Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Reflekser og rideklub
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 14:33

Jeg var til juletræstænding i vore lille by i går og som traditionen hører sig kommer den lokale rideklub ridende og deltager i festlighederne.

Så er det jeg undrer mig over at man som rideklub accepterer at folk rider med i optoget uden at bære det lovpligtige refleksudstyr. Træet tændes kl. 16 og inden optoget vender næsen hjem igen er kl næsen 16.30.

Optaget skal hjem af offentlig vej, som er rimelig befærdet.

Jeg så nok 5 ryttere, som ikke bar lygte og reflekser.

Er det bare mig som undrer sig over at man som rideklub kan se igennem fingre med dette? Der kan jo hurtigt ske noget. Høj musik, mennesker og heste som er på dupperne.

Dette er sket de sidste tre år at folk rider med uden lys og reflekser.

Håber på en god debat - jeg tænker bare i lyset af de mange ulykker, som vi alle høre om.

Livet er en læreproces - og jeg er bare en lærling!

Stor respekt for den som kan sætte sig ud over sine egne behov.

Ansvarlig voksenpart søges til hyggeridning. Skriv gerne til mig

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 14:46

nej det under mig ikke,da de fleste ridekluber ikke har ansvaret for den enklet rytter.

den må været rytter alene der bær dette ansvar.men så syndes jeg den ansvarlige kunne måske have påsagt det inden turen

stald Lillegaard

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

synlighed
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 19:43

Jeg rider med refleksgamascher om dagen også. Og hvis det er lidt diset har jeg refleks i stigbøjlen og en gul vest på. Har dog ikke noget selvlysende lændedækken til hesten, men ellers synes jeg, at jeg er rimeligt dækket ind. Mener også, det er dybt godnat, at den rideklub ikke tager ansvar og træder i karakter i forbindelse med sådanne arrangementer, hvor man skal ride på trafikeret vej. Karina

Nu med ny bil ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider