Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har svindlerne ny taktik
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 10:24

Jeg har fået denne mail på en hoppe jeg har tilsalg, bliver bare lidt bekymret. Både at der indledes med hej og sluttes med "mange tak"

Hva tror I ???

Hej!

I am from the UK, I am very interested in your filly, I wonder if you may have a video of her that I may see? I am looking for really good mare for very small stud I start in UK. I offer very good home for life. I would really like to see more of her. I have Knabstrupper colt I buy from Denmark last year and can give reference for my home.

Mange tak!

Katrina Brent

Mange hilsner

Rikke

Til salg:

Trakehner hoppeføl 2008 og hoppeplag 2007

Heartbreaker/Induc/Traumdeuter

Storesøster udtaget til eliteskue som 2 og 3 års

stammen har avlet nr. 7 ved DM i dressur 2007

http://www.stutteri-bruun.dk

0
0
Svar på denne tråd

Den er svær
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 10:26

min tidl arbejdsgiver fra Schweiz, syntes hun er enorm flink når hun skriver hej hej, og mange tak, og et par andre smågloser hun kan på dansk.

-Måske denne har det på samme måde?!

Jeg ville nok få fingrene i referencen også tage den derfra.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotokursus på sjælland 19/10

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 10:28

Jeg har svaret pænt tilbage og får sendt noget video også må man jo bare tage sine forholdsregler, hvis det kommer videre.

Er der nu bare 20 HN´er der har modtaget ligelydende og med negativ tilbagemelding - ingen grund til at gøre en helt masse.

Mange hilsner

Rikke

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

svindler...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 10:42

"I have Knabstrupper colt I buy from Denmark last year and can give reference for my home." bliver bekymret, hvis hun er fra uk og ikke kan skrive på korrekt engelsk. jeg ville ikke sælge min hest til hende...

SÆT DIN HESTS BEHOV FØR DINE!
0
0
Svar på denne tråd

ikke at jeg
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 10:43

siger jeg ikke tror det er en svindler, men der er godt nok mange i hele verden der ikke kan skrive deres eget sprog ordentligt...eller som måske skriver på et "talesprog", så det ser forkert ud, når det kommer på tryk.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotokursus på sjælland 19/10

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 10:51

mikelzen: Hvis vi tager den der direkte til dansk, så er der mange danskere der heller ikke kan korrekt dansk.

Hvor vidt det er svindel eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på :)

0
0
Svar på denne tråd

at mange ikke
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 11:54

skriver korrekt skal man ikke længre end herrind for at se.

Ikke bliv for paranoid når det gjelder salg.

Det er først når man bliver tilbudt en check med et større beløp end salgspris man skal blive bekymret.

Bruker man normal bankoverførsel med Iban/ibac/zwiftcode, paypal eller værdipost er man sikker, vil ikke køber dette så dessværre, ingen handel.

Jeg køber meget fra ebay helst tyskland og USA og der er det faktisk flere af sælgerne som bruger tusen tak, god dag eller andre norske fraser som de har lært.

En skrev sogar "norske fiskeboller"

så skriv en mail tilbage at ved ev. salg godtager du ikke check så siler du hurtig ud de useriøse

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

købes

køreklar hestetrailer m/ frondtudgang

10 000 -20 000

kun jylland

0
0
Svar på denne tråd

Seriøs
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 12:26

Jeg syntes nu den virker seriøs nok - der skal vel ikke noget ved at skrive videre med hende. Der er jo mange englændere, der rent faktisk køber hest her i DK.

Hvis hun er en svindler, så finder du jo ud af det når I begynder at snakke betaling.

Rideudstyr sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 14:37

De mange vildt åbentlyse grammtikfejl falder altså også i øjnene på mig. Jeg er godt klar over at mange staver dårligt, men det her er altså grelt. Denne tekst ville jo ikke engang nå op på et 2-tal på folkeskoleniveau i Danmark...

Emilie Watson
mit liv . mine regler . mine konsekvenser .
0
0
Svar på denne tråd

bed hende ringe
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 17:18

tja jeg er af den overbevisning at en seriøs køber ringer........ og efterfølgende kan man så maile sammen.

Så jeg ville svare:
caal me on this no: XXXXXXX between 17-20 (eller hvad tidspunkt der nu passer dig.)

Karina

Wrapballer-minibig fra 2008 sælges.

God tør kvalitet

Se min præs. for nærmere info/priser etc.

0
0
Svar på denne tråd

Seriøs køber
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 17:27

Nu købte jeg selv hest i foråret og jeg mailede altid til sælgerne først for at høre om mine helt basale krav kunne opfyldes og for at se billeder.

Kunne jeg ikke lide det jeg læste eller så, så var det da spild af både min og sælgers tid at ringe. Og så er det jo også dyrt at ringe fra UK til Danmark for at forespørge på heste.

Men så må jeg jo åbenbart høre under kategorien af useriøse købere fordi jeg ikke gider snakke i telefon og bruge en halv time på snik snak, når jeg kan få mine spørgsmål besvaret i en mail.....

De englændere jeg har vist hest frem til har også primært henvendt sig pr. mail og jeg har besvaret pr. mail.

Rideudstyr sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 17:40

"I buy from Denmark last year " er IKKE talesprog, hvis man er englænder, og hvad betyder resten af den sætning egentlig?

Hvis hun er englænder, er hendes forældre det i hvert fald ikke....

På dansk ville man heller ikke glemme konsekvent, at skrive artikel foran et navneord hele fire gange i så kort en tekst...

Derfor kan hendes hensigter være reele nok, og/men hvis de er så viser dette bare hvor meget sproget har at sige i forhold til troværdighed...

/minski

Hestemassage tilbydes

(Greve/Vestegnen, Ballerup samt Havdrup på Equine Wellness Center www.aquahorse.dk)

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?

0
0
Svar på denne tråd

Rikke Bruun
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 17:46

Bare lad være med at have de store forhåbninger og fortsæt roligt din korrespondance. Jeg synes det lyder meget som en af svindlerne - men det finder du jo ud af, når I skal snakke betaling. Du kan jo allerede nu nævne kontant betaling, så er det ikke sikkert du hører mere.

Mvh

Line

4 års Churchill springhoppe sælges. Yderligere info på præs.

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 18:48

Altså, det med det gramatiske ville jeg også studse lidt over..

Men nu har jeg selv lige købt hingst i tyskland, og sælgeren mailede jeg kun med indtil igår hvor vi kørte ned efter ham.. Men dette skyldtes udelukne, at jeg ikke kan 1 ord tysk, og hun hellere ville skrive på engelsk end at snakke det.. .. Og det var der ingen problemer i..

Hilsen Stine

Welsh i Cremefarver

Welsh-Stutteri.dk

Smukt sec A hoppeføl sælges

husk at skrive i min gæstebog...

0
0
Svar på denne tråd

Opklaring
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 19:16

Nu har jeg mailet frem og tilbage med hende i løbet af dagen og hun er god nok.

Har set billeder af den hest hun har købt i dk. Har linket til dem hun har købt den af hvor der står den er solgt til UK. og kunnet finde den og hendes navn på den engelske side for racen, hvor den har været fremstillet.

Så nu må jeg bare krydse fingre for at hun vil købe min lille hyp, nu hvor markedet står stille i dk ;-)

Tak for alle jeres input - man kan jo aldrig være for forsigtig.

Mange hilsner

Rikke Bruun

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Opklaring
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 22:18

Nu kan jeg se, du har fået et svar, for ellers ville jeg sige, at hende kunne du roligt handle med!

Katrina Brent har en danskavlet knabstrupper hingsteplag på 1 år, som er helbror til en kåret hingst herhjemme. Jeg har selv lige været i England, hvor hun fremstillede den til plagskue, så har også snakket med hende. Sød dame, der bare er så glad for sin hest!

Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider