Vi har én uskreven regel i stalden, den hedder god sund fornuft og det fungerer fint 
Vi er så også kun to, som har heste i stalden og gårdens ejere er ikke hestemennesker, så vi styrer helt selv, hvordan tingene skal fungere omkring hestene 
Vi, os to hesteejere, er så heldigvis dejligt enige om tingene. Man må rode, alt det man vil, de steder hvor man har sit eget udstyr/foder m.m. Men på de fælles områder; staldgangen, vandspiltov osv, hvor vi begge skal kunne komme til, rydder man op og fejer efter sig selv. Det samme gælder udendørs, altså spilder man møg på vejen til møddingen, så samler man det op.
Det er selvpasserstald, så man sørger selv for, at hesten bliver passet 100%. Dvs. vi hjælper selvfølgelig hinanden med fodring og ind- og udlukning på fold, så vi ikke begge behøver rende i stalden samtidig. Men man sørger selv for, at boksen er klar og foderet sat frem og man sikrer sig, at staldvagterne er dækket, så hestene ikke bliver glemt en dag.
Vi holder øje med hinandens heste. Hvis en af mine er syge kontakter hun mig og omvendt.
Man tjekker, at der er strøm på hegnet og holder øje med vandinstallationerne i stalden (f.eks. ved frostvejr om vandkopperne er tætte...der havde vi f.eks. oversvømmelse tre gange i sidste uge pga frosne vandkopper
, heldigvis blev det hurtigt opdaget, så vi kunne lukke for vandet inden stalden blev helt oversvømmet).
Hmm hvad mere?...jeg kan faktisk ikke umiddelbart komme på mere, for det er jo bare et spørgsmål om sund fornuft. At man rydder op, passer sine dyr og tager hensyn til sine medmennesker, det kalder jeg ikke regler men en selvfølge...men ja jeg ved det godt...min erfaring fra en tidligere rideklub har lært mig, at nogle desværre skal have sådanne ting skåret ud i pap og skovlet ind med en grydeske, før det siver ind på lystavlen