Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund med loppeallergi?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 16:09

Min hund fik d. 3 oktober - altså i denne måned konstateret loppeallergi og hun fik en sprøjte og prednisolon og Synolox i pilleform til det meste af måneden.

Og så er hun selvfølgelig også blevet behandlet med loppemiddel (frontline).

Men allerede nu....har jeg igen konstateret lopper på både hende og kattene (som også er behandlet) og hunden er allerede begyndt at klø sig.

Har lige talt med dyrlægen, da det bekymrer mig noget, at hun igen har lopper og reager så voldsomt.

Vil imorgen købe advantage og behandle hende og kattene med, men jeg er stadig bekymret for fremtiden....

Nogle af jer der har erfaring med hunde med loppeallergi?

Det er jo et mareridt for dem, hvis de ikke kan holdes 100%loppefri...

Det skal siges at hunden er knap 2½ år nu og har aldrig tidligere haft problemer med lopper eller lign.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian, Friesertøsen Thundra

& Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Omgivelserne
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 16:12

Klart at hunden bliver ved med at få lopper hvis gulv, tæpper, kurve, senge og hvor dyret ellers opholder sig ikke bliver vasket og sprøjtet

0
0
Svar på denne tråd

jo......
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 16:13

Min ene kat har det også, og det kommer lige med det samme hvis vi ikke lige får ham dryppet, oven i det er han blevet allergisk over for frontline, så vi afprøver i øjeblikket advatar, man skal dryppe hyppiger men det ser ud til det virker.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

kjgffkjgkfjgkgfj
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 16:23

Det lyder godt, at det lader til at advantage virker.

Dyrlægen snakkede også om at jeg nok måtte behandle hver 3 uge, det jeg bare er nervøs for er om det nu også virker - det er jo helt ulideligt for hende at klø sig sådan og have hende på medicin dur jo ikke i længden.

Omgivelserne er/var behandlet.

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

hmm...........
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 16:25

jeg har været ved at gå ud af mit gode skind pga lopper her i huset.

Jeg købte til sidst nogle piller der hedder capstar i loppetjansen (regner med man kan købe dem de fleste steder) båed til hunden samt kattene de skulle slå lopper ihjel på ca 15 min men er ikke langtids virkende. dyrene skal ha en om dagen.. mine fik i 3 dage og ja nu er vi loppefrie :-)

Prøvede også loppebad samt dryp i nakken og intet hjalp før de piller :-)

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

0
0
Svar på denne tråd

lopper
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 16:28

hvis den omgåes andre hunde må du holde øje med om de klør sig mere end normalt og have fat i ejeren, det er jo synd for dyrene

Men ellers er katte vist gode til at rage lopper til sig

0
0
Svar på denne tråd

kfjglfjglgfkj
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 17:30

Ja det er jo det der er hamrende svært - hun plejer jo at komme med over til hestene, men de har hund og katte og der kommer også andre hunde derovre.

Jeg har ikke haft hende med hele denne måned og det i sig selv er jo synd for hende.

Kattene kommer både ude og inde....

Det er også derfor jeg søger andre med erfaring med allergihunde - er det muligt med et normalt liv?

Hvis de får loppekur hver 3 uge, vil det så være muligt at hun kan komme med "i byen" igen eller vil hun blive angrebet så snart der findes en loppe på en anden hund eller kat?

Det er da til at få pip over - stakkels tøs.

Vores Charmetrolde

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 19:01

Det hus vi flyttede i for 3 år siden boede der før os en hund....og dens 3 milliader lopper også

OG, de har ædt af vores katte lige siden.

Vores ene kat fik ret hurtigt loppeallergi, og er jævnligt behandlet med div. midler som frontline og advantage, men disse midler virker ikke længere!

Normalt skal man bruge frontline hver 5. uge på en hund/kat med loppeallergi, men lopperne bliver hurtigt resistente.

Jeg har prøvet diverse naturmidler som heller ikke virker en dyt og nu tre år efter står jeg med endnu en kat som har fået loppeallergi

Så nu rykker jeg ind med fuld ild og kampgejst for nu skal de lopper bare UD!!!

Kattene, 8 stk, får nu et loppemiddel i pilleform der hedder Capstar. Den skulle slå alle bidende lopper ihjel indenfor 24 timer og så får de dem på dag 1 - 3 og 6 og så skulle de meget gerne være væk.

Ud over dette har jeg købt trinol 810 til hele huset så nu kan det loppeskidt bare komme an!

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 21:15

Du skal huske, at selv om din hund er fuldt behandlet mod lopper kan der stadig hoppe en på den, og den dør først når den har bidt, og så bryder allergien ud igen.

Du kan ikke fuldstændig undgå det bare holde hende behandlet så godt som mulig og efter forskrifterne. Man kan få nogle piller til hunde, kan ikke huske hvad de hedder men de er lysserøde, mener jeg og de tager kløe i et døgn, vi har brugt dem på vores hund da han havde noget kløe. Måske kunne du snakke med din dyrlæge om at få sådan nogle til nødstilfælde. Der er jo ingen grund til at pumpe hunden med konstant medecin og sprøjter, men bare når det er nødvendig.

Og hvis du ved en hund eller kat har lopper så hold din hund fra den. Bare et godt råd.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider