Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad gør en klog.
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:16

Min kæreste og jeg har overvejet meget på det sidste at skulle få et barn hvilket er en stor beslutning at ta, men beslutningen er taget og jeg er stoppet med at ta mine p-piller.

Men jeg syntes nu at jeg er nød til at ta en beslutning til hvad der skal ske med min pony, jeg har en dejlig nordbakke blanding som bliver 5 år til marts, det sidste halve år har jeg ikke rigtig haft lysten til at ride mere, men har dog redet aligevel og fået startet ham til hans første stævne i oktober md, hvilket gik smadder godt.

Nå men nu er spørgsmålet så hvad jeg skal stille op med ham, han er en super dejlig dreng, men jeg har bare ikke lysten mere, har overvejet at sælge ham, men det syntes jeg os er lige drastisk nok, men tænkte på at låne ham ud..

Hvad ville i gøre og har i nogle afaringer med at låne hest ud..?

Er det gået godt og har i været glad for jeres beslutning?

Her får i lige et par billeder af den smukke pony det drejer sig om.

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Hvis ikke du..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:23

har lyst til at sælge ham, er udlån en god ide - HVIS man husker at få lavet en ordentlig kontrakt..

Jeg har en enkelt gang lånt en pony ud - det var dog kun som hygge/selskabspony, men det var jeg super godt tilfreds med..

Da han så skulle slagtes sidste år, tog hun med ham og var ved hans side hele tiden..

Så hvis du finder en, du føler, du kan stole på, er det helt sikkert en god ide..

Rigtig lækker hest iøvrigt :)

Sagde Carina Gøttler (:

- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3

Termin d. 17/2-09

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:24

Jeg ville helt klart forsøge at låne ham ud.

Min egen hest har jeg lånt ud til min lillesøster og en af hendes veninder.

det har været nemt nok, men jeg betaler også ALLE udgifter på nær kørsel og undervisning, hvilket jeg har det fint med, da de begge er studerende.

Jeg mener dog, at du skal forsøge at låne din hest ud til en, som vil overtage udgifterne eller i hvert fald de fleste af dem. Hvis dette ikke lykkes, ville jeg nok sælge.

Der er heste nok på markedet, så man skulle nok kunne finde sig en ny, hvis interessen kom igen.

hilsen Maria

p.s Han ser i øvrigt rigtig dejlig ud.

0
0
Svar på denne tråd

Udlån eller parter
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 19:42

Jeg ville nok vælge at finde en part eller 2 til at ride ham 6-7 dage i ugen. Sådan at du stadig har ham stående "hjemme" og selv kan besøge ham og evt. ride en lille tur i ny og næ.

Selv om parterne har ham en dag, kan han jo sagtens tåle at blive nusset og redet en lille ekstra tur.

Ellers er udlån jo også en god løsning, dog har jeg ingen erfaringer med dette. Så her kan jeg ikke byde ind med andet end du skal låne ham ud med kontrakt til nogen du stoler på.

Ved partløsningen bevarer du mere kontrol med hesten. Men beholder nok også flere af udgifterne.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 12:40

Tark for de fine svar..

Er der ikke flere der har prøvet at låne hest ud?

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider