Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Charlotte Royal - Opskrift?
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:40

Jeg har nu desperat ledt over alt efter min opskrift på charlotte royal. Den er som sunket i jorden

Jeg skulle meget gerne have lavet en eller to til weekenden, men det er altså ikke let når opskriften brilliere ved sit fravær!

Er her en venlig sjæl som ligger inde med opskriften og vil gøre sig den ulejlighed at skrive opskriften af til mig?

- Jeg ville være evig taknemmelig.

Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd

Ja lisbeth
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:50

Baloo har en! Bare søg herinde så kommer den helt sikkert op :-)

Og sikkert også et billede af hendes :-)

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg da :-)
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:02

Selv om den blev lavet uden en autoriseret opskrift

Den jeg har lavet er med købt roulade - men der er jo masser af opskrifter på nettet af hjemmelavede roulader hvis man har lyst til det.

Jeg skærer to roulader i tynde skiver, og "forer" en stor skål med skiverne.

Til den portion jeg lavede brugte jeg en liter fløde der blev pisket til skum med lidt sukker i, og et par æggehvider der også blev pisket hvide - næste gang bliver det med lidt mindre fløde og flere æg (så det bliver lidt lettere)

Dertil puttede jeg 5-600 gram hindbær i en gryde og varmede dem op med lidt sukker. Det blev sendt igennem et dørslag, så alle små kerner var fjernet og jeg opløste 6 blade husblas i det (lidt mindre kan nok gøre det en anden gang). der kom også saften af en citron i.

Da det var kølet lidt ned (mens jeg piskede fløde og æg og blandede dette) blev det vendt i skummet og hældt over i skålen med roulader.

Øverst lagde jeg en tynd kage - næste gang køber jeg en lagkagebund eller skærer rouladen tyndt nok til at den kan dække "toppen" af desserten.

og så kom hele historien i køleskabet.

Dagen efter tog jeg det med på arbejde og vendte ud på en tallerken, og hældte en sjat hindbærlikør over- med dette resultat:

den var ret populær :-)

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Den kan jo også...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:05

... laves med chokoladeroulade og chokolademousse i.

Det kunne ejg forestille mig ville være lidt lækkert :-)

I øvrigt lagde jeg lige et lag husholdningsfilm i skålen før rouladen kom i - så var den nem at vende ud :-)

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Ihh Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:06

Du er altså en skat

Din creme lyder ikke helt som den som står i min opskrift, men jeg vil da klart eksperimentere lidt med det du har fortalt.

Så blev weekenden alligevel reddet, tusind tusind tak!

Jeg er ubeskrivelig taknemmelig.

Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider