Aftalen var - at vi lejede stalden for 1500 kr og dertil de marker. Vi aftalte så også, at udlejers pony bare kunne gå på folden, for at holde Flika og pony ved selskab, da vi kun havde den Flika. Så var planen jo at vi skulle købe ny.
Og det blev så Mistral, efter en længere kamp - som du så kalder at jeg udhænger personer mm. Men det er jo hold i historien. Og det er en lang og indviklet historie
Men nej, hele historien er bestemt ikke skrevet her, da der er mange aspekter i det, og den er meget indviklede(Jeg tror de fleste ville stå af ved første kapitel)
For at gøre en lang historie kort, er sagen jo at udlejers andet hus skulle udlejes. I mens blev der bygget ny stald til udlejers heste. Men lige få dage inden, havde Mistral bidt sig fast i flanken på udlejers pony, og denne havde pivet, og skreget - Det var hvad udlejer ringede og sagde. Jeg tænkte selvfølgelig "Holy, jøsses" og hvor meget bange for at der var sket udlejers pony noget. Men udlejer sagde, at der ikke behøvede dyrlæge. Næste dag spurgte hvad der var sket med ham - Og der var intet sket? Jeg mener.. Udlejer fik det til at lyde som om at Mistral havde prøvet at slå den ihjel
Pludselig blev vores folde, som vi jo betaler for, hegnet ind til et lille frimærke af en fold, som virkelig blev pløret fuldstændig op - Skulle jeg acceptere at de gik på det lille stykke, når nu de havde 2 tønder land? - Hvor af den ene var afhegnet til græs. Har jo stået der før, har aldrig haft problemer med dette, og det var endda to store heste, og så flika.. Så derfor undrer jeg mig igen.
Som hesteejer bør man vide, at der ind i mellem er bitchfight - Især med en hoppe i folden, og to vallakker der begge syntes de har råderet over hende. Og jeg har bestemt set disse bitchfight's, da jeg ofte obsevere dem på folden. Mistral har ganske enkelt fortalt udlejers pony, at han skulle smutte væk fra hans dame, og ned i den anden ende af folden - men dettte kunne ponyen jo ikke, da folden jo var MEGET MEGET lille. Noget helt andet er, at de så tit stod og nussede, og de havde gået sammen i to mån. uden problemer? Så ja, jeg undrer mig bestemt over dette såkaldte overfald. Og jeg synes ikke at det er fair, at kalde ham en overfaldshest!!
Udlejer kunne jo bare have været ærlig og sagt - Hør her, stedet skal udlejes, og jeg skal bruge de folde I bruger - Surt nok, så måtte vi bare flytte jo.
Men nej, i stedet skulle der kringles uden om og lyves..
Passet vores heste? Er det indbegrebet af at passe? Ville jo gerne selv lukke ud, og sagde nej mange gange, men alligevel var de jo lukket ud når vi kom derud om morgenen? At passe en hest er ud-ind lukning, mugning, strøning, vand, hø foder, strigle mm.
Det er i mine øjne at passe en hest
Og på de sammenlagt 4 år vi har stået der, er der sket 1 uheld med en hest vi havde på prøve, som gik igennem hegnet. Han blev hentet med DET VUNS!
Jeg undrer mig over at Mistral skulle gå igennem hegnet(der er strøm på, han har respekt) når han er så afhængig af Flika, og jeg kan ikke tage Flika fra folden uden at han så bliver ked af det!!!!! Så DERFOR undrer jeg mig. Igen, er hesten gået igennem hegnet burde man kunne se det på hegnet - Jeg tjekkede intet var sket
Lige pt går de begge på en ridebane uden strøm i hegnet - Og de er altså ikke gået igennem, på trods af at der er lækkert græs lige over på den anden side.. Så igen, han er ikke en -går-igennem-hegn-hest!!! Og derfor undrer jeg mig
Ja, jeg undrer mig over at vores foder spand er smadret. Det synes jeg er mærkeligt
Ja, jeg undrer mig over, at vi gentagne gange sagde til udlejer at der ikke skulle fodres med hø på folden, men at udlejer så alligevel valgte at overhøre de mindst 1000 gange vi har pænt sagt det. At udlejer så endda ligger høet helt oppe ved stalden i et snævert lille hjørne, hvor jeg gentagne gange har set dem været oppe og toppes over høet, det er da helt forkert`???? Med fare for skader mm!!! Men udlejer lagde det ud til Mistral, sagde udlejer - står der Mistral på høet, og så tager han det kun? Mon dog.. Der vil nu nok komme kampe
Jeg har aldrig troet at jeg kunne bestemme. Vi har jo været opstaldet der før med de tre andre, og der bestemte vi altså 100% selv - og der var INGEN problemer med udlejer.. Udlejer gav os gode råd med foldene, altså hvordan at flytte rundt osv - Og der var så sindssyg meget græs at det måtte slåes!!!!
jeg har bestemt oprettet nogle mindre fancy tråde herinde, dog ting jeg ikke kan lave om på. Mht Mistral og hans tidl "ejer" der var sgu grund til at gøre opmærksom på problemt.D et er rigtig ærgerligt at han skulle igennem den tur, da DET HAR PÅVIRKET HAM!!! Ikke kun mig, men mange menensker kendte den hest før han blev solgt - Han er heldigvis NÆSTEN tilbage i sit gode skind
Ja, jeg synes at vi er blevet behandlet unfair - Men som skrevet, meget lang historie, og mange aspekter i sagen. Ja udlejer ser dte sikkert fra en hel anden side(sådan er det vel altid) Men vi har på intet tidspunkt prøvet på at skabe problemer, over hovedet.. Det er derfor vi er uforstående, undres, og er kede a det, da vi jo holdte af udlejer og troede vi havde et godt venskab med udlejer-.. åbenbart ikke!!
Forstår du, Elsoma stadig ikke hvad det handler om, og stadig bare syntes det er mig der har en skør lyst til at udhænge andre mennesker, så kom du med spørgsmål - udhængigning - giver hverken navn andre eller lign, sååå
Jeg har som så mange andre mennesker også bare brug for at komme ud med mine problemer og frustrationer.. At nogle så vælger at sidde på nakken af med for gamle indlæg, som jeg har lært af, ja.. det er jeres valg
Ikke sandt
`Beklager stavefejl, men måtte jo lige skære det ud i pap, såfremt det ikke er velskåret - så skriv igen og jeg skal forsøge bedre