Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Flytte til Newcastle- hvordan?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 10:09

Jeg har fundet mig en engelsk kæreste som har arbejdet i Danmark det sidste halve år.... Men jobbet er slut og firmaet vil nu sende ham til Skotland.

Vi er fuldt ud enige om at vi vil prøve at få det til at fungere. Til at starte med skal jeg rejse til Skotland/ England for at besøge ham... og fungerer det, så lejer vi noget hus i Newcastle hvor hans børn bor. Han vil stadig være i Skotland eller i Dubai eller hvorend de sender ham hen næste gang... men hans børn er i Newcastle og jeg vil ikke ta noget kvalitetstid fra dem så derfor har jeg insisteret på at skal han og jeg ha samme adresse så må det være i Newcastle og kun dér... Jeg har jo indvilliget i en pakkeløsning så at sige for børnene er jo en stor del af hans liv selvom de bor hos eksen...

Jeg tror ikke det bliver et problem med arbejde eller opstaldning af mine heste for han har et ret stort netværk...

Men i overgangsfasen hvor vi kun lejer et hus vil jeg egentlig helst udlåne hestene her i DK... Jeg er ikke engang sikker på at de alle skal med derover... Kommer an på hvordan budgettet ser ud... Hvad jeg kan komme til at tjene derovre for han skal ikke betale de udgifter jeg har på dyrene.

Men der er en masse ubesvarede spørgsmål i forbindelse med overgangsfasen som jeg håber i HN'enere kan svare på...

Hvad koster det at fylde en containere med alle mine møbler og få derover?

Hvad koster det at få hestene over? Har 3 styks... Er der rabat ved transport af flere? Og skal man vælge færge fra Esbjerg eller via tunnelen i Holland? Hvilke papirer skal de ha?

Skal dyr i karantæne? Her tænker jeg heste, katte og min gamle kanin...

Hvad med mine forsikringer? Dækker de mens jeg er derovre eller skal jeg ha tegnet engelske forsikringer?

Kan jeg som EU borger uden videre få job og bosætte mig derovre? det burde jeg ku ik?

Gør det en forskel om jeg er gift med ham eller ej? Hvor længe går der før man får engelsk statsborgerskab?

Hvad med hvis jeg skal til lægen mens jeg er derovre i overgangsfasen? Skal jeg betale det selv?

Der er sikkert en masse andre spørgsmål henad vejen men lige nu håber jeg at nogen kan svare på ovennævnte...

Og hvis nogen har kendskab til stalde osv i Newcastle så vil jeg gerne høre om det. Det lader til at der er meget centralt beliggende stalde med folde- men det er min kæreste der siger det og jeg er ikke sikker på at han og jeg er enige om standarden for dyrevelfærd. Jeg sætter stor pris på foldtid så hestene skal være ude en stor del af dagen...

Maria & Samson Enricca Nemo

0
0
Svar på denne tråd

Geordie
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 10:26

Tillykke med beslutningen om at flytte herover til det dejlige Nordengland. Tro mig, du kommer til at elske det

Mht til det at bo og arbejde i England er der ingen restriktioner for danskere eller andre EUborgere. Det er pærenemt og der er langt mindre papirarbejde end når man flytter til DK.

Du skal ikke betale for at gå til læge.

Det eneste der måske kan komme til at knibe lige pt er at finde et job for finanskrisen kradser endnu mere her, end den gør i DK.

Mht opstaldning har din kæreste ret. Man skal ikke langt uden for Newcastle for at finde stalde med ganske udmærkede forhold, omend det kan halte lidt med de gode ridehuse. Det er de fleste steder kotume at heste kommer på fold om vinteren, og når de gør, så er det på ordentligt græs.

Du kan også med fordel, hvis du har flere heste, leje en mark m tilhørende stalde. Det er langt billigere, og især for tiden, hvor mange er ved at skille sig af med deres heste.

Forsikring er billigere end i DK i hvert tilfælde for biler. Jeg betalte i begyndelsen ca. kr. 5.000 som voksen kvinde uden nogen rabat som elitebillist. Nu betaler jeg ca. 3.000. I hesteforsikring (sygdom, ansvar, tyveri og død) betaler jeg ca. kr 3.500 for en forsikringssum ved død på kr. 25.000.

Hvis du skal bruge nogle konkrete oplysninger eller hjælp med noget, så send en PB

'Forgyldning forgår, men svinelæder består.' (H.C. And.)

0
0
Svar på denne tråd

Prøv...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 00:20

..evt. at kontakte Hanne GJ herinde fra - hun flyttede derover i et års tid og har stor erfaring i det med at få dyr tur/retur ;)

Pøj pøj :)

Mvh Mette

Shopping is my cardio - Carrie Bradshaw

0
0
Svar på denne tråd

Ingen karentæne
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 11:36

For nogen dyr. De skal have vac. og pas.

Olsens Internationale Transport sejler fra Esbjerg, en meget mere skånsom tur end bil gennem EU.

De kommer jo ikke med hvis det gynger og deres bil er fantastisk, jeg har set den under transport på skibet. Den er åben og de kan kikke ud mens de gumler fx. wrap.

Job tja det kan bliver svært, og lønnen er en ganske anden end i DK.

Illum

*

Nej det er ikke stavning eller formulering der gør en seriøs skribent..

Det er om personen er til at holde ud "høre" på,eller om personen er en latterlig selvhøjtidlig,selvretfærdig klynker.

0
0
Svar på denne tråd

held og lykke
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 12:04

fik engang at vide at holde hest var for de rige derovre men mon ikke det bare er i nærheden af London hvor alt gennerelt er dyrt?

Har aldrig været i New Castle men der går da direkte færge herfra Norge så mon man skulle nuppe en tur en dag?

Men hvis dette er det du vil så lad dyrene blive her i førte omgang og se dig lidt omkring og skab lidt kontakter og se hvad du kan få af job og hvad det egentligt koster at holde dine dyr.

cheer up babe..

0
0
Svar på denne tråd

staro det
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 21:42

går ingen direkte ferge til Newcastle fra norge mere linjen blev lagt ned i september 2008.

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

købes

køreklar hestetrailer m/ frondtudgang

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

ja sant det
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 23:57

går det absolut ikkje mere ferge til england fra Norge så?

cheer up babe..

0
0
Svar på denne tråd

øv altså søs
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 08:58

Blir vildt underligt hvis du flytter derover

Så kommer vi ikke til at ses meget... øv øv...

Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber

Team Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

Færgefart
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 14:18

Til gengæld kan man flyve direkte fra København

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 14:39

ved ikke hvad reglerne er for kaniner, men katte og hunde skal have lavet pas, vaccineres mod rabies, have taget blodpr¢ve efter en måned, og må hvis immuntallet er ok, rejse ind i UK 6 måneder efter blodpr¢ven er udtaget.

Her i Lonodon området koster det mellem et- og to tusind kroner om ugen at have hest... uden ridehus vel og mærke! Men alt er billigere oppe nordpå, så det er bare med at unders¢ge inden du rejser, eller evt lade hestene blive i DK hvis muligt, indtil du har plads til dem herovre.

0
0
Svar på denne tråd

staro det
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 16:17

gør desverre ikke det. Både linjen Kristiansand - Newcastle og Bergen- Stavanger- Newcastle er lagt ned.

Nærmeste ferge går fra Danmark til Harwich (mener jeg det er) eller fra Holland til newcastle.

Jeg ved ikke om Det fremdeles går ferge fra Bergen til Færøyene og Shetland (Smyril Line) Så kan man tage ferge fra Shetland til England.

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

købes

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

Staro Bergen - Shetland
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 16:23

er nedlagt MEN det er kommet linje mellom Bergen - Skottland

Så alt håber ikke ude ennu

www.smyrilline.no/SKOTTLAND/ SKIPSREJSEPRISER_2009.aspx

for os nordmenn

købes

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 16:35

Holland-Harwich eller Danmark-newcastle. Hunde er ikke tilladt på DK-NC rusten.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider