|
|
| Hvor sidder din gps? |
|
|
Indtil i går, sad min nederest i venstre hjørne af forruden.
Men efter at have hørt et par historier fra folk der kender nogle, der kender nogle der er blevet stoppet af politiet pga. deres navigation's placering, blev jeg alligevel nysgerrig. Da alle de historier jeg har hørt er 3. eller 4. håndshistorier, valgte jeg at spørge rigspolitiet om reglerne.
Fik så svar igår: De skriver at det er deres opfattelse, at der i hht. detailforskrifter for køretøjer, ikke må anbringes genstande i førens synsfelt fremad og til siderne, der kan reducere udsynet unødigt. Afslutningsvis vil de bemærke at en endelig fortolkning af spørgsmålet vil høre under domstolene.
Går ud fra at det er et vurderingsspørgsmål, om hvorvidt en gps,. helt nede i buden af en forrude, reducerer udsynet unødigt eller ej, men jeg har nu bare valgt at flytte den, når nu de skriver sådan.
Andre der måske skal finde en ny plads til sin gps?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flere regler. |
|
|
Min sidder i midten af forruden. Det fungere fint. Og jeg kan se det jeg skal.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den ligger |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
22-04-2009 14:33 |
|
I en skuffe. Sprit ny, men gider ikke bruge den, kan selv 
Illum !! . A hvad!!! tænk at ringe til en
arbejdsplads og STIKKE en HN
bruger!!! Er det dig ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Højre side. |
|
|
Vores gps sidder i højre side af forruden. Det skal være så føreren kan se den men det er passageren der kan taste på den. Men vi kører så også kun med gps når vi er 2. Jeg har set flere der liige skal taste noget ind mens de kører og det er altså for farligt!!! Jeg har aldrig tænkt over det, der har den altid siddet  Men det er jo lidt typisk vores lov - den er udformet så den kan forstås som den tolkes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Darren!! |
GeLabs2203 |
22-04-2009 14:58 |
|
Min GPS sidder inde i mit hoved. Jeg nægter at bruge sådan en - jeg kan selv finde vej!!
Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside Darren & Labs, I love you! I don't believe in God - I believe in Darren Hayes Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min gps? |
|
|
Har ikke en gps, eller en tomtom eller hvad de nu hedder. Plejer at gå på krak.dk når og hvis jeg skal noget, skrive vejnr. ned på en post-it og sætter den på radioen. Men hey min mand har en gps... firmamæssigt bruger han den 2-4 gange gnst. årligt, han har den til at ligge løst i Kardonboksen, og lytter efter damens guide under kørslen.
De bedste hilsener Tina Slave af: Radissen, HN og alle vores dyr se os på www.kloevested.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min (når jeg skal bruge den) sidder midt i forruden, således både jeg og evt passager kan taste på den.. Jeg taster SELVFØLGELIG kun når jeg holder stille Var faktisk ikke lige klar over der var retningslinier omkring denne, men igen hvorfor ikke - det er der jo om ALT efter hånden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har også en udemærket en ...... |
Gammelnok |
22-04-2009 16:57 |
|
...... af slagsen siddende inde i mit hoved  Har så heller ikke brug for at køre ukendte steder hen hver dag og i fritiden er det såmænd meget sjovt at køre lidt på fornemmeren  I mit univers er der ikke noget, der hedder at være kørt forkert, det hedder "Nej for en spændende omvej gad vide om vi kan huske den til en anden gang"  Mvh. Gammelnok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har den placeret |
|
|
Har den placeret nederst midt i forruden. Men du har ret - der må faktisk ikke placeres noget i synsfeltet. Og "synsfeltet" defineres som det område som viskes af vinduesviskerne. Jeg har af og til set folk med deres gps monteret lige smask midt i synsfeltet, og der undrer det mig en del at de kan se noget for den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GPS... |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
22-04-2009 17:56 |
|
Min er placeret nederst midt i forruden og den generer mig ikke der 
R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008
Hunde tror de er mennesker. Katte tror, at de er Gud
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når jeg ikke |
|
|
Bruger den indbyggede GPS i mit hoved, så har jeg for det meste den anden siddende i bilen, hvor den er mest nyttig Typisk nederst midt i forruden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| forruden |
|
|
jeg synes ikke gps'er i forruden er optimalt. vores er inkorporeret i bilen og sidder således på instrumentbrættet.
Til Salg: * Miss GiGi * Fuldblodshoppe der er nem at håndtere og kåret i DH '07, går LA dressur til dagligt, men har også talent for spring/jagt. Highlander; en savnet hest ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gps.... |
|
|
Min gps sidder midt i forruden og sidder ikke i vejen for udsynet. Den ville sidde mest optimalt oven på instrumentbordet, men jeg har ikke fået klistret den der plade fast, så har den bare i forruden. Den sidder også fint der - den er bare lidt svær at nå, der sidder den bedre inden for rækkevidde oven på instrumentbordet
Flot brudekjole sælges str. 38 - nyrenset Sikkerhedsvest sælges - voksenstørrelse (str. 38) Sort ridejakke og hvid skjorte str. 38 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forruden... |
|
|
Vi har en Garmin, som næsten altid sidder i midten (forneden) af min frontrude. Jeg kører meget ud via arbejdet og ejer ikke stedsans. GPS'en er helt uundværlig for mig (Krak kan man trods alt køre forkert fra - og GPS'en bliver aldrig sur ).
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
Passier PSL dressursadel, 17", medium bom, kr. 2.500
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastisk :) |
|
|
Har købt spritny rallymousine, typegodkendt og det hele for nogle måneder siden ... og gæt hvor de (små bitte?) konstruktører har placeret bakspejlet? I øjenhøjde. Mere end en trediedel af udsynet er væk umiddelbart til højre for midten - medmindre man "pukkelrygger" sig selv (jeg er 182, så jeg kan ikke være den eneste i EU som det generer?). Ser I noget firhjulet komme fistrene med ET ved rattet, så er det bare mig  Hvordan kan det være tilladt, hvis en GPS ikke må dække for udsynet? (bruger i øvrigt GPS i udlandet, og sætter den så den dækker udsynet over kølerhjelmen, så må politiet og juristerne mene hvad de vil om vinduesviskere )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min GPS |
|
|
Sidder under hårrødderne  Har ikke brug for GPS, ej heller i udlandet, gammeldags kort og min supergorde stedsans, så kører det. Mandens GPS sidder i nederste venstre hjørne af forruden.
Annette Sælges: Hubertus Flexline kombi Stubben trense Catago underlag, spring/ kombi Pad
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
min sidder nederst i venstre hjørne. så kan jeg selv nå den. jeg har sjældent andre end min datter sidden i passagersædet og hun kan ikke indtaste den. og jeg har endnu ikke haft brug for at ændre på ruten undervejs men et par gange har jeg tændt den imens jeg køre og det må jeg ikke og må jeg brænde i helvet for dette og har også tidligere kunne finde på at sms mens jeg køre, da jeg kunne sms uden at kigge på tlf nu har jeg fået ny tlf hvor jeg ikke kan det mere så derfor sms jeg ikke mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er jeg ikke den eneste... |
|
|
Men de 3.- og 4.håndsfortællinger jeg har hørt om folk der er blevet stoppet, har alle inkluderet et bødeforlæg. Det er derfor jeg nu har fået min monteret nede på instrumentbordet. Jeg ville simpelthen blive for ærgelig over at få en bøde, for noget jeg godt vidste var ulovligt. Jeg er selv som en mulvarp der stikker hovedet op i sommersolen, og kan ingenting uden min gps. Jeg kan virkelig ikke se, hvad det er jeg skal se ud af min rude nederest i hjørnet. Nu lytter jeg mest efter hvad "damen" i gps'en siger, men hvis jeg kører inde i byen, hvor der ligger mange veje efter hinanden, kan jeg godt have svært ved at vurdere hvilken vej jeg skal ned af, hvis jeg skal dreje om 50 meter. Så i sådan en situation der skimmer jeg lige skærmen. Det begynder da at blive en smule mere farligt, hvis man skal helt ned i radiohøjde med blikket  Åh ja, hvor det skønt med alle disse regler......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej bruger den heller ikke |
Illum |
23-04-2009 08:15 |
|
I udlandet, kan selv. Altså jeg kan gøre gennem europa UDEN, ved ikke rigtig hvorfor vi har en...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gps i bil |
|
|
Når vi bruger den, så sidder den i midten af ruden. Vi bruger den dog mest når vi er i KBH til møder eller steder hvor vi ikke er så kendte. Vi har lige købt ny, da den gamle altid gik ud lige inden man var ved stedet, og så skulle man selv gætte sig til resten, hvis man ikke lige havde printet kortet ud fra krak  Eller så ville den ikke starte eller gik i selvsving, så den var ikke så fantastisk  Nu har vi fået en ny med tv i, det er super smart. Så er der da noget at lave når vi venter på færgen.
Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi
SÆLGES Næsten ny Wintec Combi 2000 m. dressur gjordstropper 17"
Kontakt for pris
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min sidder... |
|
|
Når jeg bruger den, så sidder den lige under bakspejlet. Sugekoppen kan slet ikke sidde fast i instrumentbrættet, selvom det ville være det mest optimale...
Tina...Et Unikum -ikke et plagiat
TinaU.dk
Nu også som INsektmedlem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan da købe |
Illum |
23-04-2009 08:46 |
|
Nogle magneter hos fx. T. Hansen. En sættes fast i bilen, der er tape bagpå, og den anden på GPS og så forstyrre den ingen steder og der er ingen afslørende sugekopmærker i vinduet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
Så langt havde jeg ikke lige tænkt 
Takker....
Tina... Et Unikum -ikke et plagiat
TinaU.dk