Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

telefonpli. en by i rusland?
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:36

jeg har gennem en tid undret mig over folks opførsel i og omkring telefoner. ikke at folk har deres mobiler med over alt og benytter dem lystigt. det ser jeg ikke skævt til. der er selvfølgelig gradbøjninger af alt.

meeeen min kæphest denne gang handler om det at blive ringet op. som barn lærte jeg at når man ringer op vælger man først og fremmest et tidspunkt som normalt ikke vil være til ulempe for den man gerne vil snakke med. man lader den ringe 3 eller 4 gange og bliver den ikke taget venter man 20 min - ½ time og forsøger så igen. alternativt kan man ligge en besked på svareren. og i disse moderne tider kan man jo lige sende en sms. ringer man fremmede op, eller nogen man ikke har snakket med længe starter man med at sige sit navn, og derefter spørge om de har tid til at snakke lidt. vækker man en der sover med sin opringning, så afslutter man i en fart, og snakker senere eller dagen efter.

men sig min engang, er jeg oldtidsfund?

i den forgangne uge er jeg ikke mindre end 3 gange blevet vækket af telefonen, hvor efter vedkommende bare pladrer der ud af på livet løs imens jeg er måløs over respektløsheden fra halvt fremmede mennesker. jeg har to gange siddet og tænkt : øøøøh, gad vide hvem "mig" det er? og jeg er blevet tromlet fuldstændig i en telefonsamtale hvor jeg valgte at ligge på og slukke telefonen. jeg synes med al respekt godt jeg kunne vente med at høre om naboens nye bil til jeg var færdig med at betale mine varer i super brugsen??

jeg synes de ovenstående eksempler er skide dårlig opførsel, og jeg undres? er jeg blevet en sur gammel (k)ælling, eller har telefon kulturen bare flyttet sig i en retning hvor alle forventes at være til fuld telefonrådighed 24/7? et ene udelukker selvfølgelig ikke det andet, men jeg undres stadig.

når så alt dette er sagt, så vil jeg gerne lige tilføje at mine få særlige selvfølgelig ALTID kan og må ringe uanset hvor, hvornår og hvordan hvis lokummet brænder.

udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa

tilhænger af små hvide pyller-piller.

0
0
Svar på denne tråd

du har helt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:43

ret. Har lige i Netto-køen hørt alt om den bagvedstående dames genvordigheder med børn/børnebørn. Meget uinteressant. Lidt ligesom tlf.sælgere der ikke forstår et "jeg er ikke interesseret"

Ringer heller ikke selv til folk efter 21.00, medmindre stalden brænder!

Men jeg er måske lige så "gammel" som dig

0
0
Svar på denne tråd

almindelig telefonpli
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:45

er for mig :

ringer kun indenfor normale "åbningstider" = efter 8 og inden 21 - 21.30....eller lige deromkring

lader telefonen ringe længe nok til at man kan nå at ta den (bor i et stort hus,- har af og til dej eller andet skidt på der lige skal elimineres osv osv)

starter med at præsentere sig - og spørger herefter om "har du tid....(lyst)"

respekterer et NEJ, ring senere eller jeg ringer tilbage

og NEJ sq - mobiler er uhørt ubehøvlet at svare på når man er i samtale med andre mennesker, medmindre man forud har varslet at "hvis den ringer er jeg lige nødt til....."

Og så har jeg som dig også en flok der kan og må ringe nårsomhelst....når der er grund til det....

KH:)

Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:46

Har tit tænkt det samme... Er somme tider blevet ringet op kl 23 eller senere, og i min verden betyder det altså at det er noget alvorligt! Men nej nej... Ofte er det en veninde som "bare" lige vil ævle. De får pænt besked på at ringe næste dag. Man ringer ikke efter kl 21, med mindre det er vigtigt i min verden!

Har sågar prøvet at jeg i forbindelse med et valgfag , Young Enterprise, skulle ringe til en virksomhed om vores produkt evt var noget de ville være med til at udvikle. Fik fat i en sekretær, som knap lod mig snakke færdig hvorefter hun svarer: "Sådan noget pjat gider vi ikke bruge vores tid på. FARVEL" og så smækkede hun på. Jow tak da! Det var da telefonpli der ville noget. Blev simpelthen så paf. Det er da i orden de ikke mente vores ide var god nok eller var noget de ville involveres i, men hun kunne da have sagt det på en pæn måde og i en pæn tone. Så havde det være helt i orden med mig.

Men tror generelt at nogen har den opfattelse, at bare fordi man har mobltelefon, så er det i orden at ringe når man lyster. Og det er da også i orden at folk ringer. Men de kunne da godt lige tænke over tidspunkterne en gang imellem...

Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm, JA
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:51

Ja telefon kulturen er forandret lige som så meget andet her i verden ;)

Det går jo an for dig at sige, ved du hvad, det passer ikke lige for mig at snakke nu, men du kan ringe om X antal minutter, SÅ kan vi snakke, hvor fra skal personen der ringer dig vide, at du står inde i brugsen, eller at du lige ligger og snuger på sofaen eller andet, du kan jo også vælge bare at slå den på lydløs og så ikke svare, hvis det passer dig dårligt, feks. er i butikken :)

Indrømmer gerne, at jeg godt nok ikke spørger folk om de har tid til at snakke med mig... Har jeg da vist aldrig gjort, lyder for mig som en typisk telefonsælger

Ja det var så lige min hurtige kommentar.

Mvh. Pia

Perfekte fotogaver www.click4foto.dk helt klart et besøg værd...!

At vide hvad man ikke ved er dog en slags alvidenhed.

(Piet hein)

0
0
Svar på denne tråd

oldtidsfund
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:56

Hmm... I en alder af nyrundet 30 år føler jeg mig altså også lidt gammeldags.

Jeg har kun min mobil og den er tændt 24/7, men som regel på lydløs (undtagen om natten) da jeg ikke bryder mig om at den giver lyd fra sig i bussen, i supermarkedet, hvis jeg er i samtale med andre ansigt-til-ansigt o.l..

Alle der kender mig ved at hvis jeg ikke tager telefonen, så er det bedst lige at sende mig en sms. Eller, det er altid bedre at sende mig en sms end at ringe.

Og mange skriver også at jeg lige skal ringe dem op når jeg får tid eller at jeg lige skal sende en sms når jeg har tid/lyst/mulighed for at tale i tlf.

Mht. tider at ringe på, så har vi i min familie en uskreven regel der hedder opkald mellem ca. klokken 8 og 21.

Min far skal på arbejde om natten, så han går tidligt i seng.

Ellers kan man altid sende min mor en sms, så ringer hun op.

I øvrige omgangskreds er opkald kl. 8 til 22 (ca.).

Sms'er er velkomne hos mig hele døgnet, netop fordi folk ved at jeg er nemmest at fange via sms.

Tlf. er sat til at bippe ved sms men uden lyd på opkald om natten.

Vi havde en der ringede til min mand i går ang. forsikringer, og hun ville ikke tage et "nej tak, vi ringer hvis vi er interesseret" som svar. Til sidst sagde min mand kort "jeg sagde nej tak" og lagde på. Mage til opførsel fra tlf-sælgere... *grrr*

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

R.I.P. HILMER HASSIG!!!

-Du og din musik vil blive savnet.

0
0
Svar på denne tråd

**smil**
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:57

det var da ganske rart at blive bekræftet i at jeg ikke er den eneste der tænker mit om det emne her.

trænger man til en veninde snak klokken 23 synes jeg da godt lige man kan sende en sms og spørge om det er ok man ringer op.

og sådan en telefon-harpe der som kira der skriver om. hun skulle simpelthen sende på kursus. jeg ville grimmes på alle nuveauer hvis nogen tog min forretnings telefon på den måde. det ville simpelthen udløse en regulær skideballe.

og ja. meget meget spændende at høre om andres familie idhues i nettokøen. havde jeg stået der havde jeg nok brugt tiden på at fnise i det skjulte over den dames velvoksne jeg-fiktion. "se mig. jeg har en mobiltelefon fordi jeg er SÅ vigtig

0
0
Svar på denne tråd

Telefon pli....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:57

Jeg har oftest min mobil på lydløs, så jeg bliver aldrig vækket af den ;-)

Jeg gider heller ikke snakke mens jeg fx er ude og handle.

Omvendt gider jeg sådan set heller ikke snakke med folk, bare fordi de lige står i en kø og keder sig - eller sidder i et tog og keder sig, - det kan ikke være rigtigt jeg skal ringes op og underholde folk bare fordi de keder sig....

Hvis jeg selv ringer til nogen, og skal snakke om noget der måske ikke lige kan gøres på et minut, plejer jeg lige at spørge om de har tid til at snakke, - fordi nu om dage med mobiler, ved man jo aldrig hvor folk lige befinder sig henne, og jeg har ikke lyst til at forsøge at snakke om "alvorlige" ting, mens parten i den anden ende af røret, fx er igang med at løbe til toget for at nå det.....

Så mobiler er både godt og ondt synes jeg.

Jeg hører også meget kritik for at jeg aldrig tager min telefon, men jeg gider simpelthen ikke være til rådighed evig og altid - jeg ville få et nervesammenbrud

Jeg ringer heller ikke til folk jeg ikke kender godt, efter senest 21.30 om aftenen.

Men ja - det er nok bare sådan en gammeldags holdning

0
0
Svar på denne tråd

Galanti
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 16:01

lige netop i det tilfælde her forsøgte jeg flere gange at sige jeg lige var ude og handle, men om ikke jeg kunne kigge forbi på vejen hjem, eller ringe fra bilen.....men jeg blev slet ikke hørt. jeg blev simpelthen bare tromlet. derfor valgte jeg at klappe på og slukke. derfra kunne hun vide det.

0
0
Svar på denne tråd

Her i huset
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 16:02

Føler vi os IKKE tvunget til at svare en telefon....Ligemegt hvilken en af de 4 nr. der ringer.

Og mobiler er på lydløs efter 21...

Og kender slet ingen der ikke præsenterer sig når de ringer op....

Men ja har nok en fornemmelse om at flok under 100 er blevet lidt mre slatne i pli på fler punkter...også telefon brug.

Illum

*

Tro på det bedste, javel bestemt. Men af og til forundres jeg sandelig over den naivitet nogle på HN udviser....

0
0
Svar på denne tråd

uhaaa...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 16:06

det er vist mig, min telefon er aldrig på lydløs, om natten siger den dog kun noget hvis nogen ringer.

Men det kunne jo være der var sket ponydyret noget, og hvis min veninde er ked af det, så snakker jeg gerne med hende kl 03 om natten, derfor jeg er bedste veninde...

jeg snakekr gerne i telefon når jeg er i netto, bilka elelr køre bil/bus osv..

Men jeg siger altid hvem det er hvis det ikke er de "faste" jeg ringer til, og altid altid sir jeg, har du tid til at snakke.

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 16:52

Jeg tager ofte mobilen hvis jeg ikke laver noget andet, og de fleste der ringer til mig har ikke hemmeligt nr... Så jeg ved jo hvem det er...

Man kan ringe til mig til kl 22, da det altid har været sådan, der efter skriver man lige en sms, og hvis jeg er oppe, er det iorden at ringe, ellers skal det være noget vigtigt... Har haft nogen venner der begynte at ringe kl 2-4 om morgenen i weekenden, og der har jeg bedt dem om ikke at ringe... For der sover jeg som regel...

Mange af dem der ringer til mig, spørger hvad jeg laver, og hvis jeg ikke har tid, snakker vi om det senere, evt. efter at jeg har fri fra arbejde...

Men for det meste skriver folk en sms til mig og så kan jeg jo ringe tilbage når jeg har tid...

Jeg præsentere mig hvis det ikke er folk jeg kender... Men ellers kan jeg godt bare sige "Hej hej, det er mig..." For jeg ved at de ved hvem jeg er...

Perle

Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd

bjmnhomljkæl
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 17:02

For et par dage siden, ringede en kunde til mig kl. 22.30

... Jeg ku' selvfølgelig bare lade være med at svare, men nysgerrig er man jo!!

Gitte C

Breyer modelheste oa. hestelegetøj

OBS! Vi holder åbent i butikken lørdag d. 13. fra 11-14

0
0
Svar på denne tråd

Noget...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 17:13

...der støder mit forhold til telefonpli er udlevering af numre.

Jeg var sidste weekend ude for at en for mig totalt ukendt gymnasiepige ringede og ville have hjælp til sin 3.g-opgave - fordi en af mine studiekammerater havde givet mit nummer videre - uden at spørge mig eller i det mindste advare mig.

Der blev jeg rimelig knotten - i min verden spørger man altid lige om lov inden man giver et nummer videre, eller i det mindste siger man det når man har gjort det.

Men det - kunne jeg fornemme - er åbenbart også meget gammeldags.

I

0
0
Svar på denne tråd

telefonpli
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 18:32

Du har da gode telefonvaner, altså trådstarter.

Selvom jeg har boet i mobiltelefonernes by, Hong Kong, hvor man taler HØJT i mobilen i biografen, på restauranten og alle andre steder, så er jeg blevet nogenlunde omskolet til danske telefonvaner igen.

Jeg har en uskreven regel om at man kun ringer mellem kl. 8 - 21 i hverdagene og 10-21 i weekenden. Hvis telefonen ringer udover disse tidspunkter bliver jeg nervøs for at det er noget alvorligt, men tager altid telefonen, netop fordi jeg bliver bekymret for hvad det kan være.

Jeg kan dog godt finde på at sende en sms sent eller modtage sms'er fra veninder når de er i byen osv. Det generer mig ikke, for jeg sover som en sten. Min mobil er sjældent på lydløs.

0
0
Svar på denne tråd

Der er mange...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 19:21

.. der efterhånden ikke tænker over almindelig telefonpli - det mærkes når man, som jeg, tilbringer det meste af arbejdsdagen med at tale med kunder.

Privat har jeg efterhånden fået gennemført at ingen der kender mig ringer efter kl 21 og jeg forventer heller ikke tidlige morgenopkald fra nogen. Undtagelserne er dødsfald, brand og enkelte veninder der nogengange har været så meget nede at der har været akut behov for en snak.

Men som sagt - arbejdsdagen tilbringes med telefonsnak, så når jeg kommer hjem er jeg egentlig helst fri for at snakke mere i telefon. Generelt bruges min telefon til udveksling af korte beskeder.

Men på arbejdet mærker jeg i DEN grad folks dårlige opdragelse.

Det kan være dem der vælger at ringe mens de kører bil - og ikke har de oplysninger klar som de BURDE vide de skulle have (f.eks. at prøve at flytte abonnementet, men uden at have adressen det skal flyttes til - og sommetider heller ikke den den skal flyttes fra. Hvad forventer de?)

De ringer fra steder med meget støj - og bliver så sure over at jeg ikke kan høre dem.

De ringer op - og så besvarer de selv opkald på andre telefoner.

De hører simpelthen ikke efter hvad man siger. Hvis jeg spørger "må jeg bede om abonnementsnummer eller leveringsadresse" kan jeg få en 5 minutters forvrøvlet historie om at de

"ikke lige har nummeret for avisen bliver betalt af en anden og bla bla bla... men kan jeg ikke bruge telefonnummeret?"

"Nej, det kan jeg ikke, men jeg kan bruge leveringsadressen"

"Den bliver betalt af firma bla bla bla på den og den adresse."

"Ja, men hvad er leveringsadressen"

"leveringsadressen, det ved jeg ikke"

"den adresse hvor i modtager bladet"

"det er derhjemme!"

"ja, hvad er adressen på derhjemme"

"jeg har ikke lige abonnementsnummeret"

"HVAD ER DEN ADRESSE I MODTAGER AVISEN PÅ"

"nåååee - det er *siger adressen på bredt jysk og med en sok stoppet i munden*"

"undskyld var det ....vejen 2 du sagde?"

"Nej, det er Pedersen!"

"Ja, men hvad hedder den vej du bor på?"

" det er mumle mumlevej"

"kan jeg få det en gang til - eventuelt bare de første 3 bogstaver i vejnavnet"

"ja, det er JENS PEDERSEN... mumle mumlevej 2!"

Og sådan kan vi fortsætte i lang tid...

Naturligvis betragter de ikke postnummeret som en del af adressen, så det kan vi have lige så meget morskab ud af som selve vejnavnet.

Det forventes åbenbart at jeg kender postnumrene på samtlige danske byer udenad - og hvis de bor på "skovvejen" - så skal jeg vide hvor det er, for der er HELT sikkert kun en "skovvejen" (hovedgaden/havnegade/bygade/ industrivej.. fortsæt selv) i HELE landet.

Men indtil nu er det da lykkedes med langt de fleste at få vristet deres adresse fra dem.

Og så er der jo dem der ringer op og forventer en lang ventetid - det ved jeg godt der er i mange kundeserviceafdelinger - men ikke hos os. Så de bliver ganske forskrækkede når vi svarer telefonen.

Eller også er der bare tavshed i den anden ende til man har råbt HALLO et par gange - og så kommer svaret

"er der nogen, jeg troede at det var en maskine!"

(ja, naturligvis vil en maskine præsentere sig med navn...!)

I dag havde jeg igen en af dem der ringer op, og når jeg så besvarer telefonen hører jeg bare "et øjeblik"... masser af snak i baggrunden *klik* så bliver der lagt på...

(hint - vent med at ringe til du har tid til at tale)

Jeg er efterhånden tæt på at gå ind for pryglestraf til folk der ikke evner at gennemføre en normal telefonsamtale. ;-)

(ja, det har været en lang uge) ;-)

Jeg må selvfølgelig tilføje at langt den største del af dem der ringer til os faktisk ER i stand til at føre en sammenhængende samtale og ofte endda ved hvad de har ringet op for og til hvem. Men det er de andre man husker mest!

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

herhjemme skal
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 20:45

man ikke forvente at tlf bliver taget overhovedet.

til tlf sælgere er standard svaret jeg er ikke intereseret , farvel, klick.

jeg vil ikke forstyres efter kl 21- og er der nogen der ringer der er et som regel min mor. tager jeg den kke tikker der en sms ind.

og løber mobilos tør for strøm er jeg ikke mere afhængig af den end den godt kanligge nogle dage inden den blir ladet op

smuk haflinger sælges meget billigt, se link for mere infor eller skriv en pb

www.dba.dk//asp/soegning/ detail.asp?annonceid=5...23&se.y=21

0
0
Svar på denne tråd

det værste..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 21:07

jeg haaaader når jeg sidder og snakker med en person der pludselig for en opringning og vedkomne så bare tager telefonen, i stedet for lige at sige "undskyld, bliver nød til lige at svare dette opkald.."

uf hvor det dog er uopdragent og irriterre mig (og det sker altså kooonstandt!

Med venlig hilsen, Liv Nielsen

Arbejde med springheste i Sicilien? Se profil!!!

Heste saelges,- se profil :)

0
0
Svar på denne tråd

tjah...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 21:15

hvorfor tager i telefonen hvis det passer skidt?

hvis jeg tager telefonen er jeg til rådighed, tager jeg ikke telefonen er jeg ikke...

hvis jeg ringer op til en der svarer, synes jeg det virker tumpet af mig at spørge, om det nu også passer osv, for i min verden er dette givet når opkaldet besvares. personen må selv sige hvis tidspunktet ikke passer (selvom opkaldet blev besvaret). - dette vil naturligvis blive accepteret. :-)

bortset fra det er jeg enormt træt af folk der snakker og snakker og snakker løs i toget om alle deres irrelevante ''problemer''. og synes det er tankevækkende at der for nyligt blev lavet en undersøgelse af en art, hvor det blev 'afsløret', at mange afslører 'forretningshemmeligheder' etc. i fuld offentligthed. gad vide om folk tror de andre togpassagerer formår at lukke helt af over for personen, når han/hun kæfter op. (og typisk i en stillekupé)

Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Altså....
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 21:30

Her bliver tlf taget, hvis jeg gider snakke, gider jeg ikke det, bliver den ikke taget...

Jeg bliver kimet ned af tlf sælgere, men har fundet fidusen... de præsentere sig, spørger, om de må tage lidt tid... jeg svarer NEJ, intet andet, kort og kontant... derefter får jeg et: kan du have en god aften....

Men dårlig tlf pli er lige så meget modtageren som "ringeren" der er problemet. Jeg tager IKKE tlf efter kl. 21, hvis det ikke er en jeg gider snakke med, derfor ingen problem....

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 23:29

Helt enig med dig, så i så fald er jeg også et oldtidsfund.

Er det en hastesag og jeg ringer til folk som jeg ved normalt har tid at tage den ringer jeg måske 2-3 gange i træk før jeg skriver en sms/lægger besked på svareren, men så er det også i kategorien "kan absolut ikke vente" (syg hest, afbud eller andet).

Jeg sad den anden dag på vej hjem fra hesten i bussen fra Dragør lørdag tidlig eftermiddag - på dette tidspunkt tager turen ca 1 time inkl myldretrafik.

Da jeg stiger på sidder en meget affarvet-lange kunstige hvide negle-guccitaske- ung pige (ikke nogle fordomme her nej ha ha - men hun har garanteret også Amager-nr.plade ) og snakker ret højlydt.

Jeg lytter normalt ikke efter andres samtaler i bussen - men dette var SÅ højlydt at det var uundgåeligt og samtale emnet (foregående aftens fest) lød ikke til en hastesag. Hun lægger så på efter ca 20 mins kævlen - hvorpå hun ringede en ny veninde op og fortsatte samtalen i samme stil OG høje tonefald

Hun stod af samme sted som mig efter 1 time - og hun havde snakket hele vejen undtaget de meget korte pauser mellem opringningerne.

DET er i mine øjne dårlig telefonpli.

Af samme grund beder jeg folk ringe tilbage hvis det kun er "sludder for en sladder" eller jeg ringer dem op når jeg fx går fra bussen(alene på vejen) eller er kommet hjem.

Jeg GIDER altså ikke høre hvem fremmede folk fik scoret eller ikke scoret og hvor fulde de var igår og hvad de sagde og gjorde i forbindelse hermed

Xoco82 & Davina

stud.theol

"You'll be in my heart,

no matter what they say.

You'll be here in my heart, always"

0
0
Svar på denne tråd

alm tlf pli for mig er flg
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 07:05

1: jeg lader netop tlf ringe et godt stykke tid, for ikke alle kan el vil løbe efter tlf- så her ringer den ikke under 6 gange.

2: Jeg ringer helst ikke efter kl 21 med mindre jeg er bedt om det, ved det er en som min moster der har bedst tid der og er oppe til kl om morgenen før hun går i seng.

3: Jeg ringer helst ikke før kl. 9.00 om morgenen heller i weekenderne med mindre det er nødvendigt el je ger bedt om det.

4: Ved fremmede præsenterer jeg mig med fulde navn.

5: Fremmede der ikke tager tlf. sender jeg en sms til efterfølgende hvis det er en mobil så de ved jeg ahr ringet og hvorfor.

6: Vækker folk mig med ringen, så vil jeg først høre hva de vil før jeg spørger om det kan vente- det kunne være vigtigt/akut.

Det var lidt af min tlf pli...

Henra Cayenne udlejes 2000 kg total

www.123hjemmeside.dk/qantico

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket el hadet intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Folk der ringer tidligt
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 10:03

Generelt har jeg ikke noget imod folk der snakker i telefon. Jeg sidder som kassedame i brugsen nogle gange, og jeg er da ligeglad med om kunden snakker telefon. Hvis bare han eller hun er opmærksom på mig. Altså når jeg siger "ellers andet?" så skal de svare og når jeg siger "så bliver det 324,50" så skal de lægge pengene..

Synes kun det er gamle sure koner der ville ønske alt var som i stenalderen, der er sure over sådan noget. De skulle i stedet koncentrerer sig om deres dumme snotunger, der render og splitter butikken ad og løber ind i folk...

Men som trådstarter siger, så starter jeg da også altid med at præsenterer mig selv "Ja hej, det Michella, har du travlt/tid lige nu?"

Men det også fordi min mor har en grillbar, og så er det bare en vane at sige, for hun kan jo have kunder

Og så ringer jeg ikke efter kl. 8 om aftenen og først efter kl. 12 i weekenden.

Og så HAAADER jeg folk der ringer med hemmeligt nummer - hvad f*nden skal det til for?!

Man ringer sgu da ikke til folk som forfølger én og jeg håber da ikke folk tror jeg vil opspore dem og slå dem ned. DET af alt gør mig ALLERMEST arrig.

Og hvis der er nogen af jer herinde der gør det uden grund SKAM JER.

Fair nok hvis man bliver forfulgt af en eks, som har truet en på livet MEEEEEN.

Jeg tager IKKE telefonen hvis det er hemmeligt nummer.

Mit arbejde ringer ikke med hemmeligt nummer, min skole gør ikke, min bank gør ikke, min familie gør ikke.

Synes det er latterligt når en virksomhed også ringer med hemmeligt nummer.

Og det skal LIIIGE siges, at nu ved jeg godt det EVENTUELT kan være fordi folk også står hemmelige i telefonbogen, men fordi man ikke står i telefonbogen betyder det ikke nødvendigvis at man får hemmeligt nummer.

Og mange der ringer med hemmeligt nummer, står faktisk i telefonbogen. Det er fordi (hvis der er nogen herinde der ikke har forstand på telefoner) man kan gå ind på sin telefon og indstille den til at ringe hemmeligt.

Nu får jeg sikkert en masse sure opstød

Venlig hilsen

Michella

~

Halv- og helparter søges

til vores to heste og ene pony

i Faaborg/Broby området

~

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er problemet...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 10:15

.. med at ringe med hemmeligt nummer?

Hvis man ringer op og ikke lægger en besked, så har det enten ikke været vigtigt, eller man ringer igen senere.

Når jeg ringer fra arbejdet står der hemmeligt nummer.

IKKE fordi folk ikke må vide at det er fra min arbejdsplads der bliver ringet, men fordi der ellers ville blive vist hovednummeret - og receptionisten har andet at lave end at gætte hvem der kan have ringet op til dem der så ville ringe tilbage for at finde ud af hvem der havde ringet til dem. Vi er jo ret mange mennesker i huset!

Hvorfor er det vigtigt at vide hvem der ringer op - de siger det vel når man tager telefonen?

Eneste undtagelse jeg kan se, er hvis man bliver chikaneret af nogen - men ingen kan jo gøre en noget pr telefon, og man har selv magt over hvornår man lægger på igen.

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 10:34

Fordi nu er du nok den eneste jeg har hørt om med en god grund

Jeg snakker om personer som sætter deres MOBIL på hemmeligt nummer

Jeg gider ikke tage hemmeligt nummer, for ofte er det telefonsælgere eller andre dumme folk man ikke gider snakke med.

Jeg tager hemmeligt nummer hvis jeg har en aftale med en om at personen skal ringe.

Nej folk lægger nemlig IKKE besked, i stedet ringer de 10 gange på 5 min...

Det hjalp på det da jeg engang indtalte på telefonsvaren "Enten tager jeg ikke telefonen fordi jeg ikke har mulighed, eller også fordi du ringer med hemmeligt nummer" - HOVSA, så ringede folk ikke med hemmeligt nummer anden gang, så så vigtigt kunne det jo ikke være at have det.

Det der undrer mig er at folk rent faktisk bruger tid på at gå ind og gøre deres nummer hemmeligt - HVORFOR?! hvis der ikke er nogen seriøs grund?! Man er jo selv herre over hvornår man lægger på, så er det jo ligegyldigt med at gøre sit nummer hemmeligt! Du kan bare lægge på Lisbeth ;)

Venlig hilsen

Michella

~

Halv- og helparter søges

i Faaborg/Broby området

~

0
0
Svar på denne tråd

Men jeg har stadig...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 10:37

... ikke hørt en god grund til at det er et problem at der er hemmeligt nummer. Ud over hvis man bliver chikaneret af nogen, men det ER jo heldigvis de færreste der bliver det.

Hvorfor er det vigtigt at vide hvem der ringer før man tager telefonen?

£isbeth & Baloo

(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 10:38

Men heldigvis har vi ytringsgrihed og jeg siger bare at jeg ikke i min fantasi forstår folk åbenbart er bange for et eller andet, og derfor sætter deres telefon på hemmeligt nummer.

Hver person - hver sin mening

Venlig hilsen

Michella

~

Halv- og helparter søges

i Faaborg/Broby området

~

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 10:48

fordi der jo findes mennesker i denne verden som jeg f.eks. ikke gider snakke med!

Det kan være telefonsælgere

Det kan være ham som i 14 dage ringede min. 100 gange om dagen til mig, indtil politiet ringede hjem til ham!

Det kan være en person som snakker i en uendelighed og bliver fornærmet over man ikke lige gider snakke.

Nu er jeg ikke det store "snakke i telefon-menneske" - men det er mange af mine veninder og hele min familie. Og nej, man lægger jo ikke ligefrem på, når det er folk man kender, som f.eks. familie eller venner - og nej, det er ikke sikkert det er en god idé at sige til sin stedfarmor "Jeg gider altså ikke snakke med dig lige nu, for du vil bare snakke om vejret de næste to timer og jeg orker ikke at høre på det."

Nu er det sådan at min bedste kammerat har det med at ringe i tide og utide, f.eks. kl. 4 om morgenen. Når folk ringer på det tidspunkt skulle man tro det var vigtigt og tager selvfølgelig telefonen på det tidspunkt, selvom det er hemmeligt nummer, for at finde ud af det er ham. Og nej, han forstår ikke sandheden

Derfor !

Måske fordi jeg engang imellem faktisk ikke gider tage min telefon den dag - men jeg har brug for at vide HVEM der ringer, det kunne jo være vigtigt, det er det f.eks. ofte når min mor ringer eller når mit arbejde ringer. Jeg ved jo godt at hende, som ikke har snakket med i 2-3 måneder, ikke vil noget vigtigt.

Men det var slet ikke det denne tråd handlede om. Det var pli generelt omkring telefoner, og jeg ytrede bare min mening om at jeg synes det er latterligt at ringe med hemmeligt nummer hvis man ikke har en grund.

Venlig hilsen

Michella

~

Halv- og helparter søges

i Faaborg/Broby området

~

0
0
Svar på denne tråd

Det med at folk ...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 10:58

.. ringer på kristelige tidspunkter er let at kurere.

Du gør bare det samme mod dem.

Som tidligere skrevet ved alle i min omgangskreds at man ikke ringer til mig efter kl 21 - jeg skal op omkring kl 5 så jeg går tidligt i seng og vil IKKE snakke i telefon om aftenen. Derudover har jeg sommetider morgenvagter - der er jeg oppe lidt i 4.

Min bror har haft en tendens til at ringe senere end acceptabelt - det fik jeg stoppet engang jeg havde morgenvagt, og han ringede kl 23 om aftenen. Jeg tog telefonen (det KUNNE jo være vigtigt - men det var det ikek) så jeg sagde pænt at jeg ville sove NU, men ringe til ham når jeg vågnede. Og så satte jeg uret et kvarter frem og ringede til ham da jeg stod op. Kl 3.30!

Siden har han ikke ringet itl mig sent.

Jeg har i øvrigt ikke nummerviser på min fastnettelefon, som er den de fleste ringer på - og mobilen svarer jeg sjældent, da den oftest ligger i en taske og jeg ikke hører den ringe.

Men ud over min bror - der som sagt skulle lære det på den hårde måde - kender jeg ingen der ikke respekterer et "jeg har ikke tid lige nu, vi må snakkes ved en anden gang".

£isbeth & Baloo

(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 11:08

Nu har jeg prøvet at ringe til min ven, midt om natten og det syntes han var mægtig hyggeligt ;)

Men måske er det også fordi jeg generelt synes det er kedeligt at snakke i mobil og derfor vil jeg gerne kunne vælge snakkehovederne fra og kun tage telefonen når det er arbejde, min mor, forsikrinsselskab, banken osv :)

Men derfor forstår jeg altså stadigvæk ikke at nogle vælger at gå ind og lave deres nummer om til hemmeligt, hvis der ikke er en grund.

Venlig hilsen

Michella

~

Halv- og helparter søges

i Faaborg/Broby området

~

0
0
Svar på denne tråd

hemmeligt nummer
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 14:13

svarer jeg altid. politi og sygehuse ringer med hemmeligt nummer. derfor. af samme grund kan jeg godt blive lidt urolig hvis der er et ubesvaret opkald og der ingen besked eller sms er. det ligger politi og sygehus ikke.

er det en af mine venner der ringer hemmeligt plejer jeg at sige "jamen goddag hemmelige Lise" eller hvem det nu er.

jeg er ved at have kurreret de fleste for at ringe for tidligt om morgenen ved at tage telefonen uden at kigge på den og svare : og hvem ringer til mig klokken xx om morgenen?

så er det som om det går op for de fleste at det sådan set godt kunne have ventet til et mere menneskeligt tidspunkt.

0
0
Svar på denne tråd

Nu ved jeg
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 14:19

ikke om nogen sygehuse kører med hemmeligt nummer, men jeg kan nu godt se nummeret på min mobil når min afdeling har haft ringet til mig.

- oftest for at høre om jeg er interesseret i en ekstravagt

MVH Janni

l'heureux propriétaire

d'un cheval appelé

Musse

0
0
Svar på denne tråd

har du tid????
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 15:59

ville aldrig falde mig ind at spørge en jeg ringer til om dette for hvis de tager telefonen må de da have tid.. ellers blev den vel ikke taget? Eller også må personen selv sige "ringer til dig senere".....

Jeg er så en af dem der stort set lever med en mobil i hånden dvs jeg snakker meget i tlf, gerne under bilkørsel til fra job/på vej til diverse møder osv.. selvfølgelig i håndfri som loven foreskriver

jeg ringer ikke til fremmede og ja dem jeg ringer til ved jeg hvilke tider på døgnet jeg kan tillade mig at ringe til, ligeså gør de hos mig.......så tidspunkt folk ringer på har jeg aldrig haft problemer med, kan jo bare lade være med at svare hvis jeg ikke er helt vågen. Er det vigtigt lægges der vel en besked der kan aflyttes når det passer en selv.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

telefonpli
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 16:57

Lige som Karina, så har jeg det også sådan, at hvis folk tager telefonen, så må man formode, at de har tid til at tale med en. Og hvis ikke, så er det heldigvis tilladt at gøre opmærksom på dette! Selv tager jeg ikke telefonen, hvis folk ringer på et tidspunkt hvor jeg ikke har tid til at snakke, så det er ikke et problem for mig.

Hvad angår tidspunkter det er passende at ringe til folk, så holder jeg mig også normalt inden for tidsrummet 8-21. Det kan ske, at jeg ringer før eller efter disse tidspunkter, men så er det heller ikke for at føre en lang samtale, men måske kun for hurtigt at få afklaret et eller andet.

Hemmeligt nummer har jeg ingen problemer med; eneste ulempe er da, at man, hvis ikke man når at tage telefonen, ikke har mulighed for at vide hvem der ringede, eller for evt at ringe tilbage...

Wildly & Hannibal

Besøg os på vores hjemmeside!

medlem af AWR

Candyfloss forever!
~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 17:38

Spændende emne :o)

Jeg er enig med Michella, at det er super irriterende, når folk ringer med hemmeligt nummer - dette er mest fordi jeg er skide nysgerrig, så hvis der er et ubesvaret opkald på min telefon med hemmeligt nummer, så bruger jeg lang tid på at irritere og undre mig over hvem det mon kan være.

Og NU vil jeg forsvare telfoninterviewere lidt, da jeg selv har arbejdet ved Gallup:

Husk at dem som ringer, bare gør sit job! Derfor tal pænt! Man kan sagtens sige på en pæn måde, at man ikke har tid/ikke gider/hvilken som helst andet dårlig undskyldning folk nu bruger.

Desuden forstår jeg ikke de mennesker, som død og pine ikke VIL tale med gallup, hvis de i virkeligheden har tid - jeg tror ikke nogen mennesker kan se sig fri for at læse statistikker, og langt de fleste står gallup for. Danmarks meningsmålinger om folketingsvalg står gallup også for så - jeg forstår det ikke. Men jeg kan godt acceptere det - så længe folk taler pænt

- Tine har talt !

What happened to sex, drugs and rock'n'roll ?

Now we just have aids, crack and techno ...

0
0
Svar på denne tråd

TineC...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 21:12

nu kunne jeg næsten føle mig fristet til at spørge, om ikke Gallup's folk skal tale pænt?

Jeg havde en ung fyr(lød sådan) i røret en dag, der havde ringet mig op for at høre om mine læsevaner. Nu ved jeg godt, at han sikkert har stillet de samme latterlige spørgsmål 1 mill. gange den dag. Men derfor er der ingen grund til at jappe/mumle spørgsmålene igennem under højlydt sukken og stønnen, så jeg ikke får fat i halvdelen, og når jeg sagde' hvad siger du' så sukkede og stønnede han endnu højere. Og spurgte så igen, blot endnu hurtigere og med endnu mere sukken og stønnen..og 'naturligvis' også vredt..

Fremover er der ingen mulighed for, at høre om mine vaner af nogen som helst art.

Jeg tager ikke tlf. når det er hemmeligt nummer. Ærgeligt for banken og min kæreste. Men jeg er nærmest blevet forfulgt af Gallup/og sikkert også andre, har ikke besværet mig med at få fat i deres navne. De kunne snildt ringe 2 gange om dagen i en hel uge.

Ovenikøbet har en kvinde lagt en besked på min tlf.svarer om jeg ikke ville svare på hendes spørgsmål.

Hvad tror du selv, når jeg ikke tager den

Hvad angår manglende tlf. pli, så begriber jeg ikke folk der i en kø står paniske og roder efter telefonen, samtidig med at de prøver at betale og evt. holde styr på småbørn..for derefter at sige' jeg har ikke tid til at snakke nu'. Jeg troede at man fik det samme budskab hvis tlf ikke bliver taget.

Jeg føler mig ikke nødsaget til at tage tlf. hvis jeg er ved noget. Eller hvis jeg ikke gider snakke. Så må folk ringe tilbage senere/en anden dag.

Og jeg bliver ikke sur hvis andre gør det samme.

Er det vigtigt sender jeg som regel en sms, om de vil ringe tilbage.

Det samme med sms. Får jeg en sms med oplysningen om hvem afsenderen har mødt i byen igår..så er det 99,9% sikkert at jeg ikke svarer tilbage. Det skal virkelig være et spændende møde, hvis jeg svarer tilbage.

Samme med de 4-5 sms der altid venter på mig om morgenen.

Det har jeg en veninde der er slem til at gøre. Komme til at tænke på hende, hvergang jeg ser den reklame med sms-teksten 'Jeg har lige pillet en nullermand af min trøje'

Personligt er jeg selv fuldstændig hysterisk med at have alle oplysninger klar, hvis jeg skal ringe et sted hen. Hvad enten det er til viceværten eller teleselskabet.

Hm..tror folk mon, at bare fordi man kan have et stumt 'D' i nogle ord, så kan man også have et usynligt 'D' i andre ord. Eksempelvis A(d)vokado..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 23:24

Rart at vide jeg ikke er den eneste der er irriteret over hemmeligt nummer Må da indrømme at det nok også er fordi jeg er en smule nysgerrig og bliver irriteret hvis jeg ikke kan finde ud af hvem der ringede.

Hvis et nummer har ringet jeg ikke lige kender eller kan huske, går jeg altid ind på degulesider.dk og tjekker, evt. også krak, og bliver noget så skuffet hvis det ikke står der

TINEC:

Nu ville jeg mene man bare generelt skulle tale pænt til folk på arbejde. Det er et job som så meget andet, det er ikke sikkert man elsker det, men man skal jo have sin løn, og den får man ikke hvis man ikke gør som man får besked på.

Nu arbejder jeg jo som kassedame også, og jeg får da også mange skideballer hver dag, af folk, over ting jeg ikke er herre over

Men dumme, dumme danskere. Hvis de har en dårlig dag skal det gå ud over f.eks. dig eller mig... Engang imellem overvejer jeg at opkræve penge når folk lader deres frustration gå ud over mig - så slap de jo for at betale 1000 kr i terapi den dag

Venlig hilsen

Michella

~

Halv- og helparter søges

i Faaborg/Broby området

~

0
0
Svar på denne tråd

jeg gider nu
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 06:35

heller ikke hemmeligt nummer, men tager dem alligevel da det kan være vigtigt. De fleste steder der har omstilling som eks. politi og sygehus mm ringer med hemmeligt helt automatisk pga deres omstillingssystem.

Min stedfar der imod nægter pure. Og jeg har spurgt hva pokker de mon føler den dag de af den grund går glip af at få at vide jeg måske er akut indlagt el lig vil føle så. Netop derfor er mine INC osse min mand, min kusine og min moster.

Henra Cayenne udlejes 2000 kg total

www.123hjemmeside.dk/qantico

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket el hadet intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

mstnwhatever
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 08:22

>>>

Det samme med sms. Får jeg en sms med oplysningen om hvem afsenderen har mødt i byen igår..så er det 99,9% sikkert at jeg ikke svarer tilbage. Det skal virkelig være et spændende møde, hvis jeg svarer tilbage.

Samme med de 4-5 sms der altid venter på mig om morgenen.

Det har jeg en veninde der er slem til at gøre. Komme til at tænke på hende, hvergang jeg ser den reklame med sms-teksten 'Jeg har lige pillet en nullermand af min trøje' <<<

Helt enig! Den sms-reklame ville også passe meget godt ind på 1-2 stk af mine veninder

Xoco82 & Davina

stud.theol

"You'll be in my heart,

no matter what they say.

You'll be here in my heart, always"

0
0
Svar på denne tråd

ingen pli
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 08:37

Nej folk har ingen pli ang telefoner, jeg må indrømme jeg tager det ikke så tungt igen. i nat blev jeg vækket omkring kl 24, da telefonen ringede, men det var hemmeligt nummer så jeg gad ikke ta den.

af en eller anden grund har jeg nogle spøjse veninder som synes de skal ringe når de er i byen, og spørge om jeg også er, evt hvor. på den ene side ville jeg sætte pris på at de sms'ede, så ville jeg nemlig ikke vågne af det, men på den anden side så tager det mig ca 5 sekunder at falde i søvn igen, så det er ikke verdens største ulykke, bare småirriterende

mvh sandra

Den Lykkelige Ejer Af

Stormarkgårds Tequila & Midnights Medina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror nu
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 11:33

stadig ikke at opringninger fra sygehuse figurerer som hemmelige numre Det har jeg aldrig oplevet.

MVH Janni

l'heureux propriétaire

d'un cheval appelé

Musse

0
0
Svar på denne tråd

Telefonpli
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 12:34

Min mobil er tændt 24/7 -dog på lydløs når jeg er på arbejde ol. Jeg har det sådan, at ringer den et sted, hvor jeg ikke kan/vil snakke, så lader jeg enten være med at tage den, eller siger bare til vedkommende, at de lige skal ringe igen om x antal minutter.

Folk kan jo ikke vide, om de forstyrrer. => så det må man jo bare lige fortælle.

Mange hilsner

Christina

Til salg: Særdeles lækkert Fjord-hingsteføl født d. 28. maj

Far: Fjordens Marcus - mor: Ejerlykke's Kara -

morfar: Safir Halsnæs

Kig forbi: www.123hjemmeside.dk/santoogco

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider