Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 lykkepiller og alkohol ??
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:41

jeg kan åbenbart ikke tåle at få noget at drikke når jeg tager antidrepresiv medicin.

jeg bliver ligesom dreprimeret dagen efter???

jeg får cripremil.

tager du lykkepiller og hvordan har du det med dem og alkohol:)


ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Isbuk...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:51

Jeg har fået dem indtil efteråret- og der kunne jeg sagtens drikke med måde. (Ellers var det bare den samme sorte samvittighed som uden pillerne.)



Anne-Sofie & de3 ballademus!

Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;


0
0
Svar på denne tråd
 
 okay hmm måske
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 13:57

er det fordi jeg har angstanfald og at det så er tømmeremænd der gør mig nervøs :)

høre meget gerne fra andre


ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 er der slet ikke
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:03

flere som har erfaring omkring det?


ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:12

Som regel er antidepressiv medicin og alkohol en dårlig kombi.


Jeg er frarådet af min læge at drikke på antidepressiv medicin.


Men ellers må der vel også stå noget i indlægssedlen fra din medicin?




0
0
Svar på denne tråd
 
 det vil jeg da
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:20

lige kikke efter så ,syntes bare ikke jeg har læst det

er det samme piller som mig (criprmil du får?


ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:24

været på Ciprelex (staves??) og da jeg tog dem, frarådede min læge mig at drikke, så jeg drak intet.


Det er jo et kemisk stof du påvirker din hjerne med, så det er min verden no go at drikke.


Tid til kærlighed, tid til kærtegn..

Tid til at dele, tid til at sige farvel...


Farvel min elskede, tak for tiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralal
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:30

Den fik jeg i en periode på næsten et år... Du kan sagtens nyde alkohol sammen med disse piller...




Tjek annoncer for billigt let brugt udstyr



Horse Balance - Træning på hesten præmisser



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:31

Jeg fik desuden Cymbalta oveni. Og jeg led af angst også... Drik med måde. Lidt vin og øl skader ikke...




Tjek annoncer for billigt let brugt udstyr



Horse Balance - Træning på hesten præmisser



0
0
Svar på denne tråd
 
 oversrkfit
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:43

Jeg fik både Ciprelex og Cipramil (dog ikke på samme tid).




0
0
Svar på denne tråd
 
 Cipralex
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 15:58

... og jeg fik også big-time nedtur dagen efter + blev ret hurtigt meget fuld.




Tine & Tulle
Det klinger! :D


-og Plethesten, jo!




2 bokse + værelse/lejlighed på gård søges!!

KLIK HER




0
0
Svar på denne tråd
 
 okay så er det ikke kun mig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 16:20

har også lige siddet og læst inlægsedlen ,hvor der jo står at man skal undgå at drikke alkohol med pillerne.


men lige et spørgstmål er cripremil og citaloprem det samme?

jeg får citaloprem orin.:)


ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 17:18

Ja - Citalopram og Cipramil indeholder samme virksomme stof.


Son udgangspunkt er det en rigtig dårlig ide og drikke alkohol samtidig med at man er behandling med antidepressiv eller antipsykofarmaka.




Med venlig hilsen


Mette


"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."





0
0
Svar på denne tråd
 
 alkohol
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 17:43

Jeg får Cipralex, og har fået dem i en årrække nu. Jeg drikker kun meget lidt og hvis jeg gør syntes jeg ikke jeg får det anderledes.


Jeg er så helle ikke så meget for at drikke i al almindelighed da fuldhedsfølelsen minder mig meget om de fysiske symptomer når jeg har angst anfald.


Men jeg kan sagtens drikke uden "bivirkninger" dagen efter.


Mvh


mette


Undervisning og uddannelse af hest og rytter

v/Mette Lodberg

TEAM LODBERG RIDERS COACHING


Bliv en del af teamet

Tlf. 20924205


www.teamlodbergriderscoaching.dk & www.team-lodberg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er helt rystet
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 17:55

Over at man drikker til den grad at man bliver syg, når man iforvejen er pysisk ustabil ??


Man lære noget hver dag.


Troede man passede på sig selv, som fx. Mette gør...





Illum

*


Tro på det bedste, javel bestemt. Men af og til forundres jeg sandelig over den naivitet nogle på HN udviser....

0
0
Svar på denne tråd
 
 misbruger.
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 18:01

Der er mange alkoholiker som er psykiske syge, og de drikker i stedet for at få behandling, især angste.


Venlig hilsen Hanne




Gloster søger part/rytter, læs mer under præsentationen, eller her:


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fik
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 18:10

Zoloft- og nul problem med alkohol. Men jeg fik engang rigtig antpsykotisk medicin (orap)- og blev meget påvirket af to øl. Så dén kombination er rigtig dårlig. Læs ALTID indlægssedlen og slå evt op her: http://www.medicin.dk/(2ortxkmxgknyvveisuu1zdao)/ show.aspx (linkøverst til venstre- der kan man taste præparatnavn ind. Det er lidt lægelatin- men til at regne ud).


Alkohol kan forstærke angst og depression- dagen efter.


Illum: Du skriver, som du har forstand til. . ;-) Hvad ved du om depression, angst og så videre?



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 18:28

Jeg er som Illum også rystet over hvor mange "alm. mennesker" (altså ikke mennesker med et decideret alkoholmisbrug) der drikker på diverse antipsykofarmaka eller antidepressiv medicin.


Det handler jo om at passe på sig selv, og lige præcis Escitalopram - som er det virksomme stof i de fleste ovenævnte præparater - øger virkningen af alkohol...


Jeg ville i hvert fald ikke udsætte mig selv for det, hvis jeg en dag skulle blive syg i en grad der gjorde det nødvendigt at tage antidepressiv eller antipsykofarmaka.


Det er jo alvorlige sindslidelser - hvad enten de er livslange, eller behandles væk over en tidsperiode.




Med venlig hilsen


Mette


"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."





0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er helt enig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 19:03

jeg drikker heller ikke det store normalt men var til jule frokost hvor der røg en øl for meget ned :)

grunden til jeg spørg er fordi jeg oplevede det som om at depresionens symtomer blev være dagen der på.

og jeg ville så høre om der var andre som evt har oplevet det samme :)


er der nogen som ved hvad der sker ,dvs er det virkningen af pillen som forsvinder efter at man har drukket alkohol eller bliver pillerne forstærket af det?


ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Antipsykofarmaka
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 20:16

Hvad er det?




Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Xtiny...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 20:35

Argh... lige mig der blandede antipsykotika og psykofarmaka sammen





Med venlig hilsen


Mette


"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."





0
0
Svar på denne tråd
 
 bdzhgdh
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 21:02

Jeg får citalopram og serokvel (staves??) og jeg har prøvet at drike en drink en gang og blev meget påvirket af det. Så jeg vil ALDRIG drikke så længe jeg er på min medicin og det er selvom jeg nok skal være på det resten af livet. Det er bare en dårlig ide synes jeg. Men det kommer vel også an på doser man får det i?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det......
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 22:12

Det kunne være interessant at vide, hvor mange herinde, som IKKE har fået alle disse piller ???


Hilsen Vibeke



R.I.P Freykur, 8 År



Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.


WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 22:33

Det er egentlig ganske tankevækkende som det ikke ville løfte nogle øjenbryn hvis man fortalte at man fik piller for ondt i ryggen feks


Men lige så snart man har ondt i sindet, reagerer folk og flertallet tænker som regel at man bare skal tage sig sammen




Tina...Et Unikum -ikke et plagiat





TinaU.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 22:35

TinaU - hvor i denne tråd læser du "at folk bare skal tage sig sammen"?




Med venlig hilsen


Mette


"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."





0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 22:37

Det læser jeg ingen steder og jeg undskylder på forhånd for at have givet indtrykket af det.


Det er egen erfaring jeg taler ud fra.




Tina...Et Unikum -ikke et plagiat





TinaU.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 22:39

Ok!! Synes heller ikke liiige, det var den generelle mening i denne tråd!!




Med venlig hilsen


Mette


"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."





0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 22:45

Nej, faktisk finder jeg overraskende meget forståelse for det herinde på HN.


Og det er tydeligt at læse at psykiske lidelser er mere udbredte end man tror.


For at komme tilbage til emnet, ville jeg heller aldrig turde blande antidepressiver med alkohol eller andre rusmidler.

Det er ALT for meget at gamble med!




Tina...Et Unikum -ikke et plagiat





TinaU.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 22:57

Jeg har af tidligere erfaring med den kombination lært: at jegg ikke skal drikke ret meget samtidig med at jeg tager piller for vinterdepression .- Jeg føler at jeg bliver sådan lidt paranoid dagen efter og spekulerer alt for meget over tingene. Og det er ikke rart!



Sabrina med Mac Neal


En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

0
0
Svar på denne tråd
 
 piller og alkohol.
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 23:00

man skal generalt ikke blande alkohol og medicin. Enten bliver virkningen stærker ellers ophæves den. Og det er lige meget om det er lykkepiller eller smertestillende piller.


Venlig hilsen Hanne




Gloster søger part/rytter, læs mer under præsentationen, eller her:


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd
 
 pointen
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 07:08

med antidepressive er netop ikke at drikke mere end en maks to genstande da alkohol påvirker dit humør. Det er ikke fordi du ikke tåler det i den forstand- men alkohollen påvirker bare din depressive side emre når du er depri end ellers. Derfor drikker man ikke som depressiv.



Henra Cayenne udlejes 2000 kg total


www.123hjemmeside.dk/qantico


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket el hadet intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 xtiny lille ven
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 08:40

Jeg har INGEN erfarig udi dette, og det giver jeg faktisk eller IKKE udtryk for....


Men kan se at jeg iKKE er den eneste der undre mig over at man drikker når man er på medicin....


Vibs 1 jeg rækker gerne hånden op...ALDRIG...





Illum

*


Tro på det bedste, javel bestemt. Men af og til forundres jeg sandelig over den naivitet nogle på HN udviser....

0
0
Svar på denne tråd
 
 en ting er sikkert
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 09:47

i min verden skal der ikke drikkes mere på de piller:) så jeg er entelig glad for at jeg startede den her tråd :)

og eftersom jeg skal tage antidepresiv resten af livet så er det helt slut.

men hold da op hvor bliver jeg sund ingen røg mere stoppede for to md siden og nu heller ingen alkohol :)


ved jeg ikke rigtigt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dårlig coctail
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 09:49

Det er en super dårlig ide at blande.....


Man kan lige så godt tage en blandig af Ill. stoffer... der findes good trips og bad trips.......Bad trips som ender ud med efterfølgende dage med angst, depressionssymptomer og/eller paranoia. Man ved aldrig hvornår et bad trip indfinder sig.


Samme princip gælder et eller andet sted for psykofarmika og alkohol. Begge slags stoffer "leger" med hjernen....


Ja jeg sætter situationen på spidsen....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Medicin og alkohol
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 17:37

Er generelt en skidt kombination, men det der undre mig mest er hvordan kan man proppe sig med medicin uden først at have læst den medfølgende indlægsseddel?????


Jeg læser da altid indlægsseddelen inden jeg begynder at bruge medicin, om jeg så er miljøskadet af mit job ved jeg ikke, men er det ikke alm sund fornuft lige at læse om bivirkninger, hvordan man skal tage medicinen osv????????



Louise



Mor til 2 vidunderlige drenge.......


0
0
Svar på denne tråd
 
 well....
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 17:47

Jeg har været på citalopram i tre år efterhånden. Jeg drikker som jeg har lyst til. Nu hvor jeg tænker mig om drikker jeg nok mindre end jeg gjorde før jeg kom på medicin. Det kan vist tælles på få fingre de gange jeg har drukket mig i hegnet i den periode.

Oftest drikker jeg vist 5-8 genstande over 8-9 timer til en almindelig fredagsbar (er ikke uni studerende for ingenting). Men feks. sidste uge til julefrokost kunne jeg efterfølgende se jeg havde drukket 6 øl og lidt snaps over 10 timer.

Jeg har aldrig tømmermænd dagen efter og har ingen skrupler med at drikke selvom jeg tager antidepressiv. Jeg kan sagtens mærke hvor meget min krop kan tåle den enkelte aften og bliver jeg fuld efter den første øl holder jeg igen resten af aftenen.


Kan dog sagtens forstå at folk lader være med at drikke mens de er på piller, de påvirker os jo forskelligt.




-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg


www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland


www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rækker også hånden op...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 17:52


Inden du overhovedet tager nogen form for medicin skal du da læse indlægssedlen!


Og hvis du stadig er i tvivl, så tal da med lægen - og ikke med et forum af fremmede mennesker der (i princippet) kan bilde dig hvad som helst ind.



/minski




Hestemassage tilbydes på Sjælland




Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 18:18

Ja, jeg har også fået Citalopram 40 mg, og jeg drak ikke på noget tidspunkt i den periode, sys det ville være at smide det hele på gulvet at drikke når man nu fik antipsykotisk medicin. Og farligt er det altså også.. Selvom der er mange der drikker samtidig med de får medicin, men det er altså kemikaliker der kommer i systemet! Så pas nu på..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 18:26

alkohol skaber ikke følelser jo. men det forstærker dem der allerede er der. piller eller ej.

derfor synes jeg det var bedst at få styr på sine "ishues" inden man drikker for meget. men et glas vin til maden eller en øl eller to kan de fleste vel klare?


udnyt dagen som et redskab. ikke en sofa

tilhænger af små hvide pyller-piller.




0
0
Svar på denne tråd
 
 well.....
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 19:01

Jeg tjekkede både indlægssedel og på nettet inden jeg valgte at drikke mens jeg tager Citalopram. Jeg fandt ingen advarsler mod dette. Jeg er godt klar over det aldrig vil være sundt at blande piller og alkohol, men jeg havde en formodning om at der ville være advarsler hvis det decideret skulle frarådes.




-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg


www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland


www.plejehjemsheste.dk - Efterlysning eller fremlysning af heste indleveret på hesteplejehjemmet


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 19:40

Og så vil jeg da også gerne række hånden op - jeg har heller aldrig haft en depression.




Med venlig hilsen


Mette


"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."





0
0
Svar på denne tråd
 
 Alkohol og medicin
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 20:00

Jeg bliver nærmest rystet, når jeg læser, at flere drikker samtidig med, at de tager antidepressiv medicin.


Undskyld mig, men jeg finder det altså dybt åndsvagt, at påføre sig selv mere skade, end hvad man nu går med i forvejen. Jeg troede, at når folk fik antidepressiv medicin - så var det for at hjælpe sig selv til det bedre..... At man så fylder sig med alkohol samtidig, det er sgu da rystende.


Jeg har altid fået at vide af min mor (læge) at man aldrig bør blande alkohol med medicin.


Og nej, jeg har aldrig været på antidepressiv medicin eller andet.... For jeg har aldrig haft en depression.


Og havde jeg haft det, så havde jeg nok ventet med at drikke til jeg var "stoffri", så jeg ikke smadrede min hjerne yderligere....


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 ggggggggg
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 20:47

Jeg har netop snakket med min fars læge og psykiater om det samme, og ifølge dem så er problemet, at alkohol ophæver virkningen af cyprelex (og en anden, som jeg ikke lige kan huske). Derfor er alkohol NO GO når man er på antidepressiv medicin...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 20:51

mik27 ☻Mieke☻: Når du drikker, er det ikke hjernen, men lever der tager den største del.


Plus meget antidepressiv medicin nedbrydes også i lever.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 11:51

...nu ikke AL medicin der ikke kan gå med alkohol. Nogle typer gigtmedicin kan fx godt.


Dark-angel, det kan godt være at det er leveren der tager det største læs ved alkohol og antidepressiv, men hjernen bliver jo også påvirket stærkt - og det er netop i hjernen at problemet, som man får medicin får, ligger.


Jeg har heller aldrig fået psykofarmaka.



I

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 11:53

Hmmmmmm>> Ej den køber jeg ikke! Antidepressiver er depotmedicin, og det er derfor man ikke kan stoppe med at tage medicinen fra den ene dag til den anden. Derfor tror jeg næppe på at Alkohol kan ophæve medicinens virken da kroppen på flere måder optager medicinen, og medicinen er optaget i kroppen over en længere periode. I så fald er jeg ikke på at det ville stå kraftigt beskrevet på indlægsedlen, da det jo ville være altødelæggende hvis du drak et glas vin eller andet!


Jeg har som sagt ingen bivirkninger når jeg har drukket 2 glas vin. Og jeg drikker med måde for jeg hader at være fuld (sådan havde jeg det også inden jeg fik medicin) Men jeg elsker et godt glas rødvin eller champagne.


Nu er tømmermænd, uanset om man får piller eller ej, en ret deprimerende oplevelse, og den bliver forstæket når man har en tendens til at være depressiv/angst, fordi symptomerne ligner en depressions sygdomstegn. man skal altså også huske at dem der har haft en depression eller angst er 100% mere opmærksomme på kroppens signaler eller følelser og når man så er træt, forstærker tømmermændene de her signaler yderligere.



Jeg tror igen ikke på at alkohol kan nedbryde medicinen for så var det ikke kommet på markedet.



Mvh


Mette




Undervisning og uddannelse af hest og rytter

v/Mette Lodberg

TEAM LODBERG RIDERS COACHING


Bliv en del af teamet

Tlf. 20924205


www.teamlodbergriderscoaching.dk & www.team-lodberg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla.....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 12:21

Jeg har fået Akarin i et halvårs tid snart, og har både læst indlægssedlen og snakket med lægen om det. Nu er det jo ikke det stærkeste medicin, jeg får, så det kan være det hænger sammen med det, men min læge siger, at jeg sagtens kan drikke normalt. Det eneste hun sagde er, at jeg skal følge nogle små fingerregler:

- Drikke ting som fx øl o.l. i stedet for "sodavandsblandinger", som hun kalder det, for ikke at komme til at drikke for meget. Præcis som man råder folk til, når de ikke er vant til at drikke.

- Aldrig drikke i de første 14. dage efter, at jeg har fået ændret på dosis, da det tager noget tid, før man vænner sig til sin dosis.

- Aldrig drikke uden at have mennesker, jeg er tryg ved omkring mig, både mens jeg drikker og dagen derpå. Jeg har nemlig også meget voldsomme problemer med angstanfald.


Min læge siger, at det for unge med let depression som jeg, ofte kun gør det værre at holde med at deltage i fest osv., fordi man i forvejen har tendens til at isolere sig.. Sådan lidt selvforstærkende..

Men som sagt er det kun en let depression og ikke det mest voldsomme medicin, jeg får. Jeg har en veninde, der får en anden type og hun skal i hvert fald ikke drikke på medicinen.

Som en siger, kan det nemlig godt virke lidt ligesom at have taget en form for stoffer - både som godt eller dårligt trip, og dét gør hendes medicin..


Dagen derpå problemer plejer jeg ikke at have, men jeg plejer også at passe lidt på mig selv dagen efter - ud og løbe et par gange i løbet af dagen og undgå pressede situationer..


- Katten


Michellino'er kan og vil!


TANZ

min dygtige lille dressurbasse (:

hvor der er vilje, er der en vej

0
0
Svar på denne tråd
 
 Piller og alkohol
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 16:20

jeg tager et præperat mod angst, panikangst og fobier. Der er en rød trekant på, jeg må ikke engang føre bil, når jeg tager dem. Og blandes de med alkohol, bliver virkningen forøget, siger min læge. Jeg har ikke drukket alkohol siden jeg var 15 år. Pillernes virkning holder i op til tre dage, uden indtag af alkohol.


Så generalt, piller og alkohol hører ikke sammen


Venlig hilsen Hanne




Gloster søger part/rytter, læs mer under præsentationen, eller her:


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bam bam bam
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 18:41

Jeg har taget akarin i en del år efterhånden, og jeg drikker også som jeg har lyst til, men efterhånden gider jeg ikke længere..


Jeg får det skidt (depri) mens jeg drikker/er fuld, og følelsen bliver forstærket dagen efter, så jeg synes ikke det er så sjovt..


Når jeg tager i byen, og drikker er det for at komme væk fra den kedelige og depressive hverdag jeg har.. Jeg glemmer, og får det nogle gange sjovt når jeg er fuld, og det er meget befriende, når jeg har det som jeg har det..


Jeg drikker max. 1-2 gange om mdr, så.. det synes jeg ikke der sker noget ved...


Men har da drukket tæt på anti-depressiver, da jeg var yngre, og jeg er da ikke død endnu..


Jeg synes folk selv skal mærke efter hvad de kan og ikke kan...





***Melanie***


SUPER 2 ÅRS HOPPE EFTER ROSENTANZ SÆLGES. FORVENTET STG. 168. BRUN MED BLIS. EN STJERNEHEST

SKRIV EN PB

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalal..
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 23:48

Jeg har fået depressionsmedicin (Cipralex også..) siden jeg var ca. 15, og har drukket min del igennem de år, dog ikke så jeg var helt sanseløs og væk, men nok til at man lige skulle slappe af, ellers ville det nok gå galt. Jeg har ikke været specielt depressiv dagen efter, sådan mere end normalt. De fleste dage har jeg faktisk været i ok humør, fordi jeg så sjældent får tømmermænd og kan grine af kæresten der har ondt i hovedet. :D


At alkoholen stopper virkningen af pillerne håber jeg så sandelig da ikke passer.. for pillerne tager omkring 1 uge-14 dage om at virke.. De virker ikke bare fra dag til dag, så det ville være lidt underligt hvis alkohollen bare kunne skylle det væk, sådan pif-paf!


- Hvorvidt om det er forkert at blande medicin og alkohol, ved jeg da godt at det er forkert osv. Men jeg har altså ikke haft problemer med det endnu. :) - Og når jeg nu kun er 19 år gammel, og sikkert skal have de piller i mange år endnu, så vil jeg sq ikke holde mig fra alkoholen. Jeg lever altså kun 1 gang. :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider