Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gammelt maleri/billede rengøring??
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 19:34

Hej.

Jeg har arvet et gammelt maleri men overfladen er glat så det må være en slaks billede.

Min mor fortæller at de fik det som barn og det var rullet som en plakat.

Det er i en gammel ramme uden glas på (har der aldrig været på)

Spørgsmålet er bare hvordan kan jeg rengøre det unden jeg ødelækker det?

Min mormor røg meget så det er ret gult af negotin osv. (ikke for at brokke mig er selv ryger :-))


Vil selvfølig gerne ha det rent uden det bliver ødelagt så jeg kan få det op at hænge som minde af min mormor og morfar.


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

Kunne du tænke dig at leje et hus med 6 bokse til, ridehus og bane? i Ørbæk på fyn? skriv pb for mere info samt tlf n ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det er et
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 02:32

Oliemaleri, så kan du rense det forsigtigt i vand tilsat opvaskemiddel. Opvaskemiddel opløser fedt. Brug ALDRIG: Grundrens eller brun sæbe!

Brug en hårdt opvredet klud (lærredet må ikke blive vådt) og dup , rens efter med rent vand.


Ellers kan du prøve denne lidt omstændelige metode: www.handyman.dk/debat/ vis.asp?id=5091



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm.................
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 13:52

mange tak.

Jeg har brik forstand på malerier osv.. ved bare at det ikk er malet for så ville man kunne mærke det når man kører fingerne over..

Det er helt glat :-)

Jeg vil forsøge mig med en let fugtig klud :-)


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

Kunne du tænke dig at leje et hus med 6 bokse til, ridehus og bane? i Ørbæk på fyn? skriv pb for mere info samt tlf n ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 14:33

Det kan være en reproduktion du har. Det var datidens finere plakater og mindre fine malerier.


Det eneste du kan gøre er at tørre den forsigtigt af med en meget blød hårdt opvredet klud. Prøv først på et hjørne. Limen detn er klistret op på bagsiden med, kan meget vel være vandopløselig - så vi taler om en meget hård opvredet klud ellers kan limen slå fra og boble op.


Til oliemalerier må man aldrig aldrig aldrig bruge andet end en mild sæbespåneopløsning, en meget blød klud og flere hold rent vand til at skylle efter med - og så igen med en blød ren klud.


Oliemaling og lærred tørre ud af alle andre rengøringsmidler og giver på sigt sprækker, revner og steder hvor malingen krakkelerer og i værste fald falder af.


Sagde kunsthandlerens datter, som har renset masser af malerier efter sin fars opskrift.





Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm........
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 14:41

1000 tak for svar :-)

Ved det er et meget gammelt billede og ved/tror ike på at det er ægte hvilke også er mig lige meget da det altid skal være ved mig da det jo er et minde :-)

Det er vist det billede der hedder post gården.

Et billede med en post og en masse heste. i hjørnet står der et navn vist nok otto et eller andet også 1847..

Jeg prøver med en klud og håber på det bedste :-)


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

Kunne du tænke dig at leje et hus med 6 bokse til, ridehus og bane? i Ørbæk på fyn? skriv pb for mere info samt tlf n ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåh- Det lyder som Otto Bagger
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 20:54

"Heste ved Lindenborg Kro" (eller hvad det hedder), det er 100 % sikkert en reproduktion- så det er rensning med den bløde hårdtopvredne klud, som Pony-mor skriver.





Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe xtiny
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 23:40

Der er vist gået (Stein)'Bagger' i den for tiden ;-)


Mon ikke det er det her, du tænkte på? Det var i hvertfald det, jeg tænkte på:

Otto Bache: Et kobbel heste ved Lindenborg Kro


:-) fra NinA


God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D

--o--


Mine mål står ret godt beskrevet i DRF's bog

'Fordringer i dressur & bedømmelsesgrundlag' (y)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaeh ;-D
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 23:59

Der er vist gået "Bagger" i den... ;-) Jeg var også i tvivl bagefter, men da var det for sent.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider