når man møder andre hundeejere. Jeg har aldrig oplevet problemer, når vi møder folk med hund går jeg den anden vej og Yoda følger efter. Han er en stor hund så nogen hundeejere vælger at tage deres hund op når vi kommer forbi og han er i snor, det er så deres valg og okay med mig, men unødvendigt.

Jeg taler i telefon med min kæreste, mens jeg holder øje med min hund og om hvor de andre hundeejere befinder sig, bare for at være på den sikre side imens jeg nyder det gode vejr.

Da vi har gået runden er vi klar til at forlade det grønne ad en lille sti imellem nogle træer. Yoda kigger på nogle mennesker i haven, og jeg siger farvel til kæresten så jeg kan tage hunden i snor.

Imens kommer en mand med en stor schæfer ud fra stien. Vil skyde på at den er både større og en del ældre end min 1½ års rotte. Jeg når at tænke "nå en anden hund vi skal lige flytte os" inden manden råber til mig "kan du så se at få den ting i snor"!

Jeg siger til kæresten "jeg er nødt til at lægge på" og "øjeblik" til manden, mens jeg roligt lægger mobilen i lommen- ingen grund til at stresse og gøre situationen værre.

Min hund rører sig ikke ud af flækken på noget tidspunkt, og jeg kender ham godtnok til at vide at han er helt rolig og venter på mit signal da manden brøler " NEJ FANDEME NU"!!

Som i hvad bilder du dig ind din dumme kælling?

Jeg siger ikke noget tilbage, men vender mig om, og kalder på min hund som straks følger efter. I det samme springer den anden hund ud efter min, så min selvfølgelig blir forskrækket og vender sig om, for at se hvad den anden hund er ude på?

En gang til kalder jeg og det samme sker, min er vel bange for at blive flået når han vender ryggen til.

3. gang jeg kalder skynder min hund sig hen til mig og vi går roligt væk, stadig uden snor, i fuld kontrol men væk fra manden og den anden hund som går forbi som om de ejer området.

Sig mig er det virkeligt nødvendigt at tale sådan til folk der ikke har gjort noget galt?

Hvis problemet er at hans hund er farlig overfor andre så kan han sige det, istedet for at kalde min hund en ting( eller endnu bedre, lufte hans hund hvor der ikke er risiko for at møde løse hunde?).

Byen er på under 15 tusind indbyggere, min hund er under kontrol/ikke til gene for nogen og området er kendt af alle som et hundeområde hvor du altid risikerer at møde løse hunde.

Jeg har aldrig haft problemer her, folk er høflige og har styr på deres hunde så vi alle kan gå i fred og ro og nyde naturen og vores hunde. Nogen har altid deres hund i snor fordi de vil løbe væk, og andre har hund som mig løs når vi er væk fra andre hunde, og hund i snor tæt på andre, af ren høflighed.

Undskyld mit lange indlæg, men det jeg vil frem til er, er det gået af mode som hundeejer at vise en smule høflighed mod hinanden? Det er vel de færreste der har deres hunde til at gå løs hvis de ikke har styr på dem og/eller hunden har problemer med andre?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

je var for leden
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 20:14

ude for lidt det samme , har aldrig før mødt så respektløs hundeejer før...

jeg kører ud til et godt område hvor man tit kun er sig selv , og lader min hund bade , der er EN mand med 4 hunde da jeg ankommer , ingen i snor , nå men de passer deres og min hund og jeg passer vores , pludselig er hun omringet af 4 hunde og jeg spørger pænt manden og han vil være sød at kalde på sine hunde , jeg får tilbage at NEJ det vil han ikke da han har fået afvide at herude må alle rende løse også selv om de er til gene for andre , min hund står stadig og trykker sig for de 4 og hun er tydeligvis ikke tryk.. man går vidre og jeg siger jeg gerne il have han forsikrings oplysninger , da jeg er temlig sikker på at hans store hun vil gøre skade på min bil når jeg kører , så får han kladt på hunden , der er endnu en hos os en lille jack russel , som stjæler lucys lege tøj.. jeg tager det fra den og ligger det i min bil . hunden hopper ind i min bil og jeg smider den ud , og råber til ham igen at NU fjerner han sit @!#$ herfra eller er det væres for han selv...

ud af alt dette , fik jeg afvide af manden det var mit problem at min hund trykkede sig han var sgu lige glad med det , han var til stor gene for andre i området den aften..

aldrig vil jeg møde ham igen så bliver jeg så gal på ham..igen

dobbelt hundebur købes...

ferguson plov sælges.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 20:15

Jeg kan godt forstå din frustration, han burde ikke have talt sådan til dig.

Men hvis hans hund er aggressiv, er manden muligvis blevet utrolig usikker og bange for at hundende ville begynde at slårs. Og da han ikke kender din hund, kan han kun gå ud fra at den ville forsvarer sig selv hvis det blev nødvendigt.

Jeg har selv en hanhund som til tider udviser aggressiv adfærd, han kommer aldrig løs i områder hvor der er den mindste mulighed for at vi møder hunde vi ikke allerede kender - og skulle vi alligevel møde en løs hund vi ikke kender, forsøger jeg naturligvis at holde hovedet koldt og bevarer roen.

Men lad os sige at disse to hunde i værste fald kom op og slårs, og det var min hund som på trods af snoren startede - hvem ville så få skylden? Det er jo min hund som er den aggressive - men den anden som var løs.

It's like meeting the man of my dreams - and then meeting his beautiful wife .

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår godt
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 20:54

Tanja og Lucy, det har jeg aldrig været udsat for! Sikke en opførsel, du skulle ha smækket døren og kørt afsted med mandens hund! Nej selvfølgelig ikke, men den slags gør man da ikke

Nathja- jeg forstår hvor du vil hen, men så længe den hundeejer har styr på sin hund og jeg har styr på min, så kan jeg bare ikke se problemet i at tale ordenligt?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
0
0
Svar på denne tråd

234452673
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 21:06

Selvfølgelig skal man tale pænt til hinanden, men som Nathja skriver kan det jo være at manden var usikker af den ene elle anden grund.

Ikke alle har så godt styr på sin hund som du, men de lader dem alligevel gå løs. Og en rottweiler skræmmer nu en gang mere end en tæppetisser. (jeg har selv haft rottweiler, så har INTET imod racen, men har desværre oplevet rigtig mange som har)

Og det er nu engang lovpligtigt at holde sin hund i snor på offentlige områder

Mvh Kit

-Nytilredet shire vallak på ca 180 i stg og 5 år sælges

-Super lækkert rødt hingsteføl født 09 efter Gribaldi/Classic/Bonsoir sælges

0
0
Svar på denne tråd

miss green....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 21:09

jeg gør præcis som du selv gør når du møder andre med hunde eller i det heltaget andre... der for blev jeg så paf over mandens udtalse...

og jeg har heller aldrig stødt på en som ham du har mødt håber da ik du støder på ham igen..

jah jeg skulle nok være kørt med hans hund så kunne det være han næste gang ville få det kaldt til sig..

dobbelt hundebur købes...

ferguson plov sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Følelserne sidder uden på tøjet
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 21:59

når vi taler hunde.

Det er så kompliceret for rigtig mange mennesker at have hund - omend det er en "fritidsinteresse" for langt størstedelen af DK befolkning.

Folk er typisk..

- bange for at hunden bliver bidt/kommer til skade

- nervøse for at miste overblik

- selv bange for at komme til at være "den mindste"

- bange for at møde kamphunde

- nervøse for at hundene skulle gø/knurre ad hinanden

... og jeg kunne blive ved..

Har i dag hørt om en familie til en stor Samojede spids (stor hvid langhåret "hårbold" med krølle på halen og spids øre) er beskyld for at de har en kamphund fordi hunden har et "bredt" kranie.. Come on...

Mvh Gitte
- mor til Tera og Lian

Naturlig bedækning tilbydes af smuk broget hingst

Tillært adfærd af alle slags undergåes til enhver tid af medfødte instinkter.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har ofte
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 22:04

møde løse hunde der ikke er kontrollerbare og gerne agressive, så jeg er blevet lidt på samme måde da vi altid har vores i snor fordi de ikke tåler andre hunde længere. Ikke altid i hvert fald. jeg brøler dog ikke på den måde med mindre det er samme person jeg gentagne gange møder med en løs hund der er agressiv ikke lystrer og ejeren ikke gider sande stoppe en snor på.

men jeg er faktisk hammer nervøs hver gang jeg møder andres løse hunde nu pga disse hændelser.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Lovpligtigt
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 22:57

Du må GERNE have din hund løs, hvis den er under kontrol, byen har under 15 tusind indbyggere og der ikke er anderledes skiltet. Var der ikke det var han selvfølgelig i snor.

Stute- jeg forstår godt du er bekymret på dine hundes vegne, men derfor kan en anden rolig hund vel godt gå forbi dine, snor eller ej så længe den og ejeren holder sig på afstand?

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
0
0
Svar på denne tråd

missgreen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 23:07

jeg er ikke sikker - alle kan jo sige de har styr på deres hund .de jeg indtil nu har oplevet sige det ahr ikke haft det hvor i mod de der tier har haft det.

men så plejer de jo normalt osse at holde afstand- enkelte gør dog ikke og det irriterer mig hvis de ligefrem kan se at jeg går hen til vejen med vores for at se om der kommer biler el vi kan gå over at de så fortsætter imod os, når jeg ved at vores kan finde på at bide.

De har endnu ikke gjort det for jeg har da kunnet holde dem - men de blir sandeligt noget vilde kan jeg hilse og sige!! Min hanhund har førhen ikke ahft problemer, men det blir værre og værre for hver gang vi møder en anden agressiv hund - indtil nu ahr det altid været hanner, og måske det er derfor det mest er hanhunde. Reelt kan han faktisk godt med hunhunde hvis jeg fører ham sammen med dem på min måde- hanner han kan mærke er under ham i styrke kan han osse med. MEN igen de skal føres sammen på min måde ellers går det ikke.

kiki virker mere agressiv end hun reelt er - men den ene hund kan jo gejle den anden op, det kan vi tydeligt se på vores.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 08:30

Respekt hundeejere imellem er at tage sin hund i snor med det samme man møder andre, specielt hvis det ikke er en decideret hundeskov, hvor det er skiltet at løse hunde er tilladt. Det gælder alle, store som små. Det mener jeg netop af de grunde som HundeGitteMor remser op - folks følelser for deres hunde er forskellige og sidder ofte uden på tøjet, og det må man respektere. Jeg kender ikke din hund, du kender ikke min...

Men det er selvfølgelig ikke nogen undskyldning for at tale sådan til andre! Helt sikkert ikke! Men det kunne måske være årsagen til det...

Jeg har en Berner Sennen, som jo er en stor hund. Jeg panikker ikke selv over andre folks løse hunde, måske pga. hans størrelse. Hvis jeg fx. går på stranden og møder løse hunde, går jeg ud fra at folk har styr på deres hunde (jeg har altid Odin i snor, fordi jeg ved at han kan virke voldsom på andre pga. hans størrelse). Men hvis de ikke har, og deres hunde henvender sig til min hund, så tager jeg snoren af ham, så de mødes på lige vilkår, uanset størrelsen på den anden hund. Men måske ville jeg reagere anderledes hvis han var en lille hund, eller hvis jeg vidste at han kunne være agressiv?

Ja, jeg ved det ikke - ved bare at det kan være et betændt område med sådan nogle "små pus"

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla.....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 10:16

Det er utroligt nogle gange med de hundeejere.

Men igen det kan godt være lidt svært nogle gange at skeldne mellem de gode og dårlige hundeejere.

Vi var fx, ude og lufte vores lille chihuahua, på en fodboldbane hvor han rendte løs. Han er 4 måneder, men lystre utroligt fint. (når han skal møde hunde, får han lov til at klare sig selv, for det meste uanset størrelse).

Så kommer denne her sant bernards hund, pludselig løbene hen over banen, løs. Og vi får jo kaldt hunden til os, men når ikke at få snor på, får vores løber sant barnardshunden i lidt i møde, stadigvæk 3 meter fra os.

Og den store hund, snuser lidt hvorefter den løber videre. Hundeejeren går et stykke væk.

Det kunne være et fedt billede at få, for det så godt nok sjovt ud.

Men igen, her var en der stolede på sin hund, der kendte sin hund, selvom han havde set vores hund, var sådan en der lige kunne sluges. dvs. her en af de gode hundeejere.

Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3

0
0
Svar på denne tråd

man kan kende
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 10:22

sin hund nok så godt- man kan stole nok så meget på sin hund. Men når alt kommer til alt- så er det en hund, og dermed et dyr der er selvtænkende og handler på baggrund af nødvendighed og instinkt.

Derfor kan man altdrig- el skal ikke stole 100% på hunden- og derfor ynder jeg IKKE fremmede mennesker med deres fremmede løse hunde som de TROR de har styr på. Og jeg gør det ikke selv, for det vil jeg ikke byde MIG, hundene, el de andre ejere heller- hvorfor skulle jeg når det er unødvendigt?

Vi har et par enkelte i byen der går med løse hunde jeg er ganske tryg ved. Den ene er en løber der har sin bernhardsennen med på løbetur hver morgen - denne hund kunne man med det samme se på fulgte sin ejer og lige meget hva IKKE ville forlade hendes side ej heller selvom vores skabte sig en enkelt gang over den. Det er en af de få fremmede hunde jeg er ganske tryg ved - MEN det KAN stadig ske en dag!!

0
0
Svar på denne tråd

MissGreen-
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 15:30

Selvfølgelig skal manden tale pænt til dig, det er jeg fuldstændig enig i. Men vi er kun mennesker og vi reagerer meget forskelligt i pressede situationer.

Han kunne som sagt ikke have forudset hvordan din hund ville have reageret, hvis hans egen farede ud efter den. Og det er nu engang lettere at styrer sin hund i snor, end løs.

Fordi du har så godt styr på din hund! Men igen, det kunne manden ikke vide og han bliver nød til at tage sine forholdsregler når han ved at hans hund har tendens til at udvise aggressiv adfærd.

Vi har desværre ikke alle sammen lige godt styr på vores hunde.

It's like meeting the man of my dreams - and then meeting his beautiful wife .

0
0
Svar på denne tråd

svar....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 16:30

Nu er min hund aldrig løs andre steder end i de 2 hundeskove vi har, så alle andre steder har jeg altid min i snor.

Oplever desværre at de fleste hundeejere vi møder i skov eller andre steder( undtaget i byen) ikke tager deres hund i snor- "den gør jo ikke noget"

Ingen kender deres hund 100 %

Som hundeejer bør man tage hensyn til at der rent faktisk også er voksne/ børn der ikke bryder sig om eller er decideret bange for hunde, så man kan ikke være andet bekendt end at tage den i snor når man møder andre- med eller uden hund.

Annette

Sælges:

Hubertus Flexline kombi

Stubben trense

Catago underlag, spring/ kombi

Pad

0
0
Svar på denne tråd

kjahskjdh
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 16:56

Er hans hund aggressiv( BANGE) kan han være bange for din kommer hen til hans og hans farer i flæsket på din.

Sådan kan vi have det med vores tæve på 11 år - der desværre efter et par overfald fra de hunde der i følge ejere "Aaaaaaldrig har gjort sådan noget før" er blevet ret utryg ved især andre tæver - og store hunde generalt. Hendes motto er derfor nu (overfor store hunde og tæver!) Angreb er det bedste forsvar..

Så møder vi sådanne hunde når vores er i snor - og dem vi møder er løse råber vi også gerne ejeren skal kalde den til sig :) Vi gør det dog i god mening - da vi ikke synes deres hund (og vores) skal udsættes for et minislagsmål - så deres hund med tiden vil ende som vores...

Vi kalder dog ikke andres hunde ting eller lign. med mindre de har angrebet vores ;) (Hvor de har været løse og ukontrollerbare og vores har været i snor).

Dina skal se de fleste hunde an i et godt stykke tid inden hun er vild med dem - dog ELSKER kræet cairn terrier, og west white highlandere - underlig smag (hun har aldrig haft en legekammerat i de racer - kun en hilseven!)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider