Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vil aflive 14 uger gammel killing selv..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:07

Jeg har virkelig brug for råd. En jeg går i klasse med - en voksen moden dame midt i 30.erne, fortalte nærmest stolt og glad at de selv afliver deres killinger. Nu har de så en killing på 14-15 uger, som en kommende ejer har valgt at sige nej til, derfor vil manden aflive denne killing, ikke ved dyrelægen, men hun formodede at det var med en hammer ( tør slet ikke tænke det), ligesom de gjorde ved de andre killinger da de var nyfødt. Jeg ved som sagt ikke 100% om det er med en hammer eller hvordan, bare at det ikke er ved en dyrelæge, og at han ikke er jæger.

Jeg blev rigtig harm, og sagde at de måtte sterilisere deres katte hvis de ikke ville have killinger. Hendes kommentar var, at den fik p.pille, men killingen var bestilt, derfor kom den( og nogle andre som blev hjemme aflivet). katten skal åbenbart væk inden fredag. Sagde at de kunne sætte den på DBA: gul og gratis, vildkatten, jubii osv, men nej. det vil hun ikke. Nu står jeg så her, og aner ikke hvad jeg skal gøre, det er en hankat, skovkat - åbenbart med papirer og 14 -15 uger gammel. har selv en kat, og kan ikke have flere her. Jeg ved ikke hvad jeg vil med denne tråd, måske lidt råd til hvordan jeg kan få dem til at bruge dyrelægen, give den en chance til et nyt hjem, og om det egentligt er lovligt? hun påstod det, men jeg tvivler. Jeg har det bare så dårligt over det, og måtte forlade klassen da jeg blev så gal over den ikke - humane afliving( som det er i min verden)

0
0
Svar på denne tråd

man må ikke
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:09

selv aflive dem så vidt jeg husker iflg loven.

ER det en norsk skovkat, maincoon el lig?

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ??
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:09

Hvor henne i landet befinder killingen sig?

Med venlig hilsen

Sheila

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:10

Hun sagde norsk skovkat, ikke andet. Den befinder sig tæt på Randers. Jeg er på vej ud af døren, men jeg skal nok lige skrive tilbage hvis der er nogle spørgesmål senere.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:11

Sig ja tak til den, og aflevér den på et internat.

Med venlig hilsen
Kine Maria Bloch
Svalegårdens Monet

0
0
Svar på denne tråd

ja hvor henne?
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:11

Jeg henter den idag hvis det er i nærheden, jeg bor i østjylland

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:13

Hvorfor er måden ikke human???? Er det mere humant at give en sprøjte..??

Hvis de ved, havd de laver og det bliver gjort ordenligt, hvad er så problemet?

Dog er jeg ligesom dig mere tilhænger af, at man avler med en vis omhu, således at man ikke er nødsaget til at aflive raske dyr.

0
0
Svar på denne tråd

skønt, jeg bor
Forfatter: 

Jeg bor tilfældigvis nær randers, kun 5 min derfra.

Så jeg vil med glæde tage den til mig, hvad koster den?

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbb
Forfatter: 

Ditte: jeg ringer lige til hende. Kan det blive i morgen måske?

0
0
Svar på denne tråd

jeg har sendt en
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:14

pb.

0
0
Svar på denne tråd

ditte8900.
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:14

Jeg kan se hun har skrevet den befinder sig i nærheden af Randers. :)

Jeg håber du får den, den skal ikke aflives..

*smiler*

0
0
Svar på denne tråd

Jeps, jeg står klar.
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:16

Vil du ikke kontakte mig over email i stedet? ditteholmstrom@hotmail.com

Jeg tjekker den hele tiden, da min mobil ikke er særlig god, mhs.til strøm og signal :)

0
0
Svar på denne tråd

om det er humant, Gitte,
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:17

at aflive med en hammer??

Hvad pokker tror du selv!?

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbb
Forfatter: 

Jeg har lige ringet til hende, den koster en pose tørfoder, den vil jeg gerne være med til at splejse om. Jeg bliver nød til at løbe nu, skal hente børn, men skriver igen når jeg er hjemme ved 18 tiden.

0
0
Svar på denne tråd

ditte8900.
Forfatter: 

Hvor du sød:).

Jeg håber straks du bliver kontaktet:).

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder skønt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:19

Min lille kat herhjemme bliver elle vild :) han elsker små killinger smiler

0
0
Svar på denne tråd

Føj....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:23

Jeg kan sku godt forstå du er harm! Man får det jo helt skidt over det...

Vores naboer gør det samme- og det er ikke noget de er tys-tys med. Og en dag sagde konen "Bare sig til- jeg er god til at slå dem ihjel!" Oh My Good

Mvh Anne-Sofie

Lazio Taf. Asassy xx-Antares

Baunehøjens Dilica-"Uno"Don Diego

Og lille Mona....

"Hvem sagde bonderøv..?"

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 15:27

jamen iflg loven er det da så vidt jeg husker ulovligt med mindre man er jæger ikk sandt?

ja undskyld mig men jeg ville anmelde det- om ikke andet for at ramme dem på pengepungen. Måske det kunne få dem til at tænke sig lidt mere om fremover.

det er da bare at prøve og afsætte sådan en kat til anden side. Når det er en ren med stamtavle er det da forholdsvis nemt at komme af med den og endda få lidt for den osse. HVS man altså lige gider bruge eks to uger på at finde en anden aftager.

0
0
Svar på denne tråd

0123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 16:02

Jeg havde meldt fjolserne... kort og godt! Du har kendskab til ngoet ulovligt, som tydeligvis går ud over dine græsner, så må de tage den bøde eller hvad de nu får!

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

SUPER 2'er pony sælges. Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

lille mis...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 16:10

Hvis ikke Ditte havde hentet den, så havde jeg. jeg bor 30 km fra Randers. Men katte med meget pels er dog lidt upraktiske her ude på landet. Men min mor var blevet elle vild, hun savner sådan at have kat i huset

Kan ikke forstå man vælger at slå den ihjel. Hvis det er en norsk skovkat med papirer så burde den være til at komme af med.

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

Smukt....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:00

Hej Ditte 8900

Dejligt at der er "rigtig" gode mennesker til med et varmt hjerte til vores kære dyr.........dejlige linjer at læse, og held og lykke med den nu meget heldige kat!!

Hilsen Kate

Kastanjegårdens Mia FJ 10404: Årets Fjordhest ifolet med Frederik Skovå FJH 721.

Skal fole midt i Juni måned!

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 17:47

Jeg henter katten idag, og håber på at Ditte tager vel i mod ham. Havde jeg ikke kunne finde en der vil tage ham, så havde jeg nok hentet ham alligevel, og forsøgt at finde en anden sød ejer. Kan slet ikke klare den tanke de havde. Tak for alle jeres søde pmer og ord.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:32

Dejligt at nogen kan tage sig af den. Held og lykke med den Ditte. Fortæl endelig hvordan det går med den ;-)

Stephanie...

0
0
Svar på denne tråd

går det galt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:36

hvis det af en eller anden årsag går i vasken med Ditte - så sig lige til.

Bor også i Randers (omegn) så intet problem at hente den.

Venlig hilsen Heidi

Kontakt kan formidles til 2 fantastiske dsp dressurponyvallaker med super god dressurafstamning. 3 og 5 års begge smukke heste med dejligt temperament

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tager....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:41

Også gerne den søde mis...

Så går det andet i vasken - så kan jeg hente ham i løbet af få timer.

Milla

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 18:52

Hvor er i søde alle sammen Jeg har skrevet med Ditte over mail, og hun henter ham som planlagt i aften. Dejligt at se så mange venlige mennnesker herinde, som er parat til at tage en uønsket misser til sig så den kan få det godt og føle sig velkommen.....

0
0
Svar på denne tråd

hold k*ft
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 19:15

hold k*ft hvor er i søde alle sammen. det er helt vildt.

synes det er flot at i sådan bare siger til med det samme, det behøves.

man bliver næsten lidt rørt

til jer alle.

0
0
Svar på denne tråd

hvad så med de andre...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 19:57

små misser denne madamme skal slå ihjel næste gang der kommer killinger?

kan noget ikke melde hende så det ikke skal ske fremover.

sikke mange søde dyrevenner der er til at hente den lille misling...dejligt at læse.

0
0
Svar på denne tråd

sdfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:00

!!!!!!!!

-Bolero1

Valhallas Bolero&Gismo Silk

Mine 2 Guldklumper

- Jeg lever og ånder for hestene........

0
0
Svar på denne tråd

jeg holder
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:01

osse stadig på hun bør meldes- de må ikke selv gøre det. jeg ved godt det ikke hindrer flere tabte liv, men det er en start da det ellers il koste dem dyrt fremover måske at skulle til dyrlægen hver gang en killing skal aflives plus den evt bøde det kan give at gøre det selv.

0
0
Svar på denne tråd

Så vidt jeg kan læse .....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:12

..... i dyreværnsloven, så må man kun selv aflive killinger med de bare næver, så længe de er under en uge gammel.

Jeg mener da helt klart, at damen skal have en skideballe for sin barbariske tankegang, hun kan jo ikke rigtig meldes for noget, hun ikke har gjort.

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:18

dejligt at i tilsyneladende fandt en løsning på det :-)

jeg har haft hest et sted hvor de også selv aflivede katte af og til, ved at give dem et gok med en skovl øv hvor var det væmmeligt.. får simpelthen kvalme over at sådanne mennesker ikke vil ofre at få dyrene stereliseret!!

Men det er typisk, katte er sådanne dyr man nærmest får smidt i hovedet alle vegne fordi folk avler uden omtanke, eller bare ikke stereliserer deres dyr, så folk regner dem ikke for meget værd, hvad f*nden er det for noget, en kat er sgu da et dyr der har ret til et godt liv som alle andre

Sorry, got carried away ;-)

Mvh Sandra
Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:18

Jeg vil rigtig gerne melde hende, men kan jeg det når jeg ikke har en død kiling i hånden??? I må gerne komme med alle de råd og muligheder jeg har for at melde hende, for selvom jeg skal gå i klasse med hende i 1 år mere, så vil jeg virkelig gerne have hendt meldt NU, så det ikke sker med de andre killinger. For der KOMMER jo helt sikkert flere inden længe.

Lige nu har jeg fået den skønneste hanmis hjem, han er så kælen og legesyg. Han spinder bare man snakker til ham, og har allerede fundet sin plads - nemlig ovenpå min computer så han kan følge med. Selvom han er rigtig skøn, så håber jeg at Ditte snart giver lyd fra sig igen, for jeg har en hunmis der er lukket ude indtil hun kommer og henter ham. havde ikke lige forberedt mig på at skulle have en indekat idag, så har ikke en kattebakke klar.

0
0
Svar på denne tråd

Lovlig aflivning!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:26

gå ind på katteloven og se hvad reglerne er omkring aflivning af katte .. ellers kontakt kattens værn for der er klare regler omkring aflivning af katte.

bella

0
0
Svar på denne tråd

lis p det hjælper ikke så meget .....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:37

..... at du vil henvise til katteloven, for den findes desværre IKKE.

Det der findes lovgivningsmæssigt om aflivning af katte, står i Dyreværnslovens § 13 .... www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/ kattelovgivning

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:47

Skønne skønne HN ænder... Virkelig dejlige mennesker der husere herinde... Kæmpe knus og kys til HN og dets ænder

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

hmm..............
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 20:55

sygt kvinde menneske.

Hvis ligne sker sender du bare en pb. så tager jeg gerne turen fra fyn og henter en ekstra lege ven til mine to små missere.

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)
R.I.P Mojoe 16/3-08-6/2-09 Sov sødt min elskede ;-(

0
0
Svar på denne tråd

DINIS ♥Maestro♥
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:20

har du ikke hørt fra Ditte endnu??

Hmm har du ikke hendes tlf nummer så du kan ringe til hende??

0
0
Svar på denne tråd

dejligt den fik...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:35

Det var godt at den kom ud af den væmmelige dames klør, og kan se frem til et nyt hjem.

Jeg har på landet været tilskuer til at en voksen kat blev aflivet - den var syg, og havde brug for at komme fra denne verden hurtigst muligt..det gik hurtigt og er sikker på den ikke mærkede noget - det var en jæger der gjorde det med et slag det rigtige sted i nakken ( tænker det er lidt som når hunden knækker nakken på en hare eller lign ), vil sammenligne det lidt med når heste kommer herfra med boltpistol.

mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

hvis det er
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:40

drønhamrende akut og det ville være værst for dyret at skulle smides i en bil og transportes afsted til dyrlægen pga smerter og meget slemt forvoldt skade kan jeg gå med til man gør det selv med de mindre dyr- men man SKAL skisme osse vide HVORDAN man så skal gøre det! Ellers gør man det bare ikke.

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:41

Har ikke hørt fra Ditte siden kl 18, og jeg har ikke hendes mobilnummer, fordi der tilsynladende er dårlig signal der hvor hun bor. Så misse, som nu er døbt Glessen, har lige sovet i nakken af mig mens der var Desperate housewifes, og vasket mine kinder. den er total kær den mis... Men den søger vist stadig et hjem siden Ditte ikke gav mere lyd fra sig.

Mht. opdrætteren, så tror jeg ikke selv hun er klar over hvad hun har og havde gang i. Hun sagde at det var lige så human at slå en kat ihjel med en hammer, som ved dyrelægen gav den en bolt-pistol...dyrelægen afliver altså bare ikke katte med en boltpistol. Jeg har iøvrigt 4 vidner der overhørte hendes planer, ved ikke om det er nok til at melde hende?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:53

må jeg ikk beom lidt info om katten.. køn, alder osv.... vaccineret, ormekur???

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:53

det var da underligt- jeg var sikker på hun bare måtte eje den mis...

Jeg ved ikke om du foretrækker en af de andre i tråden der bor i nærheden el hvordan ? Mit tilbud som jeg gav fra start er stadig på- men jeg har bare ikke kørekort og kan dermed ikke hente missen selv desværre. Så det er helt op til dig om du kan og vil levere mis- el du vil vælge en af de andre som bor tæt på og selv kan hente missen.

Jeg forstår bare ikke at du ikke har hørt fra hende. Slet ikke hvis i havde en aftale om her til aften.

0
0
Svar på denne tråd

At melde....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:57

Jeg tvivler på at der sker noget at melde dette - hun siger at den bliver aflivet humant og så har hun allerede retten på sin side - det er langt være at drukne killinger - det er mishandling. Det der lyder væmmeligt er den måde hun siger det på, med hammer.

Den humane aflivning jeg overværede foregik med en tung svensknøgle, katten var død på stedet.

For år tilbage kørte en sag om en mand, der havde skåret halsen over på et rådyr med en motorsav. Hændelsen var således, en person påkørte et rådyr, den var slemt tilskadekommet kunne ikke rejse sig, en forbipasserende stopper og har sin motorsav i bilen, han afliver ved at skære halsen over på den ( blod ud over det hele og dyret spjætter osv. lider ). Personen der påkørte melder det og personen der blev meldt blev frikendt.

mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med at skrive
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 21:58

til nogle af de andre som har tilbudt sig som nye ejere af missen!??

Milla fx. eller Stute

Det var sg da mærkeligt at hun dog ikke melder fra hvis hun har fortrudt, det er da det mindste man kan gøre :-)

Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd

om end alt
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 22:10

så er jeg så småt på vej i seng nu. Håber da at du hører fra Ditte et el andet sted, om ikke andet for at få et nej som det mindste- andet er ikke spor rart. Så må vi jo se i morgen hva det hele ender med*S*

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 23:05

Stadig intet nyt fra Ditte.Øv

Jeg har sendt en pm til Heidi, og gør det også til Mille. Jeg takker mange gange for dit flotte tilbud Stute, men jeg har heller ikke selv kørekort, ellers havde Glessen været på vej til dig.

Lidt info om Glessen:

Hanmis, omkring 14-15 uger

Mor: Norsk skovmis

Far: Norsk skovmis

Farve: Mørkegråstrib og hvid, meget symetrisk aftegn i hovedet, 4 hvide ben og hvid mave.

Ormekur: ja, og sidste gang inden jeg hentede ham i dag.

øremider: fine øre uden mider

vacc: iflg. opdrætter: nej

Kælen: Ja rigtig meget, spinder og spinder og spinder.

Børneglad: Ja, opdrætter havde børn som havde leget meget med den.

Renlig: ja

Min hunmis blev lukket ind for en time side, kunne ikke klare tanken om at hun skulle være ude hvis hun ikke havde lyst, og de to har leget samme, og der har ikke været nogle problemer. Min hunmis er ellers ret dominerende. Opdrætter ville have en pose tørfoder for ham, som jeg er villig til at dele.

0
0
Svar på denne tråd

Mærkelige folk
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 00:05

Er der åbenbart mange af. Hvorfor bevidst avle en bestilt kat og så ville slå den ihjel pga. manglende aftager. Endda med en hammer.

Havde missen stamtavle? For så er den da rimeligt meget værd. Koster sådan en fætter ikke omkring de 4.000 kr.?

Jeg ville såmænd også gerne tibyde missen et nyt hjem, med bor i Kæbenhavn og har allerede den mængde katte jeg må for lejeselskabet. Tror også 3 katte ville være for meget i en 61 kvm lejlighed.

Ellers kunne jeg have lånt mig en bil og hentet staklen.

Meget underligt du ikke har hørt fra hende, der ville have missen. Men mon ikke hun dukker op? Lyder i hvert fald MEGET underligt at skrive herinde og med dig privat omkring en kat, man så alligevel ikke henter. Noget må da være kommet i vejen?

Ellers håber jeg da, at du hurtigst muligt finder et andet hjem til lillemissen.

Husk at finde ham en tissebakke, så kræet ikke går og holder sig. Det er de ret gode til de kære misser.

Ja katte er desværre ikke i ret høj kurs mange steder, forstår bar ikke folk nærmest betragter og behandler dem som skadedyr.

Mine to er hentet på internat og er at ukedt afstamning (så dog deres mor), alligevel kunne de ikke leve et mere priviligeret liv.

Der spares på intet og de stor trives.

Bliver så harm når jeg hører om den slags folk, der avler uden omtanke, ikke fodrer ordenligt og lader kattene klare sig selv.

Alle udgifter til katte kan trækkes fra, når man har landbrug. Hvorfor så ikke sørge godt for de jægere, der hjælper med at holde skadedyr fra ens grund?

Mvh. Kiki

When life hands you lemons, ask for tequila and salt and call me over!!

0
0
Svar på denne tråd

Anden tråd
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 00:22

Måske en forklaring på Dittes pludselige fravær kan forklares med hendes tråd mine drømme brast?

Selv om det ikke er en undskyldning for ikke at overholde en aftale. Især en aftale der involverer et levende dyr, som mangler et STABILT og blivende hjem.

Men du kan jo kigge i hendes tråd og i hvert fald se om hun er aktiv i den, får så er det jo mærkeligt at du intet hører.

Mvh. Kiki

When life hands you lemons, ask for tequila and salt and call me over!!

0
0
Svar på denne tråd

DINIS ♥Maestro♥
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 07:29

jamen du skal skam heller ikke høre et ondt ord for det- som jeg skrev står det dig frit for at vælge mellem de andre i og med jeg desværre ikke selv kan komme efter missen.

MEN jeg forbeholder mig alligevel ret til at se ca sådan her ud

Jeg har altid villet ha en maincoon el norsk skovkat igen, men skal ha det kørekort først*S* Så liiiidt øv er jeg da trods alt (på den "gode" måde altså)

Bare mismfår et godt hjem- det er det aller aller vigtigste.

0
0
Svar på denne tråd

uanset......
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 09:27

hvad årsagen er til at ditte ikke henter katten tror jeg det er bedst at finde den et stabilt hjem.....denne kat har vist ikke brug for at blive svigtet mere....

Send den til kbh så lover jeg den et godt liv og for resten af dens liv.

Ditte bør ikke tage katten hvis hun ikke magter det....den lever forhåbentlig de næste 16 år

0
0
Svar på denne tråd

Nyt hjem
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 10:57

... åhh hvor det smerter mig at folk kan være så kolde i

r%ven!!

Han må meget gerne komme her hjem på gården og bo, så kan han blive steraliseret lige som de andre og leve et bekymringsfrit liv her, der er masser af mad og kærlighed

Du må sende mig en besked hvis du ikke kan finde et hjem til den, så må vi finder ud af noget, jeg bor ikke så langt fra Randers.

Venlig hilsen Linda, Højballe, Mr. Bowie, Spirit, Philip, Raki og Cosmo

Forhandler af rideudstyr fra CHESSMAN
www.rytterbixen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Linda-m
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:07

det er skam ikke hjem der mangler til missen Heldigvis. Havde jeg haft kørekort og kunne hente mis selv havde jeg hentet den selv i går med det samme hun ikke havde hørt fra Ditte- vi vil gerne slev ha maincoon el skovkat, svigerforældrene har lige mistet deres hanmis og vil måske gerne ha en til deres hunkat og min fætter mangler en legekammerat til hans ungkat osse*LOL* Og så er der alle de andre i tråden omkring Randers der har sagt de gerne vil tage den*S*

Så hjem er der vist ikke mangel på*LOL*

0
0
Svar på denne tråd

aflivning..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:14

hej

det er ikke ulovligt af aflive killinger selv, alle dyr under 5kg må aflives som man har lyst til, bare det er smertefrit og det går stærkt.

og ja det lyder barsk, men slår du en killing i hoved med en hammer, så når den altsår ikke at opdage det før den er død.

hilsen kristina

2års ox hoppeplag sælges, MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Stute....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:15

Ja, der er flere der melder sig med et hjem, men det er jo ikke altid ens betydende med, at de står ved deres tilbud når det kommer til stykket

Derfor melder jeg mig på banen i tilfældet af at ingen af de andre vil have den bedte mis alligevel... så kan han komme her hjem og bo sammen med de andre misser

Venlig hilsen Linda, Højballe, Mr. Bowie, Spirit, Philip, Raki og Cosmo

Forhandler af rideudstyr fra CHESSMAN
www.rytterbixen.dk

0
0
Svar på denne tråd

melder mig også gerne
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:20

melder mig også gerne som misse aftager, har en ældre han-kat ( kasteret) som kunne bruge noget selskab, han er også norsk. Så jeg kender til racen.

Jeg har bil og kan hente den hvornår det skal være.

Bor uden for silkeborg.

Håber i findet et hjem til ham.

Jannie

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

sikke da en
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:41

historie . Men dejligt at se der er så mange mennesker som gerne vil ta' imod ham .

Hvis alle de andre springer fra, står min dør åben

-Heste-
I giver mig de vinger

som jeg ikke selv ejer

Søger parts hest nær Skanderborg 8660

0
0
Svar på denne tråd

Nyt hjem..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:45
Har missen fået sig et blivende hjem nu..? Hvis jeg ikke havde boet ra fyn havde jeg hentet ham for længe siden..

Laurits den dejlige oldenborg
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 11:57

DINIS ♥Maestro♥: Du printer en kopi af Dyrenes beskyttelse's lovgivning ud og så viser du den til hende damen, der er syg i hovedet.

Og så fortæller du hende, at hvis hun ikke gør, som det står foreskrevet, så melder du det til både Kattens Værn, Dyrenes Beskyttelse samt politiet.

Hvis du kan få på skrift, hvad de andre hørte hende sige, er det et stort plus!

Måske hjælper det ikke noget i første omgang, men til gengæld ligger sagen hos de pågældende myndigheder.

Og så kan du hilse hende og sige fra mig, at hvis hun vil prøve hvordan det føles at blive slået med en hammer i hovedet, så skal jeg gladeligt komme og demonstrere det for og på hende!!!!

0
0
Svar på denne tråd

PS.....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 12:00

det er lovligt med dyr under de 5 kg? hvor mange maincoons el norske skovkatte vejer mon under 5 kg? Jo så ung en kat gør måske... Meeeen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 12:41

Dejligt at killingen blev fjernet

Og så er det KUN lovligt selv at aflive hundehvalpe og kattekillinger hvis de er under 1 uge gamle. Drukning er ulovlig. Ligeledes er det lovligt selv at aflive et påkørt dyr der åbenlyst lider.

Det der med 5 kg er noget sludder

Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

0
0
Svar på denne tråd

ny hjem
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 16:18

Jeg er først lige kommet online nu da jeg har været i skole, så har ikke kunne læse jeres pmer nu. Glessen får nyt hjem på lørdag. Fik den afsat til lederen af min datters børnehave. Jeg havde kun kort nævnt det for en af de ansatte, og 3 minutter efter havde jeg hende i røret, og hun vil med glæde modtage ham hvis det kunne blive i weekenden. Hun er rigtig glad for dyr, og er sikker på at han vil få det rigtig godt der - ligeså godt som alle de skønne hjem i har tilbudt ham. Men igen, jeg er først lige kommet på nettet nu, så har ikke kunne se jeres tilbud i pm'er for i dag før nu.

Jeg skrev også til en fra dyrens beskyttelse igår, for at få klarhed om, hvorvidt det er lovligt selv at aflive dyr. her er hans svar:( og kan dermed aflive troen på at det er lovligt så længe de vejer under 5 kg)

Hej Diana

Tak for din henvendelse.

Jeg er ikke i tvivl om, at det er en overtrædelse af dyreværnsloven at aflive en kat på den beskrevne måde. Aflivning må kun foretages af personer, der er uddannet til det. Det er ikke nok, at man har gjort det mange gange, hvis man har gjort det forkert.

Det er reguleret af følgende bekendtgørelse:

Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr

I medfør af § 4, stk. 1, § 4a, § 12, stk. 1, § 13, stk. 2, § 24a, § 28, stk. 5 og stk. 7, i dyreværnsloven, jf. lov nr. 386 af 6. juni 1991 som ændret ved lov nr. 183 af 14. april 1993 samt under henvisning til rådets direktiv af 22. december 1993 om beskyttelse af dyr på slagte- eller aflivningstidspunktet 93/119/EF fastsættes følgende:

§ 13. Slagtning eller aflivning af enhovede dyr og kvæg må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning.

Stk. 2. Aflivning af hunde og katte må kun foretages af de i stk. 1 nævnte personer.

Stk. 3. Stk. 2 gælder ikke aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der sker i umiddelbar tilslutning til fødslen og ikke senere end en uge efter fødslen. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider