Jeg stod engang et sted, hvor der var ca 40 heste opstaldet, og et 20 X 40 ridehus.
Jeg syntes vi var for mange om det i hvertfald i aftentimerne, - det handler jo ikke om at være forvent eller forkælet, men om hvor godt man selv - og hesten, kan koncentrere sig når der fx rider 7 andre rundt på kryds og tværs, - jeg dur ikke til det, - så rider jeg hellere på den udendørs uanset den er pløret, eller træner på en græsmark.
Jeg har iøvrigt størstedelen af min hestetid levet uden ridehus, og har færre problemer med dette, end at skulle stuves sammen mange i ét.
Der skal helst ikke være mere end 2 udover mig i et 20 X 40 - og ikke over 3 udover mig i et 20 X 60.
Ja og det er så sagt helt ærligt
- og jeg rider som sagt gerne udendørs, - eller finder de fredelige tidspunkter 
Men hvor mange man kan være om et ridehus, afhænger jo også af, om der er gode ridefaliciter i naturen osv, for jo bedre de er, jo mindre belastet vil ridehuset jo nok også være - sådan alt i alt.
Og om opstalderne både er børn og voksne - så de måske fordeler sig over et større tidsrum osv. osv.
Og hvis der er en udendørs-bane også, kan de oversensitive jo bruge den i myldertiderne