Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

når drømmen bare ikke kan lade sig gøre.
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 13:21

Hej alle i HN'er nu er det ved at være et stykke tid siden jeg har været herinde. men ikke desto mindre håber jeg nogen evt. kan hjælpe mig.

Jeg er en 19 årig pige der bliver student til sommer, og hvad så? Drømmen er at rejse ud i den store verden og arbejde, meget gerne med heste! Er blevet kontaktet 2 gange af nogen der manglede groomere i polen og drømmejobbet der manglede ryttere på andaluser avls stald i Madrid. men dette blev aldrig til noget, da det var lige nu de manglede hjælp.

Jeg ved heller ikke rigtig om jeg tør stole så meget på hjemmesiden jeg havde en jobannonce oppe på.

Jeg bliver færdig så jeg er klar til at rejse i August. men mon det nogensinde bliver til noget? Det virker ikke sådan lige nu i hvert fald :(....

Har andre erfaringer med at rejse ud og arbejde for udenlandske arbejdsgivere, mht. hesterelaterede jobs? Og hvad gjorde i for at realisere drømmen?

Friis <3
-savner sin gamle Oldenborger-blanding
Charmeur <3
0
0
Svar på denne tråd

Der er MASSER
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 14:07

af hestejobs at få, så ro på, ro på

Jeg gjorde det samme som du har tænkt dig - altså blev færdig som student i juni (2003, uj jeg er gammel! ) og tog ud at arbejde med heste i Island i august samme år. Jeg mener ikke jeg fik jobbet før tidligst juni - for som du har erfaret, så er hestefolk ofte meget sent ude med at søge arbejdskraft (sommetider i kraft af at deres staldfolk forlader dem med få dages varsel), så de skal have nogen NU, når de endelig får søgt.

Jeg har senere præsteret at få et hestejob i Spanien, hvor han ringede - jeg tænkte over det et par timer - ringede og sagde ja - og så tog jeg ellers afsted 3 dage efter

Det kan SAGTENS lade sig gøre - især hvis du er lidt åben overfor hvilket land det skal være i.

Vinterhilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Du er 19 år!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 17:15

Hvorfor er det at "drømmen bare ikke kan lade sig gøre"?

/minski

Hestemassage tilbydes på Sjælland

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

minski
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 19:31

Jeg skal ikke bruge mit liv på det her. jeg skal læse til journalist. men inden vill jeg gerne ud og se verden. men regner ikke med at skulle læse til jorunalist som 30. årig. skulle også gerne opylde nogle andre drømme jeg har :)

Friis <3
-savner sin gamle Oldenborger-blanding
Charmeur <3
0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 19:35

du skal tage det som det kommer, stille og roligt... der er masser af job,så drømmen kan godt gå i opfyldelse.

Jeg har en drøm om at åbne et hotel i malaysia, se det er urealistiske drømme, så bare klø på.

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

0
0
Svar på denne tråd

yep yep--
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 21:08

har arbejdet på island, irland, polen og nu sicilien.. har fundet alle mine jobs via www.yardandgroom.com pånær det på island :) opret en profil derinde. der er flere tusinde jobs, det er en super hjemmeside :) (og gratis..)

Med venlig hilsen, Liv Nielsen

Arbejde med springheste i Sicilien? Se profil!!!

Heste saelges,- se profil :)

0
0
Svar på denne tråd

at rejse
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 21:08

Hejsa

Jeg tog til USA i et år.

Og det har gjordt så meget for mig.

Og jeg tænkte også på om det nu gik - men helt ærligt tager du til madrid - ja det er ikke mange timer i en flyver så er du hjemme i DK igen - hvis det nu ikke lige var dig alligevel.

Gratis fotografering af heste i Sønderborg og omegn tilbydes

http://www.lines-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

dfaevmæo ,fkl,vwe
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 21:35

www.equi-work.com

Her dukker der til tider jobs op i udlandet.

Og jeg ved at Tine, der har siden, selv har været i Schweiz og har en del kontakter...

Gitte C

Breyer modelheste oa. hestelegetøj

OBS! Vi holder åbent i butikken lørdag d. 13. fra 11-14

0
0
Svar på denne tråd

Dippel ♥Charmeur♥
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 22:00

Jeg kan bare ikke sætte mig ind i at man kan nå en panikalder allerede som 19 årig. ;-)

/minski

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

bweber (minski)
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 22:02

Er det rigtigt?? Jeg havde dælme mange panikanfald fra jeg var 14 og opefter Det er da der livet begynder at sætte krav til en og man begynder at gruble over fremtiden.

Vinterhilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 22:15

helt cool.

Hvordan kan man tro at en drøm ikke kan lade sig gøre, når man overhovedet ikke har forpasset nogle chancer endnu? Det er da at lave storståhej af ingenting.

Det er jo ikke ligefrem fordi at man er gået i overgangsalderen og ikke har fået det barn man har ønsket, eller ikke har ud levet den store drøm om at blive kiropraktor inden man fik kappet hænderne af ved en ulykke.

Ja, jeg kan bare ikke sætte mig ind i den teatralske overskrift - men jeg er overhovedet ikke i tvivl om at trådstarter nok skal nå både hestene og uddannelsen. ;-)

/minski

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 22:17

Jeg startede i sin til på EFG jordbrugs linien og de har opslag over lærepladser/jobs i udlandet.

Jeg sprang fra en plads i Australien og takkede nej til en i Canada.

Så smut du omkring det nærmeste uddannelses sted for dyrebrug/jordbrug og kig opslagstavler, der er sikkert noget at finde.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

bweber (minski)
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 23:01

Jeg tror man skal passe på med at omtale andre folks "kriser" som petitesser Tingene har den volumen i folks liv de har lige det øjeblik man står med dem - lige nu er det ikke børn, der er indenfor den nærmeste fremtid, men derimod drømmen om at arbejde fuldtids med heste og udnytte sit sabbatår inden "det rigtige liv" og studierne sætter ind. Jeg kan sagtens følge trådstarter i hendes frustration. Er dog heller ikke i tvivl om, at det helt rigtigte hestejob nok skal dukke op.

Jeg går pt. og får ret grå hår i hovedet over mit studie - på trods af at jeg da godt ved, at jeg "bare" kan tage et andet bagefter, hvis det her viser sig ikke at være mit kald. Der er masser af mennesker der har taget flere forskellige uddannelser. Men det kan jeg ikke rigtigt overskue lige nu

NÅH - så er den ged vist barberet. Nu skal jeg nok lade tråden løbe tilbage i sit oprindelige spor.

Vinterhilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Forståelse herfra...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 09:28

Det lyder meget som om at vi er i samme situation.

Jeg blev student i sommer og er nu ved at afslutte et ophold på en højskole, hvor jeg har gået på en journalistlinje for at få be- eller afkræftet, om journalistik var noget for mig. Siden 8. klasse har jeg forestillet mig, at jeg skulle være journalist, og heldigvis har jeg de seneste 4 måneder kun fået bekræftet, at det er det jeg vil.

På trods af at jeg blev student meget tidligt (fylder først 19 efter nytår), blev det med et snit der kan få mig ind på alt, og endda allerede er rimelig afklaret med hvad jeg vil fremover, kan fremtiden virke totalt uoverskuelig for mig. Følelsen af, at der er så mange muligheder der står åbne, få mig til at føle, at jeg risikerer at vælge forkert ved at beslutte mig for noget.

Heldigvis har jeg på højskoleopholdet fået lidt mere ro på. Det har været enormt lærerigt for mig at være på højskole, og opleve hvordan de ansatte har valgt at bo og leve på en højskole, fordi de tror på højskole-ideen. Det maner til erindring om, at man skal gøre, hvad man føler er det rigtige.

Jeg har aldrig rigtig vidst hvad højskole var for noget, indtil jeg hørte et oplæg på min skole i 3. g. Til min egen overraskelse lød det fedt, og jeg kan kun anbefale andre "fremtidsforvirrede" unge at tage sådan et ophold. Selvfølgelig gælder det også om at komme det rigtige sted hen, og det har jeg helt sikkert været. Efter at have været på en anden højskole i et par dage, hvor undervisningsstandarden var noget skuffende, pakkede jeg mine ting og flyttede over på min nuværende højskole. Her er lærerne top-kompetente, hvilket også kan ses på antallet af elever der efterfølgende kommer ind på uddannelsen.

Jeg tror at din forvirring er naturlig, noget de fleste unge kommer ud for. Nogen bekymrer sig ikke så meget om deres fremtid, måske fordi de ikke er lige så ambitiøse og har gjort sig knap så mange overvejelser om mulighederne. Eller måske fordi de bare er mindre bekymrede? Mit forslag er, at du sætter dig med dine forældre og skriver ned hvad du drømmer om, og inden for hvor lang tid. Det kan måske afklare dig - nok ikke, at du bliver helt fri for din bekymring, men det kan i hvert fald hjælpe at man får snakket om det og lægger en plan.

venligst

Ida

0
0
Svar på denne tråd

praktikant
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 13:59

jeg kender et sted i portugal der søger ride praktikant.

se opslag her:

www.heste-nettet.dk/forum/9/210259/ 210259/

Formidling af Portugisiske LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk

Billeder fra årets Lusitano festival: www.heste-nettet.dk/forum/14/784456/ 784456/

Julegave? ?

Hestemalerier sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 18:22

Nu ikke give op så nemt! August er jo først om 8 måneder!!!!

Den type job, som du søger, vil en potentiel arbejdsgiver aldrig forsøge at besætte så lang tid i forvejen.

Efter min HH-eksamen tog jeg til USA og arbejdede i en mindre privat stald. Fra jeg fik jobbet, indtil jeg sad i flyveren, gik der en uge! Men jeg havde faktisk haft kontakt til min chef 4-5 måneder i forvejen, men så hørte jeg ikke videre. Men pludselig stod hans nye staldpige med en grim gang hjemve, og så blev det mig, som fik chancen. Og det kan bestemt anbefales at tage afsted til udlandet og arbejde i et års tid.

Held og lykke med det.

Snepony

nu uden Mulle :ó(

*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider