|
|
| hvilken race siger jer virkelig noget |
|
|
ja jeg kan jo selv starte  tror det må blive connemara ponyen... den passer temlig godt til mit temparment... eller de 3 jeg har mødt har bare haft noget særligt over sig som bare var mig...  så er det jers tur fortæl fortæl 
MvH Maria =) Smil til verden og den smiler til dig Det gør jeg :D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| verden ændrer sig |
|
|
Gennem tiden har der været flere racer der bare var mig, Frederiksborgeren, Knapstrupperen og Oldenborg hestene. Det var for mig de beste af de bedste, men nogen gange sker der ting, som ændrer alt. Nu er den ultimative race, fjordhesten, og det tror jeg aldrig ændrer sig igen. Det er de sjoveste at omgåes, de gør ridning til en stor leg og fornøjelse.
Hilsen Mette Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
og barfodstrimmere burde forbydes....
Medlem af Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemt .... |
| Forfatter:  |
Sys 1 |
| Dato:  |
15-03-2009 14:55 |
|
Jeg har totalt tabt mit hjerte til oldenborgracen  Det er dog de skønneste heste - sindet og temperamentet og samarbejdsviljen !!!! Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
uhh begge racer er da også bare skønne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frieseren.. |
|
|
har en hvis plads i mit hjerte.. Og ellers så er jeg ret glad for den type Dansk Varmblod ønsker..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pintokai |
|
|
Nærmere en farvebetegnelse, er jeg vild med...nemlig pintoer...  Sandie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oldenborg, trakehner og lipi |
taina |
15-03-2009 15:15 |
|
Ja, det stritter jo lidt i hver sin retning med mine tre racer. Oldenborgeren synes jeg bare er en fantastisk hest, arbejdsvillig og den mest problemfrie hest, jeg har mødt. Den kan tilpasse sig meget, og gør det gerne. Den bliver som sin rytter - følsom eller helt død i sværen - men meget sjældent problematisk. Trakehneren er den smukkeste. Det eksemplar, jeg har haft, var så i den modsatte retning af oldenborgeren - ikke andet end sygdom, problemer og en evig tilpasning af dyrets omgivelser, så de passede til hestens behov. Men smuk, følsom, så let at arbejde med, at jeg blev helt blød indeni. Lipizzaneren kender jeg faktisk ikke rigigt endnu. Men jeg tror, at den har både robusthed og følsomhed. I hvert fald er det sådan en, jeg vil kigge mig om efter, hvis jeg skal have hest igen. mvh. tina
Sælges:
- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.
- Easy Boot Bare str. 3.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesterace.. |
|
|
Jeg elsker generelt ponyer. De har altså bare et specielt sind Når det er sagt så er min yndlings race islandshesten. Sådan een må jeg eje på et tidspunkt! no doubt. 
Mie med Melonia N, en fremtidens sportsspony, med uendelig kapacitet. Sælges snart.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
For mig er det helt klart haflingeren og det ændre sig aldrig . 
Når enden er god, er alting godt.
Buller & Felix
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt klart |
Trymur |
15-03-2009 16:04 |
|
det må helt klart være islænderen, uha jeg tabte mit hjerte til denne race da jeg var cirka 16 år gammel.
MVH Line
.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| American Paint Horse |
|
|
Som westernrytter har jeg tabt mit hjerte til painten. Den har et fantastisk sind, og så er det jo skønt at ikke 2 heste er ens. Min hoppe er snart 3, og jeg/vi er netop begyndt tilridning, hviklet hun bare har taget helt naturligt. Hun har ikke én eneste gang bukket eller på andre måder lavet numre med rytter på. Hilsen Benedicte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Holsteneren, de har bare et dejligt sind og er så smukke.. min Dansk Varmblod havde mest holstenerblod i sig 
Christine "Ridderinden af den brune hest"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Islænder... |
|
|
Islænderen helt klart  -Men skulle islænder-racen forsvinde fra jordens overflade, så ville jeg nok kikke mod en let fjordhest eller haflinger...  Synes at frieseren er ubeskrivelig smuk - men jeg kunne ikke tænke mig at eje en selv...
;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur og Ludvig ) Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja.... |
|
|
Det siger næsten sig selv, at jeg er til den ultimative allround hest (eller pony) nemlig Highland Ponyen... Grunden hertil er en længere historie som bl.a. kan læses på min hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PINTO!! |
|
|
Ja, siden jeg fik min første pony da jeg var 10 år gammel har jeg været skudt i pintoer. Har haft 3 af slagsen alle 1'er ponyer som alle 3 er blevet super gode konkurrence ponyer. Dog da jeg faldt for aldersgrænsen for 5 år siden begyndte jeg at ride DV. Jeg har redet DV siden og også nydt det, men pintoerne har stadig en stor plads i mit hjerte. Står og er ved at købe nok min drømmehest, en 2 års pinto hingst som jeg håber en dag når den bliver gammel nok skal blive min nye ridehest.. Når man først at redet pinto engang, er man fanget, jeg var i hvert fald... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min yndlingsrace |
|
|
Har altid været og vil altid være, Lipizzaneren  Skønhed, elegance, fantastisk sind, robust, intelligent.....
Annette Sælges: Hubertus Flexline kombi Stubben trense Catago underlag, spring/ kombi Pad
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fjordhesten |
|
|
Er 100% for fjordhesten! De er enormt skønne når man ved hvordan de skal håndteres. Nogle folk kan nemlig ikke håndtere en fjordhests temperament. Ellers må jeg sige trakehneren. Synes de ser fantastiske ud, og deres temperament er vamrt..
Hingsteplag efter Tor Halsnæs sælges! Kanon temperament!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| P.R.E.... |
|
|
PRE - er helt klart "min" race. Kan slet slet ikke vente til jeg har sparet nok sammen til at kunne drage til Spanien og hente en  Er vildt imponeret over hvor mange hingste kontra vallaker der rides på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg har nogle |
|
|
forskellige og ikke kun en:) Bla. frederiksborg, connemara, islænder og shetter. Alle pga de pragtfulde temperamenter de har:) Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den er svær |
|
|
Tror mest jeg er til den lodne type med 4 robuste ben og et ligeså robust sind. At sætte race på er svært. Islændere holder langt hen af vejen, men jeg fascineres også af kæmpeheste. Hvis islændere og fjordheste fandtes i størrelsen 170+ så var jeg solgt. Tinkeren er også lige min type Fordi: Den kan have mange sjove farver Har en flot bygning og et fornuftigt temperament Racen har en spændende historie. Det samme gælder jo islænderen.
Medlem af Bullerklubben Nu også på Facebook
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjahakjshkj |
Anna-S |
15-03-2009 17:56 |
|
En HOPPET irish cob/tinker tak  Med det rette udseende - ikke alle falder i min smag. Men de passer bare mig perfekt - jeg ELSKER en hest, der tænker selv og stiller spørgsmålstegn konstant. En samarbejdsvillig sandkassehest - eller en hest der ser spøgelser er bare IKKE mig  Jeg vil have en hest der gør alting fordi den har en grund og en mening om det (svært at forklare før man har mødt sådan en hest). Gerne en hest der først efter 1 års tid accepterer en. Sådan en hest har jeg nu Og håber og satser på at have hopper stammende i en lige linje fra hende resten af livet - hun og hendes mor, helsøster og 2 niecer har lige mit temperament (mest Flicka og hendes mor) - så jeg tror på det nedarves )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| race........ |
|
|
Hannoveraner - min yndlingsrace siden jeg var lille med store drømme Store flotte rammer, stor bevægelse. Oldenborger - som jeg bliver ved at "falde" over og har set det store lys i pga. temperamentet, godmodighed, samarbejdsvillig. Generelt om de to : - Kraftigt bygget i ft. andre racer - Styrke, runde former i form af muskler  - Rimelige at fodre på - Smukke, ranke, stolte at se på - Skabt til dressur (jaja nogle er springere ) Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla |
|
|
Mine 2 favoritter er helt klart islænderen og shetlænderen. Begge pga. deres hårdførhed, charme, lille str., normalt nemme at håndtere, og så er det lækkert islænderen har et eller to gear mere Hvilket også gør den mere udfordrende at ride end heste med 3 gangarter... og så passer de bare generelt godt til den type person jeg er  Desuden har jeg selv 2 islændere og 1 shetlænder, som jeg er meget glade for. Dog ligner man i øjeblikket et hår-monster når man kommer ind fra strigleturene, da de er ved at fælde alt deres lange pels af 
Mvh. Louise
Ejer af: Ellinges Chess Lína frá Ormsstöðum Gæfa fra Dahlsgaard
R.I.P Gáski fra Oren Nuska
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste.. |
Gitte (Tyran) |
15-03-2009 18:27 |
|
nu elsker jeg generelt ikke heste, men jeg kan til gengæld godt lide de fleste hestetyper. de eneste heste jeg vitterligt ikke bryder mig om, er de som falder helt uheldigt ud, (eks. karperyg, for stort/småt hoved, vigende benstilling, o. lign, og igen er det induviduelt, da en hest med alverdens skavanker kan have et enormt godt sind. ..så alt i alt må konklusionen være at jeg godt kan lide de fleste heste og racer (og blandinger)
mvh. Gitte og Tyran
2års islænderplag u/p sælges rødblak, naturtölter, hingst -skriv p.m. for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt klart..... |
|
|
Helt klart islænder og shetlænder - og på en 3. plads fjordhesten 
Hilsen May-Britt.
Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| racer.-- |
|
|
Som ridehest er det klart Hannovoraner, Holstener, Hollandsk varmblod og trakhner (også de eneste racer der findes i stalden, på nær lille fede freddy)
Som "hobby hest" drømmer jeg o Akhal Tekiner, Frieser, PRE heste og andre skøndheder.. Racer der absolut ikke siger mig noget, må være; fjordheste, haflingere, irish cob og alle andre tunge pony/cob´s typer...
MED VENLIG HILSEN. Liv Nielsen. (Nu med 22 grader og sol.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fuldblod. |
|
|
En gang fuldblod, altid fuldblod.  Andre har dog også min interesse: DV, Frisser, OX, Holstener og Fjordheste. 
Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene
Fuldblods hoppeplag sælges. Har 3 særdeles gode gangarter. Mor kårede i DH. Evt. bytte med bil.
Løvehovede Kaninunger sælges.
Sommergræs 2009 søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk varmblod |
|
|
Der er ingen tvivl, Dansk varmblod eller de racer de anerkender i deres forbund. Dvs. smækre rideheste, om den er holstener, trakehner eller blandet rager mig en høstblomst, men en smuk, velgående ridehest er lige mig. Farveavl (racer) finder jeg dybt uinteressant. Jeg er ligeglad med farven, hvis hesten er lækker.
MVH Britt med dressurhesten "Camelina Kilen" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| uha det må |
|
|
det må være den gode springhest Holsteneren og fuldbloden. palominoen er jeg også vild med, men det kommer helt klart an på hvad avl der ligger i den, for jeg syntes de palominoer blander araber og ponyer ind i det. men en stor ædel palomino med god afstamning er lige mig. og i min verden er det kun stutteri crown der avler det.
Hilsen her fra Minna med Holsteneren Indira :0) TIL LEJE i Nordsjælland 2 fam villa centralt i slangerup by på 217 M2 total nyistandsat. evt BILLIGT salg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drømmedyret |
|
|
jeg går og drømmer lidt om at min PRE er en fjordhest.. Men hans sind er det samme så egentlig er jeg bare til Luffe og fjordheste *GG*
* Pernille Larsen *
Og den lille grå
When you here me humming, you know im comming.. - The brombassman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det |
|
|
lige som benedicte.. American Paint Horses og jeg er så heldig at have 3 af slagsen.. dog har denne ene så lige glemt at få pletter, men hellere perfomence end pletter  Tina
På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!" Og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
tak for svar allesammen det er alligevel hyggeligt at høre at der er folk til alle heste racer... Nogle er til lidt varme heste/ponyer andre til små/ store propper 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
er helt klart til Quarter Horses, en dejlig allround hest der kan bruges til ALT. den er klog, smuk og har et sind som bare passer så godt til mig  hvis jeg skule ha andet end quartere så blev det fjorhest og shetlændere de har bare SÅ meget personlighed og charme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg... |
|
|
foretrækker helt klart fuldblodsheste, dog mest til den type de har i England som er noget større end gennemsnittet i DK. Og så er jeg også ret vild med holsteneren 
M.V.H Natasja
Military Ridningens Formel 1 GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ikke nogle specielle racer, faktisk. Har altid synes, at DV var en utrolig "kedelig" race, men er helt vild med min egen, og hun er DV. Men hvis man må tager ud fra udseendet, så er jeg ret vild med irish cobs og de spanske og portugisiske 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
|
|
Det er da araberen! Ponyrace - New Forest. Og så shetlænderen.
mvh Stine
Araber og pinto araber http://www.sk-farm.dk - nu også med shettere!
Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klart PRE her.. |
|
|
hvilket jo næsten giver sig selv.. Jeg elsker deres sensibilitet, deres ømhed og deres vilje til at arbejde. Deres evne til at ville lære og forstå og deres hengivenhed... At de så også er smukke er faktisk kun en kær detajle!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle heste/ponyer....... |
SkipperTea ♥fjordhest♥ |
15-03-2009 21:28 |
|
har hver deres charme, MEN......
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at den største plads i mit hjerte, er snuppet af den lille gule, nemlig fjordhesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haflinger |
|
|
Jeg har altid foretrukket de mere robuste, koldblodsracer. Der er kraft i dem og jeg føler ikke, at jeg sidder på en spinkel tændstikshest, som kan knække sammen under mig hvert minut det skal være. Jeg er især glad for haflingeren. De er stærke, robuste uden at være gumpetunge og har et super sind = rolig uden at være kedelig. Deres temperament passer perfekt til mig. De er rolige på den fede måde, der skal så at sige meget til at bringe dem ud af fatning, men de har forsat deres egen mening om tingene og giver derfor en fin grad af modspil, så man risikere på intet tidspunkt at falde i søvn, når man rider dem. Og så har de en charme og en evne til at slippe afsted med de mest fjollede drillerier uden at få voldsomt meget skæld ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Siger mig noget |
|
|
Jeg ville gerne have en frede eller en oldenborg da jeg købte hest - eller helst en knabstrupper, men vidste godt at en god plettet knabstrupper i min ønskehøjde var langt ud over mit budget. I min søgen fandt jeg så ud af at Oldenborg og Frederiksborg faktisk slet ikke siger mig noget. Jeg var mest tiltrukket af de "rigtige" varmblodsracer - og endte så med min dejlige Holstener, en race, som jeg er blevet meget indtaget i efter at have foretaget lidt research og mødt en del individer af denne skønne race. /Lene
Basse 198? - 15/09/08. "A thousand times I missed you, a thousand times I cried - If Love alone could have saved you, you would have never died"
Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Miauw?? |
|
|
det må helt klart være trakheneren! har en nu og det bliver nok ved med at være sådan en jeg skal have De er smukke med et godt hovede også lige det der ekstra, som gør at de altid kan finde på at lave noget uventet haha :b
Dalia & Ultimo Skovmosegaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tre stks |
|
|
Hannoveraneren fordi jeg gennem livet har mødt den ene dejlig Hanno efter den anden og så Quarter hesten som Reiner de tar bare pusten fra mig overskønne fantastiske heste helst i palomino farven og Islandshesten i Vindot fy for fjulan den er smækker hehe som ham bassen her f.eks: 
Velkommen til HN "Join the Battle"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn. |
Naannaa *Chopin* |
15-03-2009 23:37 |
|
hannoveraneren har mit hjerte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flere racer |
|
|
Paint Quarter Appaloosa Pinto Araber Fjordhest er nok dem der mest siger mig noget (specielt quarter og paint). Men egentlig er der da flere, såsom Welsh mm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kun en duer |
|
|
Fredriksborgeren... får deres tillid, modig"hed", energi og lærenemme sind!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk varmblod nu |
Louise ♣Lerano♣ |
16-03-2009 07:49 |
|
Jeg har pt en dansk varmblod men når jeg bliver for gammel til en stor hest vil jeg havde mig en haflinger. Elsker dem simpelthen 
Louise & Stald Kelon´s Lerano
Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lipizzaneren |
|
|
Helt klart lipizzaneren. Deres alt det hele i een hest....robust, trofast, loyal, pleasergen, skønhed, ja alt hvad en perfekt hest indeholder. Heidi
Velkommen til superpart Tina
Pluto - Siglavy Minimulen Viktor
Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oldenborger |
|
|
Oldenborger er helr klart min nr 1! Men alle racer har forskellige sider så jeg mener det er vigtigt at vælge hest ud fra hvad man skal "bruge" den til.
Hilsen fra Strit 77
-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten. 2 gange ugentligt. Se præs. eller HER -Ikke noget der ikke kan limes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen tvivl |
|
|
Elsker haflingeren - stor hest gemt i en mindre krop. Sød sjov selvstændig hest, med en egen vilje der vil noget. Holder så utrolig meget af vores basse.. Men også frieseren, som vi også har fået anskeffet os. Utrolig smuk hest, som også selv er bevidst om det. Kærlig og omgængelig, med et godt sind.
Sadler til salg:
Montar - kombisadel Big Horn - westernsadel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har 5 stk |
|
|
oldenborger, og den ældeste bliver 14 år til maj. Hun er indtil videre, været det bedste køb jeg nogen sinde har gjort. Jeg har prøvet mere med hende ridemæssigt, end jeg nogen har forestillet mig, samt har hun givet mange fantatiske oplevelser. Hendes temperament, jamen det er jo ikke andet til en høj 12 efter den nye skala. Hun er en handicap hest, da alle kan ride på hende, uden at hun spænder afsted, samt man kan bare stille hende ved næsten hvad som helst, uden hun springer i luften over det. Hun er altid glad og frisk når vi rider tur, ørene er fremme og går frisk fremad. Til stævner, har hun bare været en kammerat, vist god gejst. Og gjort det man bad hende om. Det er en race jeg aldrig har fortrudt jeg har fået i min stald. Andre racer jeg også er glade for, er fjordhestene og islænderne. Min stedfar havde en fjordhest og hun var og bare formidabel til at køre med. I år bliver hun 20 år, og de snart 15 år hun har kørt med vogn, har hun aldrig kørt løbsk. Hun blev først kørt til som 4 års, og det blev gjort på en dag! Islændere, da jeg har fået min første undervisnings år på en islænder. Rødtop var bare super sød, hun gik trofast og roligt når vi red på banene med os unge ryttere, som ikke var så rutineret. Men lige så snart hun kom på tur med de voksne ryttere der var rutineret, var hun helt anderledes. Frisk og småtravene og ørnene fremme. Med hende lærte jeg at hænge fast på en smidig hest, det er jo lige før de kunne dreje på en 5 øre.  Den dag jeg ikke kan kravle op på oldenborgerne, bliver det en islændere jeg vil have. Eller måske et spænd shetlændere til at kører med. Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen tvivl i mit sind |
|
|
De heste som får mit hjerte til at banke er de tunge koldblodsheste. Særligt belgieren og jyden. Allerede som helt lille barn, har jeg været forelsket i de heste. Efter at jeg fik min første belgierhingst, så har den eneste ærgelse været, at jeg min første hest ikke var den race. Men mine forældre mente at de var for store og svære at styre, i dag ville de have valgt anderledes. Men jeg holder da også meget af de fjordheste som jeg har og har haft. Dog vil de heste jeg køber fremover uden tvivl være belgiere og jyder.
Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden. Kontakt venligst Mai (se præs.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svarsvar |
Lilar |
16-03-2009 11:06 |
|
Her er det Holstener og Hannoveraner der er favoritterne, fordi der er en stor del af disse racer i min egen hest, og han er for mig den skønneste hest - rar og nem men samtidig meget følsom. Når jeg engang skal have en anden hest, så bliver det en Frederiksborger, fordi jeg er blevet helt forelsket i denne race, efter jeg har fået lov til at ride en venindes skønne eksemplar af racen. Super godt temperament, skønne bevægelser, utroligt smuk - kort sagt en perfekt hest. Af ponyracer er det Welsh Monutain og Fjordhest. Linda.
At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab! *** Freja og Fenja - verdens smukkeste piger *** Mosegaards El Diablo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
En gang Trakehner - altid Trakehner. Tvivler på jeg får andre. De har et fantastisk sind, gør ALT for deres rytter og kan tændes og slukkes som på en knap. Blide og følsomme. Er solgt! Skulle jeg endeligt have en anden race, skulle det være en araber, en fjordhest eller en stor koldblodsrace (fx Shire). Har altid været facineret af de store tunge racer. Araberen er meget lig en Trakehner i sind (dem jeg har mødt) og fjordhesten er bare en fjordhest - men en race som jeg nemt kunne finde på at købe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Welsh Cob! |
Britthn |
16-03-2009 11:24 |
|
Jeg må sige: Welsh cob - welsh cob - welsh cob! Det var tilfældigheder, som gjorde, jeg lærte den fantastiske race at kende. Her er alt, hvad jeg behøver. Smukt udseende, skønt temperament og en i mine øjne perfekt størrelse. Jeg kan bedst lide dem som små heste på 152-156 cm. i stang. De har så meget fylde, at de syner og føles større, men samtidig har man som rytter "styr på alle fire hjørner". Dertil kommer, at det jo ikke er for ingenting, at welsh cobben bliver kaldt det bedste ride- og køredyr i Verden 
Kh. Britt
Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste
Welsh Cob - mit valg
Medlem af Bullerklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ihh hvor er |
|
|
det dejligt at læse at der er så mange der holder af fjordhesten, detter hold hører jeg også selv til på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frede.. |
|
|
Helt klart en frede. Havde selv et negativt syn på racen indtil jeg lige fik købt en billigt, fra et dødsbo, "bare indtil jeg havde råd til en ordentlig hest". Nøj, jeg måtte æde mine tanker i mig igen! Fantastisk hest, total overset af fordommefulde mennesker, som jeg også var engang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejhej |
|
|
SÅDAN!!! der var en 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hannoveraner |
|
|
Hannoveraner. Så smukke, alsidige og et godt temperament (min DV hoppe er over halv tysk hann. Og hun har et temperament, jeg aldrig har oplevet før -super super cool). Farvemæssigt er det kastanje mørkebrun, mørk skimmel eller pinto (brun/hvid el. sort/hvid). Min egen hest har også en pragtfuld varm brun, der skinner rødt i solen, men er helt lysbrun om sommeren 
Kristina og Mademoiselle Snart med Starlight´s Sidney... Til salg: O.S. dressursadel, 17", sort. Kr. 5000,- Bates Caprilli, dressursadel, 16,5".Kr. 4500,- Super velholdte!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvilke racer??? |
diablogirl *almera* |
17-03-2009 08:29 |
|
jo, det må jo nok være: araberen (crabbet og polske linier helst, og ikke showtypen, men helst de lidt mere kraftige typer). og Fuldbloden (helst de amerikanske, synes de tit er noget kønnere, mere muskuløse og rideheste agtige). kristina.
The Wind of Heaven is the one that blows between your horses' ears.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frieseren |
|
|
Frieseren har jeg tabt mit hjerte til for altid. Kunne ikke drømme om en anden race.
Hilsen Mig Hvorfor ikke handle med Hjertet???? Hipro foder forhandles her Til alle Racer. Også special foder til Frieser og Tinkere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En særlig plads |
|
|
Welsh cob'en har en helt særlig plads i mit hjerte! Har 2 stk, dejlige welsh cob hopper! - De har personlighed, charme og er bare nogle dejlige alsidige dyr, der både kan ride af voksne og børn 
Fotografering tilbydes... Kontakt camilla-alring@ofir.dk En gang Welsh, altid Welsh... Lykkelig ejer af Welsh-cobbene Arddyn Mayflower og Haymo's Dream of Mayflower...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Araberen |
HelleV |
17-03-2009 10:34 |
|
Araberen er bare nr. 1 her. Skønhed, charme, selvtillid, intelligens, lækkert hår, personlighed, velvilje Jeg nyder dagligt omgang med en af slagsen og det er aldrig kedeligt. Glæder mig at der er så mange pony-folk MVH HelleV
Husk at grine hver dag, så du får glade rynker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalallalala |
|
|
Min favorit er så afgjort den islandske hest!! Den rummer alle de egenskaber jeg sætter pris på..
Sorte leggins sælges Til rytteren med brede lægge Super lækker skindkvalitet- har aldrig været brugt! Ved interesse, send mig en pb..
www.youtube.com/watch?v=mJaS6M9lmLU ...en hyldest til den islandske hest ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haflinger |
|
|
Helt klart haflingere, er dog også utrolig glad for min dv hoppe, men det er fordi hun er speciel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min signatur |
|
|
siger det hele... og det er jo ikke engang løgn!
Fjordhest er bedst. - Alle andre er bare dårlige kopier.. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Irish Cob - Irish Cob - Irish Cob |
|
|
Irish Cob'en er jeg faldet fuldstændig for! De har det mest perfekte temperament, er kærlige og hengivne, arbejdssomme og kan samtidig gå super skønt - både i dressuren og spring!
ღ En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden ღ
-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-
... Medlem af Bullerklubben ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesterace |
|
|
Er 1oo% til traveren. Den kan kort og godt beskrives med et enkelt ord: Unik.
Én gang travhest - altid travhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|