Jeg kører jo på min knallert. Der jo masser af lys på den, den larmer og div samtidig
Men jeg har da også min refleksvægt på plus regnbukser med reflex i (sådan nogle orange vejarbejdes nogle).
Når man så kommer roligt kørende på en sti eller cykel sti kan man lige se en lille bitte lampe lyse foran sig. Kigger nærmere, hvad dog det. Er det en cykel eller hvad?
Sætter farten ned eller tænder det lange lys og sørme, det var en cykel.
Man kører videre. Kan intet se, kun mørke og atter mørke og meget lidt lys fra gadelamperne. VUPTI hovsa, pludselig kommer der en mand gående med sin hund. UDEN NOGLE FORMER FOR LYS?
Var da lige ved næsten at kører hunden ned fordi den løs ud på cykelstien da jeg kom kørende og havde ingen chance for at se den. Der skete heldigvis intet og jeg kørte ikke særlig stærkt og manden sagde undskyld..
Så please, cykellister, knallertkører, gående, gående tur med hunden mennesker og diverse. Vil i ikke godt tage lys og reflekser på når de er ude i mørke :s
Den gang hvor jeg cyklede og ikke havde fået min knallert havde jeg da også lys på cyklen plus min refleksvest når jeg cyklede. Det gør rigtig meget.. Og en refleksvest er jo ikke dyr.