|
|
| Uetisk handel på QXL-auktion |
|
|
Så gribes der endelig ind, eller gør der? Det har jo stået på i laaaang tid, ikke kun med heste, men også med andre dyr, og på trods af dette foregår det stadigvæk. Jeg synes, at det er skræmmende. www.heste-nettet.dk/nyheder/5191/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den blå avis |
|
|
Jøsses hvad er Den blå avis og gul og gratis så ??? Om hestene bliver solgt for 5000 kr eller 1 kr, man kan da ikke sikre hesten fremtid alligevel. Gribes ind ??? de sælger jo hesten, det er vel i sig selv godt 
Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi
SÆLGES Rigtig pæn Kieffer lusitano dressursadel 17" Næsten ny Wintec Combi 2000 m. dressur gjordstropper 17" Kontakt for pris
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor? |
|
|
? Hvorfor er det SÅ skræmmende? Er det fordi man ikke ved hvem og hvad hesten er købt til eller? Jeg synes ikke det er en super idé nej -men hvorfor er det SÅÅÅ slemt?
Hilsen fra Strit 77
-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten. 2 gange ugentligt. Se præs. eller HER -Ikke noget der ikke kan limes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkk |
|
|
Personligt kan jeg ikke se at Nyt Hesteliv har gjort hverken fra eller til. De købte hesten for at se hvordan det foregår, det så de og det var så det! Har de gjort noget for at følge op på det? Undersøge hvordan de andre heste har det? Lyder ikke sådan! De har bare støttet familiens metode ved at deltage i handlen. Det er da en mærkelig måde at sælge på, de tjener jo intet ved det. Men man kan da håbe at dyrene kommer til gode hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ?????? |
| Forfatter:  |
emma ♥luca♥ |
| Dato:  |
16-03-2009 11:10 |
|
Hvorfor er det uetisk at sælge en hest på auktion? At prisen er lav gør vel ikke nødvendigvis køber til et dårligere menneske? Her på siden er hjem før pris da et tegn på omsorg for dyret - på trods af at du jo aldrig ved, hvad der sker med din hest, når først den er solgt..... .....jeg ser det som et dumt og dårligt pr-fremstød
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er af |
|
|
Den mening, at en side som QXL er til materielle ting, ikke et sted, hvor man sælger dyr. Jeg mener klart, at hvis man vil sælge et dyr, så sætter man en pris på, uanset hvilket dyr det er. Jeg synes, at det er skæmmende, at nogle vil sælge deres dyr på den måde, fordi de i mine øjne lige så godt kunne aflive dem, frem for at sælge dem for en krone. Hvilket liv har disse dyr, når folk er klar til nærmest, at give dem væk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er vel bedre |
|
|
at blive handlet, end at blive misrøgtet. (Og misrøgt skal i denne sammenhæng ikke kædes sammen med artiklen på forsiden) Jeg ser ikke selve handelsmetoden for fantastisk - men vi kan jo desværre ikke "redde" alle stakkels dyr. Handler bliver udført - enten i den blå avis, via hestehandlere eller andre medier, som giver sælger mulighed for at møde køber. Det er vel egentlig i sin forstand godt nok. Jeg ser med meget mere alvor på alle de sager om misrøgt. Og hvorfor dælen man ikke har hurtigere redskaber til at få fjernet dyrene, men gentagne gange skal læse om, at samme ejer efter flere advarsler og anmodninger om at rette op på forholdene, bliver ved med at kunne "misrøgte". Den maskine af regler man skal igennem for at gøre noget godt for de stakkels dyr - er så håbløs (efter min mening). Jeg har sgu mere ondt af de dyr end dem som måtte blive solgt gennem den blå avis og qxl. ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stephanie |
|
|
Nej, de har ikke gjort yderligere, det er også derfor, at jeg skriver "Eller gør der?" Emma: Dette er ikke nogen kritik af køber.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den blå avis |
|
|
Det er da bedre at folk vil sælge dyret og ikke tænker på hvad de tjener på det, end at beholde dyret når de ikke vil have det mere.
At siden er til materielle ting hmm, svar mig lige hvad forskellen er på den side og DBA???
På DBA kan man også byde en pris, og det kan man så vidt jeg ved i alle handler med heste, det er så bare op til ejeren om de tager imod tilbudet 
Her på HN står der tit "evt. bud"
Nej jeg kan ikke se hvorfor de ikke bruger kræfter på at rede virkelige misrøgtede heste, men det koster selvfølgelig meget mere i dyrlægeregninger at få en meget syg hest på fode igen 
SÆLGES Rigtig pæn Kieffer lusitano dressursadel 17" Næsten ny Wintec Combi 2000 m. dressur gjordstropper 17" Kontakt for pris
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| auktion |
|
|
På qxl bestemmer man jo ikke selv, hvem man sælger til. Det er jo bare den, der byder højest, som vinder. Jeg synes, det er en underlig måde, at sælge sin hest på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| solgte heste |
|
|
Det sker da også tit i hestehandler hvor ejer bare skal af med hesten. Især hvis der er handelsfejl som ikke bliver oplyst eller folk står og skal bruge pengene akut. Jeg har set på mange heste i min tid, og der har da været en del som solgte til "først til mølle" princippet, selvom det var private folk der solge. Så jo det sker da hver dag at heste bare bliver sogt videre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line... |
|
|
Jeg siger ikke, at DBA m.fl. er bedre end QXL. Jeg har skam også selv set rigelig med heste af mange forskellige slags i min tid, ligesom jeg har mødt mange sælgere. I mine øjne er der bare en væsentlig forskel på, at sælge en hest til 160 kr, og så til 10-20-30000 + kr, for sælger man til en pris på 160 kr, tror jeg ikke på, at det er pengenød der gør det, ligesom jeg ikke er overbevist om, at en hest til en salgspris på 160 kr har det godt, hvor den er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sælge heste |
|
|
Silas prøv at vende den om... Hvorfor IKKE sælge en hest til 160 kr. hvis man bare gerne vil af med den, istedet for at sælge hesten til 5-10-20.000 kr. fordi man vil tjene penge på hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| auktion |
|
|
Hvorfor er det uetisk på qxl men en "nationalsport" når DV feks holder auktion? Hvis man tager afstand fra noget - er det så i orden at støtte det ved at købe? Det var lige hvad jeg tænkte....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| sælge heste |
|
|
Hvad med alle de mange kattekillinger man kan hente på gårde rundt omkring, eller hvalpe man kan købe for småpenge. Jeg kan ikke se nogen forskel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja....... |
Vibs 1 |
16-03-2009 12:23 |
|
Jeg har lidt svært ved at se, OM der er et problem, og i givet fald, hvad problemet er... Familien gider åbenbart ikke hesten mere, den skal væk - de sætter den på qxl, men hvad forskel giver det, om de sætter den i DBA, gul & gratis eller andet? Så vidt jeg er orienteret, så er markedet nærmest død for så små heste, der er ingen penge i skidtet, og ikke alle sælgere, koncentrerer sig om, hvem som køber.... Så alt i alt mener jeg det er godt, at sælger erkender, at de ikke vil have hesten mere, i stedet for blot at lade den daffe rundt bag stalden i årevis, og hvor de sælger, det må være det enkeltes beslutning...
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.
WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Auktion |
|
|
Line: Hvis man bare gerne vil af med den, så er der i min verden andre måder. Ligesom der også er andre måder, at komme af med killinger og hvalpe på. Eller man kan lade være med, at anskaffe sig dyrene. lilanimas: Nu er det HN, som bruger ordet uetisk, ikke jeg. Jeg må sige, at jeg ikke støtter den slags handel, hverken på QXL, hos DV eller andre. Hvis jeg skal købe eller sælge dyr, så gør jeg det ikke på auktion.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uetisk ?? |
wettergren |
16-03-2009 12:48 |
|
Jeg kan ikke se det uetiske i en sådan handel. Det kan da også være at familien har forsøgt at sælge uden held i andre medier. Men erkendt at de ikke magter det mere og vil sælge uden profit for øje, i håb om at den får et bedre liv andet sted. Synes nyt hesteliv laver frelst reklame på ringe grundlag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Silas: er der forskel på QXL auktion og DV hingste auktion? om dyrene sælges til 1 kr eller 1 million, det er vel stadig en auktion...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Apropos |
emma ♥luca♥ |
16-03-2009 13:02 |
|
Apropos uetisk - er det så ikke uetisk at Heste-nettet fuldstændigt ukritisk publicerer pressemeddelelser fra "Nyt Hesteliv" som værende den skinbarlige sandhed......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lykke... |
|
|
Nej, det er der ikke, og det skriver jeg heller ikke, at der er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En pony til 160 kr? |
|
|
Det er jo penge lige ned i foret, den kan jo bare proppes på en transport med andre heste, der alligevel skal til Italien - og vupti har man tjent på den. Tvivler på at de mere skumle af hestehandlerne finder på at byde flere 100.000 på DV's hingsteauktion - men på QXL er det nok ikke så usandsynligt at finde en krejler eller to. Og når de først kommer for at hente den, har man jo faktisk ikke ret til at sige nej, til at aflevere - selv om den står for en tur sydpå. JA, jeg finder det uetisk at sælge heste på den måde - ligesom jeg finder det uetisk at forære killinger væk uden at undersøge hvad slags hjem de kommer til. Og jeg ser ingen sammenhæng med auktioner for dyrere heste, da der der både er mulighed for at se dyret før køb, der er (så vidt jeg ved) dyrlægeundersøgt - og der er ikke den samme mulighed for nem og hurtig profit som der er ved en 160 kr's pony på QXL.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
emma ♥luca♥ |
16-03-2009 13:43 |
|
Ifølge QXLs regelsæt er sælger ikke forpligtet til at sælge, hvis køber ikke er den "rette" - og der er vist ingen der slæber en shetlænder til Italien. jeg har engang købt en holstener hoppe på qxl for 20000 - og hun er afgjort mit livs bedste køb!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| QXL...... |
|
|
Nu er det jo sådan på QXL, at når man handler med dyr, er man IKKE forpligtet til at sælge til den der byder højst, hvis man ikke syntes vedkommende skal have dyret, samt køber kan melde fra, når de ser dyret. Og sådan en lille hingsteplag, ryger ikke til slagtning, da der er mere affald end kød på den. Så det tror jeg ikke man skal frygte. Jeg har da før købt Shetlænder hingste til 200 kr stykket. De havde det skam ikke dårligt, men ejerne ville bare af med dem. Så fik vi dem tilbudt til et symbolsk beløb. Det er ikke kun billige heste der har det dårligt.... Og syntes hende fra nyt hesteliv er hysterisk og ikke særlig klog, for vil man stoppe hestehandlerne, skal man jo ikke gå hen og købe deres heste... Så støtter man dem jo og de griner da deres mås i laser over hende, for hun betaler jo gerne over pris for at redde en hest. Det er da fint man vil redde krikkerne, men man stopper jo ikke hestehandlerne på den måde. 
Hilsen LisA Som har to dejlige ponyer og rider en tredje. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke forpligtiget |
|
|
Som Lisa skovsende er inde på, så er du ikke forpligtiget til at sælge dyrene til vinderen når det drejer sig om dyr på en QXL auktion. Så jeg kan vitterligt ikke se problemet. Skulle jeg sætte et dyr til salg på QXL, så vil jeg da også benytte mig af muligheden for at sige nej. Det er jo ikke værre end at du får en negativ karakter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt fint... |
|
|
.. jeg havde blot forstået at auktionerne var bindende for både køber og sælger. Det glæder mig hvis jeg tager fejl! Jeg bryder mig nu stadig ikke om salgsmåden - og synes i øvrigt heller ikke at det er specielt smart at opkøbe ponyer fos or at "redde" dem. Det giver jo bare mere gang i forretningen hos de dårlige af sælgerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min Charmeur (kan ses på præsentation) er købt på QXL som 2½ års til en usandsynlig lav pris, han blev handlet for en MEGET billig penge og er en af mit livs bedste handler. Kan absolut intet se galt i det at købe på auktion, vi besøgte ham da auktionen var slut og før vi takkede ja til endeligt at købe. Om han kostede 1 krone eller 20000 kan vel være komplet ligegyldigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu var Storm min pony og Nyt hesteliv fik en anden til at købe ponyen for sig, lyve omkring hvor den skulle bo osv... Storm var en lille tyksak, ikke spor mager eller forhutlet da han blev solgt i januar. Han har tabt sig siden, kan jeg se på billedet. Det var ikke et spørgsmål om han bare skulle kasseres, men han var hingst, den mindste i flokken og de andre mobbede ham.
To dejlige vallaker udlånes af længere varighed. Se beskrivelsen af dem på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|