Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Stakkels heste! Nu flytter vi!
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 19:54

Imorgen flytter vi hestene! Heldigvis.

Min mor ringede i går til udlejer af den stald, hvor vi sammenlagt har vores hhv. 3 og nu 2 heste gående i ca. 4 år

Altid troet vi havde et godt venskab.

Men på det seneste har det forandret sig meget.

Negativt. KUN ABSOLUT negativt!

- Bla. blev min hest kaldt en "overfaldshest" og udlejer sagde også flere gange til min mor i går, at hun jo havde.. "PASSET VORES HESTE!" Passet?! Hun lukkede ud om morgenen, KUN fordi vi tilsidst bare accepterede det. Vi kørte derud adskillige gange, og så var de alligevel ude. Selvom vi havde sagt, at det ville vi gerne gøre selv - Og det mener udlejer så, er at PASSE vores heste(Får det til at lyde som om vi IKKE passer dem..)

Nå ja, efter dén samtale, hvor vi fik luft, og sagt at vi følte os dårligt behandlet, stukket i ryggen mm. Så lå der en besked i morges "At vi skulle flytte vores heste inden søndag, før desto bedre" Fint nok! Intet problem.

Men pludselig skriver udlejer at Mistral var gået igennem hegnet og gået rundt ude på gården. Det lyder ikke rart, tænker jeg! Og tager en time tidl. fri, og tager ud og ser om der er sket bassen noget. Det er der ikke. Hvad jeg undrer mig endnu mere over, er - Hvorfor skulle han dog gå igennem hegnet? VÆK FRA FLIKA - som han er SÅ afhængig af(Lider af slem seperationsangst) Hvorfor? Det undrer mig. Hegnet var der absolut intet at se på.. Heller ikke bassen. Aber was?? Gået igennem hegnet.. ja, hvor?

Udover det, er vores kraftige plastik-fodertønde, smadret. Det var den ikke i morges?? Mere undren.

Udlejer skriver så, at hestene skal være ude i lørdag aften!

Men jeg skal fandme ikke være på det sted fem minutter mere. NEVER! Ringer derfor til Mistral's tidl. ejer, og spørg om de kan komme derop en dag eller to.

Ja, nu er de deroppe heldigvis. De var lykkelige over at kunne spæne rundt på en græsfold, og dejligt ikke at skulle føle sig undertrykt!

I morgen bliver de flyttet til deres nye sted. JUBIII!

Måtte bare have luft. Synes det er så ærgerligt at det skulle ende sådan. Når udlejer bare kunne have været ærlig, i stedet for at opdigte og pådutte min hest divs. personligheder(overfalds, sværhest mmm)

0
0
Svar på denne tråd

fair behandlet
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 21:22

du er langt fra blevet fair behandlet. det lyder rigtig rigtig underligt det med hegnet. det kan altid give problemer, det med opstaldninger.

vi havde en opstaldning i hele december månede. en stor traver. hun går på skole med mig (7. klasse) - og når hun var her og ride, lukkede hun hesten ind alene, så den skulle stå der og vente på at vi lukkede vores ind. det synes jeg personeligt er synd. men når nu i har 2 heste, så er der jo intet problem, så står de jo stadig med 'lidt af flokken'. - hun brugte 1½ balle halm om dagen! og ville desuden ikke forstå at det var antallet af halmballer og møding ikke til. da hun skulle til sine plejeforældre i et par dage, besluttede vi os for at måle hvor meget hesten fik at spise pr. måltid. den fik 5 kg PR. MÅLTID!? og så klagede hun over at hesten ikke spiste op!? en hests mave er jo kun på størrelse med en fodbold. hun ville ikke forstå vores regler. og til sidst lavede vi reglerne om. det blev til : vi fodre, vi lukker ud, vi lukker ind, vi muger ud. - det kunne de ikke affinde sig med og flyttede deres hest.

vi købte foder, og købte halm, så vores buget i julemåneden blev meget meget dyrt.

opstaldninger kan tit give problemer, og det er smadder ærgeligt. har selv haft hest opstaldet i 5 år, forskellige steder.

men du er langt fra blevet fair behandlet!

Mia & June

- og lille Jolly(:

0
0
Svar på denne tråd

det lyder
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 21:28

godt nok som en skidt oplevelse, men godt i havde et sted at flytte hestene hen.

Sørgeligt når det ender sådan.

Er lykkelig for at vores 2 opstaldere er mine veninder, og hvis bare der er den mindste ting snakker vi sammen.

Som ekstra bonus, så er vi super gode til at hjælpe hinanden.

Håber i bliver glad for det nye sted.

Team Rønnebjerggård......

0
0
Svar på denne tråd

Jamen.. Nu
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 21:57

Har vi jo selvpasser selv, og sskulle derfor passe dem 100% selv - Hvilket vi ELSKER og ALLERHELST vil(Da vi så har styr på hvor meget de får, hvad de får, og hvornår de kommer ind osv)

Så det er bestemt ikke fordi vi har brudt udlejers regler, da vi jo havde stalde og fold som vores eget, og betalte for det. Udover at udlejers pony jo også gik på vores folde, og vi måtte tage hensyn til den, da den ikke kunne tåle græs - Altså, hvornår de kunne få græs og hvornår de ikke kunne.

Men heldigvis er der jo søde mennesker rundt omkring os, der kender os og ved at vi passer vores heste 100%

Mærkeligt at udlejer ikke bare siger sandheden, og så lader være med at pådutte Mistral en masse ævl og bævl som ikke hænger sammen

Men anyways, vi henter mit udstyr forhåbentligt i morgen og så er det slut derude

Skide ærgerligt det skulle ende sådan.. Men altså

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 01:26

uha kender desværre godt den følelse af at man bare vil havde hesten ud med det samme ... jeg havde det sådan med mit gamle opataldnings sted at dem der kørte det var skam fine og søde nok. men der var bare en madamme som jeg absolut ikke havde lyst til at se/høre på et sekund mere end nødvendigt ...

Men nu er mig og Nosey og ganske lykkelige i Ballerup som vi nu er flyttet til

En gang Nosey altid Nosey

Welsh mountain= super pony

Undervisning tilbydes læs mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

jeg har oplevet ligende
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 07:16

jeg havde en dejlig pony, men han var til tider en knod, og ikke ville fanges på folden. Efter 10 år havde jeg efterhånden vænnet mig til det,og det skete sjældent efterhpånden. Nå men vi skulle så ha ormekurprøver på gården, men jeg kunne da ikke fange min hest i 3 dage total typisk. De andre piger begyndte at brokke sig, men jeg kunne jo ikke fange ham. Jeg sagde de sku bare være rolige, jeg skulle nok sørge for han kunne nå at få sin kur med de andres.nogle timer senere fik jeg en sms fra en af pigerne at ejeren af gården havde sagt, at hvis jeg ikke kunne acceptere deres regler måtte jeg flytte, nu havde det her jo intet med at gøre jeg ikke accepterede dem, men jeg kunne af gode grunde ikke. Blev så sur over at en anden pige fra stalden skriver sådanne og ikke ejerne. Hvad kommer det egentlig hende ved hvis jeg sku siges op, kan han da vel for pokker klare selv...Nå fint tænkte jeg, fik kigget på et sted 1 time senere, som var fint til os, og vi kunne komme med det samme. Gik ud og hentede min pony, pakkede bilen... Tror i så ikke udlejer siger jeg skal betale for 1 md for jeg havde en måneds opsigelse... ØMH du har lige sagt jeg skulle flytte, jeg skylder dig vidst ingenting. Tak.

Så jeg kender det alt for godt, dejligt at du slap væk derfra!

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

Lækker suzuki swift glx model,med 40.000 kr ekstra udstyr.sælges fra 2008.Skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

miomus
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 09:33

Så kunne du godt fange din pony?

et godt sted at starte.

www.hestens-sadelmager.dk

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels heste?
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 09:42

Som jeg læser af dit indlæg, er I raget uklar med jeres opstaldningssted. Og sådan noget er da rigtig træls, men hvorfor er det stakkels heste?

Alletiders mest fantastiske pony skal sælges!

Gid der er en pige/dreng med en god familie et sted der ude, som kan få lige så gode oplevelser sammen med klaphatten

Se www.horse.dk el min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Fordi Mistral
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 09:50

rent psykisk IKKE kan holde til flytteri, stress mm.

Han har været igennem lidt hårde ting, og megen flytteri samt uheldige oplevelser. Så jeg synes bestemt at det er synd for ham, når nu det var begyndt at gå så godt. Jeg kan allerede mærke det på ham! :(

Flika klarer den nu nok, hun er jo stabil og glad bare der er hø, mad, græs og vand :D

Men lille Stralle, straks bliver han usikker og nervøs

0
0
Svar på denne tråd

det høres
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 10:40

For mig at forstå virker det da som hestene har det godt der de er siden Mistral har faldt godt til, og at problemet er at du ikke får bestemme 100% over matrikkelen.

Selvom man betaler leje er man ikke ejer af noget som helst og kan heller ikke forlange at bestemme alt.

Sålenge hestene har det godt og trives kan det være greit at gå litt i seg selv og se om ikke det kan være klokt at mødes litt på halvvejen.

Om du tror at sålenge du betaler har du 100% råderett og bestemmelse hos andre vil du stadig komme i konflikt med oppstallings-staller og deres ejere.

Og ellers syns jeg denne sagen også mangler "den andre siden" av historien.

Tror ikke ejer ville sette hestene og dig på "gaden" uden en forhistorie og konflikt.

Og som bekjent må der være minst 2 for at lave en konflikt.

At hestene blev lukket ud om morgenen må da bare være positivt?

Og selvfølgelig har de passet hestene!De har jo tilsyn med stallen og fanger ind løse heste,reparer hegn,holder stald m.m. De bor jo der!

Og at din hest har vært løs, hvorfor tvivler du? Tror heller ikke de har smadret din fodertønne for at være "dum" med dig.

Det er ikke unormalt at heste kommer seg løs, ej heller at ting går itu.

Og at din hest kanskje har lavet ballade, er det så unormalt?

Og udlejer må da kunne si det uden at du blir sur, for han bor der og ser jo hvad hestene laver hele dagen, og har tilsyn(passer dem ) når du ikke er der.

Men denne historien er vel i samme klasse som da din "venninne" solgte Mistral og du hang ud køber her på nett?

Eller som da du fikk Mistral hjem og forsøkte at henge ud den tidligere køber?

På tide at gå lidt i seg selv og ikke udstille alle andre som onde/hevngjerrige/urimelige/dumme/ kriminelle osv.

Som skrevet en gang tidligere til dig, tenk over hvad du skriver på et offentlig forum, det står til evig og alltid og kan skape problemer for dig senere hen.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen, Ellen dog :)
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 11:15

Aftalen var - at vi lejede stalden for 1500 kr og dertil de marker. Vi aftalte så også, at udlejers pony bare kunne gå på folden, for at holde Flika og pony ved selskab, da vi kun havde den Flika. Så var planen jo at vi skulle købe ny.

Og det blev så Mistral, efter en længere kamp - som du så kalder at jeg udhænger personer mm. Men det er jo hold i historien. Og det er en lang og indviklet historie

Men nej, hele historien er bestemt ikke skrevet her, da der er mange aspekter i det, og den er meget indviklede(Jeg tror de fleste ville stå af ved første kapitel)

For at gøre en lang historie kort, er sagen jo at udlejers andet hus skulle udlejes. I mens blev der bygget ny stald til udlejers heste. Men lige få dage inden, havde Mistral bidt sig fast i flanken på udlejers pony, og denne havde pivet, og skreget - Det var hvad udlejer ringede og sagde. Jeg tænkte selvfølgelig "Holy, jøsses" og hvor meget bange for at der var sket udlejers pony noget. Men udlejer sagde, at der ikke behøvede dyrlæge. Næste dag spurgte hvad der var sket med ham - Og der var intet sket? Jeg mener.. Udlejer fik det til at lyde som om at Mistral havde prøvet at slå den ihjel

Pludselig blev vores folde, som vi jo betaler for, hegnet ind til et lille frimærke af en fold, som virkelig blev pløret fuldstændig op - Skulle jeg acceptere at de gik på det lille stykke, når nu de havde 2 tønder land? - Hvor af den ene var afhegnet til græs. Har jo stået der før, har aldrig haft problemer med dette, og det var endda to store heste, og så flika.. Så derfor undrer jeg mig igen.

Som hesteejer bør man vide, at der ind i mellem er bitchfight - Især med en hoppe i folden, og to vallakker der begge syntes de har råderet over hende. Og jeg har bestemt set disse bitchfight's, da jeg ofte obsevere dem på folden. Mistral har ganske enkelt fortalt udlejers pony, at han skulle smutte væk fra hans dame, og ned i den anden ende af folden - men dettte kunne ponyen jo ikke, da folden jo var MEGET MEGET lille. Noget helt andet er, at de så tit stod og nussede, og de havde gået sammen i to mån. uden problemer? Så ja, jeg undrer mig bestemt over dette såkaldte overfald. Og jeg synes ikke at det er fair, at kalde ham en overfaldshest!!

Udlejer kunne jo bare have været ærlig og sagt - Hør her, stedet skal udlejes, og jeg skal bruge de folde I bruger - Surt nok, så måtte vi bare flytte jo.

Men nej, i stedet skulle der kringles uden om og lyves..

Passet vores heste? Er det indbegrebet af at passe? Ville jo gerne selv lukke ud, og sagde nej mange gange, men alligevel var de jo lukket ud når vi kom derud om morgenen? At passe en hest er ud-ind lukning, mugning, strøning, vand, hø foder, strigle mm.

Det er i mine øjne at passe en hest

Og på de sammenlagt 4 år vi har stået der, er der sket 1 uheld med en hest vi havde på prøve, som gik igennem hegnet. Han blev hentet med DET VUNS!

Jeg undrer mig over at Mistral skulle gå igennem hegnet(der er strøm på, han har respekt) når han er så afhængig af Flika, og jeg kan ikke tage Flika fra folden uden at han så bliver ked af det!!!!! Så DERFOR undrer jeg mig. Igen, er hesten gået igennem hegnet burde man kunne se det på hegnet - Jeg tjekkede intet var sket

Lige pt går de begge på en ridebane uden strøm i hegnet - Og de er altså ikke gået igennem, på trods af at der er lækkert græs lige over på den anden side.. Så igen, han er ikke en -går-igennem-hegn-hest!!! Og derfor undrer jeg mig

Ja, jeg undrer mig over at vores foder spand er smadret. Det synes jeg er mærkeligt

Ja, jeg undrer mig over, at vi gentagne gange sagde til udlejer at der ikke skulle fodres med hø på folden, men at udlejer så alligevel valgte at overhøre de mindst 1000 gange vi har pænt sagt det. At udlejer så endda ligger høet helt oppe ved stalden i et snævert lille hjørne, hvor jeg gentagne gange har set dem været oppe og toppes over høet, det er da helt forkert`???? Med fare for skader mm!!! Men udlejer lagde det ud til Mistral, sagde udlejer - står der Mistral på høet, og så tager han det kun? Mon dog.. Der vil nu nok komme kampe

Jeg har aldrig troet at jeg kunne bestemme. Vi har jo været opstaldet der før med de tre andre, og der bestemte vi altså 100% selv - og der var INGEN problemer med udlejer.. Udlejer gav os gode råd med foldene, altså hvordan at flytte rundt osv - Og der var så sindssyg meget græs at det måtte slåes!!!!

jeg har bestemt oprettet nogle mindre fancy tråde herinde, dog ting jeg ikke kan lave om på. Mht Mistral og hans tidl "ejer" der var sgu grund til at gøre opmærksom på problemt.D et er rigtig ærgerligt at han skulle igennem den tur, da DET HAR PÅVIRKET HAM!!! Ikke kun mig, men mange menensker kendte den hest før han blev solgt - Han er heldigvis NÆSTEN tilbage i sit gode skind

Ja, jeg synes at vi er blevet behandlet unfair - Men som skrevet, meget lang historie, og mange aspekter i sagen. Ja udlejer ser dte sikkert fra en hel anden side(sådan er det vel altid) Men vi har på intet tidspunkt prøvet på at skabe problemer, over hovedet.. Det er derfor vi er uforstående, undres, og er kede a det, da vi jo holdte af udlejer og troede vi havde et godt venskab med udlejer-.. åbenbart ikke!!

Forstår du, Elsoma stadig ikke hvad det handler om, og stadig bare syntes det er mig der har en skør lyst til at udhænge andre mennesker, så kom du med spørgsmål - udhængigning - giver hverken navn andre eller lign, sååå

Jeg har som så mange andre mennesker også bare brug for at komme ud med mine problemer og frustrationer.. At nogle så vælger at sidde på nakken af med for gamle indlæg, som jeg har lært af, ja.. det er jeres valg :D Ikke sandt

`Beklager stavefejl, men måtte jo lige skære det ud i pap, såfremt det ikke er velskåret - så skriv igen og jeg skal forsøge bedre

0
0
Svar på denne tråd

Intet problem,
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 11:40

jeg kan udmerket forstå!

Jeg har ikke problem, men du har. For jeg har ikke gått tilbage og læst gamle tråde, jeg husker bare det jeg har læst!

Og selvom du har endret navn herinde og ikke har skrevet sådane indlegg på lang tid, husket jeg dig pga de andre "alle er dumme, bare ikke mig"- trådene du har skrevet.

Sådan er det bare.

Og som du selv skriver, sagen har sikkert mange aspekter og du er sikkert ikke den eneste som rett/urett.

Men med bagrunn af dine tidligere tråder bliver man meget skeptisk til det du skriver.

Alle har behov for å få luft , men man kan skrive på en måde som ikke mistenkliggjør og henger ud andre, og alikevel få luft og nogle trøstens ord og oppbakning.

Så selvom man er sint eller grædeferdig kan man ordlegge sig så situasjonen ikke blir ennu værre.

Husk at riktig mange læser med herinde, og sikkert fler enn mig som husker mye af det de læser. Så plutselig en dag står du uden oppstalling fordi ingen vil risikere at bli udhengt på offentlig forum eller ønsker intriger på stallen.

Stavefejl spiller ingen rolle, jeg er ikke god til at skrive dansk selv!

0
0
Svar på denne tråd

Intriger
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 11:53

Som skrevet synes jeg stadig ikke at jeg hænger udlejer ud.

Men det kan vi nok diskutere i evighed om :)

Hihi, har jeg skrevet sådan nogle indlæg? Arg. Mon dog

"Alle er dumme, bare ikke mig" - Nej det hed nok bare rygklapper indlæg, og som skrevet - dét har jeg lært af :)

Men altså.. Pointen i det hele er.. at snart skal de læsses og køres ud til det nye sted :)

Og der er udlejer også informeret om grunden til vi bliver nødt til at flytte, så tror ikke det er noget problem :)

Å ja, man skulle bare have sin egen gård :D

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 12:13

med nytt sted!

fra en gammel kone med god hukommelse!

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak :D
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 12:15

Ja, det må man sige.

Alle fejler vel af og til - Jeg har ski lært af det :)

Det er ikke altid man skal lade sine frustrationer komme ud på nettet, ej heller søge gode råd-

Men her føler jeg nu ikke at det er forkert

Og mange tak! Håber ski det bliver godt. Der er nemlig et mindre ridehus, og jeg har lige købt ny dressursadel, kieffer trense og rødt pc til stralle.. Han bliver en bøsse hest! :D

(om ikk andet så er han det)

0
0
Svar på denne tråd

Forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 18:02

hvad problemet er.....

Hvorfor må jeres heste ikke lukkes på fold og få hø på folden?????????

Det er da en en super service og det bedste for hestene.

Alt indenfor Glarmester arbejde udføres

Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar

http://www.AP-glas.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det var nu ikke det
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 18:58

Vi syntes ikke at udlejer også skulle stå med den opgave at lukke vores på fold, når vi sagtens selv kunne og gerne ville :) Udlejer havde jo sine egne at lukke på fold. Så det var bestemt ikke det.

Vi ville jo gerne selv, men når vi kørte ud var de ude, og så er det altså et stykke vej at kører for ingenting :)

Mht hø, var det mere fordi vi var nødt til at spare på det, da udlejer pludselig valgte at vi ikke kunne købe hendes mere(betalte fast beløb pr måned) Og det var dyrt midt i december at måtte købe det, så vi måtte spare lidt - så de kun fik 7-8 kg og ikke 10-12, men alligevel var det hurtigt væk(ca 27-28 kg om dagen)

:D

Men nu er hestene flyttet. Det gik godt. Parten trak selv Flika op i traileren, i skulle ha set hende, pavestolt :D Mistral gik op lidt efter og ingen problemer(Nok fordi han er så afhængig af Flika)

Nu står de er deres nye superfine bokse :D Og ja.. Alt vores udstyr.. Hihi, sådan var det når man havde sin egen stald.. :D Må hellere sortere lidt i det! :D

Og de er bare supersøde derude. Det bliver rigtig dejligt, er jeg sikker på

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider