Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

L*rte hest
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 16:27

Kender I de der heste, som ikke har lært at man ikke må løbe ind i mennesker?

Og kender I de der ryttere, som ENDELIG har fået lidt færre smerter i sin lænd, fordi vedkommende endelig har fundet en behandling efter 10 år, der kan lette lidt af smerterne?

Forestil jer så at samtlige heste på bedriften har været gennem hegnet ind til græsfolden, fordi der kom en ny 3 års, som rendte gennem hegnet. Ovenstående rytter lavede hegnet, lukkede alle ti heste tilbage på jordfolden og var på vej ud af folden. Førstnævnte hest vælger så at rende ind i ovenstående rytter, der nu sidder med store smerter i lænden og et sovende ben.

L*rte hest - må man så godt have lov at sige...

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Kun hvis der
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 16:28

ikke er børn i nærheden

Øv øv - God bedring!!

Pia

Jeg har lige set en signatur der var så god, at jeg har valgt at fjerne min.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg nåede lige at sige
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 16:35

til den nye stald kammerat med den 3 års: "Det er ikke alle heste, man kan stole lige meget på" Bang, så fik jeg r*vtur af en åndssvag krikke... Der var MASSER af plads, men den synes åbenbart jeg skulle ned at ligge...

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Nu fik den
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 16:37

vel ikke trådt på dig???

Pia

Jeg har lige set en signatur der var så god, at jeg har valgt at fjerne min.

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 16:41

Det kender jeg godt

Og forstår ikke de folk der dagligt bliver trampet ned af deres dyr, uden at de begynder at opdrage på dem!

God bedring

0
0
Svar på denne tråd

Møgdyr...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 17:36

Skide træls, nu må du hellere se at få opdraget kræet når du bliver mobil igen.

Min meget søde og meget store schæferhund gjorde det samme ved mig i dag. Altså ikke løb gennem hegnet, men jordede mig ned bagfra.

Han drønede simpelthen direkte ind i mig, hvilket kortvarigt afbrød benenes forbindelse med jorden, og efterlod mig svævende i luften i vandret stilling indtil jeg med et forholdsvis voldsomt bump ramte jorden. Dvs. ikke jorden, men min søde lille islandske fårehund som her efterdags lyder navnet Frk. Fladmast.....

Dorthe

Skovsgårde Miniatures & Chinchillas

Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd

For pokker
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 17:55

Håber der ikke er sket noget. Hvis benet bliver ved at sove, synes jeg du lige skal ringe og tage en snak med lægen.

Rigtig uheldigt

Jeg har en ryg/lændeskade fra tilridning af en hest, hvor ejeren lige havde "glemt" at give mig nogle informationer

Når der så sker en lillebitte ting, og smerterne kommer og førligheden nedsat, bliver man lidt desperat- for bliver den nu "god" igen... Og de dage, hvor man ikke kan så meget- argh, det er træls.

Rigtig god bedring.

Rose 1

med

De to rødhårede muler

HN-Træf 2009

Se arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

hestene
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 09:51

Jeg ved ikke om jeg ville kalde den dum, det er nok mere rytteren der ikke har været for kvik at lykke en ny hest ind i en ny flok på 10..

Hesten er et flygtdyr og tit tænker de ikke over andet en at komme væk, at der så står en i vejen er bare meget uheldigt..

god bedring.

Stald Pretty

Professionel pasning af dyr og salg af foder.

www.staldpretty.com

Casir Ask/Carano hoppeføl fra 08 sælges.

info. staldpretty@staldpretty.com

0
0
Svar på denne tråd

bome-lum
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 10:02

sådan en hest er "selv" opdraget

den har ikke fået lært at mennesker har en privatsvære, hvor heste ikke er velkommen

for mig er der ikke hesten det er gal med, der er hestens "ejer"

god bedring til dig

hilsen hanne

Hilsen Hanne

- som arbejder i psykeratrien - hvor man glæder sig - over de små ting

0
0
Svar på denne tråd

jakhdkahskjd
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 10:30

Nej det kender jeg ikke :) For sådan handling tillader jeg ikke - til jeg kender Flickas nye venner ordentligt foregår foldture med et træktov i hånden - kommer nogen for nær - så får de et tjat ;)

På den måde undgår man at blive løbet ned :)

(Eller alternativt og helst fortæller jeg dem med meget skarpt kropssprog at de ikke skal komme nærmere..)

0
0
Svar på denne tråd

Opklaring
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 14:31

Det var ikke den nye hest, som løb mig ned, men en som allerede var i flokken. Og det var 2. dag den nye hest var med ude. Dagen før havde de været delt op på 2 folde, så de lige kunne se hinanden an.

Igår havde de så begge folde = MEGET plads. Og der var fred og ro i flokken, da den på 3 år (den nye) løb igennem hegn til græsset. Da vi så lukkede dem tilbage og havde lavet hegnet, så løb den her hest ind i mig. Det er en hest, som er vant til at gå på folden i den flok, og de andre var IKKE vilde. Den styrede bare efter mig og ramte mig i ryggen.

Og er helt enig i at det ikke er hesten, men hestens ejer. Jeg kan dog desværre ikke begynde at opdrage på andres heste.

Nej heldgivis fik den ikke trådt på mig. Jeg viftede med armene alt hvad jeg kunne, men det reagerede den ikke på.

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Anna-s
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 14:53

Selvfølgelig er det ikke hesten men ejeren den er gal med da opdragelsen kke er i orden.....

Den med træktorvet bruger jeg også, tit hvis jeg skal ind i en stor flok hvor jeg ikke rigtigt kender hestenes reaktioner, men ........ det er altså ikke på alle heste det hjælper. Der er langt i mellem men nogle er altså ligeglæde hvor meget du vifter med arme-ben træktov osv

Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda

God dømmekraft kommer fra erfaring,

desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft

Livet er at leve, det er os selv der gør det besværligt ;)

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 19:49

Har prøvet noget lignende for nogle år siden, også med en 3 års. Det resulterede i en uges indlæggelse, hjernerystelse, konstant hovedpine og nakkesmerter, samt at jeg nu er døv på det ene øre.

I dét sekund en hest bliver født,

- Bliver der fundet én til at ride den <3

People in cars looks worse than they are

- People on horses, looks better than they are

0
0
Svar på denne tråd

puha av,..
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:20

Håber da virkelig ikke det er alvorligt.

Havde sidste år en hest stående, som gjorde det samme, altså rendte ind i en hele tiden.

Jeg brugte oceaner af tid på at prøve at vænne den fra det, men den reagerede bare ikke som andre heste og til sidst kom konklusionen,...

AUTIST HEST, UD AF MIN BUTIK. NUUUU

god bedring

0
0
Svar på denne tråd

Igen...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 00:04

Det er ikke den nye 3 års, som er rendt ind i mig, men en ældre ride hest. 3 års´en er umiddelbart nem, sød og godt opdraget :)

Steiner, det lyder da helt vildt :( ØV. Jeg er også bare glad for at jeg ikke røg ind under der, for den var ret ligeglad med mig.

Sagde Janne

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Stakkel
Forfatter: 
Dato:  07-04-2009 02:53

Jeg prøvede det med en STOR amerikansk bulldog/Staffordshire engang. Jeg stod med ryggen til og vandede blomster i mine egne tanker, da hunden kommer i fuld fart og springer op på ryggen af mig. Fuldstændig ud af det blå, har hunden taget tilløb og sprang op på min ryg!

Han ville heldigvis bare lege, men det kunne godt have gået galt.

Han er aflivet nu, da han begyndte at angribe hestene.

Janne: Det var alligevel en mærkelig adfæd hesten udviste!

Det har jeg ikke i mine 10 år med heste hørt før.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Shetlænderhingst søges til bedækning på Sjælland.

Papirer ikke en nødvendighed.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider