Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Portugal
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 17:08

Er der nogen herinde der har været der og ved nogle steder man SKAL se når man er der ?

Jeg tager snart turen og vi skal bo i Lissabon, men lejer sikkert en bil, så vi kan komme rundt og se forskellige steder.

Jeg vil selvfølgelig gerne se noget med heste ;-)) så hvis i har nogle gode steder vil jeg blive rigtig glad hvis i vil fortælle mig om dem ;-))

Mange hilsner Kit Foged, Romany Stable

www.romanystable.dk

Opdræt af Irish Cob heste.

føl og ungheste til salg

se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var der
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 17:14

som 13årige med mine forældre, så kan ikke huske hvor vi lige var. Men vi er alle enige om at det var den BEDSTE ferie vi har været på. vi har været mange andre steder.. Men portugal var/er det bedste. Et rigtig smuk land, med masser af flot natur husker jeg.

Rigtig go tur..

¤Sarah¤

0
0
Svar på denne tråd

vi var
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 17:38

der sidste sommer. Super dejligt land med et rigtig godt klima. Vi var ved kysten (kan ikke lige huske navnet), og kørte rundt derude. Desværre lykkedes det os ikke at finde nogle gode hestesteder. Vi fandt et sted, men der var hestene godt nok sølle at kikke på, så vi skyndte os at køre igen.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Lissabon
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 19:31

Min yndlingsby nr 1 i hele Europa!

I skal gå en tur rundt i Alfama som er det gamle kvarter. Der er masser af små steder hvor man kan spise noget mad, I skal helt klart smage Bachalau når I er der, det er den portugisiske nationalspise. Jeg kan anbefale Bachalau com nata og Bachalau a bras. Og husk at drikke masser af Vinho Verde til. Før i tiden var der marked på Campo de Santa Clara tirsdag og lørdag, det er meget hyggeligt, mon ikke det er der stadig.

Nu er det nogle år siden jeg har været der sidst, men i det område hvor der var Expo i 2000 er der bygget en helt ny bydel, med et kæmpe shoppingcenter. Til Expo havde de bygget et superflot Akvarium som vist er der stadig. Man kan ta metroen derud.

I kan også ta en tur på den irske pub, det er altid hyggligt.

På den anden side af Rio Tejo ligger byen Costa Caparica, der er en super strand. I turistsæsonen kan man køre med et lille tog langs med stranden. I kan enten ta bussen hele vejen eller man kan sejle med en lille færge til Cacilhas og så ta en bus derfra.

Hvis I lejer en bil så kør til Sintra og se Palacio a Pena, det har været kongefamiliens sommerresidens og er nu museum, et ret specielt sted. I selve Sintra er der også et slot men det er ikke så spændende. Man kan køre forbi Cascais på ud eller hjemturen og forbi Cabo da Roca, som er det vestligste punkt på det europæiske fastland. Jeg tager derud hver gang jeg er i Lissabon, det er ret fantastisk bare at sidde og kigge ud over vandet.

Jeg var også til tyrefægtning da jeg boede dernede, spørg på turistkontoret hvis det er noget I vil se. Der er både nogen til hest og nogen til fods. Tyren blir slået ihjel uden for arenaen, men de stikker en del spyd i den.

Jeg tror og så det vil være en god ide at købe eller låne en parlør I kan ta med, de fleste portugisere er ikke meget for at tale engelsk med mindre det er turiststederne. Men hvis man f.eks skal købe et buskort er det gamle mænd der sidder i de små boder og de taler ikke engelsk. Men man kan komme langt med et smil og et "Bon dia, senior" (goddag hr) og hvis man spørger "falla anglais?" (taler de engelsk) kan du være sikker på at de siger nej, men så vil de gøre alt for at forstå dig når du peger i parløren. Hvis man bare kommer og taler til dem på engelsk vifter de bare med hænderne. Hmm og så kan det ofte betale sig at ta en taxa men de kan godt finde på at køre en kæmpe omvej så tag et kort med over byen. Jeg tror ikke jeg ville turde køre bil i selve Lissabon, men gerne på ture ud af byen.

Ihh jeg vil også til Lissabon... sidder her og blir helt jaloux. Hvor skal I bo? og hvor længe skal I være der?

VH Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var nu til Expo 2000 .....
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 20:18

..... i Hannover i Tyskland

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

Vi rejser i juni
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 21:33

Og min mand har vokset op der, så det er helt klart en af mine favoritpladser i verden.

Heste: Porugiserne har sin egen rideskole med klassisk ridning. Der er et sted i Lissabon, men jeg husker ikke vad det heder. Vi har været der og se dem træne, og det er en opplevelse. Spørg i ridebutikken i Rua Augusta (hovedgaden i hele Lissabon). Der står det også plakater om hvor de har oppvisninger.

Vi har også været ude ved en stor rideanlægning og jeg tror vi tog undergrunden til campo pequeno, som er den samme plads som tyrefegtningen.

En af de store rideprofiler for den portugisiske klassiske ridning holder til i Gincho med sin skole. Dit skal vi bestemt i år.

Ellers kan jeg anbefale mange ting i Lissabon, sig bare hvad du ønsker at høre om.

0
0
Svar på denne tråd

iuhrgiuhgi4e
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 14:37

skriv til lykke b herinde hun er nok en af de bedste til og anbefale steder man skal se

dejlig pinto hoppeplag sælges måske din kommende stævne hest forventet stg 166 :)

0
0
Svar på denne tråd

Portugal
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 16:15

Min mor kommer derfra, så vi har været der 1000gange.

Men jeg kan anbefale;

- Oceaniariet i Lissabon.

- Cristo Rei, som ligger ved San Fransisco broen, på den modsatte side af Lissabon.

- Så er der Arrabida, som, hvis man kommer fra Azeitão, har en superfed strand på højre side.

- Og Sierra de Estrella, som også er superfedt, især for naturmennesker.. (og det er virkelig en oplevelse at køre igennem en skovbrand på bjerget, selvom det ikke sker så tit, og det føles som om bilen smelter )

- Og så er der selvf. Fatima, som er en rigtig smuk by. Og med en kæmpe kirke og "bedeplads" eller hvad man kalder det.

Og jeg er ateist, men alligevel var det en god oplevelse, hvor man også kan skrive til Jesus mv.

- Og så kan jeg ikke rigtig komme på mere, da jeg jo er vant til at se det hele, og det ikke er så specielt igen for mig..

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Tak ...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 10:12

Tak for alle svarene.

Vi skal afsted i weekenden og skal være der en uge.

Jeg er jo nød til at printe denne tråd ud så jeg kan huske alle de specielle navne.

Mange hilsner Kit Foged, Romany Stable

www.romanystable.dk

Opdræt af Irish Cob heste.

føl og ungheste til salg

se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider