Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når Manden er væk...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 20:26

..Suk, ja, hvis jeg ikke værdsatte kærsten før, så gør jeg det ihvertfald nu

Han har efterhånden været væk en måned nu til konkurencer, og har selvf. snuppet heste passeren med sig.

Så jeg er altså efterladt på gården sammen med vores staldhjælp, og indtil nu har det sådan set gået fint nok..

Jeg har taget mig af hestene, staldhjælpen har taget sig af alt det andet..

Jeg havde et ret travlt skema idag, og da jeg imorges vågnede med solen strålende ind gennem vinduet var jeg temmelig optimistisk.. :)

Kort tid før arbejdet begyndte ringede vores staldhjælp og meldte sig syg. fint nok (trods alt første gang i 6 år han er syg.. )

Nå, jeg smuttede ud og fodrede hestene, og prøvede derefter at planlægge min dag.. Starte med udmugning (15 heste hjemme, det blir nok 2 timer... -troede jeg.. )

Havde 10 heste der skulle rides idag, men regnede med at jeg kunne nå at ride 5, og så tage resten let i longen.

Well well, begyndte arbejdet og efter 5 bokse måtte jeg indse at det nok ville tage lidt mere end "bare 2 timer".. møg. Alle hestene hyggede sig på folden, så jeg gav mig god tid.

Pludselig hørte jeg en vinen, og utallige heste vrinske løs, jeg smed greven, løb ud af stalden tids nok til at se hingstebasse, styrte fornøjet over gårdspladsen med halen i sky

@!#$ tænkte jeg (han høre altså til den "væmmelige type", der IKKE skal nærme sig nogle hopper..)

Jeg snuppede en spand foder og rendte efter ham, han havde selvf. sat kursen mod hoppefolden.

Da jeg kom der op stod han mast op mod hegnet, og forsøgte desperat at lokke hopperne hen til ham. møghest.

Han fik øje på mig, jeg rystede ivrigt spanden med gullerødder men nej. Han satte endnu engang afsted i smuk svævende trav og halen i sky..

Han fandt det umådelig sjovt at løbe rundt om stalden, i et tempo, hvor jeg lige akkurat ikke kunne fange ham. (han ventede hele tiden på mig, og nå jeg så fik halet ind på ham, rendte han afsted igen )

Anyway, efter 3-4 rundter omkring stalden, besluttede han sig for at traske ind i sin boks..

Jeg tjekkede ham hurtigt igennem, -ingen skrammer heldigvis-, og gik så ned for at tjekke hans fold.

Alle foldene er af solidt træhegn med jern lågen, han har på en eller anden måde mast jerlågen så meget at låsen er gået i stykker

(temmelig overbevist om han har placeret sin fede r** på den, i håb om at den var en potentionel kløpind.. )

Jeg brugte 20 min tid på at gennemgå kærstens værktøjskasse, for at finde noget der kunne fikse den.. Der efter brugte jeg ca. 2 min på at fikse lågen, og måtte erkende at jeg ikke er en "handy kvinde"... så hingste bassen blev i stalden..

kl. var nu blevet omkring 12;00 og hestene fik deres middags mad (og jeg fik 20 kopper kaffe..pyh.)

kl 14;35 opgav jeg udugningen, og besluttede mig for bare at smide halm/spåner ind.. (ikke af dovenskab, men havde ikke lige tid.. og havde stadig 10 bokse tilbage.. )

Vores halmlade ligger bag foldene, så vi har en gammel møg bil vi bruger til at hente halmen med..

Jeg har detsværre ikke kørekort og det er altså mange år siden jeg var 15 og markfræsede..

Anyway, fik tændt bilen og sat den i gear, mens jeg prøvede at huske hvordan det nu liige var man gjorde..

I bak gear skal man vist nok løsne den der "pedal" i venstre side, jaja, det gik fint, bilen trillede langsomt baglænds.. så gik den ud.. hm.. Tændte den igen, satte den i 1 gear og prøvede iherdisk at dreje den uden om muren, pludselig gik det lidt for hurtigt, og fik vist nok trådt på speederen i stedet for bremsen.. BOM lige ind i muren.. kørte nok omkring 10k/t. men det var da nok til at ødelægge en forlygte..

(som ikke virkede aligevel så pyt..)

Resten af turen ned til halmladen gik overraskende godt, og blev ligefrem så selvsikker at jeg satte den i 2 gear

well.. boksene blev strøget og hestene kom ind fra fold.

Tragedie -en vandkop dryppede..

-På den der onde, faretruende "om 2 se. eksplodere jeg" måde.. Endnu engang fandt jeg kærstens værktøj frem.

Har set min kæreste reperer de vandkopper 1 million gange, men da det viste sig at der var flere forskellige "ting" jeg kunne skrue på, gav jeg op.

Ringede til kærsten, der gav mig jordens dårligste guide, så jeg puttede hesten i en anden boks og krysede fingre for at vandkoppen ikke ville eksplodere.. (hvilket den endnu ikke har gjordt..)

Jeg gjorde hestenes aftensmad parat og bum. så fløj røret af fodder siloen af. Jeg overvejede ikke engang at finde værktøjskassen frem, da jeg ikke aner hvordan det skal sættes på, så nu ligger der er fint bjerg af dyrt foder under den

Resten af dagen forløb mere el. mindre "fejlfri", og nøøøøj hvor var jeg lettet da jeg var færdig

(Jeg nåede ligefrem at ride en hest, og longere en anden.. super..)

Ringede selvf. halvt tudende til kærsten (som ikke kommer hjem før næste uge ).. Hans eneste kommentar (efter 5 min. grineflip) var, "huskede du at putte luft i dækket før du brugte bilen".. nårh ja, som om hvordan jeg aner hvordan man gør det.

Træt og smadret forberete jeg min aftensmad, (kylling, ris og tomatsovs.."spændene"..) men nej. Komfuret var løbet tør for gas.

Arrrrgh! så nu sidder jeg her med min klamme smøremad og ber til at vores hestepasser er rask i morgen, el at manden pludeslig kommer flyvende hjem og reder mig, for jeg overlever altså ikke endnu en dag som denne..

Findes der er "handy kvinde" kursus? det kunne jeg ihvertfald godt bruge.

Well håber i havde en god dag.

"måtte bare lige ud med det"

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

øvøvøv
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 20:28

..nårh ja, så har vores gamle hund lige tabt endnu en tand.. hun har snart ikke flere tilbage!... "jubii!"

Det blev lidt langt, det undskylder jeg ;)

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Aj... Sikke
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 21:12

da en møg-dag du har haft.... Forfulgt af uheld....

Men jeg må indrømme, at jeg måske gør lidt som din kæreste og sidder og smågriner... Godt du har taget det hele i stiv arm...

Om et par måneder bilver denne dag så sådan en du kan huske og griner af... Men du stadig har lidt ondt af dig selv....

Zamangah

En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg griner altså også
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 21:46

Og tænker godt det ikke er mig

Men som du selv skriver; Så har du nu lært at sætte pris på kærsten og forhåbentlig også staldhjælpen

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

0
0
Svar på denne tråd

puha ae ae
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 21:53

Fint at du har taget det hele med rejst pande uden at gå i maude :)

Imorgen.... nej, jeg tør ikke spå om imorgen - pøj pøj med staldhjælpen.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Flot klaret
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 22:09

Hold da op en Tycho Brahes dag, du har haft!

Men netop fordi du bor i Sicilien, får du altså ingen medlidenhed fra mig, kun grøn misundelse for der er godt nok lækkert

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 22:23

Men det er altså komisk. Hvis vi ikke må grine, så må du skrive det på en mindre sjov måde!

Man kan tydeligt se det hele for sig.

Stakkel. Håber staldmanden er klar igen imorgen. Det er efter sådan en dag at man finder ud af hvor værdifuld sådan en er og hvad de egentlig gør.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Shetlænderhingst søges til bedækning på Sjælland.

Papirer ikke en nødvendighed.

0
0
Svar på denne tråd

Hahahaa....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 23:00

Takker for et godt grin

Håber staldhjælpen er tilbage i morgen

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

klynke klynke klynke
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 23:32

..ja det er ikke mig der klynker (kun lidt ) det er såment staldhjælpen der lige har sendt endnu en "klynke sms"...

Fair nok, første sygdag i 6 år, men nu kræver han godt nok også payback..

(jeg fortalte ham så at jeg ikke kunne nå at muge ud, så der muligvis var en mindre "madras" når han kom tilbage.. så var han alligevel ikke helt sikker på om han også ville være syg i morgen...)

og så, for god ordens skyld, skal det lige siges at han har tandpine.. og ikke gidder gå til tandlægen (som er enormt billig hernede..)

"tomorrows a new day, with no mistakes"..

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Hård dag!!
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 00:52

Men det er også sådan en dag, dér får en til at påskønne en dygtig og effektiv staldhjælp. Måske trænger han til en lille erkendtlighed.

Håber din dag i morgen bliver væsentligt bedre

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 00:57

han er skam ikke et sekund i tvivl om at han er meget vigtigt for stalden

..det har jeg gjordt MEGET klart for ham...

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Sorry...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 07:17

men det er lidt sjovt at læse, så det var delvist med et smil på læben, og med en tanke der gik på- godt det ikk er mig, stakkels hende*LOL*

0
0
Svar på denne tråd

endnu en dag...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 07:33

Ka da infomere jer om at første tragedie dag 2 er sket...

har ikke flere smøger.

-goodbye cruel world.

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 08:40

15 BOKSE på 2 timer - Skal du bundmuge dem alle?

Sikke en Uheldig dag du havde dig der, hva?

Du må ryge lidt græs, så..

Eller lade vær.. Det sundere at lade vær (Sir de klåååge)

0
0
Svar på denne tråd

CBK...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 11:32

altså nu er jeg jo ikke øvet i udmugning sp jeg havde regnet med to timer.. det blev så lidt mere...

Well well, kan sige at hestepasseren er på benene igen :) Han har fikset vandkoppen, foder siloen, bil og boksene (ja, det tog ham nu kun 2-3 timer på de bokse )

Og han er nu på vej ned for at købe Gas til mit komfur, samt.. SMØGER! ahh...

lækkert lækkert, håber i andre har en dejlig dag! :)

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Haha....
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 11:48

Arj undskyld, men kunne ikke lade vær med at grine

Godt staldhjælpen er på benene igen :)

Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.

0
0
Svar på denne tråd

En lidt sød historie..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 12:07

Og ved du hvad..? Du klarede den trods alt :-) Men kender godt de dage, hvor man har lyst til at sætte sig ned og tude, og så ikke gør det alligevel, for man vil bare IKKE give op.. :-)

Godt staldhjælpen kom tilbage :-)

/Heidi

"If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they may have planned for you? Not much."Jim Rohn
0
0
Svar på denne tråd

Staldhjælpen...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 12:09

..har vist fortjent en lille påskebonus ;)

Godt han kunne komme i dag og reparere tingene og ordne bokse (y)

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

jajaja..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 12:14

Ork ja, han får en påskebonus!

Pt. står han og bandler og svovler over gaskomfuret.. (han kan vist ikke finde ud af at sætte den nye gasflaske på... frygter en gaseksplotion..)

Luuuvly.

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Sikke fint at du muger
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 13:24

Med greven , jeg brugte altid en møggreb :-)

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

illum...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 13:33

nånå.. man er vel fynsk

ok kan godt se det nu "jeg smed greven" ups..

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

sometimes life sucks! :-D
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 20:08

@!#$ en lortedag! Men for sørensen hvor kan jeg godt forstå kærestens grineflip som jo sikkert var temmelig malplaceret! Jeg ville ihverfald have bidt knoppen af manden hvis ikke det li´var fordi han ikke li´var der IRL!

Hilsen JP -der er i lære

som beslagsmed! :-D

0
0
Svar på denne tråd

hahahahaha...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 20:56

Bare rolig.. Det blir bedre vejr i morgen!! ...

Hilsen Stine

Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC

Sælges

• Cremello hingsteføl fra 7/4 (7 Okt)
  • Palominohoppeføl fra 20/3 (20 sep)
  • 1 års Buckskin hoppe
0
0
Svar på denne tråd

Stakkel
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 21:09

Når man er alene uden manden, så opdager man, hvor hjælpeløs man er. Specielt når noget går i stykker! Det er faktisk helt pinligt.

Men jeg har heller ikke så ondt af dig (bortset fra det med smøgerne). For det første lader det til, du tog det med et smil, for det andet så gad jeg sandelig godt bo på Sicilien - trods lidt hestemøg og en bil uden forlygter

mvh Stine

Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk

- nu også med shettere!

Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider