Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At være 10 år og elske heste!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 07:54

Jeg måtte først gå til ridning da jeg var 18 år ;) (Min mor har altid sagt at når jeg blev 18 og hvis jeg betalte selv)

Men jeg og min daværende veninde var helt igennem HESTEPIGER.

Vi elskede at lege at VI var heste, at tage på rideskolen og kigge, at få trækketure på naboens hoppe og at lege med barbieheste og My Little Pony..

Og så så vi hestefilm og hesteserier, samt læste Wendy i MASSEVIS! Nøj, hvor ville vi gerne have en pony Hehe..

Noget der undrer mig er, hvor blev alle hestefilmene og hesteserierne af?

De kørte da altid i weekenden da jeg var 10 år (er 20 nu)...

Jo, der kører en nu, eller også er den stoppet, som hedder "Wildfire" - men den handler nok mere om drama end den handler om hestene og så er den meget Beverly Hills agtig..

Hvor kan man få fat i de gode "gamle" film og serier? ;)

Andre der har gode minder fra da de var små? Savner i ikke også bare at være små og hestetossede, og ikke have regninger, eksaminer, job, lektier og muligvis børn, hus og mand at passe?

Bare at sidde i det høje græs i 25 graders varme i shorts, praktiske sandaler og afslappede t-shirts?

Den eneste bekymring man havde var når venindens forældre kom og sagde: Din mor sagde du skulle være hjemme kl 6, der er 10 min. til....

NØJ det var træls

- Michella -

c",)

0
0
Svar på denne tråd

da jeg var barn
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 08:20

Jeg har altid redet, lige så længe jeg kan huske. Da jeg var 8-9 år red jeg alene på udlejningsheste ved skallerupklit. Ja vildt nok, men dengang var det vist meget normalt. jeg har tænkt lidt på det, når jeg læser tråden om en 8 årig på hest :-)

Et er at jeg aldrig selv kunne finde på at sætte et barn på 8 år op på en hest alene, men noget andet er at jeg selv gjorde det, ja man er vel altid lidt dobbeltmoralsk

Jeg begyndt tidligt at gå til ridning og fik en part på en pony, som jeg havde som min egen i en del af mine børneår. Da jeg var barn havde jeg ingen hæmninger, men nu hvor jeg er voksen er jeg blevet en kylling :-)

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

SÆLGES

Rigtig pæn Kieffer lusitano dressursadel 17"

Næsten ny Wintec Combi 2000 m. dressur gjordstropper 17"

Kontakt for pris

0
0
Svar på denne tråd

nogen gange
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 08:22

ville det sgu være rart at slippe for alle de pligter, arbejde, børn, hus og hjem, og bare som da man var barn cykle ned til sin hest og bruge hele eftermiddagen på at ride,og nussehygge.

Jeg var en af de heldige med egen pony og når alting var noget møg og mor og far var dumme ja så var han der altid. Jeg havde en vendinde som ikke havde hest men hun cyklede gladeligt rundt sammen med mig når jeg red , sommetider tog vi ud en hel dag med madpakker, saftevand og lækkerier. Ja det var tider.

COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 08:50

Line Dahl Krabsen: hehe ja, det var bl.a. fra den tråd jeg fik lyst til at lave dette indlæg, selvom jeg nu ikke selv red rundt som 8-årig ;)

Cooper: Ja ! Jeg nyder lige nu, at jeg trodsalt ikke har nogle børn eller et stort hus der skal passes, for så kan jeg alligevel bruge hele eftermiddagen på hesten :)

Jeg tror i øvrigt jeg vil se om jeg kan finde alle mine Barbieheste og My Little Ponyheste på loftet hos min mor

- Michella -

c",)

0
0
Svar på denne tråd

årh jo den skønne
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 08:51

tid eller noget..

hjemme hos os var det ikke fritids aktiviteter til os to børn der stod først på listen , det var det nyeste hi fi og bajer og telefon..

jeg ønskede mig brændene en pony da jeg var barn , min veninde fik lov at gå til ridning , og jeg måtte ik for så var der jo ik råd til ovenståne ting.. ja vi havede ik meget at gøre med..

men hos min veninde blev der skåret ned på andet så hun kunne komme til ridning , nøj hvor jeg tit var med ude og kigge

jeg var vild med det ..

når jeg som voksen kigger tilbage bliver jeg skuffet over min mor og far at de valgt at priotere dem og deres behov først ..

søger islænder part eller anden lille pony købes , max140 stg.. meget rolig.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville godt
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 09:06

være barn igen......

Jeg husker godt hvordan det var dengang, mig og min veninde var også sådan nogle "heste tosser", over i skolen havde vi en lille skov ude ved fodboldsbanen, og der legede vi altid hest i alle frikvaterene, og selvfølgelig havde vi masser af barbie heste og hvad der til høre, vi legede også rigtig meget med plemobil og vi havde alt hvad der havde med heste at gøre (heste ponyer, vorgne springbaner trailer osv.) jeg elskede at male de her plemobil heste, jeg syntes at de var så kedelige at se på

Vi gik til ridning sammen, tror vi startede, da vi var omkring de 6-7 år.

Jeg har altid haft noget at ride på, efter jeg stoppede til ridning fik jeg halvpart på forskelige heste, for så til sidts at ende med min ejen.

I skolen i sløjt glemte vi helt, at lave fuglehuse og spækbredt fordi vi altid legede, at de store skruebænke var heste. Så mens alle de andre børn høvlede godt og grundigt på deres fuglehus, så red mig min veninde der ud af på hvors skrugebænkke-hest

Jeg læste også Penny blade, og Min hest blade. Farktisk syntes jeg ikke historierne var så gode i Min hest, men jeg elskede at læse Buller, Han var sådan meget sarkastisk og satir agtig en "rigtig pony"

Også savner jeg, rigtig meget det der med, at komme hjem træt forfrosen og stiv af kulde, også havde min mor altid mad, og fodbad klar til mig, så jeg kunne tø op igen.....det var godt

Mvh

Signe

The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd

åh ja disse minder
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 09:51

Jeg savner også tit mine gode gamle hestepige-dage uden bekymringer.

Jeg var 13 år da jeg fik min næsten egen hest. (havde part, men ejeren boede i USA, så hesten var helt som min egen). Der er godt nok mange minder fra den tid. Kan huske om sommeren når mig og veninderne kørte ud og sov i stalden... Når telefonen ringede om aftenen og veninden spurgte om ikke man ville være med til at sove i stalden :-) Så blev cykeltraileren pakket med sovepose, hesteblade og guf og så hyggede vi os ellers bare derude.

Kan også huske de dejlige sommerdage hvor vi slog os ned midt i en kæmpe ærtemark der lå ved siden af stalden. Så sad vi der en hel dag og åd ærter og læste penny - og ja, ens eneste bekymring var at man skulle være hjemme og spise til aften... men tænk sig, man kom hjem fra hesten hver dag og fik serveret mors lækre mad. hehe... jeg vil sgu være barn igen..

Hyggelig tråd...

Hilsen Mette

Bates Innova, brugt få gange og Rambo dækkener str. 155 sælges. Se mine annoncer!

Nokia 6210 Navigator, 2 mdr., ikke simlåst sælges!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 10:28

Haha helt fantastiske historier =D

Stjerne: Jeg måtte heller ikke gå til ridning - både pga. min mor selv er bange for heste (men kan nu meget godt lide min) men også pga. det økonomiske.

Jeg har egentlig altid været forkælet og vi har aldrig manglet noget - ej heller min mor og stedfar. De havde en meget normal indkomst. Men jeg er ikke skuffet over dem. Det var jo deres penge, de har nok haft en grund til at sige nej :)

At dine forældre så brugte dem på elektronik, øl osv. er bare rigtig sørgeligt, og en af mine bedste veninder har været igennem det samme, måske bare lidt værre.

Men fælles er det jo, at man ikke måtte gå til ridning.

Min veninde, som jeg altid legede hest med, måtte heller ikke gå til ridning, men det var fordi de ikke havde råd. Der var kun én indkomst...

Signe Dick:

Hvor sjovt! I sløjd skulle vi også lave et eller anden fuglehus, men så fandt jeg noget træ og skar et hestehovede og sådan. Så så mine sløjdlærer det og blev først sur, men så syntes han egentlig det var en god idé. Og så fik jeg lov at lave en kæphest! Den blev vildt flot og jeg fik A i sløjd efterfølgende ;) Jeg gav den til min bror, men nøj hvor var jeg misundelig på min bror over at han var lille nok til at lege med kæphest og jeg var for gammel

Mette:

Det lyder hyggeligt, det med at sove i stalden ;) Men var det ikke bare møgbeskidt, haha =D Al det støv man får indåndet mens man sover, hvis der ikke bliver gjort rent :D

Haha, åd ærter :p Der findes heller ikke noget bedre! Mon bondemanden var klar over det ;)?

Jeg stjal engang to majskolper fra en mark, sammen med en veninde. Vi spiste dem rå, føj. Bagefter havde jeg virkelig dårlig samvittighed. Jeg tror også det var dengang jeg var 10 og vi havde været på rideskolen og kigge! ;)

- Michella -

c",)

0
0
Svar på denne tråd

iuhvi9ewhviw
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 11:07

jeg starteede som to årig og interessen er bleevet siden er 23 i dag og fik min første hest som 6 årig og har i dag 8 stk :)

jeg kan godt huske wendy serien, strigler og børster, wildfire osv og så har jeg set samtlige hestefilm der findes tror jeg samt terpet penny og wendy blade og samlet på barbie heste og my beautiful horses mm.

legede hhest med veninderne og byggede kæmpe hestestalde til barbie hestene så ja jeg var og er en rigtig hestepige

DEN 1/9 03 døde min stjerne

ZENTA MIN VEN R.I.P

PINTO HOPPEFØL FRA 08 SÆLGES SKRIV FOR MERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 11:28

Er der nogen, der kan huske dengang Wendy kom i tv som serie??? Er den nogensinde blevet sendt igen???

Stephanie...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 11:31

Bombur:

Årh ja, My Beautiful Horses har jeg også liggende tror jeg :)

Stephanie: Vidste slet ikke det var filmatiseret ;) - eller hvad det hedder når man laver det til en serie i tv :)

- Michella -

c",)

0
0
Svar på denne tråd

JO!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 11:49

DET savner jeg!

Endeløse dage, tilbragt under sommersolen hos ponyen, ligge i græsset og lave mælkebøtte kranse til hesten, bruger timer på nussen, pudsen, kælen, krammen, kyssen, flette man og hale og ride rundt i skoven!

Jeg kan i sandhed sige at min pony og jeg var bodys!

han fulgte mig over alt, han brød ud af folden, og rente ind i huset for at finde mig :) vi gik lange ture i skoven (ofte gik jeg 10 meter bag ham og plukkede blomster, skovhuggerne fik noget at et syn, når de så en løs pony komme gående, med en 5 årig pige bagefter :D )

om sommeren sov jeg hos ham, om vinteren sad jeg i slæden bag ham, når han så mig kom at styrtende, vrinskede, svingede med hovedet! uuuuh, har aldrig haft det samme forholde med en anden hest! Da jeg var 4, var mine forældre helt trykke ved at lade mig ride ud alene.

her er vidunderet, engang han sneg sig ind i hust :D (og nårh ja, han ser måske ikke helt tryg ud med en killing på toppen ;) :D ) ka man ikke bare se hvor meget jeg elskede ham?!

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 12:05

Jo jeg kan huske at den blev lavet til tv og Wendy-bladet gjorde virkelig reklame for den. Det kunne være sjovt at se den igen (den er sikkert rigtig dårlig);-) Hvad findes der ellers at gode hestefilm/serier/bøger????

Jeg læste Britta og Silver, og Fuldblod.

Stephanie...

0
0
Svar på denne tråd

stephanie...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 12:12

Den er mega dårlig :D har nogle afsnit på video..

Britte bøgerne var de bedste, men var også heeelt vild med Fuldblod (grunden til jeg gik ind i løbsindustrien ;) :D ) Jackie og misty og Jenny bægerne.. uuuh..

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Liv.....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 12:15

Ja jeg tænkte nok, at den var dårlig, sådan er det vist tit med gamle serier. Måske grunden til at den er gået i glemmebogen!

Jeg elskede bare Fuldblod og havde en kæmpe drøm om at ride galop ;-)

Stephanie...

0
0
Svar på denne tråd

ja...puha..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 13:43

jeg har tænkt tanken, og jeg er kun 18..

legede også heste i frikvterende, havde rosetterne med, så vi kunne lege stævne;)

har redet siden jeg kom til verden, så allerede som 5 års galoperede jeg på kat. 1 pony, noget jeg aldrig ville tillade min kusine på 5 at gøre..;P ret underligt når man tænker over det..hehe, for jeg var jo ked af at jeg ikke måtte før, og så "sparkede" man jo lige lidt ekstra hårdt, og helt "uheldigt" galoperede hesten jo..haha... kan tydeligt huske det..

min farmor havde hest, og har altid gået til ridning, så har redet det jeg ville, og som 10 års fik jeg min første pony, som jeg stadig har, han var 4 år, så der skulle jo selv noget arbejde med..

mine forældre har aldrig interesseret sig for hestene, men heldigvis har de accepteret at jeg gør, og har hjulpet mig en masse..

og alle de stævner man har været til med ponyen, hele weekenden med overnatning i telt eller i traileren, og så bare hygge..

savner det simpelthen sådan, men den tid er bare forbi...;(

nu har man kæresten, og vil egentlig gerne være sammen med ham når det er weekend, og der er meget i skolen, så lidt afslapning hjemme hvor man høre til er der mangel på, så bliver stævnerne bare til de klasser man starter, og så hjem igen..

sadler m.m. til salg...tjek det..

No hour of life is wasted that is spent in the saddle

by Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

Britta og Silver
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 13:53

Britta og Silver var bare toppen

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

SÆLGES

Rigtig pæn Kieffer lusitano dressursadel 17"

Næsten ny Wintec Combi 2000 m. dressur gjordstropper 17"

Kontakt for pris

0
0
Svar på denne tråd

ponytider
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 15:15

Joo, det var tider. Hvor man opholdte sig en hel weekend hos hesten, og sov derude om natten. Vi sov på hø loftet, delte madpakker med musene, var på jordbærrov om natten , og lange skovturer på ponyerne uden sadel, hvor der lige skulle bades lidt med hestene undervejs.

Engang blev nogle af os tøser uvenner, så sov jeg og en veninde i boksen hos min pony (det får mine børn ikke lov til, men vi spurgte jo heller ikke nogen dengang). Heldigvis verdens mest rolige pony, som vi delte spegepølsemaden med om morgenen .

Jeg mindes en tvserie om en dreng der hed Silas, der havde en sort hest....

Louise

Dressurtanten.

Passier lenox og cliff barnsby sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ejjj hvor fantastisk
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 17:19

lige at blive kastet tilbage i tiden :)

Hihi... jeg måtte ikke gå til ridning før jeg fyldte 10, og jeg skulle vist også selv betale for mine lommepenge (LEDE forældre ;D ). Men den dag jeg startede til ridning, var næsten sidste gang mine forældre så mig i dagslys :P

Min egen pony måtte jeg IKKE få. Niksen biksen! Hvor meget jeg end faldt på knæ, snakkede om avisruter og selv-betale-alt. Niksen biksen! :( Hehe....men jeg var så heldig, at jeg fik lov at passe lille Tulle, da jeg var ca. 11 år, og jeg måtte passe hende HELT som min egen (og TRO mig, det gjorde jeg !!). Da jeg var 16 år gammel, var Tulle stadig min bedsteste bedste ven, og hendes ejer besluttede, at han skulle af med sit hestehold... derfor spurgte han, om jeg ville have hende Gæt selv om jeg spurgte mine forældre om lov før jeg sagde ja? Næææh ;)

Tulle er 28 år og den dag idag stadig min :)

Tine & Tulle
Det klinger :D

Plethesten og jeg skal til kursus hos Susan Kjærgård :) :)

...men mangler transport-mulighed!

Lejlighed i Svendborg søges

Underviser i remonte/ARR på sydfyn søges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 17:32

Britta og Silver Den serie har jeg læst MANGE gange!!Vi havde bestemt ikke mange penge, alligevel skrabede mine forældre sammen, og gav mig en pony lige f¢r jeg blev 12

0
0
Svar på denne tråd

Dengang...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 12:41

Åh ja det var tider, da man som ubekymret pige kunne rende rundt i stalden hovedparten af ens fritid og kigge på, hvad de store piger lavede med deres heste, mens man med længsel ventede på den ene times rideundervisning man selv fik om ugen.

Jeg startede til rideundervisning sammen med min bedste veninde hjemme fra vores vej, da jeg var 8 år gammel.

Det var ikke fordi mine forældre var fløjtende rige på nogen måde, men de var ikke afvisende, da jeg sagde, at jeg gerne ville starte til ridning. På det tidspunkt gik jeg til spejder og min far syntes ikke, at jeg skulle gå til to ting, så jeg gik valget mellem de to fritidsinteresser.

De første 5 år gik med holdundervisning, pennyblade, min hest blade, wendyblade og wendy på tv og jeg tiggede (selvfølgelig) løbende hos mine forældre om at få egen hest, men svaret var nej.

Da de 5 år var gået, fik jeg tilbudt en halvpart på en ponyhoppe. Det gik mine forældre til min store glæde med til og ikke nok med at de gav lov, de betalte også for parten :-)

Et år senere fik jeg et valg af mine forældre: enten måtte jeg få min helt egen, store konfirmationsfest og en normal størrelse gave eller også kunne vi slå min konfirmationsfest sammen med min fars 50 års fødselsdag og så måtte jeg få en hest. Jeg valgte selvfølgelig fælles fest og en hest ;-)

Så om 9 dage, nærmere betegnet 2. april, kan jeg fejre jubilæum. Der er det præcis 10 år siden, at jeg fik min første hest, Flicka, som jeg stadig ejer den dag i dag.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

"Mænd der hader kvinder"

0
0
Svar på denne tråd

heste heste heste
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 13:20

Ja hvor blev alle heste serierne af? Jeg kan altid huske at jeg misundede Sverige utrolig meget fordi de havde et heste program der hed Hippo et eller andet.. Jeg fattede bare virkelig ikke hvad de sagde..

Jeg måtte ikke gå til ridning før jeg kunne svømme. Jeg begyndte så først som 12 årig og hvor var det skønt.. Indtil da havde jeg dog samlet på alt mellem himmel og jord af heste legetøj.. og er egentlig stadig ikke stoppet på trods af mine 23 år..

Her er nogen af alle de ting jeg havde:

Ponies in my Pocket

Cutie Club

Littlest Petshop

My Beautiful Horses

Div. barbie heste

My Little Pony

Ja meget er sket siden men My Little Pony samler jeg stadig på :) Det ærger mig dog at der ikke findes lige så meget heste legetøj som der gjorde da jeg var mindre.. De nye My Little Ponies er bare virkelig upersonlige..

Heldigvis er Bella Sara (samler kort) ved at blive mere og mere populært.. Så jeg håber da også at de danske piger tager det lige så godt til sig som i USA.. Bella Sara er trods alt et dansk produkt :) http://www.bellasara.com

- Fie :)

Hesteplakater sælges!

http://minibaah.deviantart.com/
- jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

det er andre serier på youtube
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 15:03

Hvis nogen kender hesteserien Heartland (Bøger) er der blevet bygget en tv-serie løst over den (meget løst) jeg syntes faktisk at den er meget god, men det er desværre kun 2 sæsoner der er kommet endnu.

her er linket www.youtube.com/watch?v=3F8nVjuZjGk

Mvh Mia-Björk og Geronimo

"Mennesket har altid to motiver for deres handlinger: et godt motiv og så det virkelige." - Confucius

0
0
Svar på denne tråd

michella:
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 15:55

Jo, det var da møghamrende beskidt. haha.... men det var vi ligeglade med. Nogen gange slæbte vi høballer ind i rytterstuen og så sov vi på dem i vores soveposer, andre gange var det i en strøet boks (hestene gik jo på græs).

Vi fik aldrig hug for vores ærte-rapseri... der var helt tydelige gange fra stalden og ud til den store plet hvor vi sad (eller dvs. pletterne skiftede jo eftersom ærterne slap op det pågældende sted. haha ), så det var ret nemt at regne ud hvem synderne var. Men vi hørte aldrig for det...

Men nøj, hvor var det tider... og ja Britta og Silver og Sadelklubben, det var mine klare favoritter :-)

Hilsen Mette

Bates Innova, brugt få gange og Rambo dækkener str. 155 sælges. Se mine annoncer!

Nokia 6210 Navigator, 2 mdr., ikke simlåst sælges!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 20:48

Hehe - det er også behageligt at ligge i hø og halm ;)

Jeg fandt lige en masse af mine legetøjsheste frem - og nej det bragte minder frem. Den ene har jeg haft siden jeg var 5-6 år :)

- Michella -

c",)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider