Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

må jeg diskrininere valakker????
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 10:55

hej

vi har jo her på gården lidt opstaldning af heste udefra, og har tidligere haft problemer med at have valakker i flokken.

vi har selv kun hingst og hopper, som går i 2 flokke, hingsten og 3 hopper i fol, og de resterende hopper, føl og plage i en anden flok.

dette fungere rigtig godt og vi har enkelte gange haft en valak i flokken med hopper, føl og plage, men så kommer der altid skader, ødelagt hegn og uro i flokkene.

så nu overvejer vi at sige nej desværre du kan ikke få din valak opstaldet her.

er det lovligt?

hilsen kristina

2års ox hoppeplag sælges, MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

din stald
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 10:58

hvis det er din stald så bestemmer du også hvem der skal stå i den.

0
0
Svar på denne tråd

Din stald...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:02

... din beslutning.

Der hvor jeg står er hopper ikke SÅ velkomne. Der er alligevel en der har sneget sig ind på dispensation, men det var på prøve, da staldejer egentlig helst ikke ville... Og hun har da også sagt nej til adskillige andre der ville komme med hopper.

DU bestemmer hvem der kan få hest opstaldet i din stald, og må gerne diskriminere hestene på både race, farve og køn og hvad du nu ellers vil.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:03

Jeg synes det er fair nok, det er vel det samme, som at mange steder ikke tager hingste. ;)

Simone & Ja'thopa OX
og parten Santana
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Ja'thopas Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

det er jo
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:06

ikke anderledes end de der ikke tager hingste ind- dit sted, dit valg. Og som ejer af en hoppe og en vallak- og som værende ejer af en vallak der har kostet dyrt. været svær ect. så er jeg der ehnne hvor jeg deler din mening generalt- der er naurligvis undtagelser i mellem. Meeen langt hen af vejen er jeg enig!

0
0
Svar på denne tråd

A hvad ???
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:09

Kan du slet ikke selv regne ud at dit sted , du bestemmer ??

Ja "sorry" det er da noget "et eller andet" at man er så usikker på hvad man må.

Er DK ved at blive som USA at alt skal være sådan at det ikke på nogen måde fornærmer nogle grupper, menneske eller dyr...

Ja for pokker du må bestemme hvem der befinder på dit sted...

Illum !!

.

Skjult reklame :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:14

jeg kan nu godt forstå man kan være i tvivl mht loven vedr diskreminering (ænk på alle de der råber op om diskreminering) Man kan snart ikke sige noget om andre uden det er diskreminerende jo..

Meeen er nu alligevel enig med dig i det du skriver

Men jo det er som om at man ikke må fornærme nogen ved at ville bestemme over egen grund så at sige- det kan du jo osse tydeligt se på den tråd vedr katte på ens egen ejendom

0
0
Svar på denne tråd

min stald...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:16

ja vi har fortoden også en enkelt vallak opstaldet også på disp. og kun forde ejeren har en hoppe også og de to her så deres egen fold. og så er der jo ingen problemer der. og aligevel er der jo forde de optager jo en af sommerfoldene som vinterfold.

men så tror jeg bare jeg for eftertiden siger nej desværre ikke her...

måske skulle jeg overveje at diskriminere på farve også...bare for at gøre det lidt nemmere at se på hestene når de er ude på den bagerste af foldene

hilsen kristina

0
0
Svar på denne tråd

De 2 tråde/sager
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:16

har intet med hinanden at gøre.

Den ene inviterer man ind, den anden kommer uindbudt..

Og ang den anden tråd så have jeg fået skudt fremmede katte, nu har jeg 2 Jacks....

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

come on
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:37

illum- DU skriver flg:

Er DK ved at blive som USA at alt skal være sådan at det ikke på nogen måde fornærmer nogle grupper, menneske eller dyr...

MIT svar er JA JA JA- se på tråden med kattene! Loven siger man selv bestemmer- menneksene isger nej i skal accepterer ores katte Så det er sådan det er ved at blive! Jeg hverken sammenligner el siger de to sager ligner hinanden. Nej faktisk gav jeg dig ret i at DK nærmest (i hvert fald personligt mennesker i mellen) er ved at blive sådan.

Forstå dog det jeg skriver i stedet for at ændre det til noget andet.

0
0
Svar på denne tråd

ej helt ærlig...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:44

stute og illum, kan i ikke oprette jeres egen tråd om dk er ved at blive som usa.

det her er min tråd om jeg må sige nej tak til valakker.

hilsen kristina

0
0
Svar på denne tråd

Sorry..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:58

Men du EJER ikke en tråd, og jeg har skrevet at DU bestemmer over EGET sted...

Illum !!

.

0
0
Svar på denne tråd

ashan.
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 12:19

fald dog lige ned!! jeg blev misforstået og ville lige ha tingene på det rene så de blev forstået af ALLE.

ellers så ring og spørg politiet om det er i orden el de mener det er diskremination og dermed strafbart.

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 12:24

Tror bare gerne hun vil have at tråden holder sig til emnet.

Synes at det er helt fair

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

Diskriminering
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 12:40

Ja det er diskriminering - og hvad så? Du bestemmer selv hvem du vil have ind på dit sted.
Jeg vil f.eks ALDRIG have hopper opstaldet.... så sådan er det jo forskelligt.

/Lisbet

Splinterny sikkerhedsvest - Beta 2000 - Level 3 - str. L sælges 400 kr - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja - du bestemmer hvad du vil...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 12:44

have i din stald. Jeg blev nægtet adgang til en løsdrift med min araber en gang, og sådan er det jo bare.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Besøg ham på hans hjemmeside

Ligesom så mange andre fotograferer jeg også...

Hvitfeldt Foto

0
0
Svar på denne tråd

vallakker..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 16:28

Det bestemmer du helt selv, på lige fod med andre som fravælger at have hopper/hingste opstaldet.

Hellere at der er ro i flokken, end skader på hestene og hegn.

Stald Pretty

Professionel pasning af dyr og salg af foder.

www.staldpretty.com

Casir Ask/Carano hoppeføl fra 08 sælges.

info. staldpretty@staldpretty.com

0
0
Svar på denne tråd

Nå okay
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 10:27

Jeg var slet ikke klar over at Mistral var opstaldet på disp.

Men så er det jo heldigt at du slipper for min meget besværlige hest!

Selvfølgelig bestemmer man selv hvem og hvilke heste man vil have stående på sit eget sted! Det er da logik for burhøns.

Synes helt klart at det er ærgerligt, hvis det er Mistral og den foregående vallak der har skabt dette emne.

For det første gik han jo ikke igennem hegnet. Din mand sagde selv, at der havde været andre dyr igennem - Og mindes heller ikke lige, at der har været problemet lige siden?

Desuden mht. han gnubber dine plages maner - Det er nu engang heste, og de plage der står sammen på fold kan vel ligeså godt og gnubbe/ødelægge hinandens maner som Mistral kan!

Synes ærlig talt det er rigtig ærgerligt at du ikke har sagt det til mig noget før, eller sagt det da vi akut manglede staldplads. Vi vil på ingen måde anses for at være opstaldere med en "besværlig hest"

Ja, kommunikation kan altså være en god ting!

0
0
Svar på denne tråd

Og lige for at understrege
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 10:31

DET

Så er jeg ikke sur - Jeg undres blot ;)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 10:32

så kom der lige andre boller på suppen

Måske en god ide lige at vnne den med opstalderen rent faktisk- specielt INDEN man lægger det på et forum hvor den opstaldede befinder sig

0
0
Svar på denne tråd

diskriminering...nej
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 10:38

Ligesom alle andre skriver, så synes jeg bestemt, at du selv må bestemme om du vil have vallakker i din stald. Du har jo dine gode grunde og det kan enhver da forstå.

Jeg har ikke nogen opstaldere, så det er rimelig nemt for mig, men hvis jeg havde, så ville jeg fx. ikke tage hopper ind i min stald pga min vallak bliver frustrerer og hingstet når der er sådan en dame i nærheden. Jeg orker ikke foldskader, stress i stalden og en hest der bliver farlig for sine omgivelser.

0
0
Svar på denne tråd

Tjae tjoe
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 10:38

Jeg tror nu ikke tråden er henvendt direkte til min kære bøllefrø(Mistral)

Og jeg kan da sagtens forstå at man gør sig nogle tanker, nogle valg og beslutninger når bokse lejes ud :)

0
0
Svar på denne tråd

cbk....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 10:57

ehmn det var ikke sådan det virkede i dit første indlæg da

0
0
Svar på denne tråd

mistral...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 10:59

nu har sagen jo ikke noget med mistral at gøre da vi jo ikke har nogle problemer med mistral og det er jo netop det jeg skriver.

ja vi har fortiden også en enkelt vallak opstaldet også på disp. og kun forde ejeren har en hoppe også og de to her så deres egen fold. og så er der jo ingen problemer der.

men ja vi har haft problemer før mistral kom og hvis du husker lidt efter så var aftelen jo også at du kunne komme med mistral og flicka forde du netop havde to og at de skulle gå på deres egen fold, i blev oplyst om at vi før havde haft valakker i stalden der havde givet problemer. så hold du bare op med at undres.

tråden er jo netop lavet forde i har fundet jeres eget sted og derfor vil jeg undgå hvis jeg kan at der i fremtiden kommer en valak ind. da det jo er de færreste der kommer med to heste i opstaldning og derfor er det jo så ikke fair at valakken skal gå for sig selv. vel????

hilsen kristina

0
0
Svar på denne tråd

Stute - Det var og
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 11:06

Jamen, den skulle nu ikke forståes sådan :)

Men jeg kan da se at min hest omtales herinde, og lidt som et problem

Kristina -

og så er der jo ingen problemer der. "og aligevel er der jo forde de optager jo en af sommerfoldene som vinterfold."

Jeg er så udmærket godt klar over, at I havde en hest inde før os som var et problem. Det er også helt OK.

Men jeg vidste da slet ikke at vores optog en af jeres sommerfolde. Troede rent faktisk at det var en vinterfold, men der må jeg have misforstået noget.

Men jeg kan da udmærket godt se at du føler dig angrebet, og det var nu ikke min hensigt ;) Min hensigt var, at fortælle dig at jeg ikke vidste at Mistral var opstaldet på disp. og at han var et problem - For det var sådan jeg læste det :) (Han og Flika var jo også igennem hegnet) .... Men pga. andre dyr

0
0
Svar på denne tråd

ja netop...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 11:15

de var genneme hegner 1 gang, den vallak var igennen 1 gang pr. dag, og derudover lavdede den bid og spark skader på alle de andre hver dag.

man dine har aldrig været et problem, er er jo gode opstaldere der sørger for alt selv...vi skal ikke en gang lukke dem ud og ind.

ja det var en sommerfold, vi plejer at bruge den til de hopper der kommer og skal bedækkes, derudover bruger fårne den.

hilsen kristina

0
0
Svar på denne tråd

Godt nok ...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 11:22

Men jeg vidste jo som sagt ikke at du rent faktisk ikke var vild med at have en vallak opstaldet :)

Troede jo du var lidt mere rolig ved det, når de nu bare gik sammen de to, og han heller ikke er en hegnshest

Nå ja, men den er jo snart ledig igen den fold ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider