I sidste uge tog jeg den beslutning at HN og Facebook skulle være lukket område i en uge. Det er ikke gået heeelt efter planen - men alligevel har jeg da skåret rigtig meget ned, og har egentlig brugt begge sider som "pause-sider" - for at få klaret hovedet lidt og tankerne lidt væk fra multiplikatorer og Keynes' økonomiske teorier.
Nu er kl. så snart senge-tid her dagen før eksamensdagen. Madpakken er smurt, bøgerne pakkede i tasken, printeren klar til afgang og PC-tasken står åben og klar til at huse morgendagens vigtigste værktøj.
Studiekortet er placeret hvor det hurtigt kan findes frem og strømstikket til PC'en er sirligt rullet sammen og pakket ned.
Notater og pensum er gennemtærsket en del gange - men med så stort pensum er det jo umuligt at kunne huske ret meget på fingerspidserne - så et dokument med præcis sidehenvisning til alverdens underemner er lavet. Pyhh - det har taget lang tid.
Eksamensspørgsmålene fra sidste år er konstateret mulige at besvare uden den store panik, og håbet er, at spørgsmålene i år er formuleret noget alá dem. For tidligere eksamensopgaver viser, at der til tider er spurgt meget kryptisk og svært at besvare.. Pyhh - nervøs!
Og jeg - der aldrig panikker før eksamen kan nu mærke panikken sprede sig.
Universitetet har så placeret undertegnede lige dét eksamenssted der er allermest umuligt at komme til i morgentrafikken - derfra hvor jeg bor. Det er rigtig bittert - for at komme fra Nibe og til Nr. Sundby midt i den allerværste myldretidstrafik er ikke en dans på roser, men det handler jo "bare" om at køre tidligt nok.
Nå - men jeg håber i allesammen vil sende mig og mine medstuderende en lille tanke i morgen imellem 9-14 - og håbe for os at eksamen går godt.. 
Hvis der er andre Samf. Basis -studerende på AAU herinde - så rigtig meget held og lykke til jer i morgen!
Til de nysgerrige så kan sidste års eksamensspørgsmål ses her:
basis.samf.aau.dk/fileadmin/ user_upload/eksamensopgaver/ 2008_01_15_oek_pol.doc
Milla - der glæder sig til en mere normal hverdag uden 14 timers terpen og evig dårlig samvittighed over de ting hun ikke nåede...