Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vil i ikke godt tage lys på :s
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 20:57

Jeg kører jo på min knallert. Der jo masser af lys på den, den larmer og div samtidig ;) Men jeg har da også min refleksvægt på plus regnbukser med reflex i (sådan nogle orange vejarbejdes nogle).

Når man så kommer roligt kørende på en sti eller cykel sti kan man lige se en lille bitte lampe lyse foran sig. Kigger nærmere, hvad dog det. Er det en cykel eller hvad?

Sætter farten ned eller tænder det lange lys og sørme, det var en cykel.

Man kører videre. Kan intet se, kun mørke og atter mørke og meget lidt lys fra gadelamperne. VUPTI hovsa, pludselig kommer der en mand gående med sin hund. UDEN NOGLE FORMER FOR LYS?

Var da lige ved næsten at kører hunden ned fordi den løs ud på cykelstien da jeg kom kørende og havde ingen chance for at se den. Der skete heldigvis intet og jeg kørte ikke særlig stærkt og manden sagde undskyld..

Så please, cykellister, knallertkører, gående, gående tur med hunden mennesker og diverse. Vil i ikke godt tage lys og reflekser på når de er ude i mørke :s

Den gang hvor jeg cyklede og ikke havde fået min knallert havde jeg da også lys på cyklen plus min refleksvest når jeg cyklede. Det gør rigtig meget.. Og en refleksvest er jo ikke dyr.

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

Lys i mørket..
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 21:04

Helt enig.. Min vovse har blink blink lygter og reflexvest på, når vi går i mørke.

Og lige en anden bøn..

Vil billister og knallerter ikk godt tage det lange lys af, selvom det bare er en mand med hund eller en cykel der kommer i modsat retning.. Har været ved at cykle i grøften 1000 gange fordi man ikk kan se en reje når man blir blændet.. Og jeg har nok den stærkeste cykellygte man overhovedet kan få.. -den lyser ihvertfald lisså langt som en bil uden lang lys, så jeg burde ku ses..

Sugar Amira

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 21:12

.. de små snoldede diodelygter burde slet ikke være lovlige at nøjes med som cykellygter.

Jo flere lygter og reflekser jo bedre - og husk at rose dem i ser der netop bruger masser af reflekser og lys. De skal vide at det ses og værdsættes.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 21:22

kunne ikke være mere enig! Har flere gange måtte slå et kæmpe slag ud på vejen fordi der lige var nogle der mente af reflekser og lygter ikke er nødvendige når man lufter hund eller løber eller cykler...

Har faktisk overvejet og vende om og spørge dem om de har deres liv kært.... s-:

Så thumbs up til dem der gør noget ud af det :)

malle

* Living is easy with your eyes closed *

www.hittekilling.dk - et liv er altid værd at redde

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 22:00

Jeg kører også knallert på cykelstien, og jeg har samme problem med mørke hundeluftere/cyklister. Sjovt nok, så har løberne i mit område rigeligt med lys og reflekser på

Desuden vil jeg opfordre billisterne til at blænde ned. Bare fordi man befinder sig på cykelstien, så blænder i altså alligevel

Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

0
0
Svar på denne tråd

andre med lys eller uden
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 22:21

Lys i mørket er vigtigt, det gælder også heste. Jeg har prøvet at gå en tur med hunden som har lys på og møder nogle meget underlige lys ude i mosen af to omgang.

Den første gang har jeg heldigvis hunden i snor for jeg møder to heste med cykellygter og en uden. Jeg kan ikke se på lyset at det er heste, men mere på den kendte langsomt gyngende bevægelse, som ikke mange ikke-hestemennesker ville opdage.

Jeg så ikke den 3 hest før vi var meget tæt på, meget uheldigt hvis vi havde været mere end på gåben!

Den anden gang havde jeg hunden løs men tog hende hurtigt i snor, hun er ikke gammel nok til at opføre sig roligt omkring dyr og cykler mm. Men denne gang var der meget "lys", en masse små lysdioder, bag træerne. Og sikke en fest der kom gående ;o) to piger trækkende med hver sin hest. Men det var mere et juletræ end heste med lys på. Jeg har ikke set noget lignende men der var ikke noget der viste der var heste der kom gående. Fx havde den ene hest et flad bånd med rødt lysdioder på ET bagben. Hvis det skal synliggøre hesten er det måske bedre med noget ens på alle 4 ben...

Der er vist mange der skal overveje deres synlighed i mørket

En ting jeg skal overveje er nok noget der gør at jeg selv kan ses bedre i mørke.

Hilsen Lene

Vil DIN hund lege med unghund nær Herlev?

0
0
Svar på denne tråd

refleks
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 22:37

Kan kun sige ENIG!!!!

Når jeg finder det nødvendigt at ride i tusmørketiden, har jeg refleksdiode på hjelmen - både for og bag, refleksvest, lys på venstre ben, hesten har reflekser på alle fire ben, refleksdækken, "almindelige" reflekser til at hænge og dingle her og der... Jeg bliver grinet af, hver gang vi ifører os udstyret, men det er i hvert fald ikke os, der bliver kørt ned, fordi man ikke kan se os!!!!

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken.

0
0
Svar på denne tråd

Da også enig...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 23:07

Med en yderligere tilføjelse...

Det eneste jeg har set som virkelig virker hvis man er til hest er denne her refleks vest med dioder i...

Der er simpelthen ikke noget at tage fejl af uanset hvor bulderbælder mørkt det er...

Denne her pandelampe kan forveksles med en cykellygte da det ofte på afstand er svært at bedømme højdeforhold, men denne her refleksvest kan ses på LANG afstand så hvis du/I skal købe lys til hesten så brug de ekstra penge og få jer sådan en vest i stedet for de hersens små lygter der kun kan sidde på et ben ad gangen - vesten koster vel omkring 169,- og kan ses af alle uanset om de har kort lys, langt lys eller intet lys på...

NEM MINDRE HOPPE UDLÅNES TIL DISTANCE/SPRING - SE PROFIL/ANNONCE PÅ HN

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider