Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

vinterridning
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 07:49

Igår var jeg ude og ride på Prince !

Da det jo er vinter,og min ridebane ikke lige kan klare SÅ meget frost, og jeg ikke gad læsse hesten og køre i ridehus,så var alternativet at ride tur.

Vi var så igennem lidt skov og ikke mindst galopede på markerne .

Så kom jeg til at tænke på, om I også galoperer på markerne ?

Det var rigtig fedt , fint og jævnt underlag og ingen huller udover hjulspor .

De stier vi har i nærheden bliver også brugt af gående og cyklister også,så der lå is under , så de var udelukket at galoppere på.

Men en fed tur var det på markerne.

Og før jeg bliver skældt ud , vil jeg da lige sige at jeg kunne ikke drømme om at gøre sådan her,hvis der var blødt og/eller, der kom spor af hestens hove i tøvejr !!!

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon og Fronerthig Flying Star , Welsh cobs står til avlsbenyttelse

Hestepassere søges.Mulighed for undervisning.

2 pladser ledige i løsdrift til plage fra år 2008

0
0
Svar på denne tråd

frosne marker
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 07:55

jeg jeg gallopere ike på markerne på denne årstid da de er frosne. Faktisk kun når de er på stub

Karina

10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet post nr 4100

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd

fristende
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 08:07

Nu synes jeg så ikke mine er særlig godt gående på den hårde barfrosne jord, Bimmer har døjet med ømme fusser pga tynde såler, så den mindste knold får ham til at knække sammen og begge skrider lidt ud hvor der ligger rimfrost.

Jeg ville være mere fristet til at tage den ud over markerne, hvis der faldt sne (og det ikke klampede). Hold da op nogen ture man kunne tage uden at ramme trafikken! Men det er jo til gengæld voldsomt synligt...

Og jeg har meget på fornemmelsen, at hvis ejerne af de omgivende marker her i området så mig ride på dem, så ville jeg blive lynchet.

Men det er da rart at man med god samvittighed kan trække ind til siden når der kommer store køretøjer og fylder hele vejen.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

ikke her da
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 08:13

Ja her har vi nu et godt forhold til bønderne . Og jeg kunne,som jeg sagde, ikke drømme om at gøre det, hvis der kom bare et lille mærke nogen steder.Har spurgt om lov!!!!

Det var nu virkelig fedt at drøne derudaf på en kogræsmark .

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon og Fronerthig Flying Star , Welsh cobs står til avlsbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd

god plads
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 08:22

Ja, det kan jeg forestille mig.

Heromkring har vi ikke rigtig nogen ko-bønder, ud over dem der har et par eksotiske kødkvæg som hobby, det er planteavlere hele bundtet, og de himler altid op over hvor mange millioner de taber hver gang der ødelægges 3 m2 af deres afgrøder.

Fair nok at de skal leve af det, men det ville nu være skønt, hvis man måtte benytte et lille skel i ny og næ, eller når det var snevejr.

0
0
Svar på denne tråd

ja klart
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 08:29

Jamen har du spurgt dem ad, om du må,ride på deres marker,når der er frostsne ?

Mvh Graven

0
0
Svar på denne tråd

naboerne
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 08:32

Min umiddelbare nabo, som ejer det meste heromkring, hader heste. Han ville sige nej alene af den grund at så kommer hele islænderstutteriet væltende året rundt, hvis de ser 1 ride der.

En anden nabo har jeg godt nok ikke spurgt, men de har vist bortforpagtet det meste til den første. Og resten af markerne aner jeg ikke hvem som ejer, det er sjældent dem der bor op til dem.

0
0
Svar på denne tråd

Mange marker og smal vej
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 12:48

Her på vores smalle vej er der heldigvis marker overalt. Så hvis man bare skifter side en gang i mellem, så er der altid en mark at ride på, så vi ikke fylder på den i forvejen lille vej. Og det gør vi konsekvent. Gallopere dog ikke derudaf på markerne. Højst en lille trav i ny og næ, men ellers kun skridt og så rider jeg KUN i udkanten af marken lige ved siden af vejen.

Dog har vi på hver side af vores matrikel markveje, der går ned bag vores ejendom. Dog mødes de 2 markveje ikke...så man kan ikek ride hele vejen rundt pga en å, der er fyldt med ældgammel indhegning. Men dér har jeg spurgt ejeren og det var selvfølgelig helt i orden. Og da det er ham der også ejer det meste jord i vores omegn - han har højst udlejet noget af det - så er jeg rimelig "tryg" ved at bruge lidt mark istedet for vejen.

Her i vinterperioden, ja hele december faktisk, har jeg dog slet ikke været på tur. Og ville heller ikke være glad for det i frostvejr. Synes det kun er en ekstra urimelig belastning for hestens fusser og vil hellere være forsigtig og lade være end at risikere ømme fusser eller andet.

Skal dog evt ud og ride lidt på banen i dag. Men skal helt sikkert lige ud og tjekke den først, da jeg ikke fik den harvet før frosten kom pga en DUM DUM havetraktor, der var død. Man skal ski da også sørge for alting selv... Nogle gange ville jeg ønske jeg havde været så heldig at finde mig en "hestemand"....

Så nu er banen jo en smule knoldet og stenhård og da det har regnet lidt er der isglat mange steder....så ved ik om vi overhovedet burde bruge banen i dag...

Ha' en rigtig go' dag
Shadowfax,
Stolt ejer af: ROMEO, EVERT & CASSIOPEIA

Stald AnnesMinde

OPSTALDNING TILBYDES
HOPPER OG VALLAK'ER

(Vejrup)
(min. stangmål 120cm)
0
0
Svar på denne tråd

Kogræsmarker
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 16:03

Åh ja... Det bringer gode minder tilbage om sommeren hvor jeg fræsede både på den ene og den anden (Mest Regina) på markerne og bare nød at mærke hesten under mig! Heromkring bliver alle bønderne sure, så det eneste sted der er at galoppere er på vejene i plantagen, vel at mærke når der ikke er frost, siden min hest har forsko på.

/Lene

Elskede Basse, 15/09/08.

When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.

Cargo B

Du er min styrke og mine vinger.

0
0
Svar på denne tråd

Ham...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 16:31

der ejer de marker der er rundt om os har et hestepensionat, så det er okay vi rider på markerne.

Han har en stor græsmakr hvor han har lagt nogle små stammer og gravet en grav, som vi kan ligge og springe lidt over Derudover har han lavet 2-3 m brede græsstier imellem markerne som vi kan ride på hele året, så det er super :-)

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

pjemm:
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 16:38

uanset om det er synligt eller ej, så rider man da ikke på andres marker hvis man ikke må? ;)

Nanna

And the rain will kill us all

We throw ourselves against the wall.

Keep your friends close. Keep your enemies closer

0
0
Svar på denne tråd

Naannaa
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 16:52

Nej, jeg sagde jo også kun at jeg var fristet! Hvilken hestepige ville ikke være det, ved synet af store åbne vidder, hvor hesten kan nå at galoppere sig træt før den rammer noget?

Selvom jeg havde lov ville jeg ikke galoppere på barfrossen mark med ømme hestefusser, var det jeg mente. Og vi har ikke mange store græsmarker heromkring.

0
0
Svar på denne tråd

galopere slet ikke
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 22:47

vi nyder vores energiske skridtture i det kølige vejr

vi passer på fusserne og vi gider ikke vælte i det frosne vejr

så nej ingen galop til os før jorden er blød og rar .

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 22:54

Her skridter vi også en masse.

Både pga den hårde jord. OG da jeg er ved

ride en hest lidt igen efter pause.

Men NYDER mine skridtture ud i naturen.

Det er skønt.

Just do it !

DV/Oldenborger/Hannoveraner

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 00:04

Nøj, hvor bliver jeg næsten "misundelig" på jer der kan jorde hen over markerne... jeg savner det altså lidt (meget).

mvh Cathrine (der må nøjes med opplyste skovveje og islagte søer)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider