Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gnave-sår, what to do?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:14

I søndags var jeg så heldig at få et løbenummer til et ellers udsolgt halvmaraton. Formen var ok, men desværre kunne mit udstyr ikke stå distancen. Mine forholdsvis nye løbesko blev undervejs et ½ nummer for små, hvilket gav to store sår, der hvor hælklappen lukket til over hælen.

Det ene heler pænt, mens det andet væsker voldsomt og er meget betændt. Desværre var jeg også så dum at løbe i almindelige sportsstømper, så i begge sår sad der bomuldsfrotte fast. Jeg blev først sent i løbet opmærksom på den hæl, som i dag giver problemer. - Hælen er nemlig næsten følelsesløs efter at en hest fik den knust og der efterfølgende blev indsat en plade.

Jeg forsøger at bade såret i sæbevand ofte, men synes ikke det hjælper. Pt. er jeg ret hæmmet både i henhold til arbejde og ridning, og med en større event i den kommende weekend, så håber jeg meget på en mirakelkur.

Sommerhilsner

Brun ponyhoppe efterlyses. Se præsentation. Dusør gives!

0
0
Svar på denne tråd

OVERSKRIFT
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:19

kamille the, virker mod sådan noget, du vasker det 3-4 gange om dagen eller efter behov, det lindre samtigig med det renser...

evt noget helosan...

Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.

0
0
Svar på denne tråd

aloe....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:22

har du ikke en aloe vera plante, eller noget 100% aloe vera creme (kan fåes i føtex) det vildt effektiv og det heler lynhurtigt :)

0
0
Svar på denne tråd

Blue Hors skin healer
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:24

Hmm ja jeg ville snuppe lidt af hestens skin healer, smørre hælen godt og tape ind i plaster natten over.

Samt lige lade hælen være i blød i en omgang lunt vand med brunsæbe (det faste i bøtten og IKKE flydende). Dette gøres inden du taper ind i plaster og skin healer, da det trækker betændelsen ud.

Min erfaringer siger at dette virker ret godt. Bare pas på med hvor du har din hæl bagefter, da skin healer jo er noget blåt og kan smitte af på andre ting.

Jeps det er et heste tip, men det virker altså ret godt. Jeg har aldrig taget skade af lidt brun sæbe og skin healer.

Mvh. Kiki

When life hands you lemons, ask for tequila and salt and call me over!!

0
0
Svar på denne tråd

aloe vera
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:34

spray fra aloes first el LRs emergency spray til menneske el dyr- om aftenen inden sengetid gerne efterfulgt af en god aloe vera gel som kan sidde som en hinde over hele natten- godt med luft til er osse en vigtig faktor for helingen.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Sår og heling
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 11:42

Du skriver at den ene hæl næsten er følelsesløs. Af den grund ville jeg anbefale dig at tale med din læge. Så du kan få gjort det rigtige med det samme fremfor at afprøve diverse husråd (som ellers kan være udmærkede). Du kan måske ikke mærke hvis betændelsen spreder sig, og hvis den gør det skal du have penicilin. Så få det tjekket af en læge :)

0
0
Svar på denne tråd

sæbespåner
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 20:10

Jeg havde for nyligt et sår på indersiden af mit knæ fra ridning i en dårlig kunststof sadel. Jeg vaskede det med sæbespåner og såret blev meget rent.

Men jeg stoppede igen da sæbe hindrer sårhelingen og det tager derfor længere tid før såret forsvinder.

Mit sår var ikke stort som dit men det tog ca 14 dage før jeg kunne holde op med at tage hensyn til det.

Men masser af luft er godt og meget svært selv for et sår på knæet, jeg gik når jeg kunne med joggingbukser over knæet og benvarmere på underbenet for ikke at fryse

Hilsen Lene

Vil DIN hund lege med unghund i Herlev?

Så kom forbi Træbanken i mosen hver torsdag kl 17!

0
0
Svar på denne tråd

i sårbehandlingen anvender
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 20:23

man aldrig sæbe. Det lægger en hinde på såret, der gør at gendanelsen af nye celler tager væsentlig lægere tid.

Du skal bruge almindeligt lunkent vand, og rigeligt at det. En bruser tilat skylle med er at foretrække.

Et smut forbi lægen vil nok være den bedste start, måske du skal have noget penicillin?

Det er vigtigt at du holder øje med såret, og kanterne i såret.

Bliver kanterne røde, varmt omkring om mere ømme end "normalt" er det tegn på infektion, eller forværing af din nuværende infektion.

Du kan på apoteket købe jellownet der er rigtig godt for sårhelingen. herefter er det vigtigt at dække hælen til så der ikke kommer nye bakterier til. Her kan du med fordel anvende opsite. Begge dele fra apoteken. Men som sagt, start med lægen.

Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider