|
|
| Så blev vi taget ved næsen.. |
|
|
Ja så blev det vores tur til at blive taget ved næsen. Vi har annonceret efter en pony til vores datter og vi fik en masse henvendelser. Så modtog vi en lang besked her inde på hestenettet om en pony som bare lige passede til det vi søgte. Vi blev enige om at vi skulle komme og se ponyen og vores datter skulle prøve hende for at se om de passede sammen. Alt var super fint og vi snakkede alt igennem lige fra foder til fold. Ponyen er krybbebider og dette var ok med os. Vi ringer retur og siger at det er bare ponyen for os og at vi gerne vil købe hende. Dette bliver aftalt og der blev lavet en mundtlig aftale at de skulle have forkøbs ret og at hun ikke måtte få krybbebider ring på. I mellem tiden afslutter jeg en handel med min plag, som egentlig ikke skulle sælges før til foråret men vi havde fået en henvendelse som jeg beslutter at jeg vil sælge til da vi nu havde fundet en pony til vores datter. Jeg har solgt føllet til min hoppe hun bliver hentet snart men dette var jo ikke noget problem da vi jo fik ponyen hjem i dag. I går ringer jeg så til sælger og hun kommer med en lang forklaring på familieproblemer og at datteren ikke ville sælge ponyen alligevel men vi kunne låne hende. Vi bliver selvfølgelig skuffet da vi jo har glædt os meget til at give vores datter en pony. Vi har knoklet de sidste par dage for at få stalden færdig til at ponyen skulle komme, jeg har fået lagt en helt spicel foderplan til en pony som er krybbebider og har købt prima godt wrap som er ekstra tørt da de sagde den før havde fået dårlig mave af wrap. Da de så kommer med ponyen og hører vi ikke vil fodre den som de gør så tager de sgu ponyen med igen, dette var overhovde ikke noget der var aftalt. Så stod vi der med vores datter som var knust og alt det som er købt hjem til ponyen, godt vi ikke nåede at købe den sadel vi havde kigget på. Så nu har jeg sgu håret i postkassen med min hoppe når føllet rejser.... Jeg er i chok over at man kan opfører sig sådan, først at trække handlen i land dagen inden afleveringen og så tage ponyen med igen pga foder....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er |
|
|
løgn. Det synes jeg ikke er accepabelt, men jeg tror ikke der er så meget at gøre, når der ikke er kontakt på handlen. Og at det er pga fodret yness jeg lyder som en dårlig undskyldning for at de måske gerne vil beholde ponyen. Og hvis det er grunden synes jeg de skulle have været ærlig over for dig og sige det som det er. Jeg synes det er rigtig synd for dig og ja din datter som nok har glædet sig helt vildt til den store dag. Mht din hoppe, kan det jo være du er heldig at finde en pony i kan låne. Der er en del ponyer på markedet der lånes ud. Men det er selvfølgelig ikke det samme, når man har fundet ponyen. Tænk at folk er så dårlige ved deres medmennesker.. Fatter det ikke. Carolina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er så ked af det |
|
|
på min datters vejne..hun har talt dage og timer... Jeg tror også selv at det med foderet var en dårlig undskyldning for hun virkede så underlig lige fra da de kom..og det er da ok at fortryde men så skulle de sgu ikke komme med ponyen..min datter er knust.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt enig |
|
|
hvorfor kommer de så med ponyen?? Det forstår jeg ikke. Hvorfor køre så langt med en pony for at finde på en lad undskyldning? Man kunne jo håbe på at de fortrød og kontaktede dig igen. Så kunne de jo være du kunne få et afslag i prisen.  Men kan godt forstå du ikke stoler på dem. Sikke nogle hatte.. Jeg har rigtig ondt af din datter. Håber i finder en anden til hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg forstår det heller ikke |
|
|
de kørte i 2 timer her op, jeg tror simpelhen de har fortrudt at skulle af med hende, men de kunne godt have skånt min datter for at se den i boksen...min datter er så ked af det hun har jo talt dage og timer til at den skullekomme
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Er du interesseret i at låne et par ponyer?
------------------------------- Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med. www.skindbjerg.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej mand |
|
|
Hvor jeg syntes det må være en hård omgang for din datter. Jeg tror da jeg selv ville blive helt ude af den, hvis jeg blev udsat for den oplevelse. Jeg håber de mennesker har det skidt med sig selv, det er da for dårligt at de ikke kunne være ærlige overfor jer, ikke mindst din datter, kunne have fået det lidt bedre hvis hun vidste, at ponyen simpelt hen bare var for sød, til at de ville sælge den. Jeg håber at i og ikke mindst din datter kommer over oplevelsen med hjertet godt i behold, så hun kan få den pony hun altid har ønsket sig  Rikke
Med sandhed kan man komme overalt, tilmed i fængsel!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøst din datter |
| Forfatter:  |
Sys 1 |
| Dato:  |
15-10-2008 20:35 |
|
og så bare se at komme ud på markedet igen - der er masser af gode ponyer - og det er sælgers marked, især på denne årstid! Mærkeligt at bruger 2 timer på at køre ponyen ned - men den skulle så kun være lånepony og måske derfor mener de, at de kan bestemme foderet til den. Havde de betinget sig, at ponyen i låneperioden skulle fodres specielt ?? Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hader at være den hårde, men kan det tænkes at de ikke ville da de så forholdene, kan det tænkes at I har været for hysse, så de har tænkt at jer ville de kun få problemer med. For jeg har faktisk engang gjort det samme, altså kørt igen med min hest.
Mvh Viben.
Hvis du ikke ved hvad du vil, kommer du aldrig videre. Heller ensomhed end dårligt selskab.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi fik først afvide |
|
|
dagen inden handlen skulle være at datteren ikke ville af med ponyen alligevel. Jeg syntes det er ok at fortryde men dagen inden er godt nok lige sent nok. Det var kun fordi jeg ringede for at tjekke op med trailer at vi fik det afvide for de havde åbentbart mistet vores nummer og kunne ikke komme på nettet. De tilbød selv at komme op med ponyen. Så der var ingen aftaler omkring lejen af ponyen ikke andet end at hvis vi skulle købe den så skulle de have forkøbsret og at den ikke måtte få krybbebiderring på. Det var de eneste krav de satte. Den fik et fodermærke som vi allerede brugte så den skulle fortsætte med dette blot et andet da fodremanden mente dette ville være bedre og han lagde en fodreplan til hende. Jeg har enddda kontaktet en som ved rigtig meget om foderplaner til krybbebidere, at de så vælger at tage ponyen med fordi vi ikke lige vil give det som de plejer, virker for mig fuldstændig langt ude, der var rigtlig af mulighed for at de kunne have sagt til os at dette var et krav. Vi har været fuldstændige åbne for denne handel og der blev på ingen tidspunkt gjort klart at de krævede at den skulle fodres som de ville have det, ej heller ved snakken om salg. Jeg havde planer om at ifole den og dette fik jeg afvide at dette var ingen problem ej heller selv om vi ville leje hende. Vi snakkede sammen mange gange i går da de lige pludselig ikke ville sælge alligevel så der var masser af mulighed for at sige hvad de ville og hvad de ikke ville. Vi var helt enige om at hun ikke skulle have korn, men vi har altså købt foder, wrap, halm og hø til den pony til hele vinteren og fået lagt en foderplan. Så syntes bestemt vi gjorde alt for at give den pony en god mulighed for at få en god pension her hos os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey, stop, vent |
|
|
HEY, STOP, VENT!!
wilar ♣majabl♣: Jeg er frygtelig ked af at høre hvordan det er gået til med ponyen. Er super surt at brænde inde med alt det i har indkøbt. Men måske det er bedre den går retur nu en senere hvor din datter allerede har nået at blive endnu mere glad for den og knytte sig til den. Du skriver at den kunne have haft en super mulighed for at få en god pension hos jer. Jeg har læst en anden tråd ang. en pony der hedder Diablo Delight som mangler et sted den kan få en god pension. Måske det var værd at undersøge??? Måske den er ponyen for jer og i er vejen til en god pension for den??? Jeg kender hverken jer, Diablo Delight eller dens ejer. Men vil bare gøre jer opmærksom på at ponyen rent faktisk står og mangler nogle som jer ud fra hvad ejeren skriver i hendes tråd. Link til tråden: www.heste-nettet.dk/forum/14/773046/ 773046/
Lykke til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nannie... |
|
|
Nu er Diablo jo altså en oldenborg på 1.55 - måske liiiige en stor mundfuld til en lille pige....
Mvh Line
4 års Churchill springhoppe sælges. Yderligere info på præs.
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja den er alt for stor..smil |
|
|
så kom vi gennem natten puha den var hård Simone tissede i sengen 2 gange og måtte sove hos os. Hun var svær at putte og græd meget, åhh jeg føler mig som verdens dårligste mor og nøjj jeg havde lyst til at ringe til dem og fortælle hvad jeg syntes om dem. Vi er selv nået dertil at det var godt vi ikke fik hende, for efter vi har snakket det hele igennem 10 gange så kan vi godt se hun ikke var helt ærlig over for os, der er flere små ting som ikke helt passede, så godt vi ikke nåede at blive glad for ponyen inden balladen startede. SÅ vi må på hesten igen og ud og lede efter ponyen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender ponyen |
|
|
Kender både ejer og pony da de faktisk har købt ponyen af mig i tidernes morgen, og lad os holde os til at der er 2 sider af sagen. Måske VIben er inde på noget af det rigtige
Ved uddannelsen af heste og ponyer, skal man skynde sig langsomt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ondt i maven |
|
|
Ja jeg fik helt ondt i maven da jeg læste dit første, og dernæst sidste indlæg. Stakkels stakkels pige! Det lyder lidt gustent det hele, men godt I har det sådan nu at udfaldet var for det bedste. Heldigvis er det købers marked for tiden ja, så mulighederne og ponyerne er mange... (uden at vide hvad I søger og hvilket prisleje I ligger på) Håber I finder en anden, den helt rigtige pony, til Simone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja vi vil prøve at finde en ny pony |
|
|
vi vil prøve at finde en ny pony til Simone så jagten går helt sikkert vidre, nu vil jeg i stalden vi skal have lagt det sidste nye loft på derovre og have taget mål til vores fodre og sadelrum. Glæder mig så meget til at det står færdigt..smil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 10000 tak for alle |
|
|
henvendelserne jeg har skrevet i min præsentation hvad det er vi kan tilbyde og hvad det er vi søger, dette er nemmere end at skrive til jer alle..smil Til jer der spørger om hvem det er så vil vi ikke udhænge nogle så derfor fortæller vi ikke hvem dette drejer sig om, de har deres eget at tumle med. Tak for alle de venlige beskeder de varmer og giver mig ny energi til at komme vider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget at tumle med !! |
|
|
De har skam ikke noget at tumle med .... og det her drejer sig ikke om at ponyen ikke er til udlån..for det er den, det her drejer sig om at de ikke brød sig om de forhold ponyen skulle gå under..IKKE at der nødvendigvis er noget galt med at holde pony under forholdene..det var bare ikke forhold til DEN pony og det er de jo i deres ret til at mene...Vi har jo alle vore normer om hvad og hvordan man holder pony. Vil lige sige at jeg ikke har set hvilke forhold der er tale om, bare snakket med ejer ..som jeg kender MEGET godt og som jeg godt ved kræver det helt optimale for ponyen..ligesom jeg forlangte af hende da hun købte den af mig..
Ved uddannelsen af heste og ponyer, skal man skynde sig langsomt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi er et stort ?-tegn her hjemme |
|
|
Dette stemmer slet ikke overens med hvad der er blevet fortalt til os, vi er meget kede af at dette bliver sådan lavet om...øvøv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender det |
|
|
bare fra den modsatte side.. jeg har faktisk også engang måtte skuffe en lille pige, jeg havde en pony jeg gerne ville låne ud, havde selvfølgelig mange hendvendelser på den, bla. den her familie, som var her og prøve hende, det virkede okay og vi aftalte at det skulle være dem. Da de var kørt havde jeg det forkert i maven, og da jeg har lært at man skal følge sin mavefornemmelse, gik jeg i et par dage og tænkte over det, men var desværre tilsidst nødt til at ringe til dem og aflyse, det var en meget sur/skuffet mor jeg havde i telefonen - jeg kan godt forstå at man bliver kedafdet på sine børns/barns vegne, men det er nu engang udlåner/sæælger der bestemmer - og som altid har en sag 3 sider. Held og lykke med at finde en anden fin pony til jeres datter.
et godt sted at starte. www.hestens-sadelmager.dk
Mvh Marianne
Stolt pony mor med stave og gramatik fejl. Bokse udlejes - 7140 Stouby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jepsem |
|
|
Det havde også været helt ok hvis det var sådan det var gået, og jeg ville heller aldrig efterlade min hest et sted jeg ikke brød mig om, men vi havde jo fortalt hvordan og hvorledes vi holdte vores heste. Så derfor vi er så uforstående over for hvordan det hele er endt. Vi har en helt ny stald som ikke er færdig i nu og selvfølgelig står der matrialer og her er værktøj da vi jo går og sætter istand hver dag. Vi kunne rigtig godt lide sælger da vi var ude og se ponyen og vi var meget enige om hvordan man holdte heste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ligger billeder |
|
|
ind på min præ. af stalden og foldene så der ikke er nogle som tror at vi bare har en smadret stald og nogle dårlige folde. Vi vil jo gerne finde en ny pony til Simone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wilar ♣majabl♣ |
|
|
Jeg hentyder slet ikke til at der skulle være noget galt med jer eller jeres stald - det tror jeg heller ikke der var ved dem jeg måtte skuffe, det jeg siger er at nogen gange kan man få en uforklaret mave følese, som man er nødt til at rette sig efter. jeg syntes det er vildt synd for din datter, jeg har selv børn, så jeg føler med jer, men dermed ikke sagt at jeg ikke selv kunne have gjort det samme - desværre. Og som sagt, så er der 3 sider af en sag - din, udlåners og den rigtige  Men igen - synd at de først fik den følese efter at ponyen var leveret, men efter den lange transport tid, er jeg ret sikker på at de har haft nogen "grunde" lad være med at opfatte det som kritik af jer, for det er det ikke, bare en konstatering.
et godt sted at starte. www.hestens-sadelmager.dk
Mvh Marianne
Stolt pony mor med stave og gramatik fejl. Bokse udlejes - 7140 Stouby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Følelser og følelser |
|
|
Ja det er synd for pigen, og sælgerne skulle ikke have haft ponyen til salg hvis de slet ikke er klar til at komme af med den.
Men når det er sagt, så synes jeg også sorgen må være til at overse. Pigen kendte jo ikke ponyen, og vil derfor kunne blive akkurat lige så glad for en anden pony. Foder skulle der vel købes hjem alligevel, - hvis I har købt noget helt specielt som I ikke selv får brug for, kan det vel sælges igen.
Jeg mener personligt at det vigtigste som sælger, er at man ikke fortryder. Køberen er trods alt bedre stillet, da det er begrænset hvor mange følelser man har i klemme for et dyr man ikke kender, - og det vil derfor være muligt at finde et nyt emne.
Selvom pigen er skuffet ligenu, vil den skuffelse være væk så snart en ny pony er fundet.
Så tja.... Hvis jeg engang fortrød som sælger, håber jeg også at jeg ville have mod nok til at stå så meget ved mit hjerte, at jeg ville trække handlen tilbage, selvom det ville såre andre og give mig dårlig samvittighed.
Man kan købe andre heste, - men man kan ikke erstatte lige præcis dén hest man holdt af, - og som man måske i virkeligheden ikke skulle af med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej Hippo |
|
|
jeg er helt enig i det du skriver..vores datter kommer selvfølgelig også over skuffelsen hun havde blot glædet sig så ubeskriveligt meget at hun talte dage og timer, så skuffelsen var stor. Vi har trøstet og snakket med hende og selvfølgelig er hun klar på at se på nye ponyer..smil Høet og halmen skulle vi selvfølgelig have og wrappen men det til hende ja det leverer vi tilbage igen. Tingene vi har købt ud over kan selvfølgelig bruges til en ny. Lavede indlægget for at komme ud med en store skuffelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|