|
|
| hver tredje utro? |
|
|
Hold da helt op - jeg sidder lige nu og kommer til at se tallene på den afstemning her på HN, Har du nogensinde været en kæreste/kone/mand utro?
jeg er egentlig lidt chokeret - dvs at hver tredje mennesker jeg møder, hver tredje familiemedlem, hver tredje ven i vennekredsen osv har været sin kæreste/kone utro?
Hånden på hjertet, kan nogle at jer der har svaret ja ikke give mig en forklaring på hvad der kan drive folk til at være utro? Det begreb eksistere slet slet ikke i min verden, jeg kan ikke forstå det kan lade sig gøre så ofte?
Kære HNere, hvorfor har i været utro, hvad er historien, og mener i der findes en god undskyldning for handlinger som disse?
Rikke - nu uden sparky (med Nynne) Thats the time you must keep on trying, Smile, whats the use of crying? Youll find that life is still worthwhile, If you just smile Batterigreb til 400Dcanon tilsalg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En forklaring kan |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
06-04-2009 17:12 |
|
Måske være, at de har fjollet lidt i krogene med den nye inden de gik ???
Illum !! .
Når du møder "manden" så sprøg ikke dig selv "Hvad kan han gøres til ? Men spørg "Hvor meget af ham er brugbart".. Spare tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ved jeg |
Illum |
06-04-2009 17:13 |
|
Faktisk ikke om er at være utro..?..
Illum !! .
Når du møder "manden" så sprøg ikke dig selv "Hvad kan han gøres til ? Men spørg "Hvor meget af ham er brugbart".. Spare tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.. |
|
|
Joh Illum det vil jeg bestemt mene er utroskab, alt efter om at fjolle rundt er at være sammen meget gode venner, eller om det er at kysse og hvad der evt følger. Og er det så en undskyldning?
Rikke - nu uden sparky (med Nynne) Thats the time you must keep on trying, Smile, whats the use of crying? Youll find that life is still worthwhile, If you just smile Batterigreb til 400Dcanon tilsalg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm.... |
|
|
nu er der omkring 300 der har stemt, det er jo ikke vildt meget. Men jeg tror en stor del af brugerne på hn, er i en alder hvor det er ret normalt at ha en ny kæreste hver uge, det er ikke nødvendigvis hver 3. "husmor" der er sin mand utro.. Der udover har vi jo tidligere set her på hn, at der er meget stor uenighed om hvad utroskab er. mange mener jo flirt, netdating, tanker osv er utroskab, hvorimod andre ikke ser flirt/kys/søde beskeder som utroskab..
Med venlig hilsen Liv Nielsen. *ZANCLE*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er der jo |
Illum |
06-04-2009 17:18 |
|
Mange mennesker der lever uden at skulle finde på en undskyldnig for dette  Mange ser det nok heller ikke som at være utro, hvis man går. For flere er det nok utro at gøre det, og så blive ?
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sparky |
Trymur |
06-04-2009 17:19 |
|
sparky jeg blev også helt chorkeret over de tal der er kommet ud af den undersøgelse.. men som dig selv findes sådan noget heller ikke i min verden..
MVH Line
.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
I min verden er kys også at være utro - ville i hvert fald blive ked af det hvis min kæreste kyssede på en anden pige eller fjollede rundt i hjørnerne.. Men hvad der driver folk til det aner jeg ikke.. Har prøvet en kæreste har været mig utro og ved hvor ondt det gør - og kunne derfor aldrig selv finde på at byde en jeg holder af og som holder af mig, den smerte.. En veninde som var hendes kæreste utro, fortalte mig at det var fordi hun kedede sig i hendes forhold og så var der den her fyr der viste interesse i byen for hende og ja så behøver jeg vist ikke fortælle flere detaljer.. Det skal også siges at de gik fra hinanden 3 mdr senere. Det værste ved situationen var det dilemma jeg syns jeg kom i, om jeg skulle fortælle hendes daværende kæreste eller ej.. ØV 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender 1 |
06-04-2009 17:30 |
|
Ja, jeg har været utro. Grunden er uendeligt ligegyldig, for jeg begik en fejl- sådan er det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| utro.... |
|
|
Ja jeg har været utro. Grunden er latterlig, den var nemlig at jeg ikke elskede min kæreste nok og pludselig står der så en anden fyr foran mig til en fest. Det var bare et kys, men utro det var jeg. Så er der nogen der siger "engang utro,altid utro" Men for mit vedkommende tror jeg ikke det passer. Hold k*ft hvor har jeg fortrudt mange gange og gør det stadig. Fornylig var jeg så turen igennem den anden vej rundt og fik derfor endnu mere forståelse for hvor ondt det gør. Så helt ærlig så tror jeg aldrig jeg kan gøre det igen. Måske er jegogså bare blevet mere voksen som tiden er gået.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke mig |
|
|
Ja JEG kan nu finde mange grunde til at man er utro men stadig bliver i sit forhold/ægteskab. Men dem tror jeg nu ikke på at HN`s brugere er parat til at høre ! Ikke fordi at jeg er det /har været det eller bliver det nogensinde. Men kender da en del,der er det. Og NEJ for mig er et kys sgu ikke at være utro ,så tror jeg nu at de fleste mennesker er/har været utro . At sige at et kys er at være utro er for mig lidt for barnligt. Men det er jo MIN holdning.
Mvh Graven
Fronerthig Prince Teyrnon,FLYing Star Tilbyder bedækning. Erfaren rytter søges til hjælp med Unghest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit ja |
|
|
blev sat på baggrund af en situation som Illum beskriver det. Og nej jeg er ikke en "engang utro altid utro". Jeg skjulte ingenting. Han fik det at vide med det samme og jeg flyttede straks derefter. Det er mange år siden og det skete én gang. Desuden vil jeg gerne æde mine gamle ridestøvler på at han havde været mig utro op til flere gange (sydeuropæer, meget pigeglad og med påfaldende mange "gamle veninder" der dukkede op og overnattede når jeg ikke var hjemme ) På trods af hans våde, brune hundehvalpeøjne havde jeg aldrig dårlig samvittighed....
/minski
HESTEMASSAGE TILBYDES (af examineret massør)
Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| utroskab |
EmilieBA |
06-04-2009 18:43 |
|
Karina, jeg bliver ret nysgerrig nu hvor du skriver at HN's brugere ikke vil kunne tåle at høre dine tanker om folk, som er utro uden at forlade partneren.. Jeg synes det er plat at skrive at man var utro ved en fejl - hvor lidt rygrad har man så lige? Nej, jeg har ikke, vil ikke og kommer heller ikke til at være min kæreste utro.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender 1 |
06-04-2009 18:50 |
|
Jeg kommer ikke med nogen undskyldninger om ditten og datten- jeg begik en fejl og må leve med den. og så er det egentlig ligegyldigt om jeg havde tusind gode grunde.. Det er jo aldrig ok at være utro. I det mindste tager jeg den på min kappe og siger MIN SKYLD og så færdig. Hvis det er at mangle rygrad, so be it, jeg er egentlig ligeglad. Men hvis du vidste hvor mange der giver partneren skylden pga. det ene og det andet.. tjaa.. men jeg mangler så rygrad fra nu af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er det |
|
|
jo ikke sikkert at være 3. har været deres NUVÆRENDE utro - fx. ville jeg svare ja for jeg har været utro - men sørme ikke min nuværende kæreste. Han giver mig alt jeg har brug for så jeg har lidt svært ved at forestille mig at jeg skulle være ham utro ... 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kmjbdbiuwvw |
|
|
jeg har været utro en gang. grundet !!!! fordi min daværende kæreste syntes hans x skulle have mere opmærksomhed end mig dvs de have dage hver mdr hvor de skulle i byen sammen eller shoppe sammen hmmmm. og nå ja så have han en mega lille tiller og efter 2 år hvor det føltes som og have 6 med en blyant ja så var jeg utro og måneden efter gik jeg fra ham og nej jeg fortryder ingenting om jeg ville være utro igen hmm nej tror jeg ikke men man kan aldrig sige aldrig
dejlig pinto hoppeplag sælges måske din kommende stævne hest forventet stg 166 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm altså |
EmilieBA |
06-04-2009 19:25 |
|
Fejl = mangel på rygrad. Jeg undrer mig bare over dem, som er deres kæreste/mand/kone utro og bagefter siger at det var en fejl, der aldrig burde have været sket. Jamen, hvorfor så gøre det? Hvis man ikke kan finde ud af at styre sig, uanset hvor dårligt ens forhold fungerer og man bare kaster sig over en og glemmer alt om ens partner, ja, så mener jeg at man mangler lidt rygrad.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yes yes |
|
|
Har været utro tidligere - i mine unge dage hvor kærlighed var noget opreklameret noget. Endda 2 gange - i det ene forhold fik jeg trusler og tæsk der gjorde mig trist og negativ på alle måder, fandt en støtte i en anden, men da jeg de første gange prøvede at gå fra ham fik jeg bare en på hovedet - derfor tog det mig lidt tid. I det andet forhold havde vi pause - jeg kyssede med en anden - og pausen var slut for mit vedkommende! Ja det er noget svineri - men sådan noget sker i denne verden. Nogle af jer herinde lyder som om i er bedre mennesker fordi i ikke har været det - hvad er det for noget @!#$? I ved heller aldrig om jeres bedre halvdele "laver en fejl"(mærkeligt udtryk) sådan noget sker bare - og ingen er bedre end andre. Folk er forskellige og det er der ikke noget at lave om på. Vi lære af vores erfaringer! Jeg ved som ikke om jeg fortryder, det er bare en del af mit liv, og skulle jeg gå og have dårlig samvittighed over hvad der skete for 6-8 år siden, så skulle vi alle vist gå og have dårlig samvittighed konstant.
Kærlige hilsner fra
Team Topper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg har |
|
|
Ja jeg har været en kæreste utro da jeg var teenager. Der står EN altså en hvilken som helst af de mere eller mindre overfladiske ting jeg har rodet mig ud i i mit liv. Det betyder jo ikke at hver 3. menneske på denne jord, har været deres nuværende partner utro.
Medlem af Bullerklubben Nu også på Facebook
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig.... |
Vibs 1 |
06-04-2009 19:46 |
|
Jeg har aldrig været det, og det sker aldrig.... Jeg gider ikke leve i et forhold, hvor jeg ikke har det godt. Har jeg det godt, gider jeg da ikke ligge og flagrer med en fremmed  Jeg har rygrad, jeg går hvis det ikke er et top tunet forhold, så derfor vil jeg aldrig opleve at være utro...... Mærkeligt i mine øjne, hvorfor pokker folk ikke bruger deres energi på at gå ud af forholdet, i stedet for at ligge og rage med en anden. Det kommer jeg nok aldrig til at forstå, men det må jo være nogle - tja - holdningsløse mennesker, jeg ved ikke hvad det kaldes, men noget specielt er der da for mig at se, at man gider ligge og dulrer med en fremmed, når man har en hjemme... Måske samler man bare på mænd man ikke gider  Jeg ved det ikke, men har undret mig mange gange, når jeg hører om det, hvorfor rydder man ikke op, før man går videre, tja - det ubesvarlige spørgsmål 
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender 1 |
06-04-2009 19:55 |
|
team topper- man er ikke utro hvis manden ikke fatter at man allerede er gået, og han tæver en til at blive. Har været der selv! Og jeg indrømmer gerne at jeg ikke er perfekt.. jeg kvajer mig- og lærer.. men kvajer mig alligevel igen. og nej, det betyder ikke at jeg render og er utro hele tiden, men at jeg træffer forkerte valg af og til. Og det kan jeg til syvende og sidst ikke give andre skylden for end mig selv. Ville virkelig skamme mig over mig selv hvis jeg gik og gav alle andre skylden for alting. >For det synes JEG ikke holder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan bare |
|
|
Man kan bare leve i et åbent forhold. Så er der ikke så mange dikkedarer. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spender 1 |
|
|
Nemlig: Det er aldrig andres skyld - alting er ens egen skyld!
Kærlige hilsner fra
Team Topper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fejl ... |
|
|
Min mening: At skrive, at man har begået en fejltagelse, altså gjort noget, man nu synes er forkert, er netop det modsatte af mangel på rygrad - det er ærlighed og selverkendelse. Man kan ikke ændre de ting, man allerede har gjort, men man kan forholde sig til og lære af dem, så man fremover handler i større overensstemmelse med ens nuværende værdier, tanker og behov. Lige så forkert, frygteligt og uforståeligt, jeg synes, utroskab er, lige så forkert finder jeg entydige fordømmelser af mennesker, forhold og omstændigheder, man ikke kender på allernærmeste hånd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender 1 |
06-04-2009 20:11 |
|
enten vil folk misforstå mig i dag, eller også formulerer jeg mig meget meget skidt.  Der er det der hedder omstændigheder.. du bliver syg, kørt over, en eller anden dør.. den slags ting. Dem er man ikke herre over nej, men de påvirker en.. JA.. Men vælger man at låne penge, kender man konsekvensen af ikke at betale tilbage, gør man ikke? Får hesten ikke smed af og til kan den ikke blive ved med at gå.. Er man sammen med en anden er der ikke nogen der hr tvunget en (ihvertfald ikke normalt).. Og så er der uigennemskuelige konsekvenser som f.eks at flytte langt væk fra familie, hvor man måske kommer til at savne familie/venner for meget og mistrives.. Alt dette udgår samlet set vores liv- og tager vi de rigtige beslutninger, der hvor vi selv er herre over det, ja så kan det hjælpe os meget på vores vej. jeg har valgt forkert så pokkers mange gange, og jeg ærgrer mig sgu over det i dag..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Nu er det jo ikke hver tredie parforhold der er utroskab i. Jeg var det EN gang da jeg var ret ung og fortrød det så meget da jeg så hvor såret han blev, vi blev så alligevel sammen 3 år efter. Jeg gør det ALDRIG igen, det var forfærdeligt for ham. Så den med en gang utro altid utro holder ikke i retten. Ihvertfald ikke for mit vedkommende. Ved godt at mange gør det gentagne gange, men de har nok heller ikke fattet den andens følelser overhovedet og kommer nok heller ikke til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| utroskab |
|
|
Jeg tror det gerne... Men der er jo mange former for utroskab alt fra kys til decideret forhold ved siden af den man har valgt som partner. Jeg må indrømme at jeg synes det er trist når en mand sidder med glæde og viser mig billeder af sine teenage børn og sin smukke kone gennem 20 år og 3 timer senere ser jeg ham have godt gang i trunten oppe ved baren Men det er et scenario jeg ser HELE tiden i den verden jeg er i. Jeg arbejder på en mande arbejdsplads og er eneste pige. Det er mig de hælder af på når der er problemer på hjemmefronten og det værste er at det er aldrig til at gennemskue hvem der kan finde på at være utro... det er endda nogle gange den gode kollega som man havde et godt øje til fordi han var da guds gave til kvinden og hvor var hun heldig hende der var gift med ham... Ja, ja bare vent til personalefesten så har man da tabt ALT for manden... Min kæreste er manager i udlandet for en masse riggere der arbejder på byggepladser. Fordi min kæreste er chefen så er jeg så priviligeret at jeg kan bruge 40% af tiden hos ham og bor derfor ofte sammen med ca. 4 ansatte og deler bad/ køkken med dem og spiser og fester. Jeg ser skiftende sjak men stadig samme tendens. De sidder og taler i timevis med konen over mobil og så tager de på pub og finder en dulle. Jeg gider ikke kommentere det... Det er blevet hverdag og jeg smiler bare og nikker når de stolt viser billeder af kone og børn. Fælles for ovennævnte utro mænd er dog at de alle siger de elsker deres kone... men det er bare ikke længere den kvinde de forelskede sig i. Hun er mere mor end sexbombe og dermed søger de bekræftelse andetsteds... og det kan vi hestetøser så tænke godt og grundigt over; for hvor mange af os har reelt ikke mere travlt med børn og heste og endda Heste-nettet end manden når man først har været sammen i mange år??? Jeg tror en overvejende stor del af folk der er gift har været utro på et eller andet tidspunkt. Jeg fatter ikke dem der er utro efter få år og jeg har ondt af dem hvis mænd er utro efter mange års samliv. Det er i hvert fald helt sikkert at jeg kan nævne MANGE mænd hvis intetanende koner ville sige at deres mænd ALDRIG ville være utro... men det er de... og det får mig nogle gange til overveje om en mandearbejdsplads er det rette for mig for jeg får det decideret dårligt nogle gange af alt den inside info jeg ufrivilligt får del i. Omvendt så er det min daglige påmindelse om at sætte min egen kæreste op på den piedestal hvor han retteligt hører til og han nyder alle de små ting i hverdagen der gør at han føler sig værdsat og bekræftet og det må være nøglen til en glad og ikke mindst tro mand. Det er jo trods alt det at de utro mænd siger at de mangler??? Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Har også set rigtig mange slæmme mænd i byen. Er heldig at have en kæreste der fortæller mig detaljer hvis nogen har lagt an på ham eller lign og hvad han gjorde og det er jeg glad for. Stoler på ham. Han har stor respekt for kvinder og er ikke typen til at være utro det er han alt for GOD til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bubbibjørnen Björk |
|
|
Jeg har været en (eller sådan set flere) utro, ved at tage en tur i byen og ham derovre er da meget fræk....... Derfor er jeg igang med at lære mig selv IKKE at tage i byen, når jeg har en fast kæreste.. Det kan jeg simpelthen ikke være bekendt, når jeg ikke kan styre det.
Amanda&Sneggla - Snart uden Björk
Nu også den heldige rytter af militarytalentet
Søborggårds Piroq
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mangler... |
|
|
Som jeg skrev længere oppe var jeg otro en gang. Min daværende kæreste fik det at vide med det samme og jeg gjorde forholdet forbi. Mangel på rygrad, ja det er jeg enig i. Jeg gjorde det fordi jeg troede det var den lettest vej ud af forholdet, fordi så ville kæresten jo hade mig. Meeeen jeg blev klogere, det var den sværeste måde at skride på kan jeg godt fortælle jer. Det havde været så meget nemmere bare at sige det til ham. Præcis derfor ved jeg også det ikke sker igen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er ikke vild med det, men nu fortæller jeg alligevel min historie. Jeg har været utro en gang med min første og eneste kæreste. Vi havde været sammen i 3 år og jeg lavede den dummeste fejl jeg nogensinde kunne lave. Jeg var utro og jeg fortalte ham selvfølgelig om det hele til sidst, da jeg ikke kunne holde ud at gå med tanken om at jeg havde været sammen med en anden uden at han vidste det. - Jeg blev selvfølgelig smidt ud og jeg bor nu nede ved min far. Vi har ikke været sammen i 2 måneder nu, men jeg savner ham så inderligt. Jeg begik den største fejl i hele mit liv, men det kan ikke laves om nu. Hvad der fik mig til det ved jeg ikke. Måske var det fordi vi skændtes for meget om økonomi? Måske sad han nede ved vores underbo lidt for meget? Måske lavede jeg bare for mange fejl? Jeg har fundet ud af nu at han var manden i mit liv, men det hjælper jo ikke noget nu. Jeg kunne jo bare have ladet vær at fejle , som han siger. Jeg har lært rigtig meget af det her. Jeg har været utro 1 gang og det var 1 gang for meget. Jeg kunne aldrig finde på at gøre det igen . Hverken finde på at såre kæresten eller mig selv på den måde igen. ALDRIG!!
Når enden er god, er alting godt.
Buller & Felix
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utro(lig) |
|
|
Jeg har også svaret ja på baggrund af handlinger i tidligere forhold. Og når det er sket, så har det været 'alarmen', der fortalte mig, at det var tid at komme ud af det forhold. Men ellers kan jeg nu ikke se noget specielt odiøst i det; jeg ville måske blive lidt småfornærmet, hvis min kæreste var mig utro, men hvis det var et enkeltstående tilfælde, ville jeg nok overleve. De planer, vi har sammen for fremtiden, er mere vigtige end et enkelt menneskeligt fejltrin. Og er det mere end et fejltrin, er der jo ikke så meget at gøre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Utroskab |
|
|
I mine øjne er vi mennesker, - og vi fejler, og vi lærer (somregel) af vores fejl. - Måske nogle ikke er utro, men så begår I sikkert andre fejl som I lærer af  Og derudover tror jeg ind i mellem også nogle er utro når de har været i et forhold længe, fordi at der kommer en som interesserer sig for dem og giver dem en form for bekræftigelse som vel kan være rar at få fra andet end dem derhjemme. - At man stadig kan være attraktiv for andre også er vel godt at vide. Anyways, - jeg har svaret ja. For jeg havde en kæreste som 15 årig jeg var utro af flere grunde. Jeg kunne aldrig drømme om at være utro nu, men jo det har jeg jo så været - jeg var ung og dum Havde en kæreste som forgudede mig og boede i England, og gav mig alt. - Men det var så kedeligt, og jeg var på efterskole og der skulle ske en masse spændende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mærkeligt.... |
Vibs 1 |
06-04-2009 23:25 |
|
Sku da mærkeligt, fordi der er nogle som skriver, at de aldrig kunne finde på at være utro, så skal der stikkes frem, at man så nok begår andre fejl.... Godt nok en underlig måde at hævde sig selv på  Sørme ikke let at indrømme, at man har fejl, uden at skulle påberåbe sig, at det har andre også, øv da for et liv at have...
Hilsen Vibeke
Min datter søger 2 vær. lejlighed i Aalborg, skriv en pb hvis du har en ledig bolig
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fejlfrie |
|
|
Rollo mener da bare, at ingen er perfekte - det skulle vist ikke tages specielt personligt af nogen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjahh ... |
|
|
Jeg har desværre måtte svare ja.. da jeg var en kæreste utro tilbage da jeg var teenager.. hvorfor.. tjahh jeg var egentlig ikke forelsket i ham og vores forhold var dødt (vi kyssede knapt nok) men jeg boede der fordi jeg ikke kunnebo hjemme pga min stedfar og derfor svært bare at flytte.. på trods af at jeg ikke elskede min daværende kæeste ja så er det da stadig ikke noget jeg er stolt over.. jeg burde have sluttet forholdet.. Men min mand som jeg har været sammen med i 10,5 år kunne jeg aldrig drømme om at være utro og stoler heldigvis på at han har det på samme måde..
Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibs 1... |
|
|
Er da ked af at du ligefrem føler du skal ta' den så personligt  Jeg påpegede jo bare at vi alle er mennesker, der begår fejl - i større eller mindre grad. - Det er jo også en fejl liiige at skulle prøve fx at røre ved stødhegnet efter mor HAR sagt det gi'r et rap over nallerne  Jeg har ikke behov for at "hævde" mig på nogen måde. - Jeg fortryder på ingen måde at jeg var utro. Jeg lærte noget af det som jeg kan bruge senere i mit liv. Men hvad er så forskellen på at jeg siger at jeg mener vi alle er mennesker der begår fejl, - og på at du hævder dig ved at sige at man ikke har rygrad hvis man er utro!?  Jeg snakkede bare generelt, og holder stadig på det  Hvis vi ikke lærer af at lave fejl, hvordan skal vi så lære?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun lære af fejl ??? |
Illum |
07-04-2009 07:51 |
|
Sikke noget bagvendt sludder. Man kan lære på mange måder, ikke alle behøver at sætte en finger på stødhegnet for at TRO på at det gør ondt. Man behøver sgu ikke begå fejl for at lære, nogle er såment kloge nok til at FORSTÅ/OPFATTE/TAGE til sig det det fortælles og læses uden at skulle prøve det selv. Jeg har fx. aldrig i mit liv taget ulovlige stoffer, og behøver ikke prøve dette for at TRO på at det er noget farligt møg...
Illum !! .
Når du møder "manden" så sprøg ikke dig selv "Hvad kan han gøres til ? Men spørg "Hvor meget af ham er brugbar".. Spar tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| umiddelbart |
FedeDorit ♣Freru♣ |
07-04-2009 08:32 |
|
lyder det som om at der mangler en god kommunikation i de forhold hvor man har været/ er utro.
Og det er da sørgeligt, at man ikke kan sætte sig ned og fortælle partneren om hvad hjertet er ved at briste af.
Det er bevist at når mange forhold mister denne kommunikation, så ender det i kedelige handlinger.
Find tid til at snakke om ting som nager, det kan hjælpe.
Min mand og jeg er selv meget obs. på kommunikation i vores forhold, og det har klart været med til at forhindre en del ting, som kunne have endt vores forhold.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rollo.... |
Vibs 1 |
07-04-2009 10:21 |
|
Seriøst, så tror jeg du skal søge staten om et læsekursus, jeg skrev, citat: Jeg har rygrad Det har i guder da ikke noget med andre at gøre, prøv at læs igen...... Hvor skriver jeg, at jeg tager det personligt, du er ikke den fødte menneskekender, kan jeg tydelig mærke på mit vand  Derud over, så behøver jeg ikke være narkoman, for at vide at det ikke duer, morder for at forstå, at det ikke duer, mærke på stød hegn, for at finde ud af, at det ikke er skide smart... Så man kan sagtens lære, uden at prøve ting først 
Hilsen Vibeke
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte da lige |
Illum |
07-04-2009 10:46 |
|
Hvordan jeg ved at et stødhegn IKKE er noget der skal røres.... Jeg var på lejertur, med andre børn og vi fik en til at tisse på hegnet...han så ikke sjov ud i ansigtet... Sådan lærte jeg at det gjorde ondt, og at man kan få "drenge" til det meste, ved lokken og smil 
Illum !! .
Når du møder "manden" så sprøg ikke dig selv "Hvad kan han gøres til ? Men spørg "Hvor meget af ham er brugbar".. Spar tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iuygi8iuhi |
|
|
tro mig alle der siger de ikke kunne drømme om og være utro ved ik hva de taler om for det kommer hel an på situationen og det kan ske for alle selvom i sige nej ikke for mig osv jo det kan det. jeg fortryder ikke jeg var det dengang det lærte mig meget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej hold da op... |
|
|
Jeg har ikke sagt at man skal afprøve ALT for at bestemme sig for om det er godt eller skidt  - Hold da op, vælg da lige at misforstå det jeg siger komplet. Og Vibs 1, jeg er en fin menneskekender, tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.... |
Vibs 1 |
07-04-2009 12:33 |
|
Aj Illum den var grov 
Men på den anden side, så er der noget med at den kloge narrer den mindre kloge 
Hilsen Vibeke
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da ferie... |
|
|
Jamen kære Illum og Vibs 1: Hatten af for jer at i er så hellige og kloge at i aldrig laver fejl! (@!#$) Ja ja det er altid godt at have selvtilliden i orden. Vi har alle et forskelligt syn på tingene, og i min verden laver alle fejl i den ene eller anden grad - og ingen er bedre end andre - vores liv er bare forskellige!
Kærlige hilsner fra
Team Topper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
Cathrine-Taylor *Carisma* |
07-04-2009 12:47 |
|
jeg svarede nej, ku ikke drømme om at være min kæreste utro, da jeg elsker ham.. Jeg har selv oplevet utroskab, begge mine forældre har været utro, min far havde en anden i 20 år, det er længere tid end jeg havde levet på det tidspunkt, det var sku hårdt at få det af vide. Det var hårdt at se sine forældre kede af det og selvom det nu er 3-4 år siden, så skændes de stadig om det idag. Hver gang jeg er sammen med den ene sviner de den anden. Det har ødelagt så meget for mig og derfor ved jeg at jeg aldrig ku gøre det, selvom jeg da snakker med fremmed fyre i pigen, men det er min kæreste også ligeglad med, men jeg ka godt styre mig. S.ex og sådan betyder ikke det store for mig, detbetyder ti gange mere at have en der er der for mig, en der støtter mig og en der ved hvad jeg har gennemgået, det kan et engangsknald ikke gi mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Team Topper ♥PRIDE♥ |
Vibs 1 |
07-04-2009 12:51 |
|
Hvor læser du, at jeg aldrig laver fejl? Jeg kan da tydeligt se, at det gør du, altså laver fejl, og også rigtig meget dumme fejl....  Det er ikke god skik at tro, at man ved noget, når man intet aner, ak og ve......
Hilsen Vibeke
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sludder, vel er nogle bedre |
Illum |
07-04-2009 13:20 |
|
End så mange andre... En der ikke har slået nogen ihjel, der er 1000 gange bedre end en der har... Stakkels dig at du er NØD til at tro på at ALLE laver fejl... Har det noget at gøre med at du har lavet mange, STORE og dumme FEJL, og derfor er nød til at gøre det til "noget" alle gør, for at retfærdiggøre det over for dig selv ???
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehe |
|
|
Jeg er ikke nød til at tro Illum, jeg tror på det - fejl behøver ikke være en grim ting - i hvert fald ikke i min verden. Vibs 1: Jeg vil gerne have en uddybning på denne: Jeg kan da tydeligt se, at det gør du, altså laver fejl, og også rigtig meget dumme fejl....  Men en ting har i som jeg nok ikke har i samme grad og det er selvtillid - jeg sætter alle folk i samme række som mig selv. Og tænker ikke kun på mig selv! Må jeg spørge dig Illum hvorfor du ikke mener du nogensinde laver fejl?
Kærlige hilsner fra
Team Topper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjdlsaæa |
fru-schwerin |
07-04-2009 13:51 |
|
ihhhh...du gode...tænk nogle lever i en fejlfri verden...der er jo ikke nogle der er NØDT til at tro andre begår fejl...af den eller anden karakter..det er jo bare menneskeligt at ANTAGE der ikke er nogle der går gennem livet uden at lave den mindste lille bitte fejl.....selv det at dreje til højre i stedet for venstre er vel en menneskelig fejl... Mht til utroskab...hvem har så RET til at dømme andre...ingen herinde så vidt vides...man kan have en mening og en holdning til emnet..men at dømme..nænæ... citat " en der ikke har slået nogle ihjel er 1000 gange bedre end en der har"....hmmmm???..fortæl vores danske soldater det..det vil de sætte pris på når de feks kæmper for livet i Afganistan. Min egen holdning til utroskab er ganske klokkeklar...jeg ville aldrig gøre det...og kan ikke acceptere hvis min mand gjorde det..det udfra min holdning om man træffer et valg...og vælger jeg at være utro...så er fundamentet for mit ægteskab ødelagt...og DET har jeg bestemt ikke lyst til... Hvad andre træffer af valg er deres sag..og det har jeg selfølgelig en mening om...men det giver mig da ikke ret til at dømme ders valg som rigtig eller forkert... vh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En MORDER og NEJ |
Illum |
07-04-2009 13:55 |
|
Dit %%&¤%&¤%¤#%¤, en soldat er IKKE en morder... Du havde nok ikke læs og forstå i skole....
Illum !! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Jeg svarede ja! Men det betyder ikke at det er min nuværende kæreste jeg har været utro (: Jeg var min ekskæreste utro med min nuværende - og jeg fortryder det faktisk ikke! Jeg kan godt se at det er forkert at gøre sådan noget, og ville aldrig gøre det nu. jeg gjorde det da heldigvis forbi med min eks, og fortalte ham hvad jeg havde gjort.
Mia & Leiko
- Portrættegninger laves på bestilling 250,- skriv en PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gjlkagjlksæaø |
fru-schwerin |
07-04-2009 14:01 |
|
Åhhh...se så...gætteleg.." EN der har slået ihjel" men minus soldater...jaja...jojo gik skam i skole og havde læs og forstå....men ikke volapyk...det var ikke en del af pensum....men en stor del af dit åbenbart....halvdelen af det du skriver skal man jo gætte sig til søde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TT hvad er en |
Illum |
07-04-2009 14:02 |
|
Fejl ??? At røre ved stødhegnet, nej det er DUMHED. Var det en fejl for en at drikke på statens regning, nej det var DUMNHED.. At være utro, ikke en fejl for mange, og nej det bliver ikke en fejl for de mange, selv om nogle mere dette. Fejl skal jo ikke defineres af andre, ser man ikke ting som fejl, så har man ikke begået en fejl... Og alt hvad man tager ved lære af er jo heller ikke fejl...
Illum !! .
Nu vender bøtten vender snart for dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.... |
|
|
Men i min verden er en fejl mange ting - der går vi skævt af hinanden. Og en episode, ting m.m kan kaldes flere ting - som fx: utroskab - det er ofte en fejl, men det er ofte også en dumhed og så meget andet. Man lære af alt omkring sig - og selvfølgelig ikke kun af fejl - man må bare håbe folk lære lidt hurtigere hvis de selv mener de har lavet en fejl, eller dumhed. Men jeg lære da også af alt andet - fx gav min mor mig en is som lille og sagde den smagte godt - derfor smagte jeg på isen og lærte at den smager MEGA godt. En fejl er i min verden alt fra en stavefejl til de større ting som at være utro(hvis man selv syntes det er en fejl) Af den grund tror jeg på alle har lavet en fejl - og ikke nødvendigvis noget negativt:)
Kærlige hilsner fra
Team Topper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| &%¤%¤% |
Illum |
07-04-2009 14:10 |
|
Illum !! .
Nu vender bøtten snart for dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm... |
|
|
Alle laver vel "fejl", nu kan fejl jo være alt lige fra utroskab til at putte en rød sok i hvidvasken Ikke fordi jeg har "brug for" at tro at alle laver fejl, for det er da dejligt, nej vidunderligt hvis der er nogle der lever et fejlfrit liv  Og jeg er enig med Illums citat, "en der ikke har slået nogle ihjel er 1000 gange bedre end en der har".. ja, enig og her tror jeg der menes; Slået ihjel i "ondskab", så helle, den der med "danske soldater i afganistan", syntes jeg ikke er så velplaceret i dette sammehæng (iøvrigt er jeg imod mord, og for mig er krig det mest primitive på jorden.. jeg er rystet over at menneskeheden, efter 1000 års civilation stadig vælger dette som en udvej/løsning!..) Dog mener jeg ikke man kan sige "utroskab= mangel på rygrad".. det kommer helt anden på situationen.. Og igen mener jeg det er en svær debat at tage, eftersom vi alle har et forskelligt billede af hvad utroskab er.. Bliver min kærste fuld, og kommer til at kysse en anden.. ej, det ville jeg ikke mene er utroskab! (hermed ikke sagt at jeg ikke finder det MEGET forkert!) men for mig er utroskab når der er føelser med idet.. (og nej, jeg ville da stadig ikke finde mig idet, hvis min kæreste hoppede i seng med en anden, selvom han var fuld..) Netdating ser jeg heller ikke som utroskab, men som et tegn på at der mangler noget i ens forhold.. Jeg lever bestemt ikke i en fejlfri verden, men dumheder som utroskab/kys og andre "små ting", er ikke noget der eksistere i min verden.. heldigvis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Team Topper ♥PRIDE♥ |
Vibs 1 |
07-04-2009 14:47 |
|
Jeg gider ganske simpelt ikke uddybe det, jeg betragter dig som værende ikke i stand til at forstå det, deværre.... Og ja - måske sletter moderator dette, men jeg må altså have lov at være ærlig... Kan man ikke fatte det skrevne en gang, bliver det ikke bedre af at skrives 2 gange.... Men - prøv at læs hvad der er skrevet, det giver som regel god mening....
Hilsen Vibeke
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jweiofjio jsio |
|
|
jEn eller andet har en gang udtalt "laver man ikke fejl, laver man ingen ting"... Dette er jo egentligt sandt nok i mit hovedet, men at retfærdiggøre ens fejl ved at mene og sige at andre laver samme fejl eller andet er jo blot endnu en fejl, for det retfærdiger intet man er jo blot dobbelt så dum... Jeg har svaret ja, jeg har været min kæreste utro, men ikke ham jeg har nu.. Og sådan som vi har det har jeg heller ikke drømme eller tanker om at være det. At jeg var min eks utro var ikke okey, selvom jeg ikke har fortrudt. Jeg lærte en masse i mit liv med ham, desværre ikke så mange gode ting som dårlige, men det er en hel hel andet historie. Jeg har aldrig ønsket eller drømt om andre end den jeg lever livet med, og mine oplevelser fra tidligere i mit liv, har gjort mig stærker så jeg ikke gør de samme fejl igen.. Man lære hele livet og nogen skal sætte fingerne på hegnet for virkeligt at forstå at strøm ikke er sk.de rart, og andre tror på det andre siger eller det de ser. Heldigvis er vi forskellige på mange punkter og det er jo det der gør mennesker så underlige og fantastiske som vi nu en gang er..
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En fejl... |
|
|
En fejl er ikke en fejl, før anden gang den bliver begået. For så lærte man tydeligvis ikke noget af den.
Utroskab er dumt ja, men hvis man lærer noget af det, er det ikke en "fejl", men kunne man finde på det igen er det en stor fejl man har begået. Der er jo som regel en grund til man er utro.
Min mening!
Mvh. Kathrine Jensen
Nu som sygeplejestuderende - og rigtig glad for det!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mangel på |
|
|
Hvis utroskab er mangel på noget, så er det da på kærlighed - hvis troskab mod sin kæreste er noget, man har brug selvkontrol og styrke for at opretholde, så burde man efter min mening overveje, om ikke det var en bedre idé at finde et andet og bedre forhold at spendere sin kærlighed og tid på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| utroskab |
EmilieBA |
07-04-2009 20:51 |
|
Øhmm, til alle jer der diskuterer ordet "fejl" så var det mig, som bragte ordet på bane. Jeg har til tider hørt folk, som har været utro, sige, til deres forsvar, at det var en fejl. Altså, det var noget, som aldrig burde have været sket. Her tillader jeg mig så at undre mig - for utroskab er jo et valg man tager - man vælger at være sammen med en anden - og hvordan kan man tage en sådan beslutning, når man ved at det er at begå en fejl (en fejl = handle unfair) overfor sin partner? I virkeligheden er essensen af min undren nok: Hvordan kan man sige, at man har begået en fejl, når man bevidst har taget et valg???? Ja. i min verden er utroskab laveste af laveste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rettelse |
EmilieBA |
07-04-2009 20:52 |
|
* det laveste af det laveste. Undskylder min manglende korrekturlæsning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NEJ... |
|
|
never done, never will do. Jeg afskyr utroskab, og har selv været udsat for det af to omgange. Bare tanken om at være i et fast forhold uden beskyttelse udover p piller, og de sygdomme man kunne ha fået pga en utro narrehat  Jeg melder mig under fanerne af de helliges helte!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne-K det er |
Illum |
08-04-2009 08:33 |
|
En rigtig god def. på en fejl... Hvis noget dumt gøres igen, så har man intet lært, og så er det en fejl. Den vil jeg tage til mig, som en god forklaring 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| omvendt?? |
|
|
Der er jeg faktisk uenig, syntes snarer det er den anden vej.. Gør man det en gang, så er det en fejl.. gør man det igen så er det bare dumhed. for så har man intet lært af sin fejl..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
spender 1 |
08-04-2009 11:27 |
|
er helt enig med dig Liv. Godt skrevet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv.... |
|
|
Det er jo lidt det samme jeg siger! Jeg mener også 2. gang er dumhed, fordi man ikke lærte noget af det 1. gang! Derfor kan 1. gang heller ikke være en fejl, for måske man kan lære noget af den så 2. gang ikke forekommer! Hvis du forstår...
Mvh. Kathrine Jensen
Nu som sygeplejestuderende - og rigtig glad for det!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anne k... |
|
|
Hm jo, det forstår jeg godt.. er dog ikke enig. ifl. min mening, kan man sagtens lave en fejl. -som man så efterfølgende lære af, så man begår den igen. Laver man den samme fejl, er det ren dumhed. En fejl i første omgang behøves ikke være dumhed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| o88hf9rh39w |
|
|
fejl/dumhed er en del af livet det er det der gør dig til den du er og som ændre dine holdninger og dit liv, fejl kan være dumme men det er jo det ma lære af man kan ikke leve i en hellig verden så kan andre ikke holde en ud. livet er at lære
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmnneee |
|
|
Har ikke læst alle indlæg - sorry! Meen sp. er vel om en person på noget tidspunkt har været det mindste utro....dvs. måske via 10-20 forhold og en gang lidt utro...det vrider jo den samlede statestik/opfattelse mv. I min verden er man (også mig selv) "utro" såfremt at man bare det mindste har lyst til en anden ...også selv om det er en man aldrig har talt med eller noget..! Yderligere så kommer det jo også helt an på om man er 110% lykkelig i sit forhold mv. Mvh.
OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning! Bedækninger tilbydes! Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg står i dilemmaet lige nu... |
Hoplas Rockstar (Rockstar) |
08-04-2009 13:38 |
|
Tjae... Jeg er i et parforhold, vi bor sammen og har indtil for 1 måned siden haft det super godt. Startede til fodbold for en måned siden, og vi alle på holdet havde det rigtig sjovt sammen. Vi var til en fest i fredags... Blev enormt fulde.. Jeg følte mig enormt tiltrukket af en fra holdet- Ja en pige! Aldrig nogensinde havde jeg troet jeg skulle have det følelser for en af samme køn. Den ene øl tog den anden, og for at gøre en lang historie ultrakort, så kyssede vi og holdte hinanden i hånden. Jeg håbede at aftenen aldrig ville slutte. Det gjorde den, og næste morgen var der moralske tømmermænd, og det er der skam stadig. Jeg har været sammen med pigen efter og vi er utrolig tiltrukket af hinanden, meget meget underligt... Så lige nu har jeg følelser for to personer. Og jeg aner ikke mine levende råd. Det er vel det man kalder utroskab. Med tilhørende splittelse og forvirring.
''Uden konflikter er der ingen relationer.'' Er ejer af den skønneste unghest efter Rosentanz, kan det blive bedre? (o;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså nu |
|
|
har jeg ikke lige læst hele debatten  Men: Ja... det har jeg. Desværre. Men jeg sluttede forholdet med ham jeg var utro dagen efter, og er idag sammen med ham, jeg var ham utro med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hoplas Rockstar (Rockstar) |
|
|
der er vel ikke andet for end at være ærlig over for alle tre parter i det så? Finde ud af HVEM af dem du vil hvad med og hvorfor? Fortælle manden det hele, se hva han siger alt efter hva du ønsker ect?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
MetteSamson ♥Magic♥ |
09-04-2009 10:33 |
|
Jeps - Jeg var en af mine ekskærester utro - med den efterfølgende kæreste. Mig og min 1. eks var uvenner altid og havde gået fra hinanden et par gange, og så var der den her fest - men den nye fyr og der endte aftenen med at vi sov sammen på sofaen - intet andet. Men utroskab det er det vel - selvom jeg var på vej ud af forholdet. Det er ikke noget jeg fortryder - det gav bare et sidste skub væk fra eksen - og det skub skulle ha kommet meget før efter min mening - og metoden måtte gerne have været en anden.
Knus fra Mette *Med Magic One*
Vil du ha' fart og fest - Så er en Travhest bedst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MetteSamson ♥Magic♥ |
|
|
det er da ikke at være utro hvis ikke i har lavet noget andet end at SOVE på sofaen ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|