Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Mænd som hader kvinder
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 11:04

Kender I det, at man bliver fuldstændig "høj" af at læse en bog?


Sådan en følelse sidder jeg med lige nu, hvor jeg er blevet færdig med at læse Stieg Larssons bog "Mænd der hader kvinder".


Hold k... hvor er den god!


Jeg er ellers ikke en person, som læser voldsomt mange skønlitterære bøger. Bogen skal virkelig fange mig fra starten ellers opgiver jeg den forholdsvis hurtigt. Men nu har jeg læst "Mænd der hader kvinder" på én uge og det er vel at mærke en bog på 550 sider! Jeg må sige, at jeg er en anelse stolt af mig selv, for den slags sker yderst sjældent for mig ;-) Men jeg kunne bare ikke slippe den bog.


Nu kan jeg næsten ikke vente, til jeg skal i biografen den 1. marts og se filmen! Nøj jeg glæder mig!


Andre der har læst bogen? Hvad synes I om den?


Og skal I ind og se filmen?


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


At bygge et staldskab


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 11:07

..hele triologien, men har stadig ikke fået den læst - MEN skal have læst den første, før jeg skal ind at se filmen ;)


"Alle" synes jo at den er så fantastisk, så jeg er lidt nysgerrig - Nu skal den læses ;)


Mvh Mette


0
0
Svar på denne tråd
 
 jepser
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 11:07

jeg har læst alle tre og var lige fanget af dem alle.


og jeg skal helt sikkert se den i biffen, vel vidende at bog og film aldrig helt kan sammenlignes - men alligevel :-)




Venlig hilsen Heidi



Flere ting sælges - se præsentationen



Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Ha' en rigtig god dag.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min kæreste
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 11:14

har været helt opslugt af den... Og min mor ligesådan, så der må være noget om det..



''Uden konflikter er der ingen relationer.''


Er ejer af den skønneste unghest efter Rosentanz, kan det blive bedre? (o;

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stieg Larsson
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 11:15

Jeps alle 3 bøger er for længst læst og jeg var mindst lige så begejstret for dem, som jer andre.... Er SÅ ked af at der ikke kommer en 4, 5, 6 osv osv


Er meget spændt på at skulle til premiere d. 27 for at se om filmen lever op til bogen.


Iflg kilder bliver bog 2 og 3 også filmatiseret, men de vises istedet som en tv serie.


Alle tre film bliver så klar på dvd til jul.


Pernille


Team CoDa OX, distanceridning.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle 3 er
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 11:40

Læst herhjemme også :) Er vild med de bøger, skal ind og se filmen fredag næste uge :)


Hilsner Lisab.

Mor til 3.

3 års hoppe efter De Noir tilsalg.

3 års Vallak efter Midt-West Ibi-light tilsalg.

Skriv en besked for flere oplysninger.

Eller gå ind op http://www.staldmejse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep.. også filmen
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:10

Jeg har også læst dem alle, og synes de var super gode!


Var til snigpremiere på filmen i mandags, og I kan godt glæde jer :)


Hilsen Bettina





0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:13

Hvad handler denne bog om ?


Udover nogle mænd som hader kvinder :p


Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mænd der hader kvinder
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:16

Jeg har også læst hele triologien og de er ganske enkelt fantastiske! Jeg er ved at være færdig med 2 eren for anden gang, og de kan faktisk med fordel læses mere end en enkelt gang.

3 eren er dog den bedste så den glæder jeg mig meget til at læse igen igen :-D


Og filmen skal helt sikkert også ses sammen med en del af mine kollegaer som er ligeså store fans af bogen som jeg selv!




Vickie


Med misserne Yrsa og Yade!


Darell Foto

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:18

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


At bygge et staldskab


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sindssyg møg
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:20

Irriterende fyldt med ligegyldige detaljer..


Fx. bidrager det INTET til historien om skabet fra IKEA hedder Elna, ja faktisk er det vildt ligemeget om skabet er fra IKEA, eller om der er et skab....



Illum


En ristet bønne, sgu.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ø*hhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:23

Illum jeg er tabt??!!!?


Pernille


Team CoDa OX, distanceridning.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Indretningen
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:25

Af hendes sidste lejlighed købt med ham på Gib. som stråmand ???



Illum


En ristet bønne, sgu.


0
0
Svar på denne tråd
 
 har læst alle 3
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:27

spændende, godt skrevne, af og til en smule langtrukne .... glæder mig alligevel til at filmen (og dyrk lige grafikken, - den har mit bureau lavet :))


Og har så iøvrigt en dobbeltgænger af sidste bind - hvis nogen vil ha den mod betaling af porto, så smid mig en pb.


KH:)


Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nååååå
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:28

nu er jeg med....


Lige den detalje har jeg nok bare valgt at skøjte hen over. Og ja der er mange bitte små detaljer i alle tre bøger, som man måske godt kunne ha været foruden.


Men generelt var jeg meget begejstret for alle 3 bøger, og jeg skal helt sikkert læse den igen på et tidspunkt....


Og godt der er bøger for alles smag....




Pernille


Team CoDa OX, distanceridning.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Filmtrailer
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 12:35

Illum: ja, der er mange små detaljer, som ikke har voldsom meget relevans til selve historien. Jeg kan også godt huske beskrivelsen med IKEA skabet, men det generede nu ikke mig.


Her er lige et link til filmtrailere til filmen


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


At bygge et staldskab


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mmh.....
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 13:27

Jeg elskede bøgerne, og er heller ikke den store læser ;) Og JA, jeg skal helt sikkert ind og se filmen.




Tine & Tulle
Det klinger :D


...og Plethesten selvfølgelig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige nu
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 13:32

Lige nu har jeg virkelig bare ikke lyst til andet end at tage hjem fra skole og komme i gang med 2'eren


Meeen må vist hellere lade være, det er godt nok gået ud over lektierne de sidste dage, hvor jeg ha læst 1'eren på højtryk 8-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


At bygge et staldskab


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 13:44

Jeg gik i gang med at læse den.. Men hold da op hvor var den kedelig og svær at læse.. Nåede aldrig videre end de 30 første sidder.. Og jeg læser ellers MANGE bøger, men den her fangede mig slet ikke..

Må prøve at få læst den igen.. :)



Jeg støtter nyt-hesteliv

www.nyt-hesteliv.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Starten
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 13:51

Pijah: jeg vil tro, at når du er omkring 50 sider inde, så fanger den. Giv den en chance til :-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


At bygge et staldskab


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine Sommer...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 14:19

Det er sjovt, for dengang jeg købte den første bog var det på anbefaling af min lokale boghandel :-) Damen fortalte mig at jeg skulle igennem de første 50-100 sider og SÅ skulle jeg bare se løjer. Og hun havde ret! Den var tung lige i starten, men jeg læste trofast videre og så gik det ellers stærkt!


Så Pia - Prøv igen, og så kan jeg næsten garantere at du vil synes om den!



Vickie


Med misserne Yrsa og Yade!


Darell Foto

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mænd som hader kvinder
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 14:21

Jeg måtte meget langt ind i bog nr. 1 før den fangede mig, men så gik det også stærkt med at få læst den og de to andre!


Det jeg er mest begejstret ved over de bøger er de personligheder som er med. Synes man får et godt forhold til dem.


Jeg er meget ærgret over at vi aldrig får en 4. bog at se for den tredje lægger meget op til en efterfølger.

Den er jo allerede skrevet, men efter han døde har arvinger valgt at det ikke skal udgives og blah blah blah. (måske de ombestemmer sig hvis filmen bliver lige så stor en success...).


Jeg skal til DK i midten af marts og jeg glæder mig til at se filmen, se hvem de har castet osv.


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 14:56

Ja jeg har også hørt fra flere at man skal igennem de først 50-100 sider, men det er meget når de sider er enormt kedelige..hehe..

Men jeg VIL ha læst den, nu hvor jeg har den og stå i reolen, jeg skal bare ikke ha andre ulæste bøger liggene, for så læser jeg dem først :D



Jeg støtter nyt-hesteliv

www.nyt-hesteliv.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 16:21

en fantastisk bog - og jeg skal da se filmen når den engang kommer på dvd Måske der skal gå et par år - jeg har lige set Drageløberen på dvd (min mor købte bogen i London da den var helt ny så det er længe siden jeg læste den) og selvom filmatiseringer generelt skuffer mig, så var den godt nok gribende. Så jeg skal nok bare lade et par år gå og SÅ se filmen






Vinterhilsner fra Sine



~A horse is poetry in motion~


Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/


0
0
Svar på denne tråd
 
 har læst bogen og set filmen....
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 16:51

... og jeg blev helt høj af begge dele. Det kan varmt anbefales at se filmen også. Den er lidt anderledes, men ikke noget der skader historien.

Meget lig bogen egentlig.




Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning


HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 16:55

Ja det er nogle fantastiske bøger, har "slugt" dem alle tre og ville virkelig også ønske at der kom flere..


Det har desværre ikke lykkedes mig at skaffe biografbiletter endnu til de dage vi kan, for jeg kan næsten ikke vente med at komme ind og se den :-)



- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche



0
0
Svar på denne tråd
 
 har ikke læst bogen...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 17:05

men skal til snigpremiere på filmen den 25/2 - glææææder mig helt vildt!


TinaR


Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108


0
0
Svar på denne tråd
 
 fantastiske
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 17:30

... bøger, som er på tilbud mange steder lige nu.


At der er mange detaljer er jo bare forfatterens forsøg på at skabe identifikation hos læseren. Så hos mig er det







0
0
Svar på denne tråd
 
 super god
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 17:43

Hvis du var vild med den første så bare vent til du kommer i gang med de næste..


Det er rigtigt at den er lidt tung at komme i gang med men det er nr. 2 og 3 tilgengæld ikke. Der er det ligepå og hårdt.


Jeg havde mange nætter, hvor jeg først kom i seng kl 3, fordi jeg lå og læste, ikke smart!!!


Jeg glæder mig meget til filmen :)


Kender du Marico??

Rød vallak med blis født 18/6 1993, ca. 145 stg, har spat i et bagben(måske venstre).

Solgt til Højen v. Vejle i sommeren 2001 og derfra muligvis solgt videre til Give egnen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg behøver Ikke
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 17:46

Vide at en bog sat i Sverige også indeholde IKEA møbler der hedder ELNA...


Finder det mere latterlig at en med som stor en, stjålen, formue kun kan handle i IKEA, må være fordi hun er social afmacheret...Jo hun ejer ikke fantasi til andet...


Jeg har så meget fantasi at jeg godt kan regne ud hvordan et skab ser ud...





Illum


En ristet bønne, sgu.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Super!
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 17:53

Da jeg læste den gik jeg tidligere i seng, når det var muligt, bare for at læse...


Jeg lagde godt mærke til det med detaljerne visse steder, men jeg tror bare at jeg fandt historien for spændende til, at jeg lod mig gå på af det.


Jeg vil gerne se filmen, men der er nu nogle scener jeg kan forestille mig at jeg ikke har lyst til at se.



/minski



HESTEMASSAGE TILBYDES

(af examineret massør)




Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu kan man
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 17:55

jo ikke elske bøger, men jeg er vildt begejstret for denne serie, og skla helt bestemt ind og se den biografen. Selvom jeg er bange for den slet ikke lever op til bogen....


/Lisbeth


Klog, klogere, klogest!



0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke endnu
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 18:10

Har desværre ikke læst dem endnu. Mine kære forældre er ved at bygge om, og min mor glemte altså lige at låne mig den første bog inden hun pakkede den ned :( Men glæder mig til at læse dem, for har kun hørt godt om dem. Og tror godt jeg kan tåle at se filmen før jeg læser bogen.




Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 18:29

Jeps, hele triologien er forlængst læst og bearbejdet Jeg blev fanget lynhurtigt, og det kunne kun gå for langsomt med at få dem læst - super værk! Jeg regner med at kværne 1'eren igen i næste uge, inden jeg skal ind og se den, for lige at få den repeteret Har kun hørt godt om filmen indtil videre...


Louise





"If you can´t convince 'em, confuse 'em"




0
0
Svar på denne tråd
 
 vildt god....
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 20:26

Jeg har hele trilogien og har læst dem alle. De er VILDT gode! Elsker dem......



Dina





Smil og verden smiler igen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Totalt tryllebundet
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 20:57

blev jeg også af dem.


Faktisk startede jeg med 2'eren, købte den på tilbud - helt udvidende om, at det var en trilogi. Man kan godt læse 2'eren som en selvstændig bog - uden nødvendigvis at have læst 1'eren først. Da jeg var færdig med 2'eren var det bål- og brandnødvendig at få 3'eren, så den blev indkøbt til den fulde pris få dage efter - MÅTTE bare have fingre i den. 2'eren og 3'eren hænger jo meget tæt sammen.

Og til sidst læste jeg 1'eren. Jeg må give flere ret i, at den er langt tungere til at starte med end de 2 næstfølgende, men efterhånden kommer den op i gear.


Og JA - skal helt sikkert se filmen !!!


Og JA - er smadderærgerlig over, at 4'eren aldrig kommer, selv om den efter forlydende næsten er færdigskrevet, men kun befandt sig på forfatterens computer, da han døde. Og nu slås hans papirløse kone og hans far og bror om rettighederne.


Sys




Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Læste trilogien
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 22:12

for et års tid siden og ja det var lidt af en "must read" men jeg syntes måske at personerne var en anelse tænkte.


Jeg kunne faktisk bedst lide etteren.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

1 stk. 2 års vallak

2 stk. åringshopper

1 stk. 2009 føl

http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 I gang med 2'eren
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 08:56

Så kom jeg i gang med 2'eren her til morgen på vej til skole :-)

Valgte bevidst ikke at gå i gang i går, så var lektierne med garanti ikke blevet lavet 8-)


Men super start på 2'eren. Lige på og hårdt så det næsten føles som om, at man bare er gået i gang med et nyt afsnit af 1'eren :-) Dejligt, at man ikke skal trækkes igennem en opstartsbeskrivelse igen :-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


At bygge et staldskab


0
0
Svar på denne tråd
 
 Blev også
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 09:27

i den grad fanget af bøgerne -flere gange endda, og er vild med de detaljerede beskrivelser, Lisbeth Selander, Michael Blomkvist og hele plottet. -Og skal helt sikkert se filmen ! No doubt..


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 10:45

Så, gik i gang med at læse i den igår, så nu SKAL jeg bare læse den helt færdig, hehe :D



Jeg støtter nyt-hesteliv

www.nyt-hesteliv.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pijah...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 11:27

Pijah: he he tænkte nok den ville fange ;-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


At bygge et staldskab


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig gode bøger
Forfatter: 
Dato:  24-02-2009 09:36

Jeg er en rigtig krimi-freak og har læst 100-vis af krimier. Svenskerne gør det virkelig godt i denne genre, og Stieg Larsson var ingen undtagelse.


1'eren er lidt tung at komme igang med; der er så megen information, man lige skal goutere - men man har brug for den viden siden hen.


2'eren er - set med mine øjne - den allerbedste af dem....


3'eren ret forudsigelig, hvis man er krimi-fan - jeg havde luret plottet længe inden, jeg var færdig med den...


Jeg skal selvfølgelig også se filmen men venter, til den første storm har lagt sig...


Apropos detaljerne om f.eks. IKEA-møbler: Ens helhedsindtryk af omgivelserne er afhængig af information af enhver art - helt personligt synes jeg, det er fedt, for jeg kan se rummene for mig... Tænk på Hobitten, Ringenes Herre, American Psyko etc - masser af detaljer også.


Prøv forøvrigt at læse "Jeg Dræber" - en bog om en massemorder i Monaco, skrevet af en italiener, der hedder Giorgio Faletti (udgiver: Bazar forlag) Det er virkelig topklasse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 15:35

Jeg har læst "Mænd der hader kvinder" og har lige netop læst nr. 2 bog i triologien "Pigen der legede med ilden"......super super super.....jeg kastede mig straks over den tredie. Jeg så filmen inden, at jeg læste nogle af bøgerne - den er suveræn!


Jeg kan lide den måde, som Stieg Larsson bygger en personlighed op omkring figurerne i bøgerne. Netop det, at Lisbeth Salander går ud og powershopper mere eller mindre kedelige IKEA-møbler, når hun har milliarder på bankkontoen, siger jo noget om, at hun er en person, for hvem materielle ting ikke har den store betydning. For hende handler det først og fremmest om funktionalitet.





Snepony

nu uden Mulle :ó(

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 10:39

Jeg mangler ca 100 sider i den sidste bog nu... de er BARE SÅ gode! Jeg kan ikke vente til den anden film kommer i biffen, jeg vil være at finde til præmieren, hvis jeg får billetter :D


Michelle


HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud


17" sort Kieffer Donau springsadel sælges. Se billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mænd der hader kvinder
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 15:46

Så kan man jo spørge lidt tid efter her, hvad syntes folk om filmen, flere der har været inde at se filmen nu ? ;o)Overvejer at se den..


mvh Lene


Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!


Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stieg Larsson
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 19:24

Det var jo oprindeligt meningen at der skulle have været 10 bøger i serien - Desværre gik Stieg Larsson bort før han fik dem alle skrevet Idéerne til de sidste syv bøger er skrevet og ja den fjerde bog skulle efter sigende nærmest være færdig. Den bliver desværre nok aldrig udgivet da forlaget og familien ikke kan blive enige om rettighederne.

Når man har læst den tredie bog er man jo SLET SLET ikke færdig endnu, så jeg føler det som en uafsluttet hisorie som jeg aldrig kommer til at hører resten af


Har set filmene, båede mænd der hader kvinder og pigen der legede med ilden - Filmene kan aldrig blive ligeså god som bøgerne, så mange detaljer og twists kan man aldrig få med i en film på to timer - dog syntes jeg at de har klaret det rigtig godt alligevel.

Med Dan Browns boger blev jeg super skuffet over filmene - men her med Stieg Larssons bøger syntes jg virkelig at de har klaret at få filmene lavet rigtig godt.





Smil fra Ane :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider