Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Staldregler,har i nogle ?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 20:30

Tænkte bare på har i nogle faste staldregler hængende i jeres stald og må jeg se et udpluk af dem ? jeg har et par ord hængende ude i stalden,men er ved at ændre lidt i den da den er gammel sååh. mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 20:41

Jeg kan ikke helt huske dem alle, men ja vi har staldregler :)

Man må ikke fodre andres heste uden lov.

Man må ikke gå ind til andres heste uden lov.

Man skal rydde op efter sig, samt feje staldgangen.

Ingen råben og skrigen, samt voldsomme bevægelser eller løben.

Ingen rygning.

og så husker jeg ikke lige flere pt. :)

Nanna

:) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Fino Fino
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 20:48

det da et fint lille udpluk tak for det.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:00

Vi har egentlig kun 4 regler:

Rydd opp efter dig

Ingen heste alene tilbage på folden

Alle har et ansvar for alle hestene (sygdom osv.)

Ingen børn alene ned på folden (vi har en shettlænder der spiser barn)

Nu skal der siges at vi er en lille stald med kun 6 heste

Mvh Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:10

Nu har jeg jo mine muler i privat stald (super søde mennesker og super forhold mv. ) - så naturligvis må jeg indordne mig, hvilket bestemt ikke er noget problem overhovedet da de har samme "moral" vedr. muler som jeg...;o)

Vi har faktisk ikke nogen direkte "staldregler" men er alle hensynsfulde over for hinandens ønsker og behov vedr. mulerne, og hjælper naturligvis hinanden med alt hvad vi kan og altid...(ja- jeg er forgyldt hvad dette angår..;o)

Men har da været i størrer stalde med mange flere mennesker, og de fungerede også super fint...man behandler folks heste som de ønsker det og bliver enige om f.eks. fodringstider, hvem der gør hvad og hvornår osv.

Der hvor jeg har haft størst problemer har været mht. indkomne hopper til bedækning...hvor hoppeejerne feks. har haft en voldsomt overvægtig hoppe der har været forfangen og som vil have at den får alt for meget foder + f.eks. 5-8 kg. frisk franskbrød om dagen + 4-5 kg. korn/tilskudsfoder til en 2'er pony...

Der har jeg måtte sige fra på en pæn måde, i devisen at når den står ved mig så er den mit ansvar...og a la problemer mht. at få ifolet en meget overvægtig hoppe osv......meen når de så kommer og ser til deres mule og så giver den en halv sort affaldssæk m. frisk franskbrød + det løse på eén gang så er det ret svært desv...Hmmnnee...

Yderligere har jeg haft problemer i eén stor stald mht. at alt blev stjålet...lige så langsomt, så nok ikke tyveri udefra desv. og det var alt lige fra foder til mine mulers grimer, til div. udstyr, (special bid, gjorde, dækkener, strigler, spande, osv osv.) og selv møjgreben blev stjålet..Hmmnnee!!

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning sælges, Årets første føl er lige kommet!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Vi har vist..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:13

kun en fast regl, det er at man rydder op efter sig selv på staldgangen og fejer..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

1235466
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:17

Jeg har min ejen stald og der har jeg ingen regler, ud over ingen rygning i halmrummet.

Men har i vintertiden, stå den store hest i privat stald, der er ingen "opslået" regler. Så man går ud fra sin sunde fornuft.

New Forest
Elmholt Finesse
Kratgaarden Jeo
0
0
Svar på denne tråd

Stald regler
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:19

Vi har ingen stald regler, og da slet ingen der er skrevet ned/op.

Men er det ikke almen god opførelse, at man ryder op efter sig selv, og fejer når man har svinet, og slukker lyset når man forlader stalden ?.

Men børn og hunde må ferdes hvor de vil, man må bruge det halm man har brug for, og man tager den mængde wrap ens hest skal have, man bestemmer selv hvor fed ens hest/pony skal være.

Jeg tror at vi har EN lille ridehus regl, og det er at vi samler op når hvors hest har lagt en lille "gave" men om det er en regl, eller bare noget vi gør fordi staldejer ønsker det.... ved jeg ikke :-)

Mvh

Signe

The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd

Vores regl..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:21

er heller ikke skrevet op.. Og tror ikke staldejer siger at man skal feje og rydde op, det er vidst ret meget sund fornuft fra opstalderenes side..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

lllllllll
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 21:58

Jeg har mine to heste gående hjemme ved mig selv. Reglerne, dem laver jeg så de lige passer til dagen, humøret og tiden

Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd

regler
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 23:32

Jeg er tilhænger af sund fornuft som regelsæt. Men det er klart at der i store stalde er nødt til at være nogle grundlæggende regler eller retningslinjer måske.

Har været i en rpivat stald hvor der var så mange regler at jeg var ved at blive sindsyg.

Hvis hesten lagde en lille gave på staldgangen skulle man med det samme vaske staldgangen med sæbevand.

Staldgangens striglepladser var opdelt så der i den ene ende kun måtte benyttes af ejeren(på trods af at de aldrig brugte dem)

Der skulle vaskes vægge ned i boksen hver måned

osv osv osv

Aldrig om jeg gider den slags igen..

Kender du Marico??

Rød vallak med blis født 18/6 1993, ca. 145 stg, har spat i et bagben(måske venstre).

Solgt til Højen v. Vejle i sommeren 2001 og derfra muligvis solgt videre til Give egnen.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 01:04

Vi har én uskreven regel i stalden, den hedder god sund fornuft og det fungerer fint :-)

Vi er så også kun to, som har heste i stalden og gårdens ejere er ikke hestemennesker, så vi styrer helt selv, hvordan tingene skal fungere omkring hestene :-)

Vi, os to hesteejere, er så heldigvis dejligt enige om tingene. Man må rode, alt det man vil, de steder hvor man har sit eget udstyr/foder m.m. Men på de fælles områder; staldgangen, vandspiltov osv, hvor vi begge skal kunne komme til, rydder man op og fejer efter sig selv. Det samme gælder udendørs, altså spilder man møg på vejen til møddingen, så samler man det op.

Det er selvpasserstald, så man sørger selv for, at hesten bliver passet 100%. Dvs. vi hjælper selvfølgelig hinanden med fodring og ind- og udlukning på fold, så vi ikke begge behøver rende i stalden samtidig. Men man sørger selv for, at boksen er klar og foderet sat frem og man sikrer sig, at staldvagterne er dækket, så hestene ikke bliver glemt en dag.

Vi holder øje med hinandens heste. Hvis en af mine er syge kontakter hun mig og omvendt.

Man tjekker, at der er strøm på hegnet og holder øje med vandinstallationerne i stalden (f.eks. ved frostvejr om vandkopperne er tætte...der havde vi f.eks. oversvømmelse tre gange i sidste uge pga frosne vandkopper 8-), heldigvis blev det hurtigt opdaget, så vi kunne lukke for vandet inden stalden blev helt oversvømmet).

Hmm hvad mere?...jeg kan faktisk ikke umiddelbart komme på mere, for det er jo bare et spørgsmål om sund fornuft. At man rydder op, passer sine dyr og tager hensyn til sine medmennesker, det kalder jeg ikke regler men en selvfølge...men ja jeg ved det godt...min erfaring fra en tidligere rideklub har lært mig, at nogle desværre skal have sådanne ting skåret ud i pap og skovlet ind med en grydeske, før det siver ind på lystavlen ;-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Når krybben er tom

...ja så er Jesus gået!

0
0
Svar på denne tråd

nej vi er voksne mennesker
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 01:17

der står i min venindes stald så egentligt er vi fælles om det meste og vi rydder efter os selv og der er kontrol med hesten fra kl 7 om morgen til 23 om aftenen og skulle der i løbet af natten ske noget hører min veninde det for stalden er klods op ad hendes hus ;-)

Velkommen til HN

"Join the Battle"

0
0
Svar på denne tråd

Staldregler
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 10:07

Masser og ingen.

Forstået på den måde, at her gælder sund fornuft, hensyn til andre og almindelig hestevelfærd.

Vi har kun en opstalder, og hun deler heldigvis holdning med os på stort set alle områder.

Ellers er den vigtigste regel, at vi snakker om tingene.

Så regler som:

- Rydde op efter sig.

- Passe hesten.

- Behandle andre heste, som man behandler sine egne.

- Komme i stalden på anstændige tidspunkter.

- Ordentlig omgangstone.

- osv...

Behøver ikke at være nedskrevne.

Det er en selvfølgelighed!

Og opstalderen er valgt udfra, at hun også opfatter det som en selvfølgelighed.

Alletiders mest fantastiske pony skal sælges!

Gid der er en pige/dreng med en god familie et sted der ude, som kan få lige så gode oplevelser sammen med klaphatten

Se www.horse.dk el min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Ja kom
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 10:58

Kun i min stald hvis du er indbudt ....

Illum

Je suis :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nu har
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 07:33

jeg dem til at stå hjemme og jeg har en regl jeg forventer alle følger.

Rygning er forbudt. Og det er ikke til diskution.

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong.

Campingvogn sælges. Skriv for info.

Fræk livsglad 2 års ponyvallak sælges. Kr. 4000,-

0
0
Svar på denne tråd

Staldregler
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 11:41

Hej

Jeg har min hest stående i en privat stald og vi har som sådan ingen regler. Vi er voksne mennesker, vi mener godt vi kan tage ansvar for vores og andres dyr.

Den enste regl der er at rygning i stalden er forbudt og det er ikke til diskution.

Mette

carper diem

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhesregler
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 15:39

Hejsa!

Her er et link, til en måde man kan lave sikkerhedsregler efter - der står en del om stald, men også om så meget andet.

www.rideforbund.dk/drffiles/synkron- library/klub_rytter/opstart/ Krav%20til%20udformnin...edning.pdf

Håber du kan bruge det

Smil :D

Mange Venlige hilsner

Stine Skov Bjerregård

Nye måder at lave hestesport for unge?

0
0
Svar på denne tråd

staldregler.....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 16:16

Eneste nedskrevne regel hos os er: "Man har aldrig så travlt, at man ikke kan nå at rydde op efter sig selv"

Det er en lamineret seddel der hænger i stalden, og har hængt der i alle de fem år jeg er kommet der. Den er snart så støvet, at man ikke kan se hvad der står - hvis den ikke egentlig er faldet ned. Det har jeg faktisk slet ikke lagt mærke til

Vi er en lille stald, hvor vi kun er 3 opstaldere. Ejer af stalden har selv 4 heste, som står i en anden stald (altså på samme grund ).

Ellers hersker sund fornuft, omtanke og omsorg for andre og deres heste.

Hilsen Jette - nu med Gul(d)klumpen Tjalfe!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider