Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vegetar/ikke vegetar,
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 17:23

Nu må vegetarerne lige på banen...

Jeg er ikke vegetar, men arbejder i hotel-branchen og får tit bestillinger til fester hvor de siger: 'Der er 2 vegetarer, men den ene spiser kylling og fisk'.

Oplever tit at overraskende mange vegetarer spiser fisk og kylling.

Nu er mit spørgsmål så: hvad har kyllingen og fisken gjort, som de andre dyr ikke har gjort?

0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 17:34

Personligt spiser jeg fisk, fordi jeg ikke gider lave mad med bønner, tofus, soya og hvad det ellers hedder, - så derfor spiser jeg fisk, sådan for sundhedens skyld - altså min sundhed - ikke fiskens...

Derudover har jeg ikke samme forhold til fisk, de er trods alt kolde dyr.... jeg bilder mig ind at jeg ville kunne slå en fisk ihjel, så derfor kan jeg godt tillade mig at spise dem (min egen moral/etik - ikke noget jeg synes andre behøver have/have en mening om), - dog ville jeg nok have meget svært ved det i virkeligheden.

Kylling spiser jeg ikke.

Det er faktisk det eneste jeg "savner" ved at være vegetar eller hvad det nu hedder når man spiser fisk.

Men jeg spiser det altså ikke.

Men dem der gør, gør det måske udfra et personligt fordøjelsessynspunkt, eftersom både fisk og kylling er rimeligt lette fødevarer indenfor kødverdenen.

0
0
Svar på denne tråd

de er dumme!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 17:35

En person som spiser fisk og kylling anser jeg ikke for vegetar, det er en person som enten ikke kan lide rødt kød eller mener det er usundt.

:Pia

Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

Dååååmme pirater...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 17:43

en person som spiser fisk og kylling er ikke vegetar.

Med væmli' hilsen Ashling

Sig nej til billeder med taktfejl i DRF's nye Fordringer:

www.onlineunderskrift.dk/Vis/ Skriv%20Under/NEJTILTAKTFEJL

Årets farligste Junior - 2008.

0
0
Svar på denne tråd

gisp....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 17:48

Nå så man er dum fordi man har en holdning til hvad man personligt ønsker at sætte tænderne i.

Hooold da op!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 17:56

ikke hvor forskellen ligger på fisk/kylling....spiser intet der har været levende!!

Linedance til fest!!

Polterabend, jubilæum, julefrokost, cowboyfest m.m.

Skriv PB for nærmere info!

0
0
Svar på denne tråd

hesteprut..
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 18:16

hvordan dælen kan du så staig være i live, så vidt jeg ved er planter også levende skabninger

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Vegetar vs. veganer
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 18:21

For det første har jeg aldrig hørt om vegetarer der spiser kylling. Det er vist noget nær det værste.

Men nogle vegetarer spiser fisk.

En veganer spiser ikke fisk, æg, slik der er stivelse fra dyr i, drikker ikke mælk, går ikke med lædersko/pung/bælte og har ikke dundyne.

Nogle veganere spiser heller ikke honning.

Derudover findes der en lille gruppe råveganere, som udelukkende spiser råkost. Altså rå salater. "Almindelige" veganere koger, steger og bager en masse. Bare uden animalske produkter.

Der findes selvfølgelig nok varianter inden for det hele.

Indehaver af DAMP-ponyen!

UNDERVISNING SØGES NÆR AALBORG...

0
0
Svar på denne tråd

Darren!!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 18:22

Jeg er ikke vegetar og betegner mig heller ikke som sådan én. Jeg spiser, som mange andre, også fisk, men intet kød udover det, og det har jeg ikke gjort i snart 6 år.

Jeg kan ikke fordrage andet kød end fisk, og spiser det heller ikke bare for at være høflig! Til familiefester etc. laves der altid "speciel" mad til mig fordi folk er så søde at respektere mit valg.

Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 18:48

ups.....glemte jeg..er død, har bare glemt at falde om....sorry!

Linedance til fest!!

Polterabend, jubilæum, julefrokost, cowboyfest m.m.

Skriv PB for nærmere info!

0
0
Svar på denne tråd

nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 18:49

Jeg svarede på det stillede spørgsmål:

"hvad har kyllingen og fisken gjort, som de andre dyr ikke har gjort?"

Svar: de er dåmme!

Kyllingerne og fiskene altså! Det var en vits for faen. Og så er det endda sandt, en kylling er sgu da en del dummere end en gris.

:Pia

Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

Vegetar
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 20:50

Man er ikke vegetar hvis man spiser produkter der kommer fra dyr - hvis man spiser æg og drikker mælk (og kun den slags anden-generations-dyreprodukter) er man lacto-ovo og ikke helt vegetar. Man er absolut ikke vegetar hvis man spiser fisk, de har været levende og haft øjne ligesom grisen og kyllingen.

Folk der spiser kylling og fisk men ikke svin, ko mm. er vist bare almindelig kræsne :P

Pony til salg

Kæmpe udsalg af kvalitetsrideudstyr: Sadler samt diverse montering, kandar, dækkener og meget andet - skriv og hør nærmere

Løvehoved-kaniner og marsvin til salg
0
0
Svar på denne tråd

Undskylder min manglende humor ;-)
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:04

Det var dumt - men man er måske lidt vant til at blive hakket på hehe...

Jeg spiser kun luft.

Udelukkende ;-)

Definitionerne står her:

www.vegetarforening.dk/omveg/ hvad.htm

En vegetar kan godt spise ost osv.

Dem der slet ikke spiser animalske ting kaldes veganere.

Og jeg er så ikke vegetar ;-)

Men det kalder jeg mig, og hvorfor så det?

Fordi - når man er ude og spise, og har sagt "jeg spiser ikke kød, kun fisk", - så sker der MEGET tit det, at de DISKER op med... jamen du kan da godt spise KYLLING, eller et LILLE stykke kød, det SKER der jo ikke noget ved...bla bla bla... men nej det kan jeg ikke, - men det fatter de ikke, og så bliver de kede af det og sårede og sure og stødte og jeg får skyldfølelse.

Så er det MEGET nemmere at sige - jeg er vegetar - men jeg spiser fisk.

Det forstå de, og det husker de :-)

0
0
Svar på denne tråd

vegetar
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:13

jeg er lacto-ovo og ser mig selv som værende vegetar dog på vej mod det veganske da jeg egentlig sys æg er lidt klamme og mælkeproduktion er synd for køerne! nå men any ways....Fisk og kylling er kød så hvis man spiser dem er man ikke vegetar i andre vegetares øjne

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Hippo!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 22:31

Scenario 1!

1: Æh nej tak jeg spiser ikke kød, kun fisk!

2:Nå okay, men hakkekød er okay eller?

1: Nej det er kød, jeg spiser ikke kød.

2: Okay, kylling så?

1: Nej kylling er kød, det spiser jeg ikke?

2: Men du spiser fisk?

1: Ja det gør jeg.

2: Okay

Scenario 2!

1: Jeg er vegetar, men spiser også fisk.

2: Ok

Nogen gange er det bare så meget nemmere at sige at man er vegetar, også selvom det ikke passer. Det er altså bare meget nemmere.

Iøvrigt, så synes jeg Danmark er et af de sværeste lande i verden at være vegetar i, folk her tænker kun i gris.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Vegetarer...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 00:01

anima.wikia.com/wiki/Vegetarisme Der er jo flere forskellige slags vegetarer - Det er nemmere bare at sige "jeg er vegetar", istedet for at sige "jeg er lakto-ovo vegetar", det er der mange der ikke ved hvad er, og så skal man forklare det hele tiden

Og dem der spiser kylling, men ikke kød kaldes pollotarer, men det er der mange der ikke regner for værende vegetarer..

- Selv er jeg vegetar, men det er fordi jeg ikke bryder mig om "klumper", fx er der fedtklumper i kød, og mælk (jeg synes bare det er klamt).. Men jeg kan godt spise kage fx med æg (og magarine istedet for smør)fra vores egne høns, da jeg ved at de har det godt.. (Men jeg bryder mig ikke om at spise "rene" æg, hvis det er fx røræg eller kogte)

Mvh. Cecilia

Fjordbollen Misty (12) og fjord/lippizanerblandingen Limbo (4 snart 5)

- Nu med Jonas (8)

0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 11:05

vegetarer spiser ikke fisk/kylling mv.

Men nogle vælger at kalde sig pesce(fisk)-lacto(mælk)-ovo(æg) vegetarer alligevel fordi de spiser mælk,fisk og æg.

Jeg har af helbredsmæssige årsager måtte begynde at prøve at indtage fisk(blev voldsomt syg pga D vit.mangel) - og ligeledes mælk/æg.

Dvs jeg egentlig for nogle nu hører til kategorien "pesce-lacto-ovo vegetar" - men i mine øjne eksisterer den ikke.

Der er i mine øjne vegetarer og så er der ikke vegetarer.

Så jeg er nu bare en ikke-vegetar men som ikke kan lide nogen form for kød og kun spiser makrel i tomat af fisk fordi det er det eneste jeg kan tvinge i mig

Xoco

stud.theol

Nu med Marlee

Marlee søger part(Sengeløse).

Opstaldet med alle faciliteter og ingen mugning. 5 min på cykel fra S-tog og 15 min fra S-bus.skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

Raasig...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 11:11

Vil lige korrigere - vegetarer spiser heller ikke slik med Gelatine, men veganere afholder sig også fra Honning og andre animalske produkter.

Hilsen Xoco - der stadig savner ikke at spise fisk men er nødt til det nu fremover

Xoco

stud.theol

Nu med Marlee

Marlee søger part(Sengeløse).

Opstaldet med alle faciliteter og ingen mugning. 5 min på cykel fra S-tog og 15 min fra S-bus.skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

ehm.... spise
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 11:19

mælk???? aaarrrrrhhhh - om igen :-D

(sorry - sulten og plat - 11 min til frokost :-P )

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 12:20

Jeg er en af dem, som helst udelader at spise gris/ko. Jeg kalder absolut heller ikke mig selv for vegetar.

Grunden til jeg ikke fråser med kødet, som gris/ko er simpelthen pga miljøet som første prioritet, og generelt synes jeg bare det er ekstremt uappetitligt at der ligger en kæmpe stor bøf på min tallerken, lig med andre ord.

Dertil skal siges at jeg engang imellem godt kan have super lyst til en rød bøf, virkelig rød.

Mange er inde og sige at de ikke spiser ko/gris pga. dyrevelfærden, men der tror jeg da helt bestemt at kyllingerne har det værst, dumme eller ej...

Jeg håber mange begynder at tænke i at spise flere grøntsager og skære ned på kødet, udelukkende for naturens/miljøets skyld, vi behøver ikk alt det protein i vores system..

-Mille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider