Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dillema angåenede hund..hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 15:32

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med, mine svigerforældre bor på en nedlagt ejendom hvor deres nabo som bor ca 100 m overfor dem har en jagthund - det er en enlig far med 2 voksne drenge nu er der så sket det at begge drenge er flyttet hjemmefra og faderen har nu også fundet sig en kæreste som bor ca 50 km derfra - nu er problemet så at der jo ikke er nogen hjemme ved hunden mere der kom en af dem 1 gang i døgnet åbner døren så hunden lige render ud og gør det den skal og så bliver den hevet ind igen og så går jeg ud fra den får noget mad og så køre de igen det tager vel 10 min når de bruger god tid på det. Resten af tiden er den alene hjemme ingen af dem kan/vil tage den med sig da den er meget agressiv fordi det er en jagthund og de derfor heller ikke kan få nogen til at passe den. Mandes mor har været ude en enkelt gang for at tage den ud fordi hun syntes det var synd men med det resultat at hunden bed hende så hun kommer jo ikke igen.

Hvergang vi besøger mine svigerforældre kan man høre hunden står og tuder og gøer men lang det meste af tiden tuder den så hjerteskærende at det ikke er til at holde ud. En af de andre naboer har prøvet på en pæn måde at det er synd for hunden og at det skære hende i hjertet at høre dens tuderi resultatet var at han nu ikke vil hilse eller snakker med dem og bare sage "nå" til hendes henvendelse.

Er der noget at gøre her?? Jeg har svært ved at finde ud af om man kan kalde van/misrøgt men det er da ikke en måde at have hund på og ganske frygteligt at være videne til men hvad er der af muligheder når manden er ligeglad med venlige henstillinger??

0
0
Svar på denne tråd

Dine...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 16:03

svigerforældre kan ringe til politiet og sige at hunden er til gene

Ikke sikkert at de gør noget, men så er der gjort noget

Stakkels hund

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hund... :-(
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 16:23

Puha, det lyder ikk sjovt :-(

Men hvis I har prøvet på den flinke måde og sige det til manden og det ikke hjælper, så er der jo ikke andet for end at melde det! I første omgang kan i prøve at henvende jer til kredsformanden for Dyrenes Beskyttelse i jeres område. Ham/hende kan I finde her:

www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ dbkredse.nsf/ kredse?openview&exp=bf...21003b41b8

Så skal de nok tage initiativ til at gøre noget, de plejer at være rigtig gode til at få orden i tingene :-)

Det er jo hunden der er den vigtigste i den her sammenhæng, og da det ikke lyder til at manden er videre samarbejdsvillig, så må han jo lære det på den hårde måde!

Håber du holder os opdateret i sagen :-)

Morten :-)

0
0
Svar på denne tråd

har overvejet at ringe
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 23:27

til dyrenes beskyttelse men er det egentlig mishandling når den får mad hver dag og bliver luftet godt nok kun i 3 min men ud kommer den - syntes jeg kan læse på deres hjemmeside at det skal være rigtig grelt før de gør noget og en tudene hund skære jo "bare" i hjertet på os den lider jeg ikke fysisk nød (tror jeg ikke har ikke været inde derover og se hvordan den har det)

Har opfordret min svigermor til at ringe til DB og spørge dem da hun syntes det er lige så frygtelig men ikke må sige noget til ham for min svigerfar da han arbejder sammen med ham og ikke vil være uvenner med ham....

0
0
Svar på denne tråd

tilbyd hjælp
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 10:39

Hej, nu er en hund jo ikke agressiv bare fordi det er en jagthund..

Min den store hund skal også kende folk rigtig godt før han lader folk komme til ham,han bider dog ikke!

Min pointe er, SÅ farlig er hunden nok heller ikke,tilbyd dog jeres hjælp i stedet for at lade stå til..

Måske manden faktisk ville blive glad hvis der var nogen der gad at lufte den eller gå en god tur med den..

ved ikke om dine svigerforældre selv har hund? men ellers så kan man altså komme rigtig langt med lidt venlighed og en godbid!!

MvhHotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider