Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Endnu et barndoms minde ødelagt..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 08:25

Ja tøser ( og mænd ) så har jeg altså gjort det igen.

Det sker for mig gang på gang.. Faktisk pænt træls i længden.

Man har jo de her barndoms minder, nogle bedre end andre - og med barndomsminder tænker jeg at man syntes fraglerne var en et helt fantastisk og uhyggeligt tv børnetime, jeg syntes bare det var vildt godt, og jeg kan huske jeg syntes hende den onde var sindsyg uhyggelig. Den fik jeg ødelagt engang sidste år ved at se det i TV og tænke WHAT??? Det kan ikke have været det samme som jeg så da jeg var lille..

sådan har det været flere ting - men igår gjorde jeg det igen.

Kan i huske de der Fruitdrops man kan købe i tyskland i en dåse, så ligger det i en gang flormelis? Sådan nogle fik jeg fingrene i igår, og tænke yes sir, det er det gode bolcher..

Meen.. Der er altså noget lavet om ved dem. For den kamp om at spise dem, og duppe flormelis på fingrene fra bunden når der ikke er flere bolscher, den er der ikke mere. De smager bare så trælse. ØV altså.. Fra nu af har jeg besluttet at alt hvad jeg kan huske var det bedste af det bedste da jeg var lille, det må jeg ikke genoptage succesen af, for jeg bliver bare skuffet, og det ender med min barndom bliver til en stor skuffelse

Har i lavet samme nummer? Har i aldrig tænkt, arh det var så godt som barn, og så blevet total skuffet da du blev ældre og tænkte det skal jeg da lige prøve, smage, se igen??

Men pandekager med is som min bedstemor lavede dem, og nybagt franskbrød med smør og brun farin, den står stadig ved :)

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

Thats the time you must keep on trying, Smile, whats the use of crying?
Youll find that life is still worthwhile, If you just smile

Batterigreb til 400Dcanon tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Nej ikke
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 08:30

Hvad jeg husker.

Man naturligvis smager intet som "dengang" mange ting er jo blevet forbudt at komme i føden....

Illum

*

Nu med 25 cm sne....Og SOL..

0
0
Svar på denne tråd

fruitdrops
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 08:31

Åh ja de der fruitdrops skuffede også mig fælt for et par uger siden. Og det var ellers sådan et hit i min barndom.

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 08:33

Holland drop, de der lakrids i en bøtte, de smager slet ikke af noget mere

At ride stævner det er bare slet ikke så sjovt som da jeg var teenager

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 09:16

OM jeg kender det

Så sent som igår fik jeg grabberne i noget amerikansk dessert - jell-o. Hold fast hvor har jeg guffet meget af det ned i årernes løb sammen med cool whip. Men nøjs, hvor blev jeg skuffet Hverken smag eller konsistens var som jeg huskede....

I næste efterårsferie skal jeg og familie et par uger til USA i staten Washington hvor vi boede for snart 15 år siden. Og jeg kan jo bare huske SÅ meget mad (slik generelt) som jeg ÆLSKEDE - men det er da også lige før jeg ikke "tør" smage det igen...

Og dog - man skulle være et skarn hvis man ikke liiige smagte på dunkaroos, DOTS, twizzlers, hersheys, auntjamima brownie cake mix,..... mmm.....

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

bolcher...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 09:16

Næh jeg er ikke blevet skuffet over bolcher - men I skulle prøve at gense "Jul i Gammelby".... øøøøvvvv, siger jeg bare ;-)

Mvh. Lotte_L

"Man får de teenagere man har fortjent!"
0
0
Svar på denne tråd

ikke bolc
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 09:20

Heller ikke blocher der har skuffet mig her,,,

Men I skulle lige prøve at gense "A-team" øøj en skuffelse!

Er du vimmer nogen dårlige stunts og det hele og ja, skuffet!!!

Og jeg købte endda en hel box *suk*

Hvilke bogstaver kan flyve??

N'er

0
0
Svar på denne tråd

Åh jo da
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 09:56

Jeg elskede duften af modellervoks da jeg var barn - kan stadig fornemme duften når jeg tænker på det MEN... det modellervoks mine børn har prøvet gennem årerne er enten helt lugtfrit (lugter bare af lidt gummi) eller også er det så parfumeret at jeg får det dårligt ved at være i samme rum (det er smidt ud, da det bestemt ikke kan være sundt)

En aften så vi en reklame i tv for Mathilde Cacaomælk og jeg kom i tanke om den dessert min farmor lavede til mig når jeg var hos hende i sommerhuset - billig vanilieis med Mathilde og jordbærmarmelade.

Det var guf udover alle grænser - men da manden havde været på tanken efter ingredienser var skuffelsen stor, puha!

Tror også at jeg i fremtiden vil lade vær med at afprøve minder!

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 10:02

Jul på slottet. Ham der prinsen er jo SLET IKKE flot.

Og Mia-Maja heller ikke! Hvorfor ville man gerne være hende??

A38 med rugbrød og brun farin er heller ikke det samme hit, som det var engang.

Til gengæld kan jeg nu godt lide linsegrød

I

0
0
Svar på denne tråd

Magnus Tagmus
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 10:52

var bestemt heller ikke som jeg huskede ham. De må have snydt da de genudsendte den i sin tid.

Til gengæld har jeg købt KB Juleøl, og de var som jeg huskede dem fra mange år siden

Karin

Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

Byttes evt. med hingsteføl fra 2008, DV, Trakehner eller lign. efter kårede forældre

0
0
Svar på denne tråd

nååja...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 11:06

Åååh ja, der var også engang en limstift der DUFTEDE af ja hvad? Marcipan mener jeg.

Den duftede SÅ godt uuuhm, så kan man tale om at sniffe lim :P

Findes de endnu?

N'er

0
0
Svar på denne tråd

Og rejsen til Amerika II
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 11:22

Jeg elskede hende der sang den danske version - nu, kan jeg høre at det rent faktisk ikke er særlig rent

De der lakridser i bøtter med zebraer på, de smager stadig godt!

Mumitroldende stadig godt. Mumrik er stadig manden i mit liv - bare ærgerligt han er en tegning. Introsangen er af h til, men serien er stadig god.

Lyserøde grimer vækker minder, men aldrig om jeg ville have en igen.

Oilskinsjakker og fløjlsridebukser (kan I husk da de var et must på rideskolen?) er stadig de bedste og kan kan passe dem jeg fik da jeg var 10!

0
0
Svar på denne tråd

Barndomsminder..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 11:23

Jeg får tit en god griner af at sidde og se klip fra "Muppet Show" på Youtube..

Specielt finder jeg Zoot, Animal, Floyd, Professoren, Beaker og den svenske kok meget morsomme..

Fragglerne har aldrig sagt mig noget alligevel, og de der mere eler mindre kiksede julekalendere har jeg heller intet forhold til, så min opfattelse af dem, vil nok være ca. den samme som da de var i TV for længe siden..

DERIMOD, så var jeg VILD med isen "Kæmpe Læske", og da jeg prøvede at købe én her i efterårsferien, gik det da over.. For det første, så er "Kæmpe" da nok den mest misvisende betegnelse for sådan en is efterhånden.. Den er snart skrumpet ind til ingenting.. Og smagen er da gået HELT i stykker.. Nok på grund af nogle e-numre eller andet gas..

Ligeldes er jeg ret kræsen, hvad angår slik, og Haribos "Eldorado" vingummier har altid været min absolutte favorit.. Dem har de på en eller anden måde OGSÅ formået at få ødelagt, så de smager nærmest gyseligt nu. :(

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

nisse øl...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 11:36

ET barndoms minde som IKKE er ødelagt for mig...

ER en kold NISSE ØL, faktisk smager de bedre som voksen :)

Som barn skulle den deles ½ nissse øl ½ citron vand, nu kan jeg tage den "ren" og den smager Himmelsk

KB er de bedste...

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Indehaver af de skønne helsøskende

Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)

0
0
Svar på denne tråd

Slik og garanteret e-numre....
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 11:49

Åh, ja, de barndomsminder...

Mine forældre overtog min morfars gård, og han blev boende på gården.

Det var så herligt at morfar havde en hel hylde i sit skab KUN til slik...

Så turen gik tit forbi morfars værelse, hvor man bankede pænt på og spurgte: "Morfaaaaar, må jeg be' om slik?"

Og ja, det måtte man, jeg husker bedst pernille chokolade og mini muh...

Men i dag, puha, bvadr... Det smager bare ikke, som det gjorde den gang...

Men mindet om at ligge bag morfars brede ryg og sove til middag sammen med ham og gravhunden Smut er lige til at bringe tårer i øjnene...

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken.

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 11:55

chokolade

Orangestænger de smager heller ikke som de gjorde engang

0
0
Svar på denne tråd

AmigoCjn..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 12:00

Guuuud ja - jeg kan også godt huske det lim der lugtede af noget marcipan agtigt noget. Haha - sjovt.

Jane Ø, ja rejsen til amerika på dansk er kæmpe falsk. Men jeg elsker den nu stadig, sangen glemt i natten har jeg pt på original på både min pc og mobil, så jeg kan høre den engang imellem :)

0
0
Svar på denne tråd

lim...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 12:47

Var den ikke blå den lim? Og hvid med blå skrift uden på.. Hmm... Må ha Lim :D

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Den findes
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 12:56

den lim.... Jeg har en hjemme. Den er hvid med orange topp og blå skrift. Og lugter fremdeles marsipan, eller mandler, synes jeg.

Tror det er vore egne smagsløger som endrer seg med tiden. jeg var for eksempel en rigtig slikmund som lille, nu synes jeg sødt er klamt. JA det gælder osse kager.....

Husker enkelte børneprogrammer på TV i farver, men med fakta i hånden, så havde vi kun sort/hvidt tv på den tiden. Så farvene må ha været i min egen hjerne.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...........
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 13:46

jo også her..

Jeg havede lånt E.T på dvd af en ven og havede bare ikke set den siden jeg var lille.

Den gang var e.t bare et nussert væsen og en skide god film.

MEN nøj hvor var jeg skufftet! ulækkert slimet grimt bæst.. og ret kedelig film enlig..

Øv altså.

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

Kunne du tænke dig at leje et hus med 6 bokse til, ridehus og bane? i Ørbæk på fyn? skriv pb!

0
0
Svar på denne tråd

kan ikke
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 13:48

Kan ikke huske limens farve, men nøøøj det duftede godt *snif snif sniiiiiiiiiiiif* :P

Hvad med de gratis Disney julekalendere (pap) fra Shell - fåes de endnu?

N'er

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 13:57

..også godt

Alt det sjove slik og de sjove sodavand, som ikke var rigtig sodavand, som vi altid fik som børn når vi var i England, det enten findes ikke mere eller også er det både lavet om i farve og smag.

Da vi var omkring 7-8 år var vi helt vilde med filmen 'Labyrinten'. Og jeg kan huske den var lige på grænsen til at være uhyggelig med alle de trolde og væsener der var med i filmen.

Jeg købte dvd'en for et par måneder siden. Og øv øv hele spændingen var jo væk.

Hm..tror folk mon, at bare fordi man kan have et stumt 'D' i nogle ord, så kan man også have et usynligt 'D' i andre ord. Eksempelvis A(d)vokado..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 14:51

Den blå lim eksisterede i hvert fald da jeg gik i børnehave, og det er ikke mere end 12 år siden.

Jeg savner de smarties med frugthalløj indeni i stedet for chokolade. Nogen der ved om de findes?

Emilie Watson

Jeg søger en billig, men absolut brugbar kvalitetsdressursadel(Stübben, Passier, Country, Kieffer el. lign), 17" med bred bom. Alder og skønhed er ikke vigtigt! Max. 3000

0
0
Svar på denne tråd

Vi forandrer os jo....
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 14:54

... gennem hele livet - og heldigvis for det :)

Nogle ting varer dog ved. Forleden lavede jeg lykkepakker til aftensmad. Dem har jeg ikke fået siden jeg var barn, og min mand (københavneren ) kendte dem slet ikke.

De smagte ligeså godt som jeg huskede :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

EmilieWatson (DjangoFanta)
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 15:14

Er det Skittles du tænker på? Jeg ved ikke om man kan få dem i DK længere - men i USA er det noget af det mest populære slik, nam

Jeg har også "brændt mig" nogle gange ved at se film som jeg kunne huske var åååh så gode - hmmm, ikke så meget længere

Og så var det også enormt mærkeligt for et par år siden at besøge det sommerhus i Skagen hvor jeg tilbragte mange somre, da jeg var lille - hold op hvor er det lille, gammelt og SLIDT

Efterårshilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Skittles..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 15:27

de skittles kan jeg også godt huske, men jeg har nu ikke smagt dem siden jeg var mindre, og der syntes jeg de smagte meget af farvestoffer, så jeg bliver nok ikke skuffet hvis jeg spiser en den dag idag

0
0
Svar på denne tråd

Det er sjovt
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 15:30

du siger det, Sparky; for jeg kunne nemlig heller ikke lide dem, da jeg var lille - og nu elsker jeg dem bare, sært

Efterårshilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

124234535342
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 15:32

Jane Ø ligger simpelthen færdig af grin over din kommentar med: "Mumrik er stadig manden i mit liv - bare ærgerligt han er en tegning"

Tror også jeg var lidt småforelsket i Mumrik en gang for mange år siden, men det er da heldigvis gået over

Bortset fra det, så er det vidst kun diverse slags alkohol med smag jeg synes smager anderledes i dag, end da jeg smagte dem første gang. Men tvivler på det er fordi, at de har lavet noget om ved dem

Specielt bacardi lemon var en gang et hit. Det var FØR en vis fest. Og en gang kunne jeg også drikke i litervis af kiwi vin.

Vammelt er det i dag!!!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 15:38

Jeg gjorde det samme her forleden.. Jeg ELSKEDE det der tyggegummi der poppede på tungen.. Det knitrede og smagte helt vidunderligt..

Jeg så de havde det i SuperBest, i samme slags poser som dengang for snart 30 år siden..

Jeg glædede mig til at få det i munden mens jeg stod og ved kassen, kom ud, åbnede posen og ind med stadset..

Det knitrede stort set ikke, og det smagte mere af Puha end det smagte af slik..

Øv.. Hvor var jeg skuffet..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

Ej ja..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 22:05

Ej ja carina, det kan jeg også godt huske.

Det købte vi altid når vi var på camping mig og min søster..

0
0
Svar på denne tråd

Nisseøl fra KB,
Forfatter: 
Dato:  27-11-2008 23:58

slik fra Haribo (men hvor ####### er de rigtige Piratos? Kan de ikke tvinge marketingsfolkene til at spise SuperPiratos til de holder op med at fabrikere dem? Mage til plastik...), og sønderjysk kagebord (hvor er de henne nu om dage???) og Christianfelder honningkager - holder stadig vand, 100%. Og Emil fra Lønneberg med ham speakeren .... Winding? Vinding? Og Pippi Langstrømpe - udødeligt gode serier.

Men Det Lille Hus På Prærien, Dick Turpin, og grøn Tuborg (ok, måske ikke som barn, men alligevel) - DET er sørme noget der skuffer nu om dage, næsten ligeså slemt som Kohbergs Herkules-brød, som engang var værd at spise (da det var 80%).

Isen "mælkedreng" ville sikkert også være god, hvis den eksisterede (og stadig kun kostede EEN krone!). Næsten alt andet is er bare sukker med smag og en smule harsk smør til at holde det sammen, selv det af god kvalitet er så sødt at en amerikaner ville kunne lide det

Jaja, MIN barndom er ikke ødelagt med tilbagevirkende kraft endnu :-) Nok mest fordi jeg har glemt det meste af den

... vrinskede hingsten.

0
0
Svar på denne tråd

Sparky ...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 12:36

Det du skriver med Madam Skrald fra Fragglerne, kan jeg lige sige med forlæns-baglæns fra Bamse og Kylling .. Den har spøgt og været farlig i mange år .. så en dag så jeg den i fjernsynet ved et tilfælde .. også tænker man bare ... Hold da op ..Har den været farlig ...

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

norske klejner
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 15:19

iiiih føtex havde norske klejner og jeg kan huske dem som nogle svampede nogle med en helt super citronglasur på....

kæææææææææææææææft hvor blev je skuffet i går - klejnerne var tørre og glassuren skulle man smage længe på før der kom noget der lignede citronsmag ud af anstrengelserne

Og hvad med den blå is- blip blop? kan den overhovedet fåes endnu? og smager den overhovedet af noget???

en veninde og jeg kom i tanke om at lave iskakao med mathilde kako og vanilleis - har altid elsket det som barn - men nu - BVADR hvor var det vammelt

og så var der den gang i de unge teenage år hvor jeg lå søvnløs over x-files - dem har vi nu her i huset i bokssamling - og hold da kæft hvor er de kedelige

jow jow - flere skuffelser på kort tid - suk!

Karina82

STUD BASK

Jeg kan modstå ALT - Bortset fra fristelser

Mangler nu alligevel hestelivet....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 16:17

jeg elsker stadig det lille hus på prærien

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 16:29

Jeps Karina82, jeg var også en kæmpefan af X-files. Men i dag gider jeg da godt ikke se dem! Var de virkelig så uhyggelige og spændende dengang?

Snepony

nu uden Mulle :ó(

*

0
0
Svar på denne tråd

Minder
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 16:30

Arj, de der lakridser - Hollandse Drops - de er ikke nær så gode i dag!

Før i tiden var der også altid nogle brune lakridser i - det er der ikke i dem alle sammen mere. Når der endelig er, smager de bare kedeligt...

Hvad har de gjort ved Pinnochio-kuglerne?? Nu hedder de Pepito-kugler, og der er slet ikke nogen blå i!

Og i øvrigt smager de ikke særlig godt...

Karina: jeg har det ligsådan med X-files! Dengang, de sendte dem første gang, åd jeg dem bare råt!

Nogle af dem var heeelt vildt uhyggelige, men så kunne man jo bare glæde sig over, at lækre Fox Mulder altid var på plads!

I dag synes jeg godt nok nogle af afsnittene er ret plat, og meget lidt skræmmende!

Fruit Drops har jeg aldrig været så syg med, men derimod samme producents Mint Drops...uhm!

Synes bare heller ikke, de er lige så gode som dengang, hvor man havde dem med hjem fra endagsture til Tyskland...øv!

Sif: hvad dælen er lykkepakker??

(bær over med mig - mine onde forældre tvang mig til at vokse op i København! )

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider