Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Os med hundehvalp
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 06:46

Er der andre der må stå tidlige op ligesom mig fordi hundehvalpen skal ud og bestemt ikke har lyst til at sove igen :-)

Hun sover heldigvis igennem i hverdagen, men der står vi selvfølig også op kl 5. Men i weekenden der vågner hun samme tid. Lige nu er det bare for mørkt at gå en tur, så godt man har gårdspladsen hun kan lege på.

kl 6 pev hun for 3 gang og havde været ude 2 gange så jeg tænkte vi hellere måtte komme op. Men så blev hestene også glade for så fik de mad og hø :-)


Michelle


0
0
Svar på denne tråd
 
 njah, hvalp og
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 07:58

hvalp :) En stor hvalp på 5 måneder - tæller det ;D

Hun har nu været hos os en uge, og hende og Cocio nyder bare at lege og sove sammen.

Men jeg duer nu ikke til det med at sove længe, så var oppe kl 6 og fodre heste og lufte hunde osv :D

Håber du har fået ro på vapsen ;)


Mvh. Bente.....





0
0
Svar på denne tråd
 
 Bente..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 09:33

Jeg er også bedst til at stå tidligt op men syntes 6 er lige tidligt nok en weekend. Men hun faldt til ro og jeg fik en time på sofaen. Så nu har vi været en lille tur i skoven. Glæder mig til hun blir ældre så vi kan gå nogle længere ture.

Men sikke et fantastisk vejr. Der skal vist rides tur senere :-)


Michelle


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej bestemt ikke
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 09:41

vores nu 6 måneder gamle "hvalp" er bestemt B-hund. Han elsker at sove længe i vores seng, og i hverdagene hvor vækkeuret ringer kl. 05.30, er han ikke til at drive ud af dynerne.


Jeg har lige luftet ham, og han er gået på "hylden" igen, mens jeg arbejder ved PC'en.


Luksushund, hi hi.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidligere
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 11:30

Tidligere kunne jeg snildt sove til 10-11-12 tiden, men den tid er ovre. Det er ikke så meget at de "skal ud og tisse", men aller senest kl halv 9 gider de altså ikke sove mere. Så kan jeg jo lige så godt stå op - kan ikke sove, mens de roder rundt. Så jeg kommer typisk op halv otte, og har faktisk vænnet mig til det - fantastisk! :D


De er forøvrigt 6 måneder og 10 måneder gamle. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hasgdhjgasjdgaj
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 12:37

Tja, vores dalmatiner på 11 år er stadig sådan (skal have mad mellem 5 og 6 og så ud og tisse) for det kommer hun i hverdagen - så det skal hun da også i weekenden :)


Sådan har hun været i 11 år - uanset, hvad vi har gjort - så sådan er det bare (hun kan så godt blunde lidt når hun har fået mad).


0
0
Svar på denne tråd
 
 Et knips fra
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 12:44

Mig og de dækkes af igen, i deres kurve i soveværelset.


Til daglig er vi oppe kl. 7, men i weekenden der ligger de i deres kurve til 8 eller 9.


Og de er opdraget til at jeg bestemmer, mest, og når de normalt kan holde sig i 10 timer så kan de det også i weekenden ;-)







Illum

*

Nej ikke alle får svar, nogle er ikke svar værdig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvalp...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 13:10

kender det godt... har en hvalp på 9 uger... og vi stod op kl 3 i nat, der var hun frisk... læder mig til at hun kan sove bare lidt længere

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestenettet
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 13:26

Vi har en beagle på 3 år, og han er heldigvis rimelig fleksibel hvad angår sovetider (og det siger jeg, pga mit værelse er ved siden af bryggerset hvor han sover, så det er mig som skal høre på hans piveri hvis det nu endelig er )


Om hverdagen bliver han vækket ved 6:30 og lukkes ud i haven så han lige kan få tisset af. Og om weekenden får han lov til at sove længe. Til omkring 10 tiden, hvilket jeg tror han nyder


VH Kamilla


Hest, du er virkelig en skabning i særklasse.
Du flyver uden vinger og erobrer uden svær.


Hej dit lille skælm

Husk din ridehjelm

Det er ikke pjat

Når dit hovede blir' til splat


Livet er hvad man g...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 14:42

Min er heldigvis god til at sove længe, men skal da ud hvis der er gået max 8 timer, og jeg vil heller ikke byde hende at vente længere. De kan jo ikke selv bestemme hvornår de kan komme ud og jeg ved da selv hvor klamt det er når man er liiiige ved at tisse i bukserne ;-)


/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alderen og måske temperamentet?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 15:32

Her har vi en "hvalp" på ca 10 måneder og vi er stadig i gang med at øve "at sove længe". For til hverdag er det op 5.30 for at hunden kan komme ud og gå samtidigt med at vi har en god morgenrutine. I weekenderne har vi gjort det hun sover til ca 6(idag 8) og så kommer hun ind til os og får lov til at sove/hygge hos os i soveværelset til kl ca 8-9(idag ca 9.30).

I soveværelset skal hun opføre sig ordentligt da katten kan være tilstede, det kræver sin hund i den alder at holde sig fra den. Helst ser jeg at hun ligger på sin plads da hun ellers hopper rundt af glæde måske lidt frygt for katten som oftes bare sover;o)

Vi vil gerne sove lidt mere når vi kan og hunden skal også kunne klare ændringer i rutinerne, dog stadig på hundens præmisser.


Hilsen Lene

Vil DIN hund lege med unghund nær Herlev?

0
0
Svar på denne tråd
 
 12 uger
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 15:48

Vi er igang med vores anden hvalp, hun er 12 uger nu, indenfor et år, da den anden blev kørt ned. Sidste gang stod jeg også op i tide og utide. Men fik at vide at den piver for at få opmærksomhed også og man skal lære den til også at holde sig længere.

Nu gør jeg det, at vores er med ude og fodre om morgenen og tisse af, og så går vi i seng igen. I starten gad hun da heller ikke sove længere. men man må bide tænderne sammen og lade den pive indtil den finder ud af det ikke hjælper. Ellers piver den jo bare hver gang for at få opmærksomhed og det bliver den så bare ved med. Den finder hurtigt ud af det ikke hjælper og falder til ro.



Flere heste sælges, se præsentation


Bedækning tilbydes ved kåret welsh sec. a hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundelem
Forfatter: 
Dato:  21-12-2008 22:41

Jeg har hundelem så Baloo på 8 mdr går selv ud og tager en tissetår i haven om morgenen. Det er simpelthen bare en fed opfindelse:-)


ANne

0
0
Svar på denne tråd
 
 i natt var
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 00:25

hun helt umulig lille Nemi (3 måneder) Min søns bror er her på besøg i weekenden og har hans soveværelse, så Thord (min søn) la sig for at sove i stuen.


Thord havde akurat lagt sig da Nemi pev og skulle ud og tisse, så bagefter skulle hun op i sofaen og sove hos Thord noget hun ikke får lov til, men nej, hun skulle da ikke ned (men Thord vant).


så la Thord sig igjen, da fant hun ud at hun ikke havde mere vand igjen og slebte vandskålen over køkengulvet så den lavet en høj skrabelyd. Thord ud på køkkenet og fylte vand til hende.


10 minutter snere kommer hun ind med madskålen i munden og vil ha mere mad. Madskålen bliver fyldt. Og Thord la sig for 4 gang.


Udfor at tisse igjen, og Nemi op i sofaen igjen. Så fik Thord lagt sig igjen for 5 gang. Men da begyndte Nemi at lege med pivedyrene


Så hørte jeg fra Thord "NEMI er det mulig"


Det hele blev meget komisk.


livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue


købes

køreklar hestetrailer m/ frondtudgang

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores.....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 02:08

5 mdr.gamle Berner sennen hvalp,bliver opdraget til at være en B-hund.Den kommer ikke ud før ved 8.30 tiden.

Til gengæld får den lov at tisse af ved 02.00 tiden


Hest nr. 3 - blev en supersød "ishest" - Freyja af Raaslettegaard..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 02:48

Min 4 mdr gamle colliehvalp kommer ud ved 6 tiden i hverdagen og ved en 8-9 tiden i weekenden, alt efter hvornår vi lige er oppe, han holder sig fint..


Mvh Heidi


~ Min nye Amr. colliehvalp er født d. 24/8 2008 ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 tidligt i seng
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 08:37

Hun er 12 uger nu så hun skal nok lære det.. Men vi går som regel i seng kl 21.30-22.00 så der får hun tisset sidste gang. Så 7 timer er vel meget pænt at holde sig for en hvalp i den alder.

Men hun er skøn, så når man først er kommet op og fået varmt tøj på så gør det ikke så meget :-)


Michelle


0
0
Svar på denne tråd
 
 det synes jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  22-12-2008 09:20

Jeg kan da også bedre holde mig når jeg sover. De kommer jo ind i vores søvnrytme. Jeg tisser normat rigtig meget om dagen, men holder mig da også om natten. Det samme med hunden



Flere heste sælges, se præsentation


Bedækning tilbydes ved kåret welsh sec. a hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider