Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor mange om 1 ridehal?
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 21:48

Hvor mange ryttere er I om èn 20/60 ridehal der hvor du er opstaldet??

F.eks om der er 20 privat opstaldere + 12 timers hold undervisning ( elevponyer) eller hvad?

Hvor mange af jer går/ står på en rideskole hvor der kun er 1 ridehal?

0
0
Svar på denne tråd

Svært at sige
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 22:17

Vi har 1 hal (Hvad er det for noget forkælet noget, "kun" 1 ridehal?? Mine tyske venner var ved at falde bagover over at vi havde en hal overhovedet, og så i 20*60!) og vi er vel ca. 20 opstaldere, der er undervisning man-fre ca. 4 timer dagligt med rideskoleponyer/Heste.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd

jkjkhjkihiløhikkæj
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 22:26

Synes også bare man skal være glad for at have mulighed for at komme i ridehus .. Da det jo langt fra er en selvfølge for alle at man "bare" har et ridehus.

Nu har jeg lige flyttet min hest til et nyt sted, og der er vi så priviligerede at stå kun 600 meter fra en rideskole med 1 ridehus, en del opstaldere og selvfølgelig elevryttere/undervisning

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

... Medlem af Bullerklubben ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 22:39

Pudsig så vi snakker ridehus i aften, har lige lavet et andet indlæg om ridehus !

Der hvor min pony står opstaldet er vi ca. 50 opstaldede heste, og 5-6 stykker udefra med ridehus kort, om en 20x40 m hal, men jeg oplever det aldrig som et problem, der er åbent hele døgnet,så nogle rider tidligt om morgenen, andre sent om aftenen og når der er mange i ridehuset er vi måske 7-8 stykker af gangen, typisk tidligt på aftenen om hverdagen.

Der hvor mine rideskoleponyer har ridehuskort, er der 4 opstaldere samt ejers egne heste der fortrinsvis er avlsheste og enkelte ungheste der skal rides til, og så har jeg mødt en med ridehuskort udover mine egne 7. Og alligevel er det et problem for i hvert fald en af de faste på stedet ! Jeg græmmes !

Venlig hilsen Lone

kat.1 springpony sælges/udlejes. Placeringer i LA på distriktsplan, 0 runder i MB og har sprunget en enkelt MA.

Dannelse er det, der er tilbage, når vi har glemt alt, hvad vi har lært ! (Ellen Key)

0
0
Svar på denne tråd

God plads
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 01:47

Jeg stod engang et sted, hvor der var ca 40 heste opstaldet, og et 20 X 40 ridehus.

Jeg syntes vi var for mange om det i hvertfald i aftentimerne, - det handler jo ikke om at være forvent eller forkælet, men om hvor godt man selv - og hesten, kan koncentrere sig når der fx rider 7 andre rundt på kryds og tværs, - jeg dur ikke til det, - så rider jeg hellere på den udendørs uanset den er pløret, eller træner på en græsmark.

Jeg har iøvrigt størstedelen af min hestetid levet uden ridehus, og har færre problemer med dette, end at skulle stuves sammen mange i ét.

Der skal helst ikke være mere end 2 udover mig i et 20 X 40 - og ikke over 3 udover mig i et 20 X 60.

Ja og det er så sagt helt ærligt ;-) - og jeg rider som sagt gerne udendørs, - eller finder de fredelige tidspunkter :-)

Men hvor mange man kan være om et ridehus, afhænger jo også af, om der er gode ridefaliciter i naturen osv, for jo bedre de er, jo mindre belastet vil ridehuset jo nok også være - sådan alt i alt.

Og om opstalderne både er børn og voksne - så de måske fordeler sig over et større tidsrum osv. osv.

Og hvis der er en udendørs-bane også, kan de oversensitive jo bruge den i myldertiderne :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen rideskole
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 02:10

Vi har en 20x60 og en 20x40 til 60 heste, hvoraf de 10 ikke bliver redet hver dag. Der kan godt være trængsel omkring kl 17-18. Der er ingen rideskole.

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

vi har....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 12:55

1 20*60 til 20 heste uden rideskole..

det passer perfekt :)

Hilsen Mia:)

SØGER RUTINERET DRESSURHEST SOM KAN DET HELE!

0
0
Svar på denne tråd

Ridehal
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 13:28

Vi har en 20x40 hal til 18 timers undervisning og 10 opstaldere+partryttere i weekenden. Det fungere fint. Vi må max. være 5 i hallen, men det er meget meget sjældent at vi når grænsen.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

vi er,,,
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 14:01

vist 30 privat heste og 20 skoleheste.

Der er rideskole alle dage undt søndag fra 15 til 20 med pause mellem 17 og 18 hvor vi private så kan ride

Vi er dog ret priviligerede da vi også har en "lille" hal samt 2 udendørs baner hvoraf den ene er rigtig fin selv i dette vejr

Xoco

stud.theol

Nu med Marlee

Marlee søger part(Sengeløse).

Opstaldet med alle faciliteter og ingen mugning. 5 min på cykel fra S-tog og 15 min fra S-bus.skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

Danmakine
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 14:13

Måske er det bare dig der overfortolker? Det har da intet med at være "forkælet" at trådstarter spørger om hvor mange der står opstaldet med kun én ridehal. Det er jo "kun" hvis trådstarter har to...

Tag lige en slapper :)

Udover det. Ingen ridehal her, men "vi" er mig om en ridebane :) Ej nu har vi fået en ny hest opstaldet og så bliver vi nok to ;)

- Michella -

c",)

0
0
Svar på denne tråd

Ridehus
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 15:29

Som det vist bliver kaldt herovre på Sjælland ;-)

Jeg er nok ret heldig for hos os er vi kun 6 ryttere om et 20x50 ridehus. Så det er sjældent vi er mere end 2 af gangen.

Jeg har tidligere redet 8-10 ryttere i samme størrelse ridehus et andet sted, og der er altså i min verden for mange.

Hvis man skal ride undervisning synes jeg ikke der bør være mere end 5 ryttere af gangen.

0
0
Svar på denne tråd

Ridehus.
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 19:45

Her er vi 3 om et ridehus på 20x40...

0
0
Svar på denne tråd

ridehus...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 21:56

Puha... i de værste tider kan vi være 14-15 ekvipager samtidig i et 20x60 ridehus...

har også prøvet 11 i et 20x40....

Ved ikke præcis hvor mange der er om at deles om ridehusene da der ikke er opstaldning på stedet men vi alle kommer fra omkringliggende gårde...

Hilsen Trine

Er små forbedringer et fremskridt - eller en forhindring for fremskridt?

0
0
Svar på denne tråd

Regler
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 09:09

Min hest står opstaldet på en stor rideskole med dagl. adgang til et 20x60 ridehus, hvilket jeg nyder utrolig meget. Der er et mindre på 20x40, men det er alle hverdage optaget af rideskolen.

Jeg oplever, at man uden problemer godt kan være mange ryttere i ridehuset på samme tid, hvis alle rider efter de samme ridehusregler, men dette er desværre ikke altid tilfældet, og så kan det virkelig være frustrerende og stressende at ride rundt derinde....Argh!!

Regina

"Den, der spørger, er kun dum en gang.

Den, der ikke spørger, er dum hele livet".

0
0
Svar på denne tråd

ridehus
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 09:45

Der hvor jeg står er der omkring 20-30 opstaldede heste/poonyer, og det højeste jeg har prøvet af personer i ridehuset er 7 ryttere :) Ridder faktisk tit alene eller 2 i ridehuset. LUKSUS. hehe

Hilsen Line og hendes skønne hypp Bianca

0
0
Svar på denne tråd

danmakine..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 11:01

Hvorfor er det "forkælet" at have 1(eller flere) ridehal?

De(Vi) der har adgang til disse faciliteter har så nok også større udgifter end hvis der ingen hal var.

Og man vælger jo som hesteejer selv om man vil et sted med/uden hal sålænge hestens tarv tilgodeses

Xoco

stud.theol

Nu med Marlee

Opstaldet med alle faciliteter og ingen mugning. 5 min på cykel fra S-tog og 15 min fra S-bus.skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2009 11:27

at jeg har kun 1 gang oplevet at jeg red sammen med flere end 2, synes aldrig det er et problem hos os og folk er gode til at tage hensyn

Xoco

stud.theol

Nu med Marlee

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider